Nikkfurie adlı üyeden alıntı
motorun içindeki su kaynayıp buhar çıkmadan stop ettiyseniz birşey olmamıştır , hararet ışığı fan müşürünün açma derecesinden 5 ila 10 derece daha yukarıda yanar , yani motora zarar gelmeden sizi ikaz eder..ikaz yandığında yada motoru devirli kullandıktan sonra hortumları elinizle sıkarak kontrol edin , taş gibi olmuşlarsa kompresyon kaçağı vardır , devirdaim sirkülasyon yapamaz , müşür sağlam olsa bile sıcak su gelmediği için fanı devreyede alamaz..hararet bir anda yükselir , farketmezseniz su kaynar buhar olur tahliye kapağından püskürür , kritik süreç bu aşamada başlar , stop etmez devam ederseniz piston şişer silindirin içinde genleşir sıkışır , gövdede derin çizikler oluşur , segmanlar kırılır , yağlama olmaz ve motor kilitlenir..