YZF R25 ekran kapanmama sorunu
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese merhaba. Bu sabah işe geldiğimde motoru stop etmek için kontağı kapattığımda ekran kapanmadı. Ne oluyor falan derken kontağı açtım marşa bastım. Herhangi bir sıkıntı yok gayet düzenli şekilde çalışıyor. Gidişinde, far ve sinyal aksamında sıkıntı yok her seferinde tek marşta alıyor. Fakat kontağı kapattığımda ekran kapanmıyor bir türlü.
Diyelimki kontağı açtım. Marşa basmadan kontağı kapattığımda enteresan bir şekilde sorunsuz ekran kapanıyor. Sigorta kutusundaki tüm sigortalar sağlam. Marş rolesindeki 30 amperlik olanı kontrol etmedim ama o atmış olsa hiç marş basmaz diye düşünüyorum. Sıkıntı nerede olabilir.
Reklamlar
-
Hocam kontağınızın kablolarını kontrol etmeniz mümkün mü?
Orada istem dışı elektrik hattı kalıyor gibi. Çok ufak bir geçiş olduğu için ekran kalıyor siz ağır bir enerji geçiş istediğinizde de kendisi atıp enerji kesiliyor.
Kontak kablolarını ve sigorta kutusuna giren kabloları soketlerinde korozyonlanma var mı bakar mısınız?
Belki kontağa su girmiş de olabilir.
Kontak spreyi (yağsız) alıp kontağın içine kontak kablo soketine ve sigorta kutusuna bolca sıkıp basınçlı hava ile kurutun. Büyük ihtimal ile sorununuz geçecektir.
-
Röle arızası da olabilir. Yetkili servise göstermenizde yarar var.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Röle arızası da olabilir. Yetkili servise göstermenizde yarar var.
Enerji kontaktan gösterge paneline direk geliyor bildiğim kadarıyla. Kontak açıldığında + enerji sigortaya oradan da gösterge paneline giriyor.
-
Bir kaç detay farkettim. Dikkat ederseniz. Ekranda "hata kodu 19" görünüyor. Bende sonradan izlerken dikkatimi çekti. İkinci detay ise şu kontağı açıp motoru çalıştırıyorum, kontağı kapatıp ekranın açık kaldığı kısımda kontak kapalıyken yeniden marşa basıp ekranı kapatıyorum ya. İşte tam ikinci kez marşa bastığımda marş rolesi devreye giriyor(marşa bastığımızda "tık" diye ses geliyor ya öyle) ama kontak kapalı olduğu için motor çalışmıyor ama ekran kapanıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Röle arızası da olabilir. Yetkili servise göstermenizde yarar var.
Üstad röle de arıza olsa motoru yine de çalıştırır mı?
-
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Bir kaç detay farkettim. Dikkat ederseniz. Ekranda "hata kodu 19" görünüyor. Bende sonradan izlerken dikkatimi çekti. İkinci detay ise şu kontağı açıp motoru çalıştırıyorum, kontağı kapatıp ekranın açık kaldığı kısımda kontak kapalıyken yeniden marşa basıp ekranı kapatıyorum ya. İşte tam ikinci kez marşa bastığımda marş rolesi devreye giriyor(marşa bastığımızda "tık" diye ses geliyor ya öyle) ama kontak kapalı olduğu için motor çalışmıyor ama ekran kapanıyor.
Fault code No. 19= Black/red lead of the ECU: a break or disconnection of the black/red lead of the ECU is detected.
Kısaca Ecu ya gelen + ve - hatlarda kısa devre veya kopukluk var diyor.
Anlattığınıza göre kontak anahtarınızda sıkıntı var ve en önce oraya bakılması taraftarıyım. Kontak anahtarınızda 3 adet anahtar swich var bunlardan 1 tanesi tam temaz etmiyorsa bile bu hatayı yapar. Önceki mesajımda yazdıklarım çok basit işlemler. Bunları yapabilirseniz çok iyi olur.
Eğer sonuç alamazsanız diğer seçenekler değerlendirilir. Veya direk servise götürebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Ek olarak yabancı sitelerden okuduğum kadarıyla bu hata sonrasında, kontağını ve kablo soketlerini temizledikten sonra hatanın giderildiğini yazanlar var bilginize.
-
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam kontağınızın kablolarını kontrol etmeniz mümkün mü?
Orada istem dışı elektrik hattı kalıyor gibi. Çok ufak bir geçiş olduğu için ekran kalıyor siz ağır bir enerji geçiş istediğinizde de kendisi atıp enerji kesiliyor.
Kontak kablolarını ve sigorta kutusuna giren kabloları soketlerinde korozyonlanma var mı bakar mısınız?
Belki kontağa su girmiş de olabilir.
Kontak spreyi (yağsız) alıp kontağın içine kontak kablo soketine ve sigorta kutusuna bolca sıkıp basınçlı hava ile kurutun. Büyük ihtimal ile sorununuz geçecektir.
@seramik malesef elimde kontak sprey ve basınçlı hava tutacak bir alet yok. Sadece WD40 mevcut elimde. Sigortaları kontrol ederken sigortaların bacaklarında biraz korozyonlanma farkettim ama öyle çok fazla değil.
-
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
@seramik malesef elimde kontak sprey ve basınçlı hava tutacak bir alet yok. Sadece WD40 mevcut elimde. Sigortaları kontrol ederken sigortaların bacaklarında biraz korozyonlanma farkettim ama öyle çok fazla değil.
Wd40 sakın kullanayın Sakın. Çünkü Wd40 elektriği iletir. ve yağlıdır. Elektrik aksamında kullanılmaz.
Basınçlı hava olmasa bile yağsız kontak spreyi kolaylıkla temin edebilirsiniz. İsterseniz internetten isterseniz çevrenizdeki oto elektrikçilerden. Size kalmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
Ek olarak gördüğünüz yer kadar görmediklerinizi de hesaba katmayı unutmayın. Sigorta kutusunun içine giren terminalleri tam göremiyorsunuz.
Kontağın içini tam göremiyorsunuz. Soketlerin kontrolünden bahsetmiyorsunuz.
-
motosiklet tesisatına eklenen bişi var mı alarm,gps gibi?
-
23 Temmuz 2020, 23:49
#10
zuluman adlı üyeden alıntı
motosiklet tesisatına eklenen bişi var mı alarm,gps gibi?
Hiç birşey yok tamamen sade ampuller bile halojen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
Seramik adlı üyeden alıntı
Wd40 sakın kullanayın Sakın. Çünkü Wd40 elektriği iletir. ve yağlıdır. Elektrik aksamında kullanılmaz.
Basınçlı hava olmasa bile yağsız kontak spreyi kolaylıkla temin edebilirsiniz. İsterseniz internetten isterseniz çevrenizdeki oto elektrikçilerden. Size kalmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
Ek olarak gördüğünüz yer kadar görmediklerinizi de hesaba katmayı unutmayın. Sigorta kutusunun içine giren terminalleri tam göremiyorsunuz.
Kontağın içini tam göremiyorsunuz. Soketlerin kontrolünden bahsetmiyorsunuz.
Kontak,depo kilidi ve kütüklere motoru yıkadıktan sonra WD40 sıkıyorum. AEA sıkmayı tavsiye ediyordu. Ama bu motorun aldım alalı bir kere yıkadım ve bir kere sıktım.
-
24 Temmuz 2020, 00:26
#11
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Kontak,depo kilidi ve kütüklere motoru yıkadıktan sonra WD40 sıkıyorum. AEA sıkmayı tavsiye ediyordu. Ama bu motorun aldım alalı bir kere yıkadım ve bir kere sıktım.
Anlatmak istediğim önceki yazdığım mesajlarımda gayet net.
Altın Rahmetli nin de wd40 ın nerelerde kullanılması gerektiğini anlattığı da gayet açık.
Gerisi size kalmış.
-
24 Temmuz 2020, 00:36
#12
Seramik adlı üyeden alıntı
Anlatmak istediğim önceki yazdığım mesajlarımda gayet net.
Altın Rahmetli nin de wd40 ın nerelerde kullanılması gerektiğini anlattığı da gayet açık.
Gerisi size kalmış.
Siz soketlerde kullanmayın dediniz sanırım.
-
24 Temmuz 2020, 01:56
#13
benim tahminim regülatorün arızalı, kontak kapalıyken sisteme aküden voltaj kaçırıyor.
şemaya bakarsan regülatörün sürekli akü ile bağlantısı var. kontak kapalıyken sisteme elektrik gitmesinin sebebinin arızalı regülatör olduğunu düşünüyorum.
-
25 Temmuz 2020, 00:05
#14
zuluman adlı üyeden alıntı
benim tahminim regülatorün arızalı, kontak kapalıyken sisteme aküden voltaj kaçırıyor.
şemaya bakarsan regülatörün sürekli akü ile bağlantısı var. kontak kapalıyken sisteme elektrik gitmesinin sebebinin arızalı regülatör olduğunu düşünüyorum.
https://w0.pngwave.com/png/368/603/w...g-clip-art.png
Kontak kapalıyken marşa bastığımda ekranın kapanmasından dolayı sorunun regülatörde olduğunu düşünmüyorum. Henüz bakamadım ama @seramik in dediği gibi bence de sıkıntı kontaktan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Bu sabah motoru servise bırakmıştım. Usta kontak değişmesi lazım dedi. Akşam gittiğimde motora yeni bakıyorlardı. Kontağı değiştirdiler ama sorun devam ediyor hala. Mesai sonu geldiği için sabah devam ederiz. Büyük ihtimal tesisatta kaçak var dediler.
-
25 Temmuz 2020, 10:27
#15
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Kontak kapalıyken marşa bastığımda ekranın kapanmasından dolayı sorunun regülatörde olduğunu düşünmüyorum. Henüz bakamadım ama @seramik in dediği gibi bence de sıkıntı kontaktan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Bu sabah motoru servise bırakmıştım. Usta kontak değişmesi lazım dedi. Akşam gittiğimde motora yeni bakıyorlardı. Kontağı değiştirdiler ama sorun devam ediyor hala. Mesai sonu geldiği için sabah devam ederiz. Büyük ihtimal tesisatta kaçak var dediler.
Keşke tornavida anahtarı elinize alıp siz kontrol etseydiniz.
Birinci öncelik Kontaktı.
İkincisi Kablolar veya kısadevre şase. Tesisatı değiştireceğiz derler ise yüklü bir ücret çıkar.
Neyse geçmiş olsun umarım en ucuzundan kurtulursunuz.
-
25 Temmuz 2020, 12:50
#16
Seramik adlı üyeden alıntı
Keşke tornavida anahtarı elinize alıp siz kontrol etseydiniz.
Birinci öncelik Kontaktı.
İkincisi Kablolar veya kısadevre şase. Tesisatı değiştireceğiz derler ise yüklü bir ücret çıkar.
Neyse geçmiş olsun umarım en ucuzundan kurtulursunuz.
Bu aralar pek vaktim yoktu.Birde ayarlarız sıkıntı olmaz dedi ustam ücretsiz yapacaklar yani o yüzden kolayıma geldi. Baştan da söyledim param yok para çıkacaksa bırak dağınık kalsın dedim. Eğer para çıkacak olsa ne yapar eder sizin tavsiyelerinizle kendim yapmaya çalışırdım.
-
25 Temmuz 2020, 13:02
#17
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Bu aralar pek vaktim yoktu.Birde ayarlarız sıkıntı olmaz dedi ustam ücretsiz yapacaklar yani o yüzden kolayıma geldi. Baştan da söyledim param yok para çıkacaksa bırak dağınık kalsın dedim. Eğer para çıkacak olsa ne yapar eder sizin tavsiyelerinizle kendim yapmaya çalışırdım.
Geçmiş olsun hocam. Eğer istemediğiniz bir meblağ çıkarsa mutlaka iletişime geçin. Uzaktan da olsa elimizden geleni yapalım.
Kolay gelsin. İyi çalışmalar.
-
25 Temmuz 2020, 21:25
#18
Sistemin tam çalışma mantığını bilemediğimizi hatırlatırım. Çok küçük bir direnç farkı dahi beklenmedik ve çözümü bulunamayan arızalara dönüşebilir. Örnek olarak Honda CBR250R Marş Rölesi konusunu inceleyebilirsiniz. Sadece marş esnasında kullanılan bu parçadaki üretim hatasından kaynaklı kontak direnç sorunu motosiklette beklenmedik raslantısal arızalara neden oluyordu ve bir çoğunda bu parça (40TL' lik bıcırık bir röle) garantiden değiştirildi.
Bu nedenle kaba mantıkla çözüm aramak her zaman işe yaramıyor, hatırlatmak isterim. En iyisi yetkili servise durumu inceletmeniz.
Belki sadece basit bir kontak yuvası oksidasyonundan kaynaklı dirençli kısa devre, belki de tesisatta açık kablo nedeni ile açık veya kısa devre sorunudur. Belki ekranın kendisinden kaynaklıdır, en iyisi bu tip arızalarda yetkili servisten destek almak. Arıza kodlarının da diyagnostik teknisyenlikte sadece bir ip ucu olabileceğini, her zaman arızanın kendisini belirtmediğini de hatırlatırım.
-
25 Temmuz 2020, 21:55
#19
Pratikte %100 halısının Kural [Z] Hocam. Sonuna kadar katılıyorum.
Ama Teoride işler değişebiliyor. Bu sorundan yola çıkarsak ekran kendi başına enerji üretemez. İçerisinde kondansatör olsa bile ekranı açık tutacak kadar enerji barındırabilmesi için bayağı bayağı içerisinde pil bulundurması gerekiyor. Bu da demek oluyor ki ekrana gelen enerji kesilmemiş.
Raslantısal sonuçlar raslantısal çözümler doğurabilir gibi görünüyor ama kesinlikle öyle değil. Sadece sorunu ve çözümü bulabilecek bilgimiz yok demektir.
Bir motosiklet sistemi genel her makine gibi 3 temel unsurdan oluşur. Bunlar mekanik kısım, Elektrik kısmı ve elektronik kısmı.
Üçünü bilen kişi sayısı ülkemizde çok az olduğuna hepimiz hemfikiriz galiba. Mekanikçi elektrikten anlamıyor. Elektrikçi mekanikten anlamıyor. elektroniği es geçiyorum.
Ama en azından mekanikçinin temel elektrik sisteminde az da olsa anlaması, aynı şekilde elektrikçinin de mekanik kısmı az da olsa anlaması gerekir.
Şimdi bu konuda kendi adıma buraya yazarsam . Ekrana kontak kapalı halde enerji geliyor.
Şimdi motorun enerji diagramını açıp bakıyorum. ve sağlam yerleri varsayarak tahlil yapıyoruz. Aynı sizlerin yaptığı gibi.
1- Bakıyorum kontak içerisinde 3 ayrı enerji veren bir sistem var. diyorum ki bunlardan biri veya birkaçı kapatmıyor. (olabilir olmayabilir.)
2-kontak soketinde veya kablosunda bir sıkıntı olabilir olmayabilir
3-ekrana gelen kablo soketinde bir sıkıntı olabilir. Nasıl olabilir soket te ekrana enerji veren + kablosu ile başka bir yere giden + enerji kablosu kısadevre olabilir.
4- başka bir sokette veya kabloda korozyonlanma veya kısa devre olabilir
Diyorum. Böyle dememin sebebi de kaba tahminler değil tamamiyle proje takibi.
Çünkü projeye göre;
Yolun başı "akü" , ortası köprü "kontak" , sonu da finish "ekran". ve bakıyorum ara yollarda var filtreliyorum bu ara yolların buna etkisi düşük.
Böyle yapıyorum çünkü mesleğim bu.
Kaba mantık işime dahil değil trilyonluk makine ve cihazlarla uğraşıyoruz.
Şöyle birşey de var hata olabilir mi elbette olabilir. Hesabımızı kitabımızı yaparız. Şurda deriz fakat başka yerde de çıkabilir.
Bu sebeple zaten tek kişi değiliz. Bu sebeple zaten siz değerli ustalarımızda bu konulara yazıyorsunuz.
İşte böyle beyin fırtınalarıyla çözümlerimizi bulup hem kendimize yardım ediyor hem de çevremize yardım edebiliyoruz. Bu yüzden paylaşmak güzeldir demiyor muyuz.
Uzattıysam affola. Sağlıcakla Saygılar.
-
25 Temmuz 2020, 21:59
#20
Süper Moderatör
Konu ile alakası yok ama bu tür arızaların sebebi olduğu için yazayım;
Motorlarınızı basınçlı su ile yıkamayın, hele ki yıkadıktan sonra hava tutarak asla kurutmayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)