Pratikte %100 halısının Kural [Z] Hocam. Sonuna kadar katılıyorum.
Ama Teoride işler değişebiliyor. Bu sorundan yola çıkarsak ekran kendi başına enerji üretemez. İçerisinde kondansatör olsa bile ekranı açık tutacak kadar enerji barındırabilmesi için bayağı bayağı içerisinde pil bulundurması gerekiyor. Bu da demek oluyor ki ekrana gelen enerji kesilmemiş.
Raslantısal sonuçlar raslantısal çözümler doğurabilir gibi görünüyor ama kesinlikle öyle değil. Sadece sorunu ve çözümü bulabilecek bilgimiz yok demektir.
Bir motosiklet sistemi genel her makine gibi 3 temel unsurdan oluşur. Bunlar mekanik kısım, Elektrik kısmı ve elektronik kısmı.
Üçünü bilen kişi sayısı ülkemizde çok az olduğuna hepimiz hemfikiriz galiba. Mekanikçi elektrikten anlamıyor. Elektrikçi mekanikten anlamıyor. elektroniği es geçiyorum.
Ama en azından mekanikçinin temel elektrik sisteminde az da olsa anlaması, aynı şekilde elektrikçinin de mekanik kısmı az da olsa anlaması gerekir.
Şimdi bu konuda kendi adıma buraya yazarsam . Ekrana kontak kapalı halde enerji geliyor.
Şimdi motorun enerji diagramını açıp bakıyorum. ve sağlam yerleri varsayarak tahlil yapıyoruz. Aynı sizlerin yaptığı gibi.
1- Bakıyorum kontak içerisinde 3 ayrı enerji veren bir sistem var. diyorum ki bunlardan biri veya birkaçı kapatmıyor. (olabilir olmayabilir.)
2-kontak soketinde veya kablosunda bir sıkıntı olabilir olmayabilir
3-ekrana gelen kablo soketinde bir sıkıntı olabilir. Nasıl olabilir soket te ekrana enerji veren + kablosu ile başka bir yere giden + enerji kablosu kısadevre olabilir.
4- başka bir sokette veya kabloda korozyonlanma veya kısa devre olabilir
Diyorum. Böyle dememin sebebi de kaba tahminler değil tamamiyle proje takibi.
Çünkü projeye göre;
Yolun başı "akü" , ortası köprü "kontak" , sonu da finish "ekran". ve bakıyorum ara yollarda var filtreliyorum bu ara yolların buna etkisi düşük.
Böyle yapıyorum çünkü mesleğim bu.
Kaba mantık işime dahil değil trilyonluk makine ve cihazlarla uğraşıyoruz.
Şöyle birşey de var hata olabilir mi elbette olabilir. Hesabımızı kitabımızı yaparız. Şurda deriz fakat başka yerde de çıkabilir.
Bu sebeple zaten tek kişi değiliz. Bu sebeple zaten siz değerli ustalarımızda bu konulara yazıyorsunuz.
İşte böyle beyin fırtınalarıyla çözümlerimizi bulup hem kendimize yardım ediyor hem de çevremize yardım edebiliyoruz. Bu yüzden paylaşmak güzeldir demiyor muyuz.
Uzattıysam affola. Sağlıcakla Saygılar.