Celik fren hortumlari kendi basina fren performansinda pek buyuk degisim yaratmaz ve pire icin yorgan yakmak masrafina girer tek basina.
Hic gerek yok. Hortumlarinizin omru geldiyse orijinali ile degistirin.
Celik fren hortumlari kendi basina fren performansinda pek buyuk degisim yaratmaz ve pire icin yorgan yakmak masrafina girer tek basina.
Hic gerek yok. Hortumlarinizin omru geldiyse orijinali ile degistirin.
Tahminimce orijinal takarsam yaptırdığım çelikten pahalıya gelecek. Bazı sarf malzemelerini asla servisten kullanmıyorum; zincir, fren balataları mesela. Daha az para ile daha iyisini alıyorum.
Çok çelik hortum meraklısı değilim, yaptırmışken daha iyisi olsun dedim sadece. Olayın performans ile alakası yok.
https://www.carpimoto.com
https://www.wrs.it (ups yerine normal kargo sorulabilir)
2-3 arkadaş sipariş verirseniz kargo bölünür carpimoto kargoyu FREE yazar ama sonra hesaplanacak der mesajla sormak en iyisi
https://www.frentubo.it/wp-content/u..._FREN_TUBO.pdf buda parça listesi
Kit 1-5 arası farklar.
https://www.frentubo.it/wp-content/u...-MATERIALS.pdf
Bilmeyen arkadaşlar için yazmış olayım. Böylece Çelik fren hortumuna ihtiyacı olan veya olmayan kafasında belirleyebilir.
Çelik fren hortumları frenleri daha iyi hale getirmekten çok fren hissiyatını iyileştiriyor desek doğru olur.
Bildiğimiz kauçuk hortumlar fren esnasında bir miktar esnemeye ve genişlemeye maruz kalır. Hidrolik sıvı ısındıkça bu esneme hepimizin bildiği gibi artar.
Hortum içindeki hidrolik sıvı fren yaptıkça kauçuk hortumu bir miktar şişirir. Fren levyesine 10 birim kuvvet uyguladığınızı varsayalım. Hidrolik sıvı kauçuk hortumu şişirerek basınç kaybeder ve kalipere 8 birim kuvvet ulaşır.
Çelik fren hortumu da çelikten yapılmaz.
Kauçuk fren hortumunun üstüne çelik örgü çekilmiş halidir. Çelik örgü plastik hortumdaki esnemeyi ortadan kaldırarak daha net ve keskin bir fren hissiyatı sunar. Frene 10 birim kuvvet uygularsanız kalipere de kayıp olmadığı için 10 birim kuvvet gider. Kuvvet kaybı olmadan fren yapmış olursunuz. Ne kadar basarsanız frende o kadar tutar.
Tabi birde soğutma kısmı var. Kauçuk hortumun üstündeki çelik pasif soğutucu görevi görür ve hidrolik ısısını sabit tutar. Hareket halinde ki motosikletin rüzgarıyla hidrolik sıvınızı serin tutmuş olursunuz. Fenleriniz hiç bir zaman şişmez.
Durumunuz müsaitse taktırmanızda fayda var ama çokta gerekli bir şey olduğunu söyleyemem. Modern motosikletlerde piste girmiyorsanız kauçuk fren hortumları iş görüyor. Günlük kullanımda çelik fren hortumu ve kauçuk fren hortumu arasındaki farkı hissetmek pek mümkün değil. Asıl fark virajlı yollarda yapılan spor sürüşte ve sık sık fren yapılan bir sürüşte ortaya çıkıyor. Pist ortamı apayrı bir dünya zaten. Ciddi ciddi piste çıkıp süre koşturmayı düşünüyorsanız ihtiyacınız sadece çelik fren hortumuyla bitmez.
Biraz arastirdim:
Celik olmayan fren hortumlarinin celikten daha cok esnedigi, teoride oyle olsa da, pratikte cok da dogru degilmis... Daha dogrusu tipik kullanimda farketmek mumkun degilmis. Cunku tipik fren hortumu, celikten cok da geri kalmayacak ozellikte kevlar orgulerle destekleniyormus. Hatta o gordugumuz plastik boru'nin ici incecikmis. Geri kalan kismi en az 4 kat kalin materyal iceriyormus. Ama evet, esnemeye karsi celik hortum yine de daha iyiymis, ama kitapta. En azindan tipik kullanim icin... Yaris gibi ekstrem uygulamalarda fark mutlaka olusuyordur.
Muhtemelen o yuzden fren hissini iyilestirmek icin celik hortuma gecis beklenen etkiyi olusturmuyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)