Sıvı soğutmalı sistemler (su soğutmalı motorlar) radyatör-fan-devr-i daim
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese merhabalar.Öncelikle şunu belirteyim 38 yaşındayım bir çok farklı motosikletim oldu.6 yıldır Ümraniye'de ikamet ediyorum ve maalesef ustalara ustalık öğretmekten ve kendi arızamı kendim tespit etmekten yıldım.
Bu başlıkta hararet yapan motorum ile ilgili sorunumu,kendi bildiklerimi ve ustanın iddialarını kısacae özetleyeceğim.Amacım yanlış bildiğim bir şey varsa ustaya ustalık taslamaktan vazgeçmek.doğru biliyorsam da gereksiz masraftan kaçınmak.
X max 250 kullanıyorum.Motorun fanı uzun bir süredir bozuktu ancak hararet sorunu yoktu.kışın birden bire hararet problemi ortaya çıktı ancak 2. bir motosikletim olduğu için hele bi dursun dedim.Şu an götürdüğüm usta orjinal fan çok pahalı olduğu için bana farklı bir fan da bulsam takabileceğini yeterince güçlü ise işimizi görceğini söyledi.Neticede yaklaşık 2 amper değerinde dk.da 2500 rpm dönen bir fan bulduk ve resmen durduğu yerde motoru uçuruyor.Ancak hararet kesilmedi ve usta fandan olduğunu ve orjinal fan gerektiğini söyledi bu kez.Ben de soğutma sisteminde bir problem olduğunu düşündüğümü söyledim.Daha sonra ustamız düşündü ve bunların fanı vakumlama yapıyor senin aldığın düz üflüyor diye bir sorunda karar kıldı.Ancak fanı alana kadar böyle birşey söz konusu değildi.mantıklı gelmedi ancak itirazda etmedim.mevcut fana bir düğme takarak otoyolda 100-120 km hızla 5 dk devam ettikten sonra hararet yaruyı geçtiğinde fanı elle açtım.ancak yine de hararet sonra dayandı.
Özetle mevcut hava akımının 100 km gibi bir hızda motoru soğutmaya yeterli geleceğine eminim ve soğutmanın yüzde 90 ını bu akımın karşıladığını biliyorum.Dolayısıyla motorun fan bile açmaması gereken seyir durumunda arızanın fana bağlanması bana mantıksız geliyor.Sonradan aklıma gelen bir başka konu ise bu motora radyatör tıkayıcı atmışlar demişti bir başka usta.kırmızı bir maddeydi conta gibi aralardan sızıyordu termostat bulunan yerden.benim kanım suyun dolaşmadığı ve sistemin bi yerde tıkandığı ve hararete bunun neden olduğu yönünde.
Görüş belirtenlere şimdiden teşekkür ederim.sonuç olarak ben ustayı devir daim sistemini kontrol etmesi konusunda zar zor ikna ettim.o bana radyatörcüye git diye ısrar etti bu kez ama öğleden sonra motoru götüreceğim bakalım.akıbeti buradan paylaşırım.
Reklamlar
-
Merhabalar, ah şu ustalar yokmu , öncelikle motor ısındığında bloktan radyatöre dönen hortumda ısınma varmı yani termostat açıp su radyatöre gidiyormu onu kontrol edin radyatör ısınıyomu diyede elle kontrol edebilirsiniz. Isınma az veya hiç yoksa termostatınız açmıyodur veya takılı kalmış çok az açık konumda olabilir , termostatıda söküp kaynar suya atıpta test edebilirsiniz
eğer şüphelenirseniz.
-
çok basit aslında. motor hararet yapıyor ise soğutmasında sıkıntı vardır kuvvetle muhtemel. soğutma organları da öyle ahım şahım teknolojide sahip olmuyor çoğu motorda. radyatörün hortumlarında tıkanıklık olabilir. radyatörün kanallarında tıkanıklık olabilir. termostat olabilir. benim aklıma ilk gelenler bunlar olurdu.
-
Büyük ihtimalle silindir kapak contası bir köşesinden yanık , su ceketlerine kompresyon sızdırıyor ve devir daime engel oluyor..saatte 100 km ile ilerleyen bir taşıt fanın hava sirkülasyonuna ihtiyaç duymaz , hararet yükseliyor ama radyatör soğuksa termostad da tam açmıyor olabilir..
-
Soğutma probleminin sebepleri şunlar olabilir :
- Soğutmak için kullanılan hava miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı devirdaim sisteminde sorun vardır
- Radyatör yetersiz kalıyordur
Hava sorunu fandan kaynaklanabilir ancak fan değişikliğine rağmen (fanın kapasitesinin yettiğini kabul ediyorum) çözülmediyse o zaman belki de ustanın dediği gibi fan ters yönde çalışıyor olabilir. Emin olmak için orjinalini takmakta fayda var. Bakın bu tip parçalarda masraftan kaçınmayacaksınız yoksa size çok daha pahalıya mal olur. Fana takılan düğmeyi de iptal edip eski haline getirin. Ayrıca motor fansız da soğuyabiliyor olsaydı Yamaha oraya fan koymazdı.
Soğutma sıvısının seviyesi azalmış olabilir. Suyu eksikse uygun şekilde tamamlayın.
Devirdaim sorunu pompadan veya sistemdeki tıkanıklıktan kaynaklanabilir. Kaçak önleyici sıvının da buna sebep olma ihtimali var. Belki de hortumları yanlış bağladılar.
Son olarak da radyatör kapasitesi yetersizliği kalıyor ancak bu bir tasarım hatasıdır. Böyle bir ihtimal yok.
Gittiğiniz servis Yamaha yetkili servisi değilse yetkili servise gidin, şikayeti söyleyin ne gerekiyorsa yapsınlar. Uyduruk ustaların zar atıp tutmalarıyla motorunuzu heba etmeyim. Masraflı olur ama kafanız rahat eder.
-
Basitden zora dogru git.. Ben sana basitden zora dogru yazdım ..
1 ) sistemin hava yapmış olabilir devir daim yapmıyordur, Çözüm (suyu boşalt kontrollü tekrar doldur)..Bİr çok ford focus da sistemin havası düzgün alınmaz ve sorun yapar ..İşlemden sonra.
2 ) termostatın arızalıdır ,Sök bak sıcak su ile test edebilirisin... (Sıklık ile sıvı sogutmalı araçlarda olur)
3 ) Devir daim sisteminde tıkanıklık olabilir çok düşük ihitmal ..Sistemi sök ve radyötör falan gözle kontrol etsen anlarsın..
4 ) ecu kontrol ettir ODE baglatıp sürekli zengin karışımda çalışıyordur beyin hep sürekli soguk görüyordur nadir olur ama olur(bu durumu yakıt tüketimi çok yüksek ise zaten fark etmeniz lazım mesela siz eskiden 100 KM 4 LT yakıyorsanız şimdi 6 LT yakar...
5 ) Devir daim pompası artık görevini ifa etmiyordur gözle belli olur sök ve kontrol et...Bunu da sık yaşanan arızalardandır..
6 ) en kötüsü üst kapakdan sisteme komprasyon üflüyordur ,Contalarda kaçırma vardır , kendi belli eder bu durum olur ise hararet yükselmesinden vs su eksiltmesi de yapar çogu zaman ama sadece sisteme az karışıp hararet yapmasına sebebiyet de verir motor sökülmesi lazım.
-
hocam motorda termostat yok bildiğim kadarıyla.ben 2.el almıştım ve hiçbir zaman termostat yoktu :D ancak hararet problemi çok sonra kışın ortasında birdenbire ortaya çıktı.zannedersem radyatör tıkayıcı denen şeyi attı usta ben su kaçırıyor dedikten sonra.oda bi yerleri tıkadı ya da bir arkadaşın dediği gibi kapak contasının yanması gibi birşey olabilir.teşekkürler yorumunuz için
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
evet kapak contasının yanmış olabileceği benim de aklıma geldi çünkü daha önce hararet şikayetinden bıraktığım usta hararet yok diyerek geri vermişti ve 10 dk sonra tekrar hararet yapmıştı.kırmızı çizgiyi bir kaç kez gördü yani.teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Büyük ihtimalle silindir kapak contası bir köşesinden yanık , su ceketlerine kompresyon sızdırıyor ve devir daime engel oluyor..saatte 100 km ile ilerleyen bir taşıt fanın hava sirkülasyonuna ihtiyaç duymaz , hararet yükseliyor ama radyatör soğuksa termostad da tam açmıyor olabilir..
evet kapak contasının yanmış olabileceği benim de aklıma geldi çünkü daha önce hararet şikayetinden bıraktığım usta hararet yok diyerek geri vermişti ve 10 dk sonra tekrar hararet yapmıştı.kırmızı çizgiyi bir kaç kez gördü yani.teşekkürler.bi de forumda cevap vermeyi öğrenebilsem :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Soğutma probleminin sebepleri şunlar olabilir :
- Soğutmak için kullanılan hava miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı devirdaim sisteminde sorun vardır
- Radyatör yetersiz kalıyordur
Hava sorunu fandan kaynaklanabilir ancak fan değişikliğine rağmen (fanın kapasitesinin yettiğini kabul ediyorum) çözülmediyse o zaman belki de ustanın dediği gibi fan ters yönde çalışıyor olabilir. Emin olmak için orjinalini takmakta fayda var. Bakın bu tip parçalarda masraftan kaçınmayacaksınız yoksa size çok daha pahalıya mal olur. Fana takılan düğmeyi de iptal edip eski haline getirin. Ayrıca motor fansız da soğuyabiliyor olsaydı Yamaha oraya fan koymazdı.
Soğutma sıvısının seviyesi azalmış olabilir. Suyu eksikse uygun şekilde tamamlayın.
Devirdaim sorunu pompadan veya sistemdeki tıkanıklıktan kaynaklanabilir. Kaçak önleyici sıvının da buna sebep olma ihtimali var. Belki de hortumları yanlış bağladılar.
Son olarak da radyatör kapasitesi yetersizliği kalıyor ancak bu bir tasarım hatasıdır. Böyle bir ihtimal yok.
Gittiğiniz servis Yamaha yetkili servisi değilse yetkili servise gidin, şikayeti söyleyin ne gerekiyorsa yapsınlar. Uyduruk ustaların zar atıp tutmalarıyla motorunuzu heba etmeyim. Masraflı olur ama kafanız rahat eder.
hocam yukarıda da bahsedildiği gibi motor akışkan otoyolda bile 5 dk hararet yapıyor.bu motorun eski fanı söküleli çok oldu ayrıca.ve yaz olmasına rağmen hararet sorunu yoktu.kışın ortasında birden ortaya çıktı.dediğim gibi muhtemelen radyatör tıkayıcı denilen conta vari şeyin soğutma sıvısına karışması soğutma sisteminde bir yeri tıkadı.fan istikameti olayı motor trafikte kalınca hararet yapıyor olsa aklıma yatacak.ancak fan sadece tedbir amaçlı bir eleman.esas sistem su ve hava dolaşımı diye biliyorum.az önce de bir otomotiv mühendisliği bloğunda soğutmanın yüzde 95inin radyatöre gelen hava akımı olduğuna dair bir mühendis arkadaşın makalesini okudum konunun üzerine
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
hocam termostat yok.aldığımda usta demişti termostatı sökmüşler.onu daha önce sordum hararete etkisi olmaz demişti.radyatör ve tıkanma ihtimali üzerinde duruyorduk.conta ve hava yapma ihtimalini de ekleyeylim o zaman.teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
çok basit aslında. motor hararet yapıyor ise soğutmasında sıkıntı vardır kuvvetle muhtemel. soğutma organları da öyle ahım şahım teknolojide sahip olmuyor çoğu motorda. radyatörün hortumlarında tıkanıklık olabilir. radyatörün kanallarında tıkanıklık olabilir. termostat olabilir. benim aklıma ilk gelenler bunlar olurdu.
evet katılıyorum.teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Soğutma probleminin sebepleri şunlar olabilir :
- Soğutmak için kullanılan hava miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı miktarı yetersizdir
- Soğutma sıvısı devirdaim sisteminde sorun vardır
- Radyatör yetersiz kalıyordur
Hava sorunu fandan kaynaklanabilir ancak fan değişikliğine rağmen (fanın kapasitesinin yettiğini kabul ediyorum) çözülmediyse o zaman belki de ustanın dediği gibi fan ters yönde çalışıyor olabilir. Emin olmak için orjinalini takmakta fayda var. Bakın bu tip parçalarda masraftan kaçınmayacaksınız yoksa size çok daha pahalıya mal olur. Fana takılan düğmeyi de iptal edip eski haline getirin. Ayrıca motor fansız da soğuyabiliyor olsaydı Yamaha oraya fan koymazdı.
Soğutma sıvısının seviyesi azalmış olabilir. Suyu eksikse uygun şekilde tamamlayın.
Devirdaim sorunu pompadan veya sistemdeki tıkanıklıktan kaynaklanabilir. Kaçak önleyici sıvının da buna sebep olma ihtimali var. Belki de hortumları yanlış bağladılar.
Son olarak da radyatör kapasitesi yetersizliği kalıyor ancak bu bir tasarım hatasıdır. Böyle bir ihtimal yok.
Gittiğiniz servis Yamaha yetkili servisi değilse yetkili servise gidin, şikayeti söyleyin ne gerekiyorsa yapsınlar. Uyduruk ustaların zar atıp tutmalarıyla motorunuzu heba etmeyim. Masraflı olur ama kafanız rahat eder.
yamaha servisi değil.maalesef servise götürecek pahada bir motora binemiyoruz şu sıra .motor 2006 model :D servis bu sorunu hallederdi evet eminim ama 2000 tl fatura çıkar ve motor 7000 tl değerinde 2006 model üstelik yarısı kadar da haciz var üzerinde :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
evet su eksiltmesi problemi de var..conta senaryosuna da uyuyor giderek..
-
Geçmiş olsun, fan yeterlidir gelir vakumla falan alakası yok, ustanız motordan anlamıyor bir daha oraya gitmeyin size tavsiyem.
Motorun hararet yapma sebebi conta yakmış olması bence, ufak bir ihtimalde termostat kapalı kalmış olabilir.
-
arkadaşlar resim eklemeye çalıştım ancak olmadı.herneyse motorcu kardeşimiz elimde çok iş var gerekçesiyle bizi yarına attı.ben de kendim su ekleyerek duruma bakmak istedim.motoru çalıştırıp su doldurdukça motordan türk kahvesi kıvamında kahverengi bir balçık geldi.10 dk bu işlemi tekrarladım ancak ucu bucağı gelmedi.ustaya götürüp çıkan balçığı gösterdiğimde yarın temizleriz radyatörü de söküp radyatörcüye götürürüz dedi.sorun bu balçık olabilir diyor.resimleri ekleyebilseydim iyi olacaktı ama hafif yağlı daha çok pasa benzeyen bir balçık kıvamı.yağ da belki antifiriz kalıntılarındandır diye düşünüyorum.ya da kötü ihtimal motor yağı ama dediğim gibi yağlıdan ziyade balçık kıvamında.
-
01 Temmuz 2020, 20:50
#10
torque28 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar resim eklemeye çalıştım ancak olmadı.herneyse motorcu kardeşimiz elimde çok iş var gerekçesiyle bizi yarına attı.ben de kendim su ekleyerek duruma bakmak istedim.motoru çalıştırıp su doldurdukça motordan türk kahvesi kıvamında kahverengi bir balçık geldi.10 dk bu işlemi tekrarladım ancak ucu bucağı gelmedi.ustaya götürüp çıkan balçığı gösterdiğimde yarın temizleriz radyatörü de söküp radyatörcüye götürürüz dedi.sorun bu balçık olabilir diyor.resimleri ekleyebilseydim iyi olacaktı ama hafif yağlı daha çok pasa benzeyen bir balçık kıvamı.yağ da belki antifiriz kalıntılarındandır diye düşünüyorum.ya da kötü ihtimal motor yağı ama dediğim gibi yağlıdan ziyade balçık kıvamında.
Selamlar,
Eğer suda kahverengi yağlı köpüklü balçık kıvamı varsa, suya yağ karışmış olma ihtimali var. Daha da kötüsü yağa da su karışmış olma ihtimali. Motor yağını da bir kontrol edin. Eğer motor yağında da aynı şekilde balçık, köpük değişik bir durum varsa sakın ha marşa dahi basmayın yağa su karışmıştır. Allah korusun piston, sekman, kol yatağı herşey gidebilir çünkü yağlama bozuluyor. Eğer yağ karıştırma durumu varsa conta yanmıştır büyük ihtimalle, diğer durum ise su gömleği çatlamış olabilir. İyi bir usta, iyi parça, bol dikkat...
-
01 Temmuz 2020, 20:54
#11
1. O "usta"yi birakin.
2. Dogru duzgun bir servise gidip antifrizi komple degistirin.
Balcik olayi baska sorunlarin da olabilecegine isaret, ama sahsen buradan baslardim.
-
01 Temmuz 2020, 21:14
#12
hasmet adlı üyeden alıntı
1. O "usta"yi birakin.
2. Dogru duzgun bir servise gidip antifrizi komple degistirin.
Balcik olayi baska sorunlarin da olabilecegine isaret, ama sahsen buradan baslardim.
şöyle ki ümraniye'de işten anlasın anlamasın boşta bir usta bulmak zor.bu arkadaş işi gücü bırakıp girişti mi sonunda hallediyor.ama hep baştan savma kolayına gelene bakıyor.bu örnekte kurbann ya da günah keçisi fan olunca fanı değişelim orjinal alalım.bu ustayı bıraksam gideceğim diğer "ustalar" bu motoru bu hale getiren ustalar.bir de motoru fazla yürütemiyorum.hararet direk çıkıyor.kısaca şu an el mahkum.bu yola girdik.sonrası için varsa civarda bildiğiniz deneriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
holopter adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Eğer suda kahverengi yağlı köpüklü balçık kıvamı varsa, suya yağ karışmış olma ihtimali var. Daha da kötüsü yağa da su karışmış olma ihtimali. Motor yağını da bir kontrol edin. Eğer motor yağında da aynı şekilde balçık, köpük değişik bir durum varsa sakın ha marşa dahi basmayın yağa su karışmıştır. Allah korusun piston, sekman, kol yatağı herşey gidebilir çünkü yağlama bozuluyor. Eğer yağ karıştırma durumu varsa conta yanmıştır büyük ihtimalle, diğer durum ise su gömleği çatlamış olabilir. İyi bir usta, iyi parça, bol dikkat...
motor yağı yeni değişti ancak herhangi bir anomali yoktu.dediğim gbi çok hafif yağlı bir balçığı su konulan üst kapaktan -radyatör değil- yukarıya doğru kahve köpüğü gibi attı ısındıkça.sevindirici olan ya da benim öyle algıladığımsa suyun kaynaması ve hareket etmesi.bu arada radyatör ısınmıyor yani sanırım tıkanıklık orada olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
holopter adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Eğer suda kahverengi yağlı köpüklü balçık kıvamı varsa, suya yağ karışmış olma ihtimali var. Daha da kötüsü yağa da su karışmış olma ihtimali. Motor yağını da bir kontrol edin. Eğer motor yağında da aynı şekilde balçık, köpük değişik bir durum varsa sakın ha marşa dahi basmayın yağa su karışmıştır. Allah korusun piston, sekman, kol yatağı herşey gidebilir çünkü yağlama bozuluyor. Eğer yağ karıştırma durumu varsa conta yanmıştır büyük ihtimalle, diğer durum ise su gömleği çatlamış olabilir. İyi bir usta, iyi parça, bol dikkat...
bir dehocam su gömleği tam olarak nerede .su pompasında mı.piston gömleği mantığında bir parça mı?
-
01 Temmuz 2020, 21:32
#13
torque28 adlı üyeden alıntı
şöyle ki ümraniye'de işten anlasın anlamasın boşta bir usta bulmak zor.bu arkadaş işi gücü bırakıp girişti mi sonunda hallediyor.ama hep baştan savma kolayına gelene bakıyor.bu örnekte kurbann ya da günah keçisi fan olunca fanı değişelim orjinal alalım.bu ustayı bıraksam gideceğim diğer "ustalar" bu motoru bu hale getiren ustalar.bir de motoru fazla yürütemiyorum.hararet direk çıkıyor.kısaca şu an el mahkum.bu yola girdik.sonrası için varsa civarda bildiğiniz deneriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
motor yağı yeni değişti ancak herhangi bir anomali yoktu.dediğim gbi çok hafif yağlı bir balçığı su konulan üst kapaktan -radyatör değil- yukarıya doğru kahve köpüğü gibi attı ısındıkça.sevindirici olan ya da benim öyle algıladığımsa suyun kaynaması ve hareket etmesi.bu arada radyatör ısınmıyor yani sanırım tıkanıklık orada olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
bir dehocam su gömleği tam olarak nerede .su pompasında mı.piston gömleği mantığında bir parça mı?
Su gömleği motor bloğunda, silindirin ve bilimum soğutulması gereken parçaların etrafından soğutma suyunu geçiren kanallar hocam, ayrı bir parça değil motor bloğu ile bir
-
01 Temmuz 2020, 21:38
#14
holopter adlı üyeden alıntı
Su gömleği motor bloğunda, silindirin ve bilimum soğutulması gereken parçaların etrafından soğutma suyunu geçiren kanallar hocam, ayrı bir parça değil motor bloğu ile bir
teşekkürler.bir de daha önce dikkatimi çeken motordan hava filtresine doğru giden parmak kalınlığında bir hortumdan hava filtresne doğru su püskürmesiydi.plastik ve parmak kalınlığında bir hortum.hatta hatırladığım kadarıyla filtreyi ıslatıyordu.orada suyun ne işi var diye düşünürdüm hep
-
01 Temmuz 2020, 22:46
#15
conta yanık ise, yağa su veya suya yağ karışır. su azalır veya kendi kendine çoğalır. onu eleyelim.
- xmax 250'de termostat var. %90 termostat açmıyor. sıcak su ile kontrol edilmeli.
- 2. olasılık devirdaim yapmıyordur. kontrolü kolay. hortumlardan birini sök su gelirse devirdaim vardır.
daha detaylı incelemeye gerek bile yok basit bir sorun.
-
01 Temmuz 2020, 23:06
#16
ulkerhan adlı üyeden alıntı
conta yanık ise, yağa su veya suya yağ karışır. su azalır veya kendi kendine çoğalır. onu eleyelim.
- xmax 250'de termostat var. %90 termostat açmıyor. sıcak su ile kontrol edilmeli.
- 2. olasılık devirdaim yapmıyordur. kontrolü kolay. hortumlardan birini sök su gelirse devirdaim vardır.
daha detaylı incelemeye gerek bile yok basit bir sorun.
motorda termostat yok yani olması lazım da sökülmüş.ben 2.el aldım aldığımdan beri öyle.diğer konuya da gelirsek suda kahverengi balçıktan bahsettik.ancak yağ normal.yani suya yağ karışıyor olabilir.conta yakma ihtimalini de ustaya kendim sordum conta yaksa şöyle olur böyle olur bişeyler söyledi de tam anlamadım valla..yani farklı sorunlar saydı hatırladığım kadarıyla..hortumları da kendim söküp bakacaktım bugün ama takımlar yanımda değildi marşpiyelleri sökemedim.elle de ulaşılmıyor radyatörün olduğu yere.bir de su ısındı ama radyatör ısınmadı durduğu yerde çalışmasına rağmen .yani su kapağından ısınan suyu attı su dönüyormu dönmüyormu tam emin olamıyorum.yarın usta yine yan yattım çamura battım demezse söker bakar temizler.yahu adamlar paraya doymuş.parasıyla iş yaptıramıyoruz.veresiye taksak neyse :D gelişmeleri buradan yazarım yine...
-
01 Temmuz 2020, 23:08
#17
torque28 adlı üyeden alıntı
motorda termostat yok yani olması lazım da sökülmüş.ben 2.el aldım aldığımdan beri öyle.diğer konuya da gelirsek suda kahverengi balçıktan bahsettik.ancak yağ normal.yani suya yağ karışıyor olabilir.conta yakma ihtimalini de ustaya kendim sordum conta yaksa şöyle olur böyle olur bişeyler söyledi de tam anlamadım valla..yani farklı sorunlar saydı hatırladığım kadarıyla..hortumları da kendim söküp bakacaktım bugün ama takımlar yanımda değildi marşpiyelleri sökemedim.elle de ulaşılmıyor radyatörün olduğu yere.bir de su ısındı ama radyatör ısınmadı durduğu yerde çalışmasına rağmen .yani su kapağından ısınan suyu attı su dönüyormu dönmüyormu tam emin olamıyorum.yarın usta yine yan yattım çamura battım demezse söker bakar temizler.yahu adamlar paraya doymuş.parasıyla iş yaptıramıyoruz.veresiye taksak neyse :D gelişmeleri buradan yazarım yine...
tamiri angarya ondan uğraşmak istemiyorlar.
suda kahverengi balçık varsa iş ciddi. conta yanmış olabilir. devirdaim keçesi patlamış olabilir. detaylı incelemek lazım. biraz uğraştıracak. kolay gelsin...
-
02 Temmuz 2020, 13:53
#18
bu dönemde naked motor var iken her taraf ortada , endruolar var ,iken onlarda kısmen ortada kim uğraşmak ister her tarafı granej olan motor ile , Fiyat kazanç oranı düşük kaldıgı için ugraşmıyorlar.
-
02 Temmuz 2020, 16:09
#19
ulkerhan adlı üyeden alıntı
tamiri angarya ondan uğraşmak istemiyorlar.
suda kahverengi balçık varsa iş ciddi. conta yanmış olabilir. devirdaim keçesi patlamış olabilir. detaylı incelemek lazım. biraz uğraştıracak. kolay gelsin...
su pompasını söktü sıcak çikolata akıyor resmen ama yağ değil diyor ne atmışlarsa içine değişik bir şey diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------
serif abi adlı üyeden alıntı
bu dönemde naked motor var iken her taraf ortada , endruolar var ,iken onlarda kısmen ortada kim uğraşmak ister her tarafı granej olan motor ile , Fiyat kazanç oranı düşük kaldıgı için ugraşmıyorlar.
aynen üstad.alışmış adam kurye gelsin spacy nin balatasını lastiğini değiştireyim.beş dkda beşiktaş.radyatörü söktü verdi elimize bunu sanayide temizlettir radyatörcüye gel dedi.temizlettik sıcak çikolata yerine musluk suyu akıyor artık.yalnız anlamadığım şey ustaya dedim ki sen buna temiz su doldurmadan bu pisliği atmadan tekrarlayacak mı anlamadan nasıl çözeceksin bu sorunu dedim radyatörü halletmeden ona bakamayız dedi.dedim tekrar temiz radyatörü mü pisleteceksin yok dedi..şimdi aradım dükkanda yokmuş bi saat sonra getir yarın öğlene toplayalım motoru diyor.bugün git yarın gel .anlaşılan o ki bu balata vb.değişimi dışındaki son işimiz kendisiyle..onları da yakın diye yaptırırım.adamlar paraya da işe de doymuş...
-
02 Temmuz 2020, 16:18
#20
Piyasada iş yaptırmak zor.Al sat yapan tedarikçiler bile aynı.Usta desen işçiliği az yada bilindik işi yapıp para kazanma derdinde senin durumundaki gibi arıza arayıp vakit harcamak istemiyor.Tedarikçi desen raftan ürünü verip fatura kesme derdinde.Biraz özel bir malzeme sorunca yok bulamam çekiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)