ulkerhan adlı üyeden alıntı
arkadaşın çinli V bloklu cruiser motoru şanzıman rulmanını kırdı. tamirini kendim yaptım. yaptığım işlemleri yazayım...
- depo,
- hava filtresi,
- seleler,
- ayak pegleri,
- egzozlar,
- arka fren tertibatı,
- zincir koruma,
- zincir,
- vites pedalı,
- muhtelif işe yaramayan dekorasyon parçaları,
- motor askıları,
- enjeksiyon sistemi,
bu işlemler yarım günden fazla ve bilfiil çalışma gerektiriyor. daha bakın motora geçmedik.
- debriyaj kapağı,
- statör kapağı,
- silindirler,
- üst kapaklar,
söküldü.
- üst kapak, silindir, piston rektefeciye gitti.
- pres ile yeni rulmanları çaktırdım,
- motor benzin ile yıkandı, kurutuldu,
- şanzıman parçaları ölçüldü, limitlere bakıldı,
- würth siyah sıvı conta ile blok kapatıldı. (orijinalde blok contası yoktur. sıvı conta uygulanır)
- silindirler takıldı,
- üst kapaklar takıldı,
- V motor sente ayarı yapıldı,
- Supap ayarı yapıldı,
- debriyaj tarafı toplandı,
bu işlemler 2 gün.
- motor şaseye takmaya hazır hale geldi. o işlemde 1 gün.
orijinal contalar, sıvı conta, temizlik ürünleri, rektefiyecinin parası, rulman parası en fazla 500 tl tuttu. şimdi benim profesyonel dükkanım olsa, 1 hafta bu motorla uğraşacağım. elimiz alışmış kötü işçilik yapamıyorum. kumpas ile mikrometre ile tek tek ölçüyorum parçaları. 2. eli 10.000 tl olan motor için bu işlemlerin yapılmasına kaç para işçilik yazacağım? hakkı 2000 tl. 500 tl'de malzeme. toplam 2500 TL. peki sahibi bunu verebilecek mi? veremeyecek.
ben 2000 TL'den ucuza yapar mıyım? yapmam. harcadığım vakit kullandığım malzemeler bile kurtarmaz. mitutoyo kumpas alıyorum 1000 tl, walter allen lokma alıyorum tanesi 250 tl. ucuz işçilik ile nasıl yapılır? verirsin çırağın eline 2 günde söker toplarken bi usta gelir senteye alır, jiletle supap ayarı yapar. gerisini gene çırak halleder.