Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sıvı soğutmalı sistemler (su soğutmalı motorlar) radyatör-fan-devr-i daim

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piyasada iş yaptırmak zor.Al sat yapan tedarikçiler bile aynı.Usta desen işçiliği az yada bilindik işi yapıp para kazanma derdinde senin durumundaki gibi arıza arayıp vakit harcamak istemiyor.Tedarikçi desen raftan ürünü verip fatura kesme derdinde.Biraz özel bir malzeme sorunca yok bulamam çekiyor.
    arkadaşın çinli V bloklu cruiser motoru şanzıman rulmanını kırdı. tamirini kendim yaptım. yaptığım işlemleri yazayım...

    - depo,
    - hava filtresi,
    - seleler,
    - ayak pegleri,
    - egzozlar,
    - arka fren tertibatı,
    - zincir koruma,
    - zincir,
    - vites pedalı,
    - muhtelif işe yaramayan dekorasyon parçaları,
    - motor askıları,
    - enjeksiyon sistemi,

    bu işlemler yarım günden fazla ve bilfiil çalışma gerektiriyor. daha bakın motora geçmedik.

    - debriyaj kapağı,
    - statör kapağı,
    - silindirler,
    - üst kapaklar,
    söküldü.

    - üst kapak, silindir, piston rektefeciye gitti.
    - pres ile yeni rulmanları çaktırdım,
    - motor benzin ile yıkandı, kurutuldu,
    - şanzıman parçaları ölçüldü, limitlere bakıldı,
    - würth siyah sıvı conta ile blok kapatıldı. (orijinalde blok contası yoktur. sıvı conta uygulanır)
    - silindirler takıldı,
    - üst kapaklar takıldı,
    - V motor sente ayarı yapıldı,
    - Supap ayarı yapıldı,
    - debriyaj tarafı toplandı,
    bu işlemler 2 gün.

    - motor şaseye takmaya hazır hale geldi. o işlemde 1 gün.

    orijinal contalar, sıvı conta, temizlik ürünleri, rektefiyecinin parası, rulman parası en fazla 500 tl tuttu. şimdi benim profesyonel dükkanım olsa, 1 hafta bu motorla uğraşacağım. elimiz alışmış kötü işçilik yapamıyorum. kumpas ile mikrometre ile tek tek ölçüyorum parçaları. 2. eli 10.000 tl olan motor için bu işlemlerin yapılmasına kaç para işçilik yazacağım? hakkı 2000 tl. 500 tl'de malzeme. toplam 2500 TL. peki sahibi bunu verebilecek mi? veremeyecek.

    ben 2000 TL'den ucuza yapar mıyım? yapmam. harcadığım vakit kullandığım malzemeler bile kurtarmaz. mitutoyo kumpas alıyorum 1000 tl, walter allen lokma alıyorum tanesi 250 tl. ucuz işçilik ile nasıl yapılır? verirsin çırağın eline 2 günde söker toplarken bi usta gelir senteye alır, jiletle supap ayarı yapar. gerisini gene çırak halleder.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    ondan sonra işleri bozulup zincir mağazaya ya da tekellere yenilince iş yok diye ağlıyor..tanıdığım hiç kimse çarşıdan giysi almak istemiyor.avm ye gider rahat rahat bakarım kazık yemeyeceğime emin olurum diyor.bakkaldn alışveriş yapmıyor zincir markete gidiyor.kısaca esnaf işini hakkıyla yapmıyor.toplumdaki çürümenin bir yansıması olarak kimse işini hakkıyla yapmıyor ve geleneksel sektörler doğal olarak yavaş yavaş tükeniyor..bazı şeyler hiç düzelmeyecek gibi maalesef..anadolu kasabalarında bile adamlar düdükleme derdinde artık.eskiden arabanı götürürdün,esnaf seferber olurdu kendi yapamadığını komşusuna danışırdı,adamlar bi yabancı gelmiş mağdur olmasın diye çırpınırdı.yahu 10-20 sene zarfında ne çok dönüşmüşüz.herkes bi çakal,herkes bi şark kurnazı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşın çinli V bloklu cruiser motoru şanzıman rulmanını kırdı. tamirini kendim yaptım. yaptığım işlemleri yazayım...

    - depo,
    - hava filtresi,
    - seleler,
    - ayak pegleri,
    - egzozlar,
    - arka fren tertibatı,
    - zincir koruma,
    - zincir,
    - vites pedalı,
    - muhtelif işe yaramayan dekorasyon parçaları,
    - motor askıları,
    - enjeksiyon sistemi,

    bu işlemler yarım günden fazla ve bilfiil çalışma gerektiriyor. daha bakın motora geçmedik.

    - debriyaj kapağı,
    - statör kapağı,
    - silindirler,
    - üst kapaklar,
    söküldü.

    - üst kapak, silindir, piston rektefeciye gitti.
    - pres ile yeni rulmanları çaktırdım,
    - motor benzin ile yıkandı, kurutuldu,
    - şanzıman parçaları ölçüldü, limitlere bakıldı,
    - würth siyah sıvı conta ile blok kapatıldı. (orijinalde blok contası yoktur. sıvı conta uygulanır)
    - silindirler takıldı,
    - üst kapaklar takıldı,
    - V motor sente ayarı yapıldı,
    - Supap ayarı yapıldı,
    - debriyaj tarafı toplandı,
    bu işlemler 2 gün.

    - motor şaseye takmaya hazır hale geldi. o işlemde 1 gün.

    orijinal contalar, sıvı conta, temizlik ürünleri, rektefiyecinin parası, rulman parası en fazla 500 tl tuttu. şimdi benim profesyonel dükkanım olsa, 1 hafta bu motorla uğraşacağım. elimiz alışmış kötü işçilik yapamıyorum. kumpas ile mikrometre ile tek tek ölçüyorum parçaları. 2. eli 10.000 tl olan motor için bu işlemlerin yapılmasına kaç para işçilik yazacağım? hakkı 2000 tl. 500 tl'de malzeme. toplam 2500 TL. peki sahibi bunu verebilecek mi? veremeyecek.

    ben 2000 TL'den ucuza yapar mıyım? yapmam. harcadığım vakit kullandığım malzemeler bile kurtarmaz. mitutoyo kumpas alıyorum 1000 tl, walter allen lokma alıyorum tanesi 250 tl. ucuz işçilik ile nasıl yapılır? verirsin çırağın eline 2 günde söker toplarken bi usta gelir senteye alır, jiletle supap ayarı yapar. gerisini gene çırak halleder.
    üstad sizin örnek çok ince işçilikler.eyvallah.ama bu kış bir peugeot satelisten tık tık vurma sesi geliyordu.çalışması canavardı,ibre sona dayanıyor.sıkıntı yok.sadece sürekli bir zincir sesine benzer çıt çıt çıt.karşıda bir ustaya gittik usta bize bu arızayı sadece tespit etmek için 1000 tl fiyat çekti.çocuk o sırada çalıştığı dükkandan ayrılmış zor durumdaymış bi de sözde.bu kadarı da dolandırıcılığa girer resmen.benim motora gelince, adam soğutma elemanlarını tek tek kontrol edip sorunu bulacağına benim deh dehlememle ve su yerine akan çamuru kendim bulup ısrar etmemle su pompasını radyatörü vb.kontrol ediyor.ona kalsa orjinal fan alalım yamahadan.kaç para 1000 tl.alalım ha alalım.aldırdığı şanzımanı da iade ettik zira şanzımanda sıkıntı yok diye ısrar ettim ve bilya değişimi ile düzeldi.şimdi diyelim ben yamahadan fanı almıştım, sonra hareret kesmeyecekti.içi çamur dolmuş hortumdan radyatörden su dolaşacakmı ki fan bi .oka yarasın.sonra da kendisine fanı monte etme girişimimiz kim bilir nasıl bitecekti...adamlar kolaycı kardeşim ko-lay-cı...ben motor ustası değilim.bir odayı 1 haftada boyarım yeri gelir kılı kırk yararım.o yüzden bu tarz işlerden para kazanamazdım.ok bu adamlar para kazanacak ama motoru söküp alttaki çamuru akıtması tam 5dk sürüyor be üstadım.2 dkda radyatörü söktü etti 7..diyeceğim bu arızanın tespiti 7 dk.ya sığıyor isteyince...
    espresso bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ondan sonra işleri bozulup zincir mağazaya ya da tekellere yenilince iş yok diye ağlıyor..tanıdığım hiç kimse çarşıdan giysi almak istemiyor.avm ye gider rahat rahat bakarım kazık yemeyeceğime emin olurum diyor.bakkaldn alışveriş yapmıyor zincir markete gidiyor.kısaca esnaf işini hakkıyla yapmıyor.toplumdaki çürümenin bir yansıması olarak kimse işini hakkıyla yapmıyor ve geleneksel sektörler doğal olarak yavaş yavaş tükeniyor..bazı şeyler hiç düzelmeyecek gibi maalesef..anadolu kasabalarında bile adamlar düdükleme derdinde artık.eskiden arabanı götürürdün,esnaf seferber olurdu kendi yapamadığını komşusuna danışırdı,adamlar bi yabancı gelmiş mağdur olmasın diye çırpınırdı.yahu 10-20 sene zarfında ne çok dönüşmüşüz.herkes bi çakal,herkes bi şark kurnazı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



    üstad sizin örnek çok ince işçilikler.eyvallah.ama bu kış bir peugeot satelisten tık tık vurma sesi geliyordu.çalışması canavardı,ibre sona dayanıyor.sıkıntı yok.sadece sürekli bir zincir sesine benzer çıt çıt çıt.karşıda bir ustaya gittik usta bize bu arızayı sadece tespit etmek için 1000 tl fiyat çekti.çocuk o sırada çalıştığı dükkandan ayrılmış zor durumdaymış bi de sözde.bu kadarı da dolandırıcılığa girer resmen.benim motora gelince, adam soğutma elemanlarını tek tek kontrol edip sorunu bulacağına benim deh dehlememle ve su yerine akan çamuru kendim bulup ısrar etmemle su pompasını radyatörü vb.kontrol ediyor.ona kalsa orjinal fan alalım yamahadan.kaç para 1000 tl.alalım ha alalım.aldırdığı şanzımanı da iade ettik zira şanzımanda sıkıntı yok diye ısrar ettim ve bilya değişimi ile düzeldi.şimdi diyelim ben yamahadan fanı almıştım, sonra hareret kesmeyecekti.içi çamur dolmuş hortumdan radyatörden su dolaşacakmı ki fan bi .oka yarasın.sonra da kendisine fanı monte etme girişimimiz kim bilir nasıl bitecekti...adamlar kolaycı kardeşim ko-lay-cı...ben motor ustası değilim.bir odayı 1 haftada boyarım yeri gelir kılı kırk yararım.o yüzden bu tarz işlerden para kazanamazdım.ok bu adamlar para kazanacak ama motoru söküp alttaki çamuru akıtması tam 5dk sürüyor be üstadım.2 dkda radyatörü söktü etti 7..diyeceğim bu arızanın tespiti 7 dk.ya sığıyor isteyince...
    adam su soğutma sisteminden bir haber ise orijinal fanı alalım geçelim demiştir. asıl soru kapalı devre çalışan su soğutma sistemi nasıl balçık hale geliyor? kafamda bir kaç kurgu yazdım:

    - devirdaim keçeleri yağı suya karıştırıyordur,
    - üst kapak contası yağı suya karıştırıyor,
    - sistemde bir yerde su kaçağı vardır, eski sahibi kaçağı önlemek için radyatör tıkayıcı dökmüştür.
    - bu kadar uğraşmışken termostat olmadığını söylediniz, termostatı da taktırın bence. doğru iş yapılmış olsun.

    + o satelis için 1000 tl arıza tespit parası istiyorsa usta o motora bakmak istemiyordur
    torque28 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam su soğutma sisteminden bir haber ise orijinal fanı alalım geçelim demiştir. asıl soru kapalı devre çalışan su soğutma sistemi nasıl balçık hale geliyor? kafamda bir kaç kurgu yazdım:

    - devirdaim keçeleri yağı suya karıştırıyordur,
    - üst kapak contası yağı suya karıştırıyor,
    - sistemde bir yerde su kaçağı vardır, eski sahibi kaçağı önlemek için radyatör tıkayıcı dökmüştür.
    - bu kadar uğraşmışken termostat olmadığını söylediniz, termostatı da taktırın bence. doğru iş yapılmış olsun.

    + o satelis için 1000 tl arıza tespit parası istiyorsa usta o motora bakmak istemiyordur
    yok hocam.satelise bakan arkadaş çalışmak istemiyordu.neden derseniz benim motoru da kendisine yaptırmıştık şanzımandan gelen sesle ilgili bir dişli değişmiş daha beter olmuştu.yolda giderken arkadan yakalıyolardı sanki bir hıza ulaşınca :D sonra da götürünce açarsak daha beter olur dağılır tas mas bitmiş diyerek kaytarma yoluna gitmşti.daha sonra şimdiki ustamızda şanzıman komple değişecek demişti ama yine benim ısrarlarımla sadece bilyalar değişerek düzeldi o sorun da şu anki sürecimizin bir önceki evresi :D zira şanzıman dişlileri eğe gibi tırtıklı bıçak bileyecek durumdaydı :D lastik üzerindeki tüyler misali...

    radyatör tıkayıcıya gelirsek evet atmışlar.yukarıdaki mesajlarda bahsettim.usta da bu akan yağ değil başka birşey dedi.ben de kendisine radyatör tıkayıcı da atılmış olduğu bilgisini verdim..muhtemelen temizlenip suyu arınınca sorun da düzelecek sıcak su da radyatöre ulaştığı için ısınan radyatör müşür marifetiyle fanı otomatik devreye sokacak diye umud etmek istiyorum :D bugün sonuç belli olur inşallah buradan akıbeti paylaşırım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    evet arkadaşlar sonuç : gittiğimde usta harareti sona dayamış ve fanı elle açıp soğumasını bekliyordu.direk radyatörü tuttum buz gibi..usta dedim sen neyi deniyosun bu radyatör buz, su dolaşmıyo ki bu motorda..sonra kısa bi süre arayıştan sonra tıkanıklığı buldu.termostatın olması gereken yerden su kaçağı olduğu için önceki ustamız radyatör tıkayıcıyı oraya atmış ve oradaki su geçişini tamamen durdurmuş zamanla sivri zeka.usta dedi ki valla bi tek oraya bakmamıştım .(yerseniz) o radyatörü takmadan da demiştim ki usta bak radyatörü motoru temizlemeden bağlama tıkanır tekrardan radyatörcülerle uğraşamam.velhasıl ı kelam denemem için motoru verdi başta iyiydi ama 15 dk sonra tekrar hararet..sağa çektim radyatörü tuttum bir tarafı ateş bir tarafı buz.yani yine su dolaşmıyor.sistemden suyu komple boşalt öyle topla dedim ama dinletememiştim.radyatörün de sol tarafından su geliyor şimdi.muhtemelen tıkandığı için hortumun dibinden kaçırma yapıyor.akşam bakar haber veririm dedi.benim ustalarla sabır imtihanım neyse ki deli çağlarımda gerçekleşmemiş.hakikaten şimdi bile sinirlerim oynuyor yavaştan...
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yahu bu adına usta denen şey üst kapak contasını yakacak.
    Yada hararet yüzünden daha ağır bir hasar verecek diye ben korkmaya başladım
    Sen ne kaaa sakinsin yahu..
    Bırak..
    Al motorunu çık o dükkandan yahu.. Kendin alasını yaparsın..
    torque28 ve espresso bunu beğendiler.

  6. #26
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu bu adına usta denen şey üst kapak contasını yakacak.
    Yada hararet yüzünden daha ağır bir hasar verecek diye ben korkmaya başladım
    Sen ne kaaa sakinsin yahu..
    Bırak..
    Al motorunu çık o dükkandan yahu.. Kendin alasını yaparsın..
    cumartesi motoru aldım.usta 10 defa denedim hararet yarıyı geçmiyor ,fan da açılıyor dedi.yarım saat kadar denedim.dediği doğruydu.ama yarım saat sonra tekrar hararet yükseldi.o gün tamamen motoru denedim.akşam dükkana gittim.dedim ki ;
    ustam, iyi bir arkadaşsın,ama bu motor seni de beni de yordu.ben de gelip gitmekten yoruldum.bu seferlik bu motoru başkasına yaptırayım.varsa hakkın ödeyeyim.
    arkadaş para da istemedi, yapamadığını da bi nevi kabul etti.bu hararet dışındaki şanzıman ağırlık seti vb.tamirler için 470 tl ödemiştim.sağolsun helalleştik.
    motoru aldım.su pompasını söktüm.yine aynı çamur manzarası.dün iki kez yeni su koyup boşalttım.yedek depoyu da söküp evde temizledim.henüz üstüne takmadım.akşam tekrar hararet yaptı ama sabah fan açarken akşam açmadı.radyatörün giriş tarafı hararet sona gelene kadar soğuk kalıyor.ustanın fanı bir açıp bir açmama konusuna savunduğu tez,dolaşan sıvı contanın sensörü kapaması.olabilir.şu an içerdeki çamur görüntüsü oldukça seyrekleşti.bir hafta boyunca depoya çamaşır sodası antifiriz, bulaşık deterjanı koka kola , üzüm pekmezi ,beton ne varsa döküp suyu her gün tekrar boşalttıktan sonra artık duru akan bir soğutma suyuyla hala tekrar hararet yapıyorsa motorda başka bir sorun var diyerek başka bir ustaya götüreceğim.tabii o zamana kada kapak contasını yakmamayı başarabilirsem ..
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Suyu doldur termostat açınca gaz ver hortuma bak bakalım şişmeye çalışıyormu..devirdaim çalışıyormu diye bakmak için bu.

    Yada termostatı sök direk bağla
    Radyatörü de sök tekrar temizle temizliğinden emin ol koy kenara..
    Şeffaf bir bidon benzeri bişey al doldur.suyu ve motordan radyatöre giden hortumları bağla buna..
    Suyu bı kabın içinde devirdaim yap yani.
    Ne kadar pislik varsa bu bidondan devirdaim etsin.temizlenene kadar devam et.
    Bu şekilde tamamen temizlendiğinden emin olursun.
    Tekrar söyleyeyim devirdaimden emin ol. Suyu dolaştırdından emin olmalısın.
    espresso bunu beğendi.

  8. #28
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suyu doldur termostat açınca gaz ver hortuma bak bakalım şişmeye çalışıyormu..devirdaim çalışıyormu diye bakmak için bu.

    Yada termostatı sök direk bağla
    Radyatörü de sök tekrar temizle temizliğinden emin ol koy kenara..
    Şeffaf bir bidon benzeri bişey al doldur.suyu ve motordan radyatöre giden hortumları bağla buna..
    Suyu bı kabın içinde devirdaim yap yani.
    Ne kadar pislik varsa bu bidondan devirdaim etsin.temizlenene kadar devam et.
    Bu şekilde tamamen temizlendiğinden emin olursun.
    Tekrar söyleyeyim devirdaimden emin ol. Suyu dolaştırdından emin olmalısın.
    hocam motorda termostat yok.zaten termostatı söktüklerinde termostat kapağından su attığı için sıvı conta benzeri birşey sürmüşler.motorda dolaşan pislik o.iki gündür su pompasından tahliye vidasını söküp boşaltarak yeni su dolduruyorum.radyatör hortumlarını da söktüm doldurduğumda çıkıştan duru su akıyor.hala yer yer pislik geliyor tabii.radyatörü tamamen sökemiyorum zira fan ve müşür kabloları lehimli..ancak yeni bir tespitim var ki sistem hava yapıyor.bir de normali böylemidir bilmiyorum ama gaz vermedikçe su dolaşmıyor.bugün yapmayı düşündüklerime gelirsek
    1- servis manuelinden hortumlar doğru yerde mi takılmış kontrol edeceğim,
    2- termostat kapağına bir conta ayarlayıp oradan hava alıp almama konusundan emin olacağım,
    3- hava boşaltama vidası ( termostat kapağındaki) alyan başlı vida yalama olmuş.o vidayı açmayı başarabilirsem sistemdeki havayı olması gerektiği gibi boşaltmaya çalışacağım.
    4- radyatör çok yatay duruyor yapabilirsem biraz rüzgara karşı dik konuma getireceğim.
    tabi bunları sokakta yaptığım için hava yani güneş muhalefeti nedeniyle gecikiyorum :D
    yine adım adım sonuçları paylaşırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

    arkadaşlar uzun uğraşlardan sonra sonuç aldım şu an ancak bakalım kalıcı olacak mı?
    yeni tespit ettiğim sorunlar
    1- karbüratörün altına girip çıkan minik su hortumlarının karbüratördeki girişleri tıkanmış.su geçmiyordu açıldı.
    2-yedek depodan radyatör kapağına gelen hortumun radyatör kağına giren kısmı tıkanmış açıldı.
    3- hava çıkarma vidası yalama idi.2 saat uğraştan sonra çözdüm ve suyu havasını alarak koydum.

    akşam 2 kişi 45 dk gezdim rampaları yavaş yavaş zorlayarak çıktım.hararet yarıyı çok az geçiyor.

    şimdi sadece otomatik fan açıp açmadığı sorunu kaldı.onun için de tekrar motorcunun yolunu tutacağız bakalım.hadi hayırlısı...
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Forumdaki bilgi veren, faydalı konulardan biri olmuş bu konu. Konu ile ilgili yazanlara teşekkür ederim. Hepsini okudum, ustalar kadar bilmesem de bir şeyler öğrenmiş oldum. Benim başıma gelse kendim bu kadar uğraşamam ustaya götürürüm ama en azından biraz bilgi edinmiş oldum, başıma geldiğinde umarım bunları hatırlarım da ustaların dediklerini anlayabilirim.

  10. #30
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumdaki bilgi veren, faydalı konulardan biri olmuş bu konu. Konu ile ilgili yazanlara teşekkür ederim. Hepsini okudum, ustalar kadar bilmesem de bir şeyler öğrenmiş oldum. Benim başıma gelse kendim bu kadar uğraşamam ustaya götürürüm ama en azından biraz bilgi edinmiş oldum, başıma geldiğinde umarım bunları hatırlarım da ustaların dediklerini anlayabilirim.
    ben de uğraşamadım "ustaya" götürdüm.ama usta usta olmayınca kendim usta oldum :D bu motor bu hararet sorunundan daha önceki ustada 3 hafta,son götürdüğümde de 2 hafta yattı çözemediler.üstüne üstlük her gittiğimde bakıyorum motoru çalıştırmış harareti sona dayamış fan çalışıyomu çalışmıyo mu.adamların motorun hareretiyle fanın ilgisi olmadığından,fanın sadece bir tedbir olmadığından haberleri yok...radyatörü tutuyosun zaten buz,fan değil klima dayasan ne olur.kaynayan su radyatöre gelmiyor demek ki.ilk defa kendi yaptığım düzeltmelerden sonra radyatörün hem giriş hem çıkış tarafları eşit derecede ısındı...
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......şimdi sadece otomatik fan açıp açmadığı sorunu kaldı.....

    termostad yok yazmıştın , bu şekilde motor suyu çok geç ısınacaktır kolay kolay fan açmaz , aşırı sıcak havada dur kalk trafikte kalırsan ancak açar , hatta termostad yoksa uzun bir yokuş inerken motor ısısı dibe vurur , tekrar gaz açınca sıcaklık yükselir , sabit kalamayan ısı dalgalanmaları soğuk motora marş basıp kısa mesafe kullanır gibi tüketimi artırırken silindir piston ikilisine ciddi zarar verir , termostadı mutlaka takın..
    torque28 bunu beğendi.

  12. #32
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    termostad yok yazmıştın , bu şekilde motor suyu çok geç ısınacaktır kolay kolay fan açmaz , aşırı sıcak havada dur kalk trafikte kalırsan ancak açar , hatta termostad yoksa uzun bir yokuş inerken motor ısısı dibe vurur , tekrar gaz açınca sıcaklık yükselir , sabit kalamayan ısı dalgalanmaları soğuk motora marş basıp kısa mesafe kullanır gibi tüketimi artırırken silindir piston ikilisine ciddi zarar verir , termostadı mutlaka takın..
    üstad inişlerde motorun soğuması gerekir katılıyorum ancak bilakis hararet normalda ibrenin ortasında iken inişte olsa gaz bırakınca yarıyı geçiyor.yani sadece gaz verince su dolaşıyor anladığım kadarıyla.durduğu yerde elle fan açmak ya da iniş aşağı gaz vermeden rüzgar alması yarıdan aşağı düşmesine sebep olacağına artmasına sebep oluyor..termostata gelirsek biraz daha bekleyecek zira bu ay motora epey masraf ettik.bu akşam far vb bi kaç sorun için tekrar motorcuya gideceğiz,sigortayı yeni yaptım 600 tl ve yarın da muayene var..ancak gözlemlediğimiz kadarıyla ısıda ani dalgalanmalar olmadığını söyleyebilirim.muhakkak motorun içinde değişimler oluyordur ama ani hareketler olmadığını söyleyebilirim.fanı otomatik açması olayına da gelirsek hararet yapmadığı sürece zaten fan açmasına gerek yok.motorcu ille de harareti fan açmamasına bağladığı için ben de fan açmasına psikolokik olarak takıldım artık..fanı açtıracak kadar boşta gaz verip motoru kızdırmaya yerim yok zaten sokakta uğraştığım için motorcu gibi yarım saat acımasızca gaz açamıyorum :D

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad inişlerde motorun soğuması gerekir katılıyorum ancak bilakis hararet normalda ibrenin ortasında iken inişte olsa gaz bırakınca yarıyı geçiyor.yani sadece gaz verince su dolaşıyor anladığım kadarıyla.durduğu yerde elle fan açmak ya da iniş aşağı gaz vermeden rüzgar alması yarıdan aşağı düşmesine sebep olacağına artmasına sebep oluyor..termostata gelirsek biraz daha bekleyecek zira bu ay motora epey masraf ettik.bu akşam far vb bi kaç sorun için tekrar motorcuya gideceğiz,sigortayı yeni yaptım 600 tl ve yarın da muayene var..ancak gözlemlediğimiz kadarıyla ısıda ani dalgalanmalar olmadığını söyleyebilirim.muhakkak motorun içinde değişimler oluyordur ama ani hareketler olmadığını söyleyebilirim
    bu durum sistemdeki pisliklerin termostad gibi davranmasından kaynaklanıyor , su akışı rahatladiğinda ısı çok düşecek , hele kışın termostad yoksa ısı göstergesi saatlerce yükselmez..
    torque28 bunu beğendi.

  14. #34
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu durum sistemdeki pisliklerin termostad gibi davranmasından kaynaklanıyor , su akışı rahatladiğinda ısı çok düşecek , hele kışın termostad yoksa ısı göstergesi saatlerce yükselmez..
    katılıyorum.şu anda da yine suyu boşaltıp yeni su doldurmaya gidiyorum.günde iki defa tekrarlıyorum bu işlemi.ta ki musluk suyu kıvamında akınca antifirizli su koyup kapatacağım kısmetse...

  15. #35
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Eline sağlık. Bak gördün mü kendin alasını yaparsın demiştim.
    Usta dediğin usta olsa tüm su sitemini kontrol eder temizliğini yapardı.
    Ama ustanın soğutma sisteminden haberi bile yok.
    İnşallah bitmiş gitmiştir. Termostatı da takınca herşey normale döner.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

    şimdi sadece otomatik fan açıp açmadığı sorunu kaldı.onun için de tekrar motorcunun yolunu tutacağız bakalım.hadi hayırlısı...[/QUOTE]

    Şimdi motoru çalıştır. Hararet müşürünün iki kablosunu kısa devre et. Fan çalışması lazım. Çalışmıyorsa fanın kablolarını kes aküden iki kablo ile 12 volt ver dönmesi lazım.
    Dönerse aynı kabloları aynı yerine bağla yine lehimlersin.
    Müşür bozuksa müşürü değiştirirsin. Usta! Ya gitme artık.
    torque28 ve espresso bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #36
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık. Bak gördün mü kendin alasını yaparsın demiştim.
    Usta dediğin usta olsa tüm su sitemini kontrol eder temizliğini yapardı.
    Ama ustanın soğutma sisteminden haberi bile yok.
    İnşallah bitmiş gitmiştir. Termostatı da takınca herşey normale döner.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

    şimdi sadece otomatik fan açıp açmadığı sorunu kaldı.onun için de tekrar motorcunun yolunu tutacağız bakalım.hadi hayırlısı...
    Şimdi motoru çalıştır. Hararet müşürünün iki kablosunu kısa devre et. Fan çalışması lazım. Çalışmıyorsa fanın kablolarını kes aküden iki kablo ile 12 volt ver dönmesi lazım.
    Dönerse aynı kabloları aynı yerine bağla yine lehimlersin.
    Müşür bozuksa müşürü değiştirirsin. Usta! Ya gitme artık.[/QUOTE]

    hocam lehim havyam yok şu anda.vardı ama bir yerlerde bıraktım.olsa da kablo çekecek yerim yok.onun için kabloları sökmek biraz imkan dışı görünüyor maalesef şu an..fana gelirsek fanda sorun yok.usta düğme bağlamıştı oradan açınca çalışıyor.fan açmama sebebi olarak suyun yeterince ısnmamasını görüyorum..ısınsa açar muhtemelen.aman ısınmasında açmasın zaten.az önce denedim tekrar hararet yaptı.genleşme kabında ses farkettim (yedek depo dedikleri , ancak ingilizce servis manuelinde su deposu olarak geçiyor ).kenara çektim baktım.oradan radyatör kapağına gelen taraf yine kapaktaki valften tıkanmış.aynı tortulu madde.usta radyatörü sistemi temizlemeden bağladığı için radyatörün dibinden geliyor muhtemelen.tıkanıklığı açtım anında düzeldi.gitmişken radyatörü de tekrar söktürüp temizleticem.kısmetse çözdük inşallah.haftaya bugüne kadar her gün su değiştiricem.sonucu yine paylaşırım.
    Thesinner83 bunu beğendi.

  17. #37
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Allah kolaylık versin..
    Ancak su içine yabancı madde atma. Tamam tortuyu pisliği çözer belki ama bazı maddeler alüminyumu eritir bazıları lastik contalara,o-ringlere zarar verir.
    O yüzden dikkatli ol,kaş yaparken göz çıkarma aman ha..
    Hadi göreyim seni. Mutlu haberlerini bekliyoruz acilen...
    torque28 bunu beğendi.

  18. #38
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    geldiğimiz son nokta,motoru ustadan alıp muayeneye giderken tekrar hararet yaptık.usta havasını almadan su doldurmuş yine.yeni koyduğum vidadan kolayca havayı boşalttım.muayeneden geçtik.seledeki yırtığı dahi hafif kusur olarak yazdılar bu arada.dönüşte antifirizli suyla suyunu değiştirdim.akşam deneme amaşlı üsküdar kadıköy çengelköy ümraniye yaptım.rampalarda zorladık.eşimle birlikte 2 kişi.hararet olayı çözülmüş görünüyor ancak ;
    nur topu gibi yeni bir problemimiz var.motor boğuluyor.sürekli çiğ benzin atıyor ve egzozda patlıyor.
    bujiyi söktüm.herzaman kurum yapıyor.iyice temizledim.karbüratörü tekrar ayarldadım.motor sıcakken yaptım bunları ancak randıman vermedi.ancak akşam motor soğuduktan sonra çıktığımda ısınana kadar ne patlatma ne boğulma.ısınınca aynı sorun devam.bugün benzin filtresi ve karbüratörü söküp gözden geçirmeyi planlıyorum.yapmışken bujiyi de tekrar temizleyip öyle takacağım.geçenlerde yolda gösterge birden düştü ve deponun dibini de çektik sanırım.umarım bu sorun da düzelir böylelikle.zira artık yoruldum.atölye vb.olsa hobi diye uğraşacağım ama kapının önünde epey yorucu oluyor.bişey lazım oldu pat apartmana çık,pat aşağı in.10 dk.lık işi 2 saatte yapıyoruz.konu komşunun hala yapamadın mı diye hergün sorup sinirlerimi bozması da cabası.

    mesaj yazmışken son bir konuya daha değineyim.bir ay önce 2010 model 400 lük x evomu 13600 tlye sattım.alan arkadaş garibanmış,işinden çıkmış motorla çalışacakmış daha mont kask vb.alacakmış falan.1000 tl altına verdim.
    adam şimdi satılığa koymuş 17500 istiyor.bende 2006 x maxle haftaya tatile gidicem diye her gün 2 saat motor tamir ediyorum :D insanlara güvenip birşeyi değerinin altında satıp satmamak konusunda tereddütlüyüm artık..
    espresso bunu beğendi.

  19. #39
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı torque28 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geldiğimiz son nokta,motoru ustadan alıp muayeneye giderken tekrar hararet yaptık.usta havasını almadan su doldurmuş yine.yeni koyduğum vidadan kolayca havayı boşalttım.muayeneden geçtik.seledeki yırtığı dahi hafif kusur olarak yazdılar bu arada.dönüşte antifirizli suyla suyunu değiştirdim.akşam deneme amaşlı üsküdar kadıköy çengelköy ümraniye yaptım.rampalarda zorladık.eşimle birlikte 2 kişi.hararet olayı çözülmüş görünüyor ancak ;
    nur topu gibi yeni bir problemimiz var.motor boğuluyor.sürekli çiğ benzin atıyor ve egzozda patlıyor.
    bujiyi söktüm.herzaman kurum yapıyor.iyice temizledim.karbüratörü tekrar ayarldadım.motor sıcakken yaptım bunları ancak randıman vermedi.ancak akşam motor soğuduktan sonra çıktığımda ısınana kadar ne patlatma ne boğulma.ısınınca aynı sorun devam.bugün benzin filtresi ve karbüratörü söküp gözden geçirmeyi planlıyorum.yapmışken bujiyi de tekrar temizleyip öyle takacağım.geçenlerde yolda gösterge birden düştü ve deponun dibini de çektik sanırım.umarım bu sorun da düzelir böylelikle.zira artık yoruldum.atölye vb.olsa hobi diye uğraşacağım ama kapının önünde epey yorucu oluyor.bişey lazım oldu pat apartmana çık,pat aşağı in.10 dk.lık işi 2 saatte yapıyoruz.konu komşunun hala yapamadın mı diye hergün sorup sinirlerimi bozması da cabası.

    mesaj yazmışken son bir konuya daha değineyim.bir ay önce 2010 model 400 lük x evomu 13600 tlye sattım.alan arkadaş garibanmış,işinden çıkmış motorla çalışacakmış daha mont kask vb.alacakmış falan.1000 tl altına verdim.
    adam şimdi satılığa koymuş 17500 istiyor.bende 2006 x maxle haftaya tatile gidicem diye her gün 2 saat motor tamir ediyorum :D insanlara güvenip birşeyi değerinin altında satıp satmamak konusunda tereddütlüyüm artık..
    İyi sınıyorlar seni.İNŞALLAH patlamassın birine.
    torque28 bunu beğendi.

  20. #40
    torque28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250
    valla bilakis motorla uğraşmaya başlamadan bir iki kere patlama yaşadım trafikte.bu ara bi sakinlik bi sakinlik :D :Dusta da mağduriyetimizi anlamış olacak ki son yaptığı far anahtarı radyatör temizliği ve arka lastiğin tamiri işlerinden para istemedi.belki de motoru sen kendin tamir ettin diye düşünüyordur..tanıdığım bi abimiz var o da bu motor senin imtihanın diyor aynı şekilde ...Allah hayır etsin iyi sabrettik bakalım...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)