YBR 125 ESD Devir Saati Sorunu
Reklamlar
-
23 Haziran 2020, 22:31
#1
Herkese merhaba. 2013 model yamaha ybr 125 esd sahibiyim. Motosikletimi iki yıl önce aldım. Aldığımdan beri devir göstergesi videoda ki gibi çalışıyor. Servis elektrik aksamında bir sorun olmadığını söyledi. Farklı kullanıcılar yüksek watt değerinde far ampülü yada akü kaynaklı sorun olabileceğini söyledi. Geçtiğimiz yıl yeni bir akü aldım. Bosch YTX7L-BS 12 Volt 6 Amper. Ama yinede devir göstergesi verimli çalışmıyor. Sinyal açtığımda yada fren yaptığımda dalgalanma yapıyor. Konjektör yada regülatör arızalı olsa motor çalışır halde 14V değerini okuyamazdım diye düşünüyorum. Bu sorunu yaşayan var mı? Çözüm önerilerinizi bekliyorum..
Reklamlar
-
23 Haziran 2020, 23:58
#2
Öncelikle CDI ünitesinden ateşlemeye gelen ve gösterge takometrenize gelen kabloları ve soketlerini kontrol edin.
Soketlerde korozyonlanma varmı kontrol edin. Yazdığımız kabloları elinizle yoklayın kıkırdaklaşma veya bozukluk varmı elle ve gözle kontrol edin.
ve Motorunuzun ana kablosu üzerinde bulunan diyotu kontrol edin. (ufacık bir kutu gibidir bazen kablonun kılıfı üzerinde bazende kablonun kılıfı içindedir kendisini belli eder ana hat üzerinde bulunması gerekiyor)
Bunları bir kontrol edip dönüş yapın. Ek olarak farlar kendi farımı?
ek olarak resimden diyotu biraz daha iyi anlayabilirsiniz.
[IMG][/IMG]
-
24 Haziran 2020, 13:05
#3
Hocam teşekkür ederim en kısa zamanda kontrol etmeye çalışacağım.
Evet ön far 35W, arka stop 5W, şuan park lambası takılı olmadığı halde ki oda 5W civarı, bu dalgalanma devam ediyor. Bütün elektrik düzeneği kitapçıktaki değerlerle uyumlu. Ekstra takılı ışık korna vs hiç bir şey yok.
Facebook kullanıcı grubunda konjektör değiştir düzelir bozuk olsa da düzgün değer verip şaşırtabiliyor falan dediler. E aküyüde sıfır aldım ama sorun çözülmedi anlam veremedim. Gün içinde bahsettiğiniz diyotu kontrol etmeye çalışacağım.
Rüzgar aşığı.
-
24 Haziran 2020, 13:14
#4
Konjektör. benzer sıkıntım olmuştu konjektörü değiştirmiştim.
-
24 Haziran 2020, 14:31
#5
Diyot kontrolünden sonra geriye bir tek regülatör arızası kalıyor sanırım. Onuda değiştireceğim teşekkür ederim
Rüzgar aşığı.
-
24 Haziran 2020, 15:36
#6
Motorizm adlı üyeden alıntı
Diyot kontrolünden sonra geriye bir tek regülatör arızası kalıyor sanırım. Onuda değiştireceğim teşekkür ederim
Öncelik olarak CDI ünitesi diye düşünüyorum. Yanlışım yoksa karbüratörlü motorlarda gaz pozisyon bilgisini CDI gönderiyor.
Konjektörü değiştirmeden önce eğer bir yerlerden deneme şansınız varsa başka bir motordan rica edip kendi motorunuzda deneyin derim.
En azından emin olursunuz. Boşuna para vermemiş olursunuz.
-
27 Haziran 2020, 10:20
#7
Hocam gaz konum bilgisi arızalı olsa, fren lambası yandığında yada sinyal verdiğimde sanırım devir göstergesinde dengesizlik olmazdı. Akımın düşmesi artması ile devir saati stabil çalışmıyor zira. Çoğu kişi konjektör diyor. 30-40 lira verip kendim takar bir denerim en kötü. Face gruplarında da çoğu kişi aküden ve konjektörden dolayı bu sorunu yaşadığını söylüyor. Akıma bağlı olarak devir saatinde dengesizlik olmasa bence CDI ünitesinde olması daha muhtemel. Yinede kontrol edeceğim ama.
Diyota halen bakamadım lokma takımı olmadığı için yan grenajları açamadım. Onuda kontrol edeceğim ama
Rüzgar aşığı.
-
hocam üzerinden çok zaman geçmiş ama sorunu çözdünüzmü acaba?
superlight 125 im var. aynı sorunu yaşıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)