Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yağ soğutma nasıl çalışır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    yağ soğutma nasıl çalışır? prensibi nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    Alıntı ReBeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ soğutma nasıl çalışır? prensibi nedir?
    benim kullandığım 180 lik atv de yağ soğutma var prensip olarak su suğutma ile aynı sadece ısı taşıma elemanı olarak su yerine yağ kullanıyor ve kapalı devre çalışıyor. yüksek sıcaklıkda yağın buharlaşması ve basıncı suya göre düşük olduğu için bazı motorlarda kullanılıyor

  3. #3
    Aytekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Şehremini
    Motosikleti
    ZS200GS
    Prensipte su soğutmalıdan biraz farklı aslında, en azından benim piyasada gördüğüm motorlarda. Su soğutmada su silindir içerisindeki kanallarda gezinip soğuturken, yağ soğutmalı sistemde motor bloğunun içerisindeki şanzıman, debriyaj ve krankın içinde çalıştığı yağ basit bir pompayla yağ radyatöründen geçirilerek soğutulur, yağ soğuyunca motor da soğur. Ama silindir kısmı havayla soğur. Bakınız: Zealsun Prince, Twister, CBF250.
    Bişnev in ney çün şikâyet mîküned, Ez cüdâyîhâ hikâyet mîküned...

  4. #4

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Alıntı Aytekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Prensipte su soğutmalıdan biraz farklı aslında, en azından benim piyasada gördüğüm motorlarda. Su soğutmada su silindir içerisindeki kanallarda gezinip soğuturken, yağ soğutmalı sistemde motor bloğunun içerisindeki şanzıman, debriyaj ve krankın içinde çalıştığı yağ basit bir pompayla yağ radyatöründen geçirilerek soğutulur, yağ soğuyunca motor da soğur. Ama silindir kısmı havayla soğur. Bakınız: Zealsun Prince, Twister, CBF250.
    Ben pek anlamam ama,
    Krankın çalıştığı yağ ile silindirin çalıştığı yağı nasıl bölmüşler onu anlamadım

  5. #5
    Aytekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Şehremini
    Motosikleti
    ZS200GS
    Alıntı death adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben pek anlamam ama,
    Krankın çalıştığı yağ ile silindirin çalıştığı yağı nasıl bölmüşler onu anlamadım
    yok yok bölünmüş birşey yok herşey aynı yağ içerisinde çalışıyor. Ben sadece soğutma için ayrıca bir yağ kullanılmadığını belirtmek için öyle yazdım.
    Bişnev in ney çün şikâyet mîküned, Ez cüdâyîhâ hikâyet mîküned...

  6. #6
    MASTER OF THE ROAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2006
    Alıntı Aytekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Prensipte su soğutmalıdan biraz farklı aslında, en azından benim piyasada gördüğüm motorlarda. Su soğutmada su silindir içerisindeki kanallarda gezinip soğuturken, yağ soğutmalı sistemde motor bloğunun içerisindeki şanzıman, debriyaj ve krankın içinde çalıştığı yağ basit bir pompayla yağ radyatöründen geçirilerek soğutulur, yağ soğuyunca motor da soğur. Ama silindir kısmı havayla soğur. Bakınız: Zealsun Prince, Twister, CBF250.
    o dediğin sistem hava soğutmalı oluyor yağ soğutmalıda radyatör gibi bi hazne olması lazım ki önce yağ soğusun sonra motoru soğutsun

  7. #7
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı MASTER OF THE ROAD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin sistem hava soğutmalı oluyor yağ soğutmalıda radyatör gibi bi hazne olması lazım ki önce yağ soğusun sonra motoru soğutsun
    cbf250 de hava soğutma diye yazar ama yağ soğutmalı aynı zamanda. haznesi de kırmızı işaretli bölgede olan.

    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  8. #8
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    geçenlerde bende merak etmiştim ve arkadaş arasında sohpeti oldu. anladımki yağ soğutmalı daha iyi.dediğiniz gibi direk motoru soğutuyor çünki.ama anlaya madığım neden yağ soğutmada su soğutmada olduğu gibi fan yok.madem yağ havayla soğuyor, fan olsa daha çabuk soğutmazmı?
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  9. #9
    MASTER OF THE ROAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2006
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf250 de hava soğutma diye yazar ama yağ soğutmalı aynı zamanda. haznesi de kırmızı işaretli bölgede olan.

    ben hangi motorda olup olmadığını söylemedimçalışma sisteminden bahsettim

  10. #10
    chkaralama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    antakya
    Motosikleti
    zealsun zs 150-19
    eee yani sonuç
    ...........KARAALİ.........كاراالط

  11. #11
    erdal231 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125-2006
    Sizce hangisi daha iyi;su soğutmamı yoksa yağ soğutmamı ?

  12. #12

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    yüksek sıcaklıklarda yağ daha az basınç uygulayacağı için yağ soğutma daha iyi gibi. motorlarda enerjinin büyük bir kısmı soğutma sistemi ile havaya ısı olarak gönderiliyor. seramik piston ve motor yatağı teknolojisi ile yüksek sıcaklıklarda daha verimli bir motor yapılabilir. yağ ile soğutma bu tip motorlar için daha iyidir benim düşüncem
    cenkito bunu beğendi.

  13. #13
    aiqa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    su soğutması daha iyi tabiki.
    Life, in itself is just a fraction of being, a game of time on the material.

  14. #14
    Doubt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arastırıyorum yaza alacagım
    motor dururken su sogutmasının fanları oldugundan motor sıcaklıgı sabit kalacaktır ama yag sogutmada fan olmadıgından radyatör kısa sürede yagin sıcaklıgına gelecek ve radyatö r sadece devreyi uzatan fakat sogutmayan bir devre elemenı olacaktır. bence seyir halinde iken yag sogutma daha iyidir çünkü fan kayışları motor gücünden çalar, ama yag sogutmasında extra kayıs olmadıgından tekerlere gelen güç daha fazladır. arkadaşlar bu gün50 hp güç üreten gs 500 gibisorunsuz motor bile hava sogutmalı yani aslında büyük markalar hepsini sizin yerinize deniyor hangisi uygunsa onu koyuyor. adamlar gerekmiyorsa sogutma için neden ekstra devre ler kurup maliyeti ve arıza riskini arttırsınlar ki????? mesela honda icin cbf 250 nin (yukarıda resmi var )yag radyatörünü aşşagıya kadar uzatmak çok mu zor yada çok mu pahalı tabikide hayır adamlar denemiş bakmış gerek görmemiş.yani belli markaları tercih ederken sogutmayı sizin yerinize düşünenlerin oldugunu bilin...

  15. #15
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Arkadaşlar su soğutmalı çoğu motorda ayrıca yağ soğutma radyatörü bulunur. Yağ en önemli görevi sürtünmeyi azaltmasından sonra soğutma işlevi gelir. Çoğu büyük hacimli hava veya su soğutmalı motorda motorun ve yağın ömrü için yağ soğutma radyatörü kullanılır. Direkt yağ soğutmalı motor ben görmedim. Ya hava soğutma + yağ radyatörü yada su soğutma + yağ radyatörlü sistemler vardır.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #16
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Benim bir sorum olacak:Her defasında motorun içinden radyatöre geçişte aşırı sıcak olan yağ bir anda soğuması ve bu işin daimi olması sonucu özelliğini kaybetmesi olabilirmi?Böyle birşey olduğunda hareketli parçaların daha fazla aşınması büyük problem çıkarmazmı?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  17. #17
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bir sorum olacak:Her defasında motorun içinden radyatöre geçişte aşırı sıcak olan yağ bir anda soğuması ve bu işin daimi olması sonucu özelliğini kaybetmesi olabilirmi?Böyle birşey olduğunda hareketli parçaların daha fazla aşınması büyük problem çıkarmazmı?
    Böyle birşey söz konusu değil. Sebebide sıvılar (ki burda motor yağından bahsediyoruz) arası molekül yakınlığı katılara göre daha fazladır. Bu nedenle ani soğuma ve ani ısınma tarzı ısı değişimlerine katılar kadar olumsuz tepki vermezler. Mantık yürütecek olursak dünyadaki çok lüks otomobil ve motosiklet markalarının çoğunda yağ soğutma radyatörü bulunur. Eğer böyle bir sorun olsa emin olun bu firmalar bunu uygulamaz. Günümüzde 350.000km'yi deviripte motoru açılmayan araçlar var. Zaten yağ teknolojisi her gün gelişmekte. Özellikle Tam Sentetik yağ kullanımı motorun sağlığı açısından çok önemli.

    Görüşmek üzere.
    cenkito bunu beğendi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Hele ralli otomobillerinde . Öndiferansiyel, arka diferandiyel, vites kutusu ve motor için ayrı ayrı 4 tane yağ soğutucusu kullanılır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  19. #19

    Üyelik
    11 Şubat 2009
    hyosung da kafam kadar radyatör var

  20. #20

    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Çin malı motosikletlerin için yağ sogutma adaptör aldım bana uymadı isteyen bakıp alabilir. https://www.sahibinden.com/ilan/yede...0208879/detay/


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler