4. Viteste 80 yapan 125 cc motorum 5. Viteste son hız 78e düşüyor. 4. Vitesten 5.vitese atınca devir saati direkt 9bin devir dönüyor. Zaten 10bin devir son. Bu sorunu nasıl aşarım. Motor 2000km de. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
4. Viteste 80 yapan 125 cc motorum 5. Viteste son hız 78e düşüyor. 4. Vitesten 5.vitese atınca devir saati direkt 9bin devir dönüyor. Zaten 10bin devir son. Bu sorunu nasıl aşarım. Motor 2000km de. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
normal durum. bunu aşmak için uğraşma. motorunda sorun var diye de düşünme.
dişli oranına beygirin rüzgar direncine yenik düşüyor
2000 km de motorun arıza yada aşınma sorunu yaşamaması gerekir diyerek dişliler ile oynanmış olabileceği akla geliyor , ön dişli fazla büyük yada arka fazla küçük takılmışsa dediğin gibi bir sonuç ortaya çıkabilir , motor karbüratörlü ise ayarlarında sorun olabilir , bir ihtimal montajda contası yırtılmıştır hava alıyor olabilir , yine montajda buji biryere çarpmış yada yere düşmüş ise tırnağı kapanmış veya porseleni çatlamış olabilir , 50.000 km yi geçmiş olsa kompresör kaybıda akla gelebilirdi..yalnız vitesi büyütünce direk 9000 devir dönüyor şeklindeki açıklamanı anlayamadım , vites büyütünce devir düşmesi gerekir tam tersi oluyorsa debriyaj kaçırıyordur..
Önde 15 atkada 38 var oynama olduğunu sanmıyorum dişlilerde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Tamam ama 78km hız 125cc motor için az değil mi. Ayrıca rüzgar en fazla 3km hızla eserken çıkmışımdır yola.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
Ve debriyajkaçırmıyosa bile artık kaçırıyor. Debriyaj balatasını sıyırdı motor. Değiştirdikten sonra tekrar denicem.
Aklınızdaki tamiratlar bitip de eğer yine değişiklik olmazsa, önü 14, veya arkayı 42 yapmayı deneyin derim. Bu şekilde 5. viteste bayılmayacaktır bence.
Ben 125'lik Kanuni'yi aldığımda 5. viteste hiç gitmiyordu, düz yolda hemen bayılıyordu. Zincir-dişli değiştirtirken ustaya "Son hız önemli değil, tork yüksek olsun" demiştim, meğer usta tam tersini yaparak 17/40 takmış. Ben sonradan 15/42 yapınca 5. viteste problem kalmadı.
Kesin bir şey söyliyim size: 5. Viteste 78 ile gittiğinizde devir saati 6000 civarı göstermesi lazım. Genelde 125 ve 150 cc motorlar son viteste her 1000 devirde 13 ya da bilemedin 14 km/h yapar. 1000 devir 13 km/h yaparsa 6000 devir 78 km/h civarlarında olur. Bu kesin net bir bilgi. Siz 9000 devirden bahsediyorsunuz. 5. Viteste 9000 devirde 120 km/h ye yakın hız yapması lazım. Bir gariplik var. Çevrilen devirler boşa gidiyor gibi. Bu anca debriyaj balatası bittiğinde olur ama daha 2000 km deki bir motorda asla bitmez debriyaj.
Bu arada ön dişli büyük ya da arka dişli küçük olsa 9000 devirde 120 den de fazla yapmasi lazim ama sizde durum tam tersine. Debriyaj kaçırmiyorsa ve 9000 devirde 78km/h yapıyorsa ön dişli kuçük ya da arka büyük olması gerekir ama kimse böyle bir seçim yapmaz. Devir saati bozuk değilse tek seçenek kalıyor debriyaj kaçırıyor. Çok ilginç 2000 km icin. Çözemedim.
Orijinal dişli oranlarıyla sakın oynamayın. Arka dişli büyütmek ya da ön dişliyi küçültmekle düzelecek bir şey değil bu. Sorun daha farklı, 9000 devirde 120 km/h yerine 78 km/h yapması çok açık ara bir fark. Ha normalde 120 yapsa rüzgarda ve yokuşta bayılsa tamam derim arka dişliyi biraz büyüt ama bu farklı bir durum
Debriyaj balatası bitti galiba zaten. Motor viteste hareket etmez hale geldi. Yüke bindirmediğin sürece tekeri döndürebiliyor ama ayaktan indirdiğim zaman motor 5.viteste bile olsa sadece bağırıyor. Ne bir boğulma ne de bi ilerleme söz konusu. Umarım sadece debriyaj balatası bitmiştir.
2000km hususunda da 1500-1600km dedem kullandı motoru bu yüzden debriyaj balatasının yıprandığını göze alırsak bu motor için 2000kmde debriyaj balatası yanması normal gibi geldi bana. Bir de benim ilk motorum olunca yani bende bu motorda ustalaştım diyebilirim. Sürekli debriyaj kullandım ilk zamanlarda düşmemek için çok yarım debriyaj yapmışımdır yokuşlarda bilmeden . Sizce sorun debriyaj balatası mıdır yoksa faha masrafı çıkar mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Ve de 4. Viteste 80 yapması gayet normal geliyo bana ama 5. Viteste 78e düşmesi çok acaip 🤔
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
"Bugün denedim viteslerde sıkıntı yok. Motor yükte değilken tekeri döndürebiliyor. Ama yüke binince tık yok. Debriyajı sertçe bırakınca tekerdeki sarsıntıyı hissedebiliyorum. Ama vitesteyken frene basınca motor hiçbi şey yokmuş gibi bağırmaya devam ediyor. Umarım sadece debriyaj balatasıdır."(alıntıdır)
Derdimi anlattığım bir başka uslüp.
Bu cümleden debriyajı kaçırdığı anlaşılıyor. Motor 2000 kilometrede olduğuna göre debriyajın aşınıp bitmemiş sen bir şekilde yakmışsın debriyajı. Veya daha kötüsü debriyaj tasını aşındırmışsın ve bu yüzden kavrama yapmıyor. Yani açıp bakmak lazım. En iyi ihtimalle debriyaj balatası, en kötü ihtimalle komple debriyaj değişecek. Tabi bununla beraber motor yağı, yağ filtresi ve belki contalar da değişecek.
Debriyaj telinin ayarsız olmasından dolayı debriyajın yanmış olabilir. Tam gaz verdiğinde ufak ufak kaçırıyordur böylece aşırı ısınıp yanmıştır. Yada tamamen senin hatandan dolayı da yanmış olabilir. Uzun süre yarım debriyaj gaz vererek bekleyerek yakarsın debriyajı.
Yok lastik yakma gibi bi alışkanlığım ama debriyaj şu şekilde etkisiz hale geldi. Yol çamurluymuş 50 metre gidemeden çamur temizyodum sürekli en son kızdım ve debyajı sıkıp gaz verdim. Belli bi devire gelince debriyajı bıraktım. Yüksek devirlerden bahsediyorum. En son bi koku geldi ve motor bağırmaya başladı. Sence tası da yemiş miyimdir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)