Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motora hangi yağı koymalıyım ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Haziran 2019
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Sentor 150
    Merhaba herkese ,

    Motovlog olayına daha yeni girmiş bulunmaktayım kendimce aklıma geldikçe videolar çekip youtube'a yüklüyorum.
    Bu videoda ise bildiğim kadarıyla madeni yağlardan bahsettim. Konuyu buraya mı açsam bilemedim ama başka yerede açmak saçma olurdu. İzleyip beğenirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

    https://www.youtube.com/watch?v=2psdZYzd7Tg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Bir sen eksiktin.

  3. #3

    Üyelik
    17 Haziran 2019
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Sentor 150
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sen eksiktin.
    Hayırdır siz youtube sahibi misiniz ?
    dawned20 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    03 Ocak 2020
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ve hayırlı sürüşler. Arkadaşın paylaştığı videoyu dinledim ama katılmadığım bir nokta var. O da kışın ya da yazın farklı özellikte yağ kullanmak. Bence eğer farklı viskozite yağ kullanmak uygun olsaydı. Üreticiler kullanma kılavuzuna yazarlardı. İşte "hava sıcaklığı 20 derecenin altında seyrediyorsa şu yağı kullanabilirsiniz" diye. Ama yazmıyorlar. Neyse bu hamur çok su götürür.

    Benim asıl sorum şu motorum KTM Duke 250 2017. Kullanma kılavuzu 7500 kilometrede veya her yıl yağı değiştirin diye yazıyor. Ama ben 20 000 kilometre olunca yağı ve yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorum. Aldıktan sonra ilk yağ değişimini 16500 civarında yaptım. Mobil 1 racing 15w50 yağ koydum.

    Bu konuyu çok araştırdım ama bulduğum şeyler genelde birbiriyle çelişiyor. Liqui Moly street ya da Castrol Power 1 kullanmayı düşünüyordum. Ama son günlerde Motul 7100 ya da Motul 300V mi kullansam acaba diye düşünmeye başladım.

    Aslında bu yağ değişiminden önce Liqui Moly Engine Flush ile motoru temizlemeyi düşünüyorum. Videolarını izledim motorun içini gerçekten ilk günkü gibi tertemiz yapıyor. Ondan sonra da gene Liqui Moly'nin Ceratec yağ katkısını kullanmayı düşünüyorum. Aynı markanın olsun diye Liqui Moly kullanabilirim ama aklıma Motul 300v düştü bir kere.

    Forumlarda okuduğumda birisi Motul 300V yarış yağıdır. O yüzden diger sokak kullanımı için yağa eklenen katkılar yoktur. Onların olmaması ve yarış motorlarının yağının sürekli değiştirilmesi o yağın sokak kullanımı için uygun olmamasına sebep olur yazmış. Ama başka forumlarda da tam tersi 300V diger yağlardan çok daha uzun süre dayanır ve onlardan daha iyidir vesaire yazmış. Açıkçası hangisine inanacağımı şaşırdım.

    Belki buradan 300V kullanmış birisi çıkar ve sorularıma cevap verir diye umuyorum.

    Ayrıca bir sorum daha olacak Eneos 15w50 yağ kullanan var mı hiç? Varsa nasıl olduğuna dair yorum yapar mısınız?

    Farklı vizkozite yağ kullanmak konusunda bence üretici ne öneriyorsa onu kullanmak gerek.

    Bu yağlar ile alakalı tecrübesini paylaşabilecek arkadas olursa çok sevinirim.

    Güvenli sürüşler.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ve hayırlı sürüşler. Arkadaşın paylaştığı videoyu dinledim ama katılmadığım bir nokta var. O da kışın ya da yazın farklı özellikte yağ kullanmak. Bence eğer farklı viskozite yağ kullanmak uygun olsaydı. Üreticiler kullanma kılavuzuna yazarlardı. İşte "hava sıcaklığı 20 derecenin altında seyrediyorsa şu yağı kullanabilirsiniz" diye. Ama yazmıyorlar. Neyse bu hamur çok su götürür.

    Benim asıl sorum şu motorum KTM Duke 250 2017. Kullanma kılavuzu 7500 kilometrede veya her yıl yağı değiştirin diye yazıyor. Ama ben 20 000 kilometre olunca yağı ve yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorum. Aldıktan sonra ilk yağ değişimini 16500 civarında yaptım. Mobil 1 racing 15w50 yağ koydum.

    Bu konuyu çok araştırdım ama bulduğum şeyler genelde birbiriyle çelişiyor. Liqui Moly street ya da Castrol Power 1 kullanmayı düşünüyordum. Ama son günlerde Motul 7100 ya da Motul 300V mi kullansam acaba diye düşünmeye başladım.

    Aslında bu yağ değişiminden önce Liqui Moly Engine Flush ile motoru temizlemeyi düşünüyorum. Videolarını izledim motorun içini gerçekten ilk günkü gibi tertemiz yapıyor. Ondan sonra da gene Liqui Moly'nin Ceratec yağ katkısını kullanmayı düşünüyorum. Aynı markanın olsun diye Liqui Moly kullanabilirim ama aklıma Motul 300v düştü bir kere.

    Forumlarda okuduğumda birisi Motul 300V yarış yağıdır. O yüzden diger sokak kullanımı için yağa eklenen katkılar yoktur. Onların olmaması ve yarış motorlarının yağının sürekli değiştirilmesi o yağın sokak kullanımı için uygun olmamasına sebep olur yazmış. Ama başka forumlarda da tam tersi 300V diger yağlardan çok daha uzun süre dayanır ve onlardan daha iyidir vesaire yazmış. Açıkçası hangisine inanacağımı şaşırdım.

    Belki buradan 300V kullanmış birisi çıkar ve sorularıma cevap verir diye umuyorum.

    Ayrıca bir sorum daha olacak Eneos 15w50 yağ kullanan var mı hiç? Varsa nasıl olduğuna dair yorum yapar mısınız?

    Farklı vizkozite yağ kullanmak konusunda bence üretici ne öneriyorsa onu kullanmak gerek.

    Bu yağlar ile alakalı tecrübesini paylaşabilecek arkadas olursa çok sevinirim.

    Güvenli sürüşler.
    Tam anlamadım. Siz kaç km de bir yağ değişimi yapıyorsunuz?

  6. #6
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Motor üstündeki 100 bin km tecrübeme dayanarak söylüyorum, özellikle de daha çok yazın kulanılıyorsa 20w50 en güzeli. Ne motor ısındığında bir şıkırtı oluyor nede motorda aşırı hararet. Zaten kullanma kılavuzlarında ki grafiklerde de hep bu yönde gösteriyor yağ kullanımını. Kışın ise 10w50 veya 15w50 kullanıyorum. Motor ısındığında yağ çok inceliyor zaten sesinden de belli oluyor. İlk motorum kanunidi 48 bin km kullandım ve yağı hep 20w50 kullandım. 40 kmde motoru şanzıman sıkıntısından dolayı açtığımızda usta bile şaşırmıştı motor gayet iyi durumdaydı ve daha %70 civarı motor ömrü var demişti. Sonra pulsar kullandım o zaten fabrika önerisiyle 20w50 yağ kullanıldı hep. Onuda 20 bin km kullandım ve sattım. Şuan sıfır rks 150 aldım, malum piyasadan dolayı bir türlü cc yükseltemiyoruz ama 150cc benim hertürlü beklentimi karşılıyor. Bunda da aynı şekil 20w50 kullanıcam.

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Her türlü motosiklet tamir tecrübeme dayanıyorum, fabrikası hangi yağı öneriyorsa onu koyun.

    10w40 kış içinmiş bilmemne imiş bu laflara itibar etmeyin. Kullanım kılavuzunu okuyun.
    gezginkral bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her türlü motosiklet tamir tecrübeme dayanıyorum, fabrikası hangi yağı öneriyorsa onu koyun.

    10w40 kış içinmiş bilmemne imiş bu laflara itibar etmeyin. Kullanım kılavuzunu okuyun.
    Aynen öyle. Ustalar bu konuda sır cahil. "Kitapçıkta 15w50 koy diyorlar" diyorum, yok o oranın hava durumuna göre, sen 10w40 koyacaksın, sen manyakmısın? O yağ olur mu? Yok motorumu öldürcen! Ona gidiyorum aynı şey, ötekine gidiyorum aynı şey.

    Neyse ben bu motorların hası(KTM) adamına sordum. Adam bana dedi ki, KTM yüksek sıkıştırma oranlı motor yaptığı için, ve motor erken ısınıyor. 15w50 koyman gerekiyor dedi. 10w40 koyarsan daha erken incelecek dedi. Mevsimine göre şunu koy bunu koy diye bir şey de söylemedi. Kitapçıktada öyle demiyor, şu mevsimde şunu koy, bu mevsim de bunu koy şeklinde. O yüzden bu kadar derine detaya inmeye gerek yok. Adamlar koymuş kitapçığa!

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı jaldala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........Kullanma kılavuzu 7500 kilometrede veya her yıl yağı değiştirin diye yazıyor. Ama ben 20 000 kilometre olunca yağı ve yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorum.......
    katalogdaki tavsiyeler genellikle zorlu kullanım şartlarına göre belirlenmiştir , siz sürekli yavaş hızlarda gayet sakin sürüyorum desenizde 7500 km lik tavsiyeyi iki katından da fazla 20.000 ne uzatmak abartı olur , hadi 10.000 olsa tamam ama yağ konusunda bu kadar tasarruf etmeye çalışmak motorun sağlığını düşününce değecek bir rakkam değil , elbette 7500 de değişecek yağı 5000 de değişip psikolojik mutluluk yaşayanlardan da olmamak gerek

  10. #10
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Organik
    Thesinner83 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    04 Ağustos 2018
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    150 sentor
    Herkese yorumu için teşekkür ederim. Ben şuandaki motorumun 3. sahibiyim ve benim motorum 2016 model kitapçığı kim bilir nerde motor hava soğutmalı bir motor. Araştırmalarım ve düşüncelerimin sonucunda mantıklı geldi ve videoda bahsettiğim gibi kışın başka yazın başka yağ koyuyorum. Su soğutmalı motorlar için aynı şeyi söyleyemem tabikide her motorun kullanma klavuzundaki yağ değerlerine göre koyulması gerekir ona katiyen lafım yok


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)