Motorda beyin hakkinda biLgi verebiLecek varmi arkada$Lar ? BeyinLi bir motorun beyinsiz caLi$masi sagLanabiLir mi ? Beyin hakkinda detayLi biLgiyi nette nerede buLabiLirim..
Motorda beyin hakkinda biLgi verebiLecek varmi arkada$Lar ? BeyinLi bir motorun beyinsiz caLi$masi sagLanabiLir mi ? Beyin hakkinda detayLi biLgiyi nette nerede buLabiLirim..
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Ne konuda teknik bilgi ve hangi marka/model hakinda ariyorsun? Yapim, yazilim, calisma sekli?
Beyinli motor, beyinsiz calistirmasi imkansiza yakin birsey. Attesleme, injekstion, sjanziman. hemen hemen motorun her parcasi ve funktionu bilgisayar kontrol ediyor.
Neden boyle birsey yapmak istersinki?
HER TÜRK ASKER DOĞAR
DetayLi biLgi i$te adi ustunde yapim, yaziLim, caLi$ma prensibi vs.vs. Marka yada modeL onemLi degiL..
Legends may sLeep.. But they never diE..!
bu beyin işi motorun yada arabanın herşeyine her aksamına karışır mesela sınyalıdır stobudur ateşlemesidir motor devridir yani arabanın kaporta haricinde herşeyine karıştıgı ve yonettigini bılıyorum
Kawasaki z750s O Bir Aşk
beyinden kastın sadece CDI olan elektronik ateşleme sistemi mi yoksa enjeksiyon abs ateşleme yi sağlayan beyinmi çok geniş bir kavram olarak atmışsın ortaya biraz açıklarmısın neyini öğrenmek istiyosun
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
Lucas gel dotum ben sana yardimci olayim istersen. Beyin CDI sistemi dedigimiz kontrolu atesleme sistemini ayarlar. Yani senin ciktigin devire gore bujiye atesleme emrini verir , daha fazla atesleme benzin ve hava ceker ve motorun hizlanir. Kesici yine beyine bagli olarak devreye girer. Beyinin diger olayi ise dogru akimi bujiye saglamaktir. Gereksiz akimi keser ve net akimi bujiye verir.
Son gorevi ise mars dugmesine bastiginda atesleme komutu icin calisir.Beyini sokersen mars dugmen de devre disi kalir. Yuksek avansli beyin takarak motoruna daha yuksek devirlere cikma firsatida verebilirsin. Bu genelikle modifiyeli racinglerde yapilan bir olaydir.Bizim motorlarda beyin 60 ytl dir Honda gibi markalarda 300 ytl den baslar. Yani beyini kurcalayacaksan maas gunune denk getir derim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
zeda3000, teşekkrler..
CBR 600F Honda,
Beyİnsİz Bİr Motor Mu İstİyosun Ama Neden Beyİnİsİzler Fazla İŞe Yaramaz Hem Randiman Alamazsin Hem ÇekİŞ Olmaz Yanİ Beyİnlİ Motorlarda Motorun VereceĞİ GÜcÜ Sonuna Kadar Alirsin
Al işte beyin !!! (avatarda)
Elektronik ateşelemeli bir motoru mekanik ateşlemeye çevirmek çok zor. Herkes mekaniği elektroniğe çeviriyor sen tersini istiyosun galiba ama teorikte mümkün olsa bile pratikte mümkün değil diyebilirim.
Beyinli motorda ateşlemeyi algılamak için (okuyucu-beyin birkaç metre kablo varken)
beyinsiz motorda pilatin -meksefe-sente kasnağı biçokta mekanik ayar kombinasyonu vardır.
toros iyi günler diler
Arabada mercedesler de wireless baglanti bilem mevcut arabaya remote baglanip beyin icindeki firmware'i guncelleyebiliyorsun. Boylece motorun yakit hava karisim oranini degistirerekten performansi artirabilirsin. Hatta performance tuning cikartmasida yapistir guzel duruyor Bende bmw var wireless degil ama kabloylan benim aletinde beyne serviste baglandiklarina sahit oldum belirli testler filan yapilio istenirse performans artirici degisiklikte yapilabilinir sanirsam.
Belki motorda da beyni degistirmeden ustundeki embeded sisteme bi firmware update yapilinabilinir bu isler icin servisten eleman tanimak faydali oluyor unutmadan bu beyine yapilan mudahaleler yakit sarfiyatini artiriyor. Dikkat et cebe zarar vermesin
Zeda ve dier dostLar saoLun
Legends may sLeep.. But they never diE..!
otomobil beyinlerinden bahsedeyim.
enjeksiyonlu bir motorun çalışmasını organize eden,sıraya koyan parçadır beyin.beyin gaz kelebeği konumu,içeri giren havanın sıcaklık ve basıncı,yanma sonucu oluşan gazların analizi,eksantirik ve karank millerinin konumu,motor sıcaklığı vb. bilgileri gönderen yan sensör ve ekipmanlar vardır.beyin bunlardan aldığı veriler ve kendi içinde bulunan yazılım doğrultusunda o anki koşulları değerlendirip enjeksiyon sıralama ve oranını,ateşleme sayısını sağlayarak motorun en iyi şekilde çalışmasını sağlar.beyinin amacı,enjeksiyon sisteminin organizasyonunu yapmaktır.en basit şekilde enjeksiyon şekli budur.bunlar zaman içerisinde geliştirilip çok farklı teknolojilere kavuşturulmuştur.ama en temel şekliyle budur.her markanın kendine özel teknolojileri vardır.
klasik motorlarda,karbüratörlü,distribit 246;r ateşlemeli sistemlerde distribitörün platin,meksefe sistemi yerine kullanılan elektronik ateşleme beyni vardır.bu beyin ateşleme sırasını belirler ve platin-meksefenin yerine kullanılır.avantajı platin ayarı,platinin oksit yapıp yolda bırakması gibi sorunlarının olmamasıdır.daha düzenli bi ateşleme sağlayarak performans ve yakıt tüketiminde ufakta olsa katkısı vardır.
motosikletlerde tam olarak nasıl bir sistem var bilmiyorum ama distribitör olmadığına göre bir okuyucu sensör motorun ateşleme sırasını tespit ediyor,ateşleme beynide ona göre ateşlemeyi sağlıyo.
enjeksiyonlu motosikletlede gördüğüm kadarıyla otomobillerden bi eksik yönleri yok,debimetresinden,oksijen sensörlerine kadar herşeyiyle enjeksiyon sisteminin olması gereken tüm ekipmanları mevcut.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)