Sis farını nasıl bağlamalıyım
Reklamlar
-
Selamlar herkese
Konu ile ilgili bir kaç açılmış konu mevcut ama tam istediğim cevabı alamadım. Elimde 12 v mercekli sis farı mevcut ben bunları direkt olarak aküden güç vermek istemiyorum. Kontak açılmadanda yanmasını istemiyorum parklardan elektrik alsam diğer aydınlatmalarda güç kaybı yada tesisata ağır gelme durumu olur mu ?
Reklamlar
-
Oto elektrikçi den bir tane röle alıyorsun onunla bağlantı yapıyorsun gayet basit bir sistem. Röle de 5 tane bacak vardır üzerinde numaralar vardir. 30 numaraya akünün artısından kablo bagla 87 numaraya da sislerin artı uçlarını bir edip bağla 85 numara tetiklemedir buraya da park ampulü nün artısından bir kablo çek arasına da anahtar koy 86 numarada şase onuda akünün eksisinden yada röle yi koydugun yakın biyerden eksi al. Sisteme sigorta baglarsan daha sağlıklı olur izalasyonu iyi yapmayı unutma bu arada röle nin orta bacağı ndada 87 yazar onu boş birakiyorsun
-
cevap için çok teşekkürler müsait bir zamanda mutlaka uygulama yapacağım.
-
Mersin İl Temsilcisi
boora adlı üyeden alıntı
Oto elektrikçi den bir tane röle alıyorsun onunla bağlantı yapıyorsun gayet basit bir sistem. Röle de 5 tane bacak vardır üzerinde numaralar vardir. 30 numaraya akünün artısından kablo bagla 87 numaraya da sislerin artı uçlarını bir edip bağla 85 numara tetiklemedir buraya da park ampulü nün artısından bir kablo çek arasına da anahtar koy 86 numarada şase onuda akünün eksisinden yada röle yi koydugun yakın biyerden eksi al. Sisteme sigorta baglarsan daha sağlıklı olur izalasyonu iyi yapmayı unutma bu arada röle nin orta bacağı ndada 87 yazar onu boş birakiyorsun
Harika anlatım.
Peki farı açmadan ( bendeki açıp kapaması var ), elcik ısıtmayı kontağa nasıl bağlarız?
-
Kontak açınca elektrik gelen herhangi bir yerden alınabilir eğer motosikletin orjinalinde far açıp kapatmak için anahtar varsa o anahtara gelen artı ucundan alınabilir.
-
boora adlı üyeden alıntı
Oto elektrikçi den bir tane röle alıyorsun onunla bağlantı yapıyorsun gayet basit bir sistem. Röle de 5 tane bacak
vardır üzerinde numaralar vardir. 30 numaraya akünün artısından kablo bagla 87 numaraya da sislerin artı uçlarını bir edip bağla 85 numara tetiklemedir buraya da park ampulü nün artısından bir kablo çek arasına da anahtar koy 86 numarada şase onuda akünün eksisinden yada röle yi koydugun yakın biyerden eksi al. Sisteme sigorta baglarsan daha sağlıklı olur izalasyonu iyi yapmayı unutma bu arada röle nin orta bacağı ndada 87 yazar onu boş birakiyorsun
+💯
Başka bir şey söylemeye gerek yok. Aynen bu şekilde yapacaksınız. Rölesiz takılırsa sorun yaratabilir. Otomotiv rölesi diye alacaksınız parcacilarda bulunur
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
yürekçe adlı üyeden alıntı
Harika anlatım.
Peki farı açmadan ( bendeki açıp kapaması var ), elcik ısıtmayı kontağa nasıl bağlarız?
Onuda ayni şekilde parktan artı alarak röle ile takacaksınız
-
Çok teşekkürler arkadaşlar. Faydalı bilgiler vermişsiniz.
Ben de merak ediyordum bu konuyu.
-
Merhaba,
Geçmişte CBF 150'de çokça aksesuar takmıştım.
Röleyi direk bağlamak zor geldiği için 2'li röle kartı kullanmıştım. (daha fazla aksesuar bağladığım için 2'li kullanmıştım, size tekli de yeter)
8'li bıçak sigorta kutusu kullanmıştım.
Aküden sigorta kutusunun bir yuvasına geliyor, 20A'lık bir sigortadan geçip röle kartlarına giriyor, röle kartlarından çıkıp ilgili aksesuar için (örn: sis farı 10A) sigortadan geçiyor, direksiyondaki açma/kapama anahtarına gidiyor sonra da sislere gidiyordu.
Eksi uçlar da (röleden geçen aksesuarlar için) ilgili röle kartının eksi çıkışına bağlanıyordu.
Rölenin tetik ucunu arka plaka ampulünden almıştım. Motosikletimin garantisi devam ediyordu, kesip biçmemek için buradan aldım. (bu bağlantı orjinalden klemensliydi)
İşyerinde olduğum için daha detaylı yazamadım. Paintte kabaca çizmeye çalıştım. 8'li sigorta kutusunun diğer çıkışları da diğer aksesuarlara (voltmetre, usb, çakmak, saat, termometre, elcik ısıtma, sele ısıtma vs.) gidiyordu. Kalabalık etmesin diye onları yazmadım, onlar da aynı mantıkla (sis farı gibi) ilgili bir çıkıştan bağlanıyordu.
NOT: Sıvı teması olmaması için ben gözlük kılıfları, silikon ve bantla el yordamıyla birer kutu yapmıştım sigorta kutusu ve röle kartı için.
Bir not daha: Ben elektronikçi falan değilim, tamamen hobi için uğraşmıştım, konuya hakim arkadaşlar "hatalı" ya da "daha doğru olur" şeklinde yorumlar yaparsa hepimiz için daha faydalı bilgiler çıkabilir.
İyi günler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
Eklemek istedim röle kartı, anahtar ve sigorta kutularını aliexpressten 2'şer tane almıştım olur da bir arıza olursa elimde yedekparça oldun diye. Hepsi 50TL'nin altında tutmuştu 2 sene önce.
Röle kartını da "12V Röle kartı" olarak aratmıştım. Çizimde eksik belirmişim, her röle için 3 giriş 3 çıkış vardı. Girişler: (+) (-) ve tetik Çıkışlar: (+) (+) (-) şeklindeydi. İki tane + çıkış kafa karıştırmasın, tetik ucunda gerilim var iken artı çıkışlardan birinde gerilim var diğerinde yok şeklinde çalışıyor. Tetik ucundan gerilimi kesince (yani kontağı kapatınca) diğer + ya gerilim verip sislere gidecek + 'daki gerilimi kesiyor.
Sizin projede sadece tetik ucunda gerilim varken çıkış veren uç kullanılacak diğeri boş kalacak. (farklı projeler için bu şekilde tasarlanmış olduğunu tahmin ediyorum.
-
Arkadaşlar motorunuza herhangi bir aksesuar bağlamadan önce alternatörünüzün gücünü araştırın. Özellikle eski tip sis farları küçük motorlara uygun olmayıp kısa sürede konjektör arızasına sebep olabilmektedir.
Sevgilerimle
-
boora adlı üyeden alıntı
Oto elektrikçi den bir tane röle alıyorsun onunla bağlantı yapıyorsun gayet basit bir sistem. Röle de 5 tane bacak vardır üzerinde numaralar vardir. 30 numaraya akünün artısından kablo bagla 87 numaraya da sislerin artı uçlarını bir edip bağla 85 numara tetiklemedir buraya da park ampulü nün artısından bir kablo çek arasına da anahtar koy 86 numarada şase onuda akünün eksisinden yada röle yi koydugun yakın biyerden eksi al. Sisteme sigorta baglarsan daha sağlıklı olur izalasyonu iyi yapmayı unutma bu arada röle nin orta bacağı ndada 87 yazar onu boş birakiyorsun
aliexpress'ten aldığım çift renk yanan sis farımı burda bi motorcuya tesisatını yaptırmak istedim röleli ve sigortalı bir şekilde bana 2000 tl teklif edince yaptırmadım aynı bu yolu izledim çok daha temiz şekilde yaptığıma inanıyorum çokta iyi şekilde çalışıyor ama sorun şu sis farında çift renk var ve ben tek renk yancak şekilde ayarladım. diğer renk yani sarı rengi yakmak için nasıl bir yol izlemeliyiz bilgi verir misiniz. o kadar şema falan gördüm en temiz ve güvenli bu kısa metin oldu bu arada.
-
Alper600RR adlı üyeden alıntı
aliexpress'ten aldığım çift renk yanan sis farımı burda bi motorcuya tesisatını yaptırmak istedim röleli ve sigortalı bir şekilde bana 2000 tl teklif edince yaptırmadım aynı bu yolu izledim çok daha temiz şekilde yaptığıma inanıyorum çokta iyi şekilde çalışıyor ama sorun şu sis farında çift renk var ve ben tek renk yancak şekilde ayarladım. diğer renk yani sarı rengi yakmak için nasıl bir yol izlemeliyiz bilgi verir misiniz. o kadar şema falan gördüm en temiz ve güvenli bu kısa metin oldu bu arada.
iki farklı renk için iki farklı kablo mu var?
her iki rengi de ayrı ayrı düğmelerle mi kontrol etmek istiyorsun?
ve her iki rengi aynı anda kullanacakmısın?
-
İki renk içinde farklı kablolar var. ben bağlarken bir kabloyu körledim çünkü şemada yer almıyordu. ben uzun kısa olarak 2 kademeli anahtar kullanıp bağlamak istiyorum.
ürün şundan
-
Alper600RR adlı üyeden alıntı
İki renk içinde farklı kablolar var. ben bağlarken bir kabloyu körledim çünkü şemada yer almıyordu. ben uzun kısa olarak 2 kademeli anahtar kullanıp bağlamak istiyorum.
şöyle bir bağlantı yapman gerekli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
maximusti, adlı üyeden alıntı
buna bir ilave not düşeyim, tetik aldığın yerde elektik olduğu sürece ikili anahtara kadar sistemin sürekli açık kalır,
ilave güvenlik amaçlı tetik noktasına bir anahtar daha ilave edilebilir. veya 2x3 anahtar ile, birisi tetik noktasının anahtarı, diğer devre değiştirci olarak kullanılabilir.
-
mesajımız bulunsun, ileride lazım olabilir.
-
Ben bu semayı kendi elimdeki şeylerle değiştirip Bi aticam.. Yeni sipariş verdim onları olmadı bu şekilde yaparım evde bitik bir akü var onda deniyeyim teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
maximusti, adlı üyeden alıntı
şöyle bir bağlantı yapman gerekli.
https://i.hizliresim.com/m2moshn.png
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
buna bir ilave not düşeyim, tetik aldığın yerde elektik olduğu sürece ikili anahtara kadar sistemin sürekli açık kalır,
ilave güvenlik amaçlı tetik noktasına bir anahtar daha ilave edilebilir. veya 2x3 anahtar ile, birisi tetik noktasının anahtarı, diğer devre değiştirci olarak kullanılabilir.
bendeki eşyalara göre şema hazırladım sence sorun varmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
ek olarak tetik sürekli açık kalsa nasıl bir sorun oluşturur mu sonuçta sisler açık kalmyacak.
-
Alper600RR adlı üyeden alıntı
Ben bu semayı kendi elimdeki şeylerle değiştirip Bi aticam.. Yeni sipariş verdim onları olmadı bu şekilde yaparım evde bitik bir akü var onda deniyeyim teşekkür ederim.
bendeki eşyalara göre şema hazırladım sence sorun varmı ?
https://i.hizliresim.com/p4c6cbj.png
ek olarak tetik sürekli açık kalsa nasıl bir sorun oluşturur mu sonuçta sisler açık kalmyacak.
bence bir problem görünmüyor,
sürekli açık kalması da bir problem yaratmaz, sadece role sürekli açık olacağını belirtmek istedim,
-
Süper Moderatör
Vay be, böyle bir konuyu detaylı anlatım yaptığım başlığı 2006 yılında açmışım, 18 yıl olmuş. Belki de o yıl doğan bazı arkadaşlar var aramızda şu an, yaşlanmışım
Yukarıda arkadaşlar çok güzel örneklerle ve çizimlerle anlatmışlar, belki faydası olur benim konu da şurada; (tabii ki fotoğraflar uçmuş)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...i-montaji.html
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Vay be, böyle bir konuyu detaylı anlatım yaptığım başlığı 2006 yılında açmışım, 18 yıl olmuş. Belki de o yıl doğan bazı arkadaşlar var aramızda şu an, yaşlanmışım
Yukarıda arkadaşlar çok güzel örneklerle ve çizimlerle anlatmışlar, belki faydası olur benim konu da şurada; (tabii ki fotoğraflar uçmuş)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...i-montaji.html
biz giderken sen dönüyormuşsun abi, emeğine sağlık, ben motorum için sis farı düşünmüyorum ama, konuda tarif ettiğin korna ile selektör fikri çok mantıklı geldi,
onu bir ara uygulamaya alayım ben
-
29.Kasım.2022'de değerli üyelerimizden mesut hoca'nın bir mesajının ekran görüntüsünü almışım bir gün işime yarar diye. Belki bir arkadaşımız faydalanır.
-
Evet bunuda gördüm ama yukarıdaki anlatım çok basit ve sade şekilde anlatti o kadar yazı video izledim cuk diye kafama oturan bu oldu :d yaa o değil bu ürünü kendim aldım adam tesisatını çekmek için 2000 tl istedi. Fiyatlar nedir bilginiz varmı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)