Arabadan çıkan antifriz nasıl?
-
https://i.imgyukle.com/2020/01/11/VB3nXM.jpg
genleşme kabından şırıngayla çektim araç daha iki gün önce periyodik bakıma girdi. ustaya sorduğumda antifrizi ölçtük -35 veriyor değişmesine gerek yok dedi ama internette iyi kötü antifriz karşılaştırmalarında kötü olduğu anlaşılıyor. Araba ikinci el alındı. servis geçmişi yok. yani antifriz en son ne zaman değişmiş bilinmiyor.
Bu arada daha sonraları uyarı ışığı yaktığı için yarım litreye yakın antifriz koydum arabaya. ölçümde -35 vermesinin sebebinin antifriz eklemem olabileceğini düşünüyorum. Arabanın kullanım kılavuzunda kırmızı renk antifriz öneriyor bende aynı şekilde kırmızı ekleme yaptım antifrizin durumu kötü mü yoksa renginden dolayı normal mi anlayamadım.
normalde rengi böyle olması lazım
Bu kadar belirtiden sonra büyük ihtimal değişmesi gerekiyor ama emin olmam gerekiyor uğraşmak istemiyorum. bilen arkadaşların yorumuna ihtiyacım var teşekkürler
Reklamlar
-
Antifiriz rengiyle niteliği arasında bi bağ yok, yanlış antifiriz bile koymuş olabilirsiniz. Kitapçıkta antifiriz tipi yazar, ona göre almanı lazım.
Ayrıca antifiriz saf koyulmaz. Karışım olması lazım. Genelde %50 yapılıyor.
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Antifiriz rengiyle niteliği arasında bi bağ yok, yanlış antifiriz bile koymuş olabilirsiniz. Kitapçıkta antifiriz tipi yazar, ona göre almanı lazım.
Ayrıca antifiriz saf koyulmaz. Karışım olması lazım. Genelde %50 yapılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=RDKIiYDXQDg
Antifrizi kafama göre koymadım. Kitapçıkta VW TL-774F (G12+) gibi bir ibare geçiyor. Petrolün birinden castrolun bu değeri yazan antifrizini aldım onun rengide kırmızıydı. konuyu fazla uzatmamak için kırmızı antifriz olarak kısalttım. Genleşme kabı seviyenin çok altına düştüğü için antifriz ile saf su eklemesi yaptım.
-
O zaman sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bence bir süre kontrol ederek kullanın normalde su sızmadığı sürece ışık yakacak kadar azalmaz.
Bu kış sızdırma olmadıysa, yazın sonunda tekrar tamamını boşaltıp yenileyebilirsiniz.
-
motor kanalları içerisindeki pası, pisliği kendi üzerine toplamış, genelde su ile kullanılan araçlara antifriz koyulduğu zaman rengi böyle olur. Yani ya çok uzun zamandır antifriz değişmedi yada gerektiği zaman değişiyor fakat borulardaki pası üzerine aldığı için böyle oluyor.
ölçülüp -35 derece çıktıysa görevini yapacak demektir,değişmesenizde olur, yinede siz bilirsiniz.
edit: tabi sizin arabanızdaki antifriz çok aşırı kötü değil, yani yukarıda yazdıklarım geçerli ama durum çok kötü değil.
-
Genelin tersine özellikle belirtmem gerekir ki antifrizin renginin bozulması artık görevini yapamayacak hale geldiğinin ibaresidir.
Üreticinin belirttiği tip ve miktarda, üreticinin belirlediği oranda sulandırarak(belirli marka modellerde su ile karıştırılmaz, eğer sisteme su eklenir ise sistem tamamen boşaltılmalı ve antifriz yenilenmelidir) ve uygun prosedürde (sadece radyatörden boşaltıp doldurmak değil) soğutma sıvısı boşaltılıp motor içi yıkandıktan sonra yeni karışım motora eklenmeli, soğutma sisteminden ve iç havalandırmaya ait kaloriferden (sıcak konumunda iç yıkama veya bağlantı hortumu sökülerek haricen yıkama sonrasında) sistem havası alınmalıdır.
Bu işlemi yaptırırken mutlaka gözlemleyin. Uzun, sıkıcı, uğraştırıcı ve getirisi düşük olduğundan ustalar(!) genellikle sadece radyatörden su boşaltıp antifriz doldurup "-Devam et" derler. İşi doğru yapabilecek birilerine yaptırmanızı öneririm ki bu yetkili servis dahi olsa ya başında durun ya da sürekli izleyebileceğiniz bir noktada. Doğru yapılmadan antifriz eklenir ise doğrudan servis müdürü ile görüşün, başkası ile değil. Diğerleri ancak kafa ütüler, sonuçta haklı çıkmaları gerek değil mi...
-
Kuralznin dediği gibi antifriz bitik galiba.
Volkswagen araçların çoğunda soğutma sistemi kapalı sistem. Radyatörün kapağı yok tamamen kapalı. Tüm işlemler yedek su deposu denilen kısımdan yapılıyor. Benim araçta da bu şekildeydi.
Bugün gerekli malzemeleri alıp değiştirmek için niyetlendim ama karter alt koruma plastiğini sökünce hiç beklemediğim bir görüntüyle karşılaştım. Radyatörün boşaltma vanası yoktu. YouTube da izlediğim videoların tamamında radyatörün alt kısmında bir vida/vana var gevşetiyorsun tüm su ordan akıyor ama benim araçta o yoktu. Diğer senaryo boruyu sökerek antifriz boşaltmaydı.
Su radyatörünün borusu olduğunu düşündüğüm bir boruyu söktüm meğersem intercooler borusuymuş.
En son yedek su deposundan çıkan boruları takip ederek birkaç boruyu çıkarmaya niyetlendim ama kelepçe pensem olmadığı için normal penseyle yarım saat debelenip bir boruyu çıkartamadım en sonunda pes edip herşeyi geri yerine taktım.
Service manualine bakmak gariptir en son aklıma geldi. Kitapçıkta 5 farklı borunun klipsi sökülerek boşaltma işlemi yapılıyor. Antifrizi boşalttıktan sonra motorun içini normal suyla birkaç kez yıkama işlemini de işin içine katarsak çok zahmetli bir işlem denebilir. haliyle usta da uğraşmak istemedi diye düşünüyorum.
Hayır bedavayada yaptırmıyorsun ki parası neyse vereceksin ama antifriz değişecek, fren hidroliği değişecek dediğin zaman serviste ustanın anasına sövmüşsün gibi yüzü düşüyor. Nereye gittiysem bu böyleydi. Türkiyede bir iş ne zaman göstermelik yapılmayacak çok merak ediyorum. Belki de bunu görmeye ömrüm yetmez. Yabancıların servis videolarına bakıyorum, bir insanı ameliyat edercesine ciddiyette servis prosedürü neyse teker teker kontrol ediyorlar. Sonra derler Avrupa'da ki ikinci el motorsikletler 70-80 bin kmde pırıl pırıl bizimkiler 10 binde bitiyor. Bitmesine şaşmamalı o motor bakıma geldiği zaman yağı boşalt yenisini koy 450 lirasını al hadi bay bay diyip göndermiyorlar. En ufak civatasına kadar kontrolden geçiyor.
Eskorta gidiyorsun eskort bile oldu bittiye getiriyor ülkede işini düzgün yapan yok vallahi)
-
KuralZ nin anlattığı şekilde kimse suyu değiştirmiyor Benim bu 5 inci arabam, her arabamı 100-120bin km civarında satın alır 200-210bin km civarında satarım, yılda35bin 35bin - 40bin kmarasıda yol yaparım. Sanayii de sadece radyatörü boşaltıp dolduduruyorlar. Ben aracım triger değişimi gelince devir daim pompası değişirken motor içinde suda boşaldığı için o zaman da suyu ve antifiriz i değiştiririm. Tavsiyem içine sinmiyor ise değiştir. Risk almaya değmez. Sadece radyatörden boşaltıp değiştirmekte çok fark ediyor. Eski antifiriz aracın geç ısınmasına sebep oluyor. Antifiriz değiştirince aracın sabahları ne kadar çabuk ısındığına şaşıracaksıın mesela pahalı bir iş değil. Aklında soru işareti kalacağına değiştir rahat et. Suyun Donması halinde başına gelecek işleri tahmin bile edemezsin.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
KuralZ nin anlattığı şekilde kimse suyu değiştirmiyor
Benim bu 5 inci arabam, her arabamı 100-120bin km civarında satın alır 200-210bin km civarında satarım, yılda35bin 35bin - 40bin kmarasıda yol yaparım. Sanayii de sadece radyatörü boşaltıp dolduduruyorlar. Ben aracım triger değişimi gelince devir daim pompası değişirken motor içinde suda boşaldığı için o zaman da suyu ve antifiriz i değiştiririm. Tavsiyem içine sinmiyor ise değiştir. Risk almaya değmez. Sadece radyatörden boşaltıp değiştirmekte çok fark ediyor. Eski antifiriz aracın geç ısınmasına sebep oluyor. Antifiriz değiştirince aracın sabahları ne kadar çabuk ısındığına şaşıracaksıın mesela
pahalı bir iş değil. Aklında soru işareti kalacağına değiştir rahat et. Suyun Donması halinde başına gelecek işleri tahmin bile edemezsin.
bakın, antifirizi ben kural z nin anlattığı şekilde değiştiririm. kendi arabamda böyle yapıyorum, ama bu benim için zevk, hobi, işim bitince açar birami keyfime bakarım. ama ustalar böyle düşünmüyor. evet çok zahmetli bir iş ama tertemiz antifriz ile bir yıl boyunca geziyorum, en ufak bir renk farkı yok berraklığını koruyor
edit: arabamda 96 model renault 19 yani öyle yeni bir arabaymış gibi düşünmeyin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)