Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha xv 950 bolt kafa sallama head wobble head shake sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Herkese iyi günler,
    2015 model xv 950 bolt sahibiyim bir yıldır motoru kullanıyorum. Motoru 50-60 km hızla sürerken bir vibrasyon başlıyor gidonda dikiz aynası titriyor. 100km hızdan geriye yavaşlarken elleri bıraktığımda kafa sallıyor. internette araştırdım biraz ecnebiler buna death wobble diyor. Ve sanırım bu motorda kronik bir sürü video var,forumlarda yazılar var. Genelde de el bırakmak tehlikeli bırakma yazmışlar Sorun el bırakma değilş. belli hız aralığında oluşan vibrasyon ve o vibrasyon anında elleri bırakınca oluşan sallama.
    Araştırmamda çözüm olarak ü-beş şey söylüyorlar.
    -Lastik basınçlarının uygun olmaması
    -Stok lastikler olan bridgestone lastiklerin desen ve hamur olarak kötü olduğu ve değiştirlmesi
    -Kayış ayarının her iki tarafta eşit olmaması
    -jantta yamukluk olabileceği veya balansın bozuk olması
    -Gidon sıkılık ayarının uygun olmaması
    -Stok olan direksiyon rulmanlarının kötü olduğu huni şeklindeki rulman takımyla(all balls 22-1004)değiştirilmesi
    Peki ben ne yaptım;
    Önce stok lastiklerle balans yaptırdım ve havalarını kontrol ettirdim. Balansın biraz bozuk olduğu,jantta yamukluk olmadığı söylendi. İnşallah budur dedim. Çıktım denemeye sallama devam ediyor.Kayış ayarına bakıldı, tammış(iki tarafta da aynı çizgide). Lastikler değişecek dedik. Araştırdım biraz ve iki lastiğe düşürdüm seçeneği.Michelen commender 2 veya metzeller in yeni çıkardığı cruisetec modeli. Metzeller aldım motolastik ten. Çok profosyonelce lastik değişimini gerçekleştirdiler balansı yaptılar. Çıktım teste sallama devam ediyor.Servis manuelinden gidon sıkılık ayarına baktık kaç torkla sıkılması gerekiyor diye ona baktık.52 Nm ile sıkılıyormuş. Kontrol ettik tam. Dedik bi yarım tur fazla sıkalım deniyelim. Denedim sallama devam ediyor. Tekrar stok sıkılığına getirdik.Geriye sadece direksiyon rulmanlarının değişimi kaldı.Şİmdi rulman araştırıyorum. Yabancı abiler xv950 bolt için All Balls 22-1004 öneriyorlar. Türkiye de distiribitörü yok yani satan bir yer bulamadım.ebay da var. Acaba Türkiyede bulurmuyum diye araştıryorum. Stok rulmanlar yuvarlak.Tavsiye edilen rulmanlar silindirik huni gibi.
    BUnlar dışında yapmam gereken?
    Tecrübesi olan?
    Türkiye de nerede All Balls rulman bulacağımı bilen?
    Onun yerine şu marka var onun kadar iyi diyebilen?
    cevap yazarsa sevinirim. Benim gibi kafa sallama sorunu olanlara topik gelişirse yazılarınızla kılavuzluk eder diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    makinayı alırken iyi bir expertiz yaptırdınız mı?

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Motorunda yan çantalar veya o motora takılmaz ama, üst-çanta var mı?

  4. #4
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Rulmanın iç çapı dış bilezik çapı ve yüksekliği kaç mm.Ona göre araştıralım.Bu tür rulmanlar Türkiye de var konik rulman diye geçer ismi.

  5. #5
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Benim aklıma gelen her ihtimali yazmışlar Motor önceden kazalı şaseden işlemli olabilir mi ? Şase geometrisi bozulmuşsa sallanır, Gidon ve tekerlek rulmanları sağlam mı ? yan ve arka çantalar aerodinamiği bozuyor olabilir mi, yada dengesiz yüklü olabilirler mi ?
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunda yan çantalar veya o motora takılmaz ama, üst-çanta var mı?
    +1

    Arkada ağırlık yapabilecek herhangi bir şey var mı?

  7. #7
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Diğer kullanıcılar da aynı şeyi söylüyorsa kronik demekki.O kadar şiddetli mi titriyor ki bu motor?

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bahsedilen rulmanların numarası vardır. O numara ile neredeyse her üreticiden temin edilebilir.
    TİMKEN,FAG,NSK,SKF tavsiye ederim.
    Ancak rulman değişiminden önce arkada sağ sol varsa çantaları söküp denemenizi öneriyorum.

  9. #9
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Daha once de yazilmis.
    SKF konik rulman öneririm.
    Aynı olculerde orjinalinden ya da Allballs rulmandan ucuza bulunabilir.
    Karakoy'de vardir.

  10. #10

    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    pulsar ns200
    Ön Jantta eğrilik vardır, lastiği boşta bırakıp çevirin lastik dönerken sürekli aynı noktada kalemle çizin çizgi sürekli takip ediyorsa eğrilik yoktur, çok ufak kaçma olursa bile bu eğrilik belli hızlarda kendini gösterir. Balans ile tamir edilemeyen bir durum diye biliyorum değişmesi gerekmekte

  11. #11

    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-25, Versys650, GV250 (Satıldı) Çinlilere muhtaç
    Alıntı volkanergune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırmamda çözüm olarak beş şey söylüyorlar.
    -Lastik basınçlarının uygun olmaması
    -Stok lastikler olan bridgestone lastiklerin desen ve hamur olarak kötü olduğu ve değiştirlmesi
    -Kayış ayarının her iki tarafta eşit olmaması
    -jantta yamukluk olabileceği veya balansın bozuk olması
    -Gidon sıkılık ayarının uygun olmaması
    -Stok olan direksiyon rulmanlarının kötü olduğu huni şeklindeki rulman takımyla(all balls 22-1004)değiştirilmesi
    Gece gece merak içerisinde sebebi merak ettiğim için okuyayım dedim. Tek görebildiğim çözüm olarak 'beş şey'in söylenmesine rağmen, 'altı sebebin' yazılması oldu. Cidden bu belirtilenler dışında ne olabilir acaba?

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Sorun amortisörlerde büyük ihtimal. Elleri bırakınca titreme servislerde sorun olarak görülmüyor. Ve çözülmesi çok zor. Model ile de pek ilgili değil. Bazı motorlar yapıyor bazıları da yapmıyor.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Ben motoru ilk sahibinden aldım. İlk sahibini de iyi tanırım. Satarken kronik dedi. Kazasız motor ondan eminim. Ön jantta yamukluk incelendi yok. Yan çanta evet var ama ilk aldığımda yoktu. Ben sonradan taktım. Önde cam var sök-tak yaptım fark yok. Bişey fark ettim artçım olduğunda sallamıyor vibrasyon yok oluyor. Ve evet 5 sebep demiş 6 sebep yazmışım

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Allballs rulman aldım değiştirttim ve hiç bir değişiklik olmadı.

  15. #15

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200
    Aynı sorun bende de var merak ettim halledebildiniz mi acaba?

  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Furç deniyor değil mi? Gidonun göbeğini sıkan cıvataların aşırı sıkı olmasından da olabiliyormuş. Bununla alakalı bir iki video gördüm diye hatırlıyorum. Hatta biri Ruhi ustanındı. Bir kontrol edin derim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)