Yamaha xv 950 bolt kafa sallama head wobble head shake sorunu
Reklamlar
-
Herkese iyi günler,
2015 model xv 950 bolt sahibiyim bir yıldır motoru kullanıyorum. Motoru 50-60 km hızla sürerken bir vibrasyon başlıyor gidonda dikiz aynası titriyor. 100km hızdan geriye yavaşlarken elleri bıraktığımda kafa sallıyor. internette araştırdım biraz ecnebiler buna death wobble diyor. Ve sanırım bu motorda kronik bir sürü video var,forumlarda yazılar var. Genelde de el bırakmak tehlikeli bırakma yazmışlar Sorun el bırakma değilş. belli hız aralığında oluşan vibrasyon ve o vibrasyon anında elleri bırakınca oluşan sallama.
Araştırmamda çözüm olarak ü-beş şey söylüyorlar.
-Lastik basınçlarının uygun olmaması
-Stok lastikler olan bridgestone lastiklerin desen ve hamur olarak kötü olduğu ve değiştirlmesi
-Kayış ayarının her iki tarafta eşit olmaması
-jantta yamukluk olabileceği veya balansın bozuk olması
-Gidon sıkılık ayarının uygun olmaması
-Stok olan direksiyon rulmanlarının kötü olduğu huni şeklindeki rulman takımyla(all balls 22-1004)değiştirilmesi
Peki ben ne yaptım;
Önce stok lastiklerle balans yaptırdım ve havalarını kontrol ettirdim. Balansın biraz bozuk olduğu,jantta yamukluk olmadığı söylendi. İnşallah budur dedim. Çıktım denemeye sallama devam ediyor.Kayış ayarına bakıldı, tammış(iki tarafta da aynı çizgide). Lastikler değişecek dedik. Araştırdım biraz ve iki lastiğe düşürdüm seçeneği.Michelen commender 2 veya metzeller in yeni çıkardığı cruisetec modeli. Metzeller aldım motolastik ten. Çok profosyonelce lastik değişimini gerçekleştirdiler balansı yaptılar. Çıktım teste sallama devam ediyor.Servis manuelinden gidon sıkılık ayarına baktık kaç torkla sıkılması gerekiyor diye ona baktık.52 Nm ile sıkılıyormuş. Kontrol ettik tam. Dedik bi yarım tur fazla sıkalım deniyelim. Denedim sallama devam ediyor. Tekrar stok sıkılığına getirdik.Geriye sadece direksiyon rulmanlarının değişimi kaldı.Şİmdi rulman araştırıyorum. Yabancı abiler xv950 bolt için All Balls 22-1004 öneriyorlar. Türkiye de distiribitörü yok yani satan bir yer bulamadım.ebay da var. Acaba Türkiyede bulurmuyum diye araştıryorum. Stok rulmanlar yuvarlak.Tavsiye edilen rulmanlar silindirik huni gibi.
BUnlar dışında yapmam gereken?
Tecrübesi olan?
Türkiye de nerede All Balls rulman bulacağımı bilen?
Onun yerine şu marka var onun kadar iyi diyebilen?
cevap yazarsa sevinirim. Benim gibi kafa sallama sorunu olanlara topik gelişirse yazılarınızla kılavuzluk eder diye düşünüyorum.
Reklamlar
-
makinayı alırken iyi bir expertiz yaptırdınız mı?
-
Motorunda yan çantalar veya o motora takılmaz ama, üst-çanta var mı?
-
Rulmanın iç çapı dış bilezik çapı ve yüksekliği kaç mm.Ona göre araştıralım.Bu tür rulmanlar Türkiye de var konik rulman diye geçer ismi.
-
Benim aklıma gelen her ihtimali yazmışlar Motor önceden kazalı şaseden işlemli olabilir mi ? Şase geometrisi bozulmuşsa sallanır, Gidon ve tekerlek rulmanları sağlam mı ? yan ve arka çantalar aerodinamiği bozuyor olabilir mi, yada dengesiz yüklü olabilirler mi ?
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
emremm adlı üyeden alıntı
Motorunda yan çantalar veya o motora takılmaz ama,
üst-çanta var mı?
+1
Arkada ağırlık yapabilecek herhangi bir şey var mı?
-
Diğer kullanıcılar da aynı şeyi söylüyorsa kronik demekki.O kadar şiddetli mi titriyor ki bu motor?
-
Bahsedilen rulmanların numarası vardır. O numara ile neredeyse her üreticiden temin edilebilir.
TİMKEN,FAG,NSK,SKF tavsiye ederim.
Ancak rulman değişiminden önce arkada sağ sol varsa çantaları söküp denemenizi öneriyorum.
-
Daha once de yazilmis.
SKF konik rulman öneririm.
Aynı olculerde orjinalinden ya da Allballs rulmandan ucuza bulunabilir.
Karakoy'de vardir.
-
Ön Jantta eğrilik vardır, lastiği boşta bırakıp çevirin lastik dönerken sürekli aynı noktada kalemle çizin çizgi sürekli takip ediyorsa eğrilik yoktur, çok ufak kaçma olursa bile bu eğrilik belli hızlarda kendini gösterir. Balans ile tamir edilemeyen bir durum diye biliyorum değişmesi gerekmekte
-
volkanergune adlı üyeden alıntı
Araştırmamda çözüm olarak beş şey söylüyorlar.
-Lastik basınçlarının uygun olmaması
-Stok lastikler olan bridgestone lastiklerin desen ve hamur olarak kötü olduğu ve değiştirlmesi
-Kayış ayarının her iki tarafta eşit olmaması
-jantta yamukluk olabileceği veya balansın bozuk olması
-Gidon sıkılık ayarının uygun olmaması
-Stok olan direksiyon rulmanlarının kötü olduğu huni şeklindeki rulman takımyla(all balls 22-1004)değiştirilmesi
Gece gece merak içerisinde sebebi merak ettiğim için okuyayım dedim. Tek görebildiğim çözüm olarak 'beş şey'in söylenmesine rağmen, 'altı sebebin' yazılması oldu. Cidden bu belirtilenler dışında ne olabilir acaba?
-
Sorun amortisörlerde büyük ihtimal. Elleri bırakınca titreme servislerde sorun olarak görülmüyor. Ve çözülmesi çok zor. Model ile de pek ilgili değil. Bazı motorlar yapıyor bazıları da yapmıyor.
-
Ben motoru ilk sahibinden aldım. İlk sahibini de iyi tanırım. Satarken kronik dedi. Kazasız motor ondan eminim. Ön jantta yamukluk incelendi yok. Yan çanta evet var ama ilk aldığımda yoktu. Ben sonradan taktım. Önde cam var sök-tak yaptım fark yok. Bişey fark ettim artçım olduğunda sallamıyor vibrasyon yok oluyor. Ve evet 5 sebep demiş 6 sebep yazmışım
-
Allballs rulman aldım değiştirttim ve hiç bir değişiklik olmadı.
-
18 Temmuz 2022, 11:53
#15
Aynı sorun bende de var merak ettim halledebildiniz mi acaba?
-
18 Temmuz 2022, 14:56
#16
Furç deniyor değil mi? Gidonun göbeğini sıkan cıvataların aşırı sıkı olmasından da olabiliyormuş. Bununla alakalı bir iki video gördüm diye hatırlıyorum. Hatta biri Ruhi ustanındı. Bir kontrol edin derim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)