Motosiklet Hırsızlığına Karşı 14 Altın Kural
Reklamlar
-
16 Ağustos 2006, 15:21
#1
Motosiklet hırsızlığına karşı alabileceğiniz tedbirleri aşağıda bulabilirsiniz.
1. Motorunuzu rasgele park etmeyin!
Park ettiğiniz yer motorunuzun kaderini belirleyebilir. Motosikletinizi asla ıssız bir yerde bırakmayın, kalabalık, başka motorların da bulunduğu yerleri tercih edin. Eğer özel motosiklet park yerleri varsa, buraları tercih edin. Issız bir sokak kadar tehlikeli olan yer de bir sinemaya ait park yeridir. Hırsız seans bitinceye kadar zamanı olduğunu bilir. Restaurant ya da durak gibi yerler insan trafiğinin yoğun olduğu yerler olduğu için tercih edilmelidir.
2. Pahalı motosikletler için mutlaka uyulması gereken altın kural!
Motorunuzu mutlaka iki farklı kilit ile güvenceye alın; örneğin bunlardan birisi disk kilidi iken diğeri asma kilit olabilir. Profesyonel hırsızlar da belirli bir kilit tipinde uzmanlaşır. İki farklı kilit sistemi kullanmanız hırsızı caydırıcı olabilir.
3. Uzun süreli park edecekseniz üzerini örterek değerli motorunuzu gizleyin!
Motor örtüsüyle motosikletinizin üzerini örtmeniz hava koşullarından hem de hırsızlıktan korunmanızı sağlar.
4. Motosikletinizi sadece gidon kilidi ile asla bırakmayın!
İlave kilidi olmayan bir motosiklet çok kolay çalınız. Her ilave kilit hırsız için ayrı bir zaman kaybı anlamına gelir.
5. İlave kilitler farklı kalite ve fiyatlara sahiptir.
Profesyonel hırsızlara karşı mutlak koruma önlemi henüz bulunamamıştır, ancak hızsızlığı zorlaştırmak bizim elimizdedir. Bu nedenle mutlaka nitelikli kilit ve zincir kullanın; kırıp parçalayıcı hırsızlar bile bu tür kilitleri açmak için uzun süre uğraşmak zorunda kalırlar. Kilit ya da zinciri açmak için harcayacağı sürenin arması ise hırsızın yakalanma riskini artırır.
6. Motorunuzu ilave kilitlerle sabit bir nesneye bağlayın.
Bunun için uzun boyunlu asma kilitler ya da kilit ve zincir kombinasyonları kullanabilirsiniz. Motosikletinizi sabit bir nesneye bağlamanız iterek ya da taşınarak çalınmasını engelleyecektir. Profesyonel hırsızlar skateboard ya da motosiklet römorku ile iş yaptıkları için disk kilidiniz hiçbir işe yaramayacaktır.
7. Sabit bir nesneye seçenek olarak birden çok motoru uzun bir zincire bağlayabilirsiniz.
Bu işlemi yaparken en ağır motoru orta ayağa alın, diğerlerin bunun yanına yerleştirin ve aynı zincirle hepsini birbirine bağlayın.
8. Sarsıntıya duyarlı, basit, ama etkili alarm cihazları bazen motorlar ve üzerindeki yükler için oldukça etkili koruma sağlayabilir.
Gezilerinizde motorunuzdan fazla uzaklaşmayacaksanız, ama yine de motorunuzu görebilecek mesafede değilseniz bu tür cihazlar oldukça işinize yarayacaktır.
9. Alarm cihazı ve immobilizer hırsızlık eylemi başladıktan sonra devreye girer. Hırsızlık eylemin başlamasını ise nitelikli kilit ve zincirler engeller.
Motosikleti çalmak için uzunca bir süre uğraşılması gerektiğini gösteren kilit ve zincirler hırsızlığa karşı en önemli engeldir. Profesyonel hırsızlar kilide bakar bakmaz bununla uğraşmaya değip değmeyeceği konusunda karar verirler.
10. Profesyonel hırsızlar demir kesme makası ve testerelerin yanısıra birçok kilidi kolayca açabilecekleri özel aletler kullanır.
Tubular silindir anahtarlara sahip birçok kilitler profesyonellerin bıyık altından gülümsemesine neden olur. Küçük bir özel anahtar yardımıyla bu kilitler kolayca açılır. Yani: Aman bu kilitlerden uzak durun!
11. Nitelikli güvenlik ürünlerinde high-tech malzeme ve nitelikli kilitleme sistemleri kullanılmalıdır!
Nitelikli güvenlik ürünleri uluslararası kabul gören test enstitülerinin onayını taşır. Hatta, Avrupa ülkelerinin bazılarında kasko yapılabilmesi için test edilmiş ilave kilitlerin kullanılması zorunludur. İsveç’te SSF, Fransa’da N, FFMC ya da SRF, Hollanda’da ART, Danimarka’da VAREFAKTA uluslararası kabul gören test kuruluşlarındandır. Bir ürünün ambalajı üzerinde bu kuruşların ne kadar fazla amblemi varsa, o ürünün o kadar güvenli olduğu söylenebilir.
12. Soğuktan gelen güç bazı kilitler için öldürücüdür!
Buz spreyi uygulanan bazı kalitesiz çelikler bir darbeyle paramparça olabilir. Buna karşın kaliteli ürünler buz spreyi saldırılarına karşı dayanıklıdır ve bu ambalajlarında belirtilir.
13. Motosikletinizde taşımadığınız en kaliteli kilit bile hırsızlığı önleyemez!
Çok nitelikli zincir ve kilit kombinasyonları artık arka ya da sırt çantanıza sığabilecek kadar esnek ve küçüktür. Bazı motosiklet modellerinde asma kilitlerin sele altına bağlanabileceği sistemler bulunmaktadır. Zincir ve kilitler çoğu zaman arka bagajlara da bağlanabilmektedir.
14. Yeni, göze çarpan, optik olarak modifiye edilmiş, değerli olduğu ilk bakışta anlaşılan motorlar (Harley, Ducati gibi) hırsızların ilgisini çeker!
Reklamlar
-
16 Ağustos 2006, 15:24
#2
Teşekkür ederiz bilgiler için.
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
-
16 Ağustos 2006, 15:35
#3
bana gelmezki önüme bi motor çalan hırsız azını burnunu datım
YAŞAM HIZ! HAYAT HIZ! ÖLÜM HIZ!
HONDA FAN ..!
-
16 Ağustos 2006, 18:35
#4
ndr adlı üyeden alıntı
10. Profesyonel hırsızlar demir kesme makası ve testerelerin yanısıra birçok kilidi kolayca açabilecekleri özel aletler kullanır.
Tubular silindir anahtarlara sahip birçok kilitler profesyonellerin bıyık altından gülümsemesine neden olur. Küçük bir özel anahtar yardımıyla bu kilitler kolayca açılır. Yani: Aman bu kilitlerden uzak durun!
bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz. normal anahtarlı kilitler silindir anahtarlara göre dahamı güvenli ve sebebi nedir? faydalı bilgiler için teşekkürler.
-
16 Ağustos 2006, 18:55
#5
Bilgiler Için çok Teşekkürler.umarim Böle Hirsizlik Olaylari Motorcu Arkadaşlarin Başina Gelmez.hepinize Keyifli Günler.
[I][B][COLOR="Blue"]Ahmet KÖSE[/COLOR][/B][/I]
[I][B][COLOR="Blue"]05544016341[/COLOR][/B][/I]
::tutkuy::
-
16 Ağustos 2006, 20:59
#6
Hırsızlar böyle çalışır
Motosiklet hırsızlarının en sevdiği araçlar hâlâ demir kesme makasıdır, yani kırıcı parçalayıcı yöntemler hâlâ çok kullanılır. Bunların yanısıra günümüzde artık elektrikli el aletleri, buz spreyleri, özel maymuncuklar ve kamyonetlerle bütünleşik insangücü kullanılmaktadır.
Buz spreyi ile kilitlerin parçalanması
Motorcular arasında kilit kırılmasından söz edilince hemen “buz spreyi” konusu gündeme gelir. Söylentiye göre, kelepçe kilitler “dondurulduktan” sonra kelepçeye vurulan bir çekiç darbesiyle kolayca parçalanmaktadır.
Bu ilginç yöntem sadece en kalitesiz kilitlerde işe yaramaktadır. Kaliteli kilitler bu tür saldırılara karşı dayanıklıdır.
Sıradan bir buz spreyi ile dış yüzey ısısı eksi 60’lara kadar düşürülebilir. Ancak, kiltler görece hızla yeniden ısındıkları için kalın bir kelepçenin ısısı çevre ısısına bağlı olarak bunun hayli üzerindedir. Tanınmış kilit üreticilerinden ABUS firmasında, kilit üretiminde “aşırı soğukta darbeye dayanıklılık” konusuna uzun yıllardır dikkat edilmektedir.
Bu firmada kilitler soğutma dolaplarında eksi 40 dereceye kadar soğutulur. Daha sonra bunlara oprtalama bir erkeğin uygulayabileceği 6 kiloluk çekiçlerle 2 metre yükseklikten darbeler indirilir. Bir başka testte ise 3 dakika sprey ile soğutulan kilite 500 gramlık çekiçle vurulur. Kilit eğer açılmamışsa ya da açılması için daha büyük bir alet kullanılması gerekiyorsa testi başarıyla tamamlamış sayılır.
Yeni eğilim: maymuncukla açmak.
Bu yöntemde kilitleme mekanizması bir alet yardımıyla aşılır. Kilidin kalbi sayılan silindire manuel olarak müdahe edilir.
Normalde bu yöntem hiçbir işe yaramaz, çünkü silindirin çevresi korumalıdır. Ancak günümüzde dişçilerin kullandığı aletlere benzeyen aletler geliştirilmiştir. El becerisine sahip insanlar bu şekilde silindirleri açabilir.
Bu yöntemin avantajı, hırsızın koca bir demir kesme makasına göre bu küçük aletlerle olay yerine dikkat çekmeden yaklaşabilmesidir.
Hırsız açısından bu yöntemin dezavantajı ise pahalı aletlere gereksinim duyulması, silindir teknolojisinin bilinmesi ve yöntemin uygulanabilmesi için uzunca bir süre alıştırma yapılmasını gerektirmesidir.
Özellikle tüp, yani içi boş ve kısa silindir şeklinde anahtara sahip kilitler saldırılara çok uygundur. Bunlar için özel maymuncuklar bulunmaktadır. Ucuz yale kilitler de maymuncukla kolayca açılmaktadır.
Taşıma
Motosiklet hırsızlığında bir diğer yaygın yöntem ise taşıma yöntemidir. Uzunca bir süre aynı yerde duran motosikletler taşınmaya karşı özel olarak korunmalıdır. İki ya da üç güçlü erkek için bir motorun ister gidon isterse disk kilidiyle korunsun, görülmeyi engelleyecek şekilde motorun yanına park eden bir kamyonete yüklenmesi 1 dakika bile sürmez.
Sessizce ve hiç dikkat çekmeden Almanya’da her yıl 10 dakikada bir motosiklet ya da moped çalınmaktadır. Yoldan geçenler, arızalı bir motosikletin yardımsever arkadaşlar tarafından servise götürülmek amacıyla kamyonete yüklendiğini düşünmektedirler.
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz. normal anahtarlı kilitler silindir anahtarlara göre dahamı güvenli ve sebebi nedir? faydalı bilgiler için teşekkürler.
Yale kilitlerde bildiğiniz gibi dikey olarak sıralanmış genellikle 5 pim vardır. Maymuncukla açmak için bunların her birisi tek tek yerlerine oturtulmalıdır. Tüp şeklindeki kilitlerde ise 7-8 pim kilidin ağzından geriye doğru olmak üzere silindirik şekilde yatay konumlandırılmıştır.
Tüp şeklindeki kilitler aslında çok daha sağlam olarak bilinmelerine rağmen pimlerin yerleştirilme şekli nedeniyle yale tipi kilitlere göre çok daha kolay açılmaktadır.
Bu kilitler iki şekilde açılır:
1. Kilit freze ucu yardımıyla kolayca parçalanabilir. Bu kilitler genellikle 9-10 mm çapındadır, yani artık bunlar akülü vidalama aletleri ile bile kullanılabilir.
2. 100-150 dolar vererek aldığınız özel maymuncuk ile bu kilitleri birkaç saniyede açabilirsiniz.
Şunu da eklemek gerekli: Ucuz yale kilitler de çok kolay açılabilir. Örneğin, işportadan alınan Çin malı kilitleri açmak saniyeler sürmez.
Kilit konusunda size kısaca şunu söylemek isterim: İster motosikletinize ister evinize, istese işyerinize kilit alırken gerçekten kaliteli ve test edilmiş, sertifikalı kilitler alın.
:cat: [COLOR="DarkRed"]En büyük küçük![/COLOR]
[B]Dylan 150 hakkında bilgiler[/B]:
[INDENT]dylan150.wordpress.com[/INDENT]
-
17 Ağustos 2006, 02:55
#7
İlginç bir yöntemde ben söyliyeyim...motoru kitlemeden bıraktınız..motorlu iki kişi geliyor biri sizin motor atlıyor diğeri yanına yanaşıyor kol kola girip gözden kayboluyorlar sonra bir ara sokakta alet çantasını açıp bozulan motoru tamir ediyorlar yani sizin çalınan motor çalıştırılıp ortadan kayboluyor..
Eğer motorunuz imkansız denecek kadar kısa zamanda ortadan kaybolursa hemen çevredeki sokaklara bakın muhtemelen kontak üzerinde çalışıyorlardır şansınıza belki yakalarsınız
-
17 Ağustos 2006, 03:01
#8
Motorun calinmasina karsin en guzel koruma bicimi ya gece uyumayip surekli motora bakmaktir ya da guvenligi olan bir garaja koymaktir.
Sahsen uc sene once scooterimi caldilar ( salaklik bende sadece direksiyon kilidi vardi ama bizim parking teydi) Tahmin ediyorum ki kamyona yukleyip kactilar.
Bu sirada ilan da veriyim(gerci uc sene oldu ama =)) 35 EJZ 98 plakali sari siyah bir kymco cobra off road gorurseniz bana haber verin. simdiden tesekkurler.
-
17 Ağustos 2006, 03:38
#9
nrd kardeş ellerine sağlık, bu bilgiler çok önemli.
ben motoruma disk kilidi ile kaliteli bir zincir aldım ama ne yalan söyliyim yatarken aklım hep motorda kalır.
benim bu hırsızlık olayına kesin bir çözümüm var arkadaşlar, motosiklet çalan adama müebbet hapis vereceksin, bir iki kişi gircek hapise bakalım daha motosiklet çalıyormu kimse!
-
17 Ağustos 2006, 04:46
#10
alarmı disk kilitler cidden faydalı.normal disk kilit adamlar kaldırırsa pek bi işe yaramıyor.ama alarm biri yerden kaldırmaya çalışınca ötüyor.
test ettirdim ben arkadaşlara kulakları sağır oldu
[COLOR="Red"][U][B]:pr:PEMBİŞİM SATILDI :salut:[/B][/U][/COLOR]
-
17 Ağustos 2006, 05:00
#11
Alarmlı kilitler
Evet, alarmlı kilitler ötüyor, bu doğru; ancak alarm çaldığında genellikle kimse dönüp bakmıyor bile. Hırsızlar da oldukça pişkin olabilir ve alarma aldırmadan işlerine devam edebilir.
Ayrıca, alarm çaldığında hırsızlara müdahale edebilecek babayiğit de lazım!
Siz yine de motorunuzu güvenli bir yere sabitlemeye çalışın...
:cat: [COLOR="DarkRed"]En büyük küçük![/COLOR]
[B]Dylan 150 hakkında bilgiler[/B]:
[INDENT]dylan150.wordpress.com[/INDENT]
-
Hırsızlıktan canı yananlardan biriside benim. Kapalı garajdan 180 kg. lık motoru, sessiz sedasız nasıl çaldılar hala anlamış değilim.
Hyosun GT 650 R siyah 34 ABG 59. olurya biri görür duyar.....
-
Teşekkürler
[FONT="Arial Black"]Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler[/FONT]
-
[B]10. Profesyonel hırsızlar demir kesme makası ve testerelerin yanısıra birçok kilidi kolayca açabilecekleri özel aletler kullanır.
Tubular silindir anahtarlara sahip birçok kilitler profesyonellerin bıyık altından gülümsemesine neden olur. Küçük bir özel anahtar yardımıyla bu kilitler kolayca açılır. Yani: Aman bu kilitlerden uzak durun![/B],
beyler bu kılıt nasıl bısey bende ona benzer varda... anhtarın ortası delık o kılıtmı kolay acılıyor
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
allahından bulsun adi herifler...
[COLOR="darkorange"]KARANLIĞA KÜFREDECEĞİNE KALKTA BİR MUM YAK[/COLOR]
-
Eline sağlık
-
arkadaşım verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. çok önemli bir konuya değindin. benim motor garajda duruyor. ama bi akşam arkadaşıma misafirliğe gittim inanın sabahı nasıl yaptım hatırlamıyorum gözümü ilk açtığımda ilk iş motorun yerinde durup durmadığına bakmak oldu gerçekten o kadar emek harcayıp aldığımız motorların çalınması herhalde bütün motorcuların korkulu rüyası. bu konuyu bütün arkadaşların okumasını tavsiye ediyorum.
" there is nothing left to lose "
-
motorum olunca uygularım artık
-
N_O_S adlı üyeden alıntı
bana gelmezki önüme bi motor çalan hırsız azını burnunu datım
Aslında hırsızla falan karşılaşmamak daha iyi. En azından katil olma riskimiz olmaz
-
23 Aralık 2006, 18:06
#20
Forumdan Uzaklaştırıldı
Hırsızlık olayı ile başı yanan tüm arkadaşlarım için üzüldüm. Dini imanı olmayan pislikler bu şerefsizliği yapmaya devam edecekler. Biz önlemlerimizi alalım en belki caydırıcı olabiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler