Konjektör mü arızalı yoksa başka bir şey mi ?
Reklamlar
-
18 Ağustos 2019, 13:04
#1
Reklamlar
-
18 Ağustos 2019, 13:43
#2
Konjektörü diyot testine tabi tutarsınız. (ortasında üçgen bulunan bir ok işaretine benzer. )2+3 kablo var yani 3 faz. 2 li kablo + ve - kutulardır. 3 lü sarı kablo sargıdan gelen stator kablosudur. önce multimetrenizin bir kablosunu + ya takın, diğer kablosunu da sarı kabloları sırayla gezin. değerler 0.3 ila 0,5 arasında birbirine benzer olur. yada hepsi sıfır göstermelidir. Aynı işlemi - kabloya yapıp değerleri yazın.
Stator ölçümü de şöyledir. Stator kablonuzu konjektörden sökün(3 sarı kablo)
-Motorunuzu çalıştırın multimetrenizi AC voltaj konumuna getirin. Bu üç sarı kablo arasında değişerek voltajı okuyun hem rölantide hemde gaz vererek okuyun voltaj 15 volt ile 60 volt olarak değişecektir.
bir kaç test daha var ama onlar bunlar sağlam çıkarsa yapılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
Ek olarak Konjektörü test ederken; + ve - ölçümleri yer değiştirerek yapın. Yani multimetrenin + ucunu + ya takıp sarı kablolarda gezin ölçümleri yazın. sonra multimetrenin + ucunu - ye takıp sarıları gezin. Aynısını multimetrenin - ucunu + ye sonra - ucunu + ya takarak kontrolleri sağlayın. Değerlerde birisinde sıfır gösterdiğinde diğerinde değer okumanız gerek. karışık gibi görünüyor yaptığınızda görürsünüz.
Yada youtube dan nasıl yapılır videoları inceleyebilirsiniz.
-
18 Ağustos 2019, 14:49
#3
Soylediğinizi yaptım resimler o olçumlere ait
-
18 Ağustos 2019, 15:05
#4
hasangazili adlı üyeden alıntı
Soylediğinizi yaptım resimler o olçumlere ait
Kusura bakmayın konjektöre direnç ölçümü yaptığınızı yazmışsınız da o yüzden.
Statora da AC voltaj ölçümü yaptıysanız ve 5 volt gösteriyorsa statorda sorun var demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------
Ek olarak resimdeki yaptığınız diyot testi değil.
-
18 Ağustos 2019, 15:40
#5
Seramik adlı üyeden alıntı
Kusura bakmayın konjektöre direnç ölçümü yaptığınızı yazmışsınız da o yüzden.
Statora da AC voltaj ölçümü yaptıysanız ve 5 volt gösteriyorsa statorda sorun var demektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------
Ek olarak resimdeki yaptığınız diyot testi değil.
Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?
Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.
-
18 Ağustos 2019, 16:04
#6
dinamodan gelen kablolar 3 tane aynı renk olanlar ölçülmez dengelenmiş elektrik olan diğer iki kablo ölçülür mootsiklet çalışır iken
-
18 Ağustos 2019, 19:18
#7
allegromod adlı üyeden alıntı
dinamodan gelen kablolar 3 tane aynı renk olanlar ölçülmez dengelenmiş elektrik olan diğer iki kablo ölçülür mootsiklet çalışır iken
diğer iki kablo dediğiniz konjektör çıkış kabloları sanırım. Onları ölçtüm 8-9 volt civarı gösteriyor. Ama bu bir şeyi kanıtlamıyor. Konjektöre gelen voltaj 8-9 volt ise ve konjektör sağlamsa çıkışta yine 8-9 volt göstermesi normal bence
-
18 Ağustos 2019, 19:48
#8
hasangazili adlı üyeden alıntı
Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?
Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.
Evet resimdeki ölçüm yanlış görünüyor. Konjektöre direnç testi yapılmaz diyot testi yapılır dediğimiz gibi. Ortası üçgen oka benzeyen bir simge. Aynı işlemi orada yapın ve değerleri yazın oradan belli olur.
Statordaki ölçümünüz güzel görünüyor. Konjektöre odaklanın
-
19 Ağustos 2019, 00:33
#9
hasangazili adlı üyeden alıntı
1-Sargıdan gelen kablolar direk konjektöre mi giriyor. Yani konjektörün soketini çıkararak motorun içine giden kabloyu volt ölçsem sargıyı ölçmüş olur muyum?
2-650 ve 609 dirençleri standartlar içinde midir?
3-Bajajın servis manueline ulaşabilir miyiz?
Cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.
Sargıdan 3 sarı kablo konjektöre girer, bunları ac modda ölçmelisiniz ve her biri bir irine yakın 20 küsür volt gerilim vermeli.
Direçler için değerlerin her konjektör için farklı olacaktır ama bence biraz fazla bir fark var.
Motor calisir vaziyette akü voltajı 13.5 ile 14.5 volt olmalı, 13 volt altındaysa konjektör arızalıdır, önce çalışır vaziyette statörü ölçün
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
hasangazili adlı üyeden alıntı
Yani resimlerdeki ölçüm yanlış mı ?
Bu arada motoru çalıştırdıktan sonra sarı kablolu soketi sökerek birbiriyle kombine şekilde voltaj ölçümü yaptım. Rölantide üç kombinasyonda da rölantide 30 volt yüksek devirde 80 volt gösteriyor.
O zaman sorun ststörde değil konjektördedir.
-
19 Ağustos 2019, 00:36
#10
hasangazili adlı üyeden alıntı
diğer iki kablo dediğiniz konjektör çıkış kabloları sanırım. Onları ölçtüm 8-9 volt civarı gösteriyor. Ama bu bir şeyi kanıtlamıyor. Konjektöre gelen voltaj 8-9 volt ise ve konjektör sağlamsa çıkışta yine 8-9 volt göstermesi normal bence
eğer 8 9 volt sa diğer 3 kabloyu ölçmek gerekir yine motor çalışırken
-
19 Ağustos 2019, 08:16
#11
Seramik adlı üyeden alıntı
Evet resimdeki ölçüm yanlış görünüyor. Konjektöre direnç testi yapılmaz diyot testi yapılır dediğimiz gibi. Ortası üçgen oka benzeyen bir simge. Aynı işlemi orada yapın ve değerleri yazın oradan belli olur.
Statordaki ölçümünüz güzel görünüyor. Konjektöre odaklanın
Konjektor 635 635 632
616 616 614
-
19 Ağustos 2019, 09:22
#12
hasangazili adlı üyeden alıntı
Konjektor 635 635 632
616 616 614
Değerler biraz yüksek gibi gibi ama yine de 8 volttan yüksek vermesi gerekir. acaba konjektör farklı bir konjektör mü. Başka bir yerden üç faz konjektör deneme imkanınız var mı acaba? ek olarak kabloları iyice kontrol etmeniz mümkün mü?
Sargı kaçak testini de yapar mısınız Şöyle. Statordan gelen sarı kabloların soketi sökülü bir vaziyete getirin. Multimetrenizi kısa devre ayarına getirin(uçları birbirine değdirdiğinizde biiiip diye öter) sonra her bir sarı kabloyu ayrı ayrı şunu yapın. Multimetrenin bir ucunu sarı kabloya diğer ucunu da şasenin açık bir yerine yada statorun dış kapak civatasına(boyasız yerine) temas ettirin hiç bir kabloda sinyal sesi gelmemesi lazım. sinyal veriyorsa sargınız bozulmuş kaçak var demektir.
bir de konjektörü ölçerken ters kutuplarda sıfır gösteriyor değil mi? yani bir tarafında değer okurken diğerinde aynı uçta sıfır okumanız lazım.
eğer yakınlarınızda varsa ucuz mondial veya yamaha 125 lik konjektör alıp uydurabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
Statoru söküp baktınız mı hiç?
-
19 Ağustos 2019, 13:12
#13
Merhabalar,
Monofaze statör ve konjektör ölçümü nasıl oluyor acaba?
Statörde sarı, beyaz, yeşil renk var. Konjektör aşağıda, sarı mı ölçülüyor, sağlam mı nasıl anlaşılır?
-
19 Ağustos 2019, 13:50
#14
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Monofaze statör ve konjektör ölçümü nasıl oluyor acaba?
Statörde sarı, beyaz, yeşil renk var. Konjektör aşağıda, sarı mı ölçülüyor, sağlam mı nasıl anlaşılır?
Resimdeki konjektöre göre Pembe ve sarı kablolar sizin statordan gelen kablolarınız. Kırmızı kablo Dc + akü çıkışınız yeşil de şase yani akü - çıkışınız.
Siyah kabloya dikkat edin o voltaj kontrol kablosudur - ile karıştırmayın. aynı üç faz işlemi burada kırmız(+) ve yeşil(-) den pembe ve sarı yı kontrol edeceksiniz bu kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------
Ama bu ölçüm değerleri farklılık gösterebilir. Kesin bilgi için servis manual ine bakmalısınız.
-
19 Ağustos 2019, 15:42
#15
Seramik adlı üyeden alıntı
Değerler biraz yüksek gibi gibi ama yine de 8 volttan yüksek vermesi gerekir. acaba konjektör farklı bir konjektör mü. Başka bir yerden üç faz konjektör deneme imkanınız var mı acaba? ek olarak kabloları iyice kontrol etmeniz mümkün mü?
Sargı kaçak testini de yapar mısınız Şöyle. Statordan gelen sarı kabloların soketi sökülü bir vaziyete getirin. Multimetrenizi kısa devre ayarına getirin(uçları birbirine değdirdiğinizde biiiip diye öter) sonra her bir sarı kabloyu ayrı ayrı şunu yapın. Multimetrenin bir ucunu sarı kabloya diğer ucunu da şasenin açık bir yerine yada statorun dış kapak civatasına(boyasız yerine) temas ettirin hiç bir kabloda sinyal sesi gelmemesi lazım. sinyal veriyorsa sargınız bozulmuş kaçak var demektir.
bir de konjektörü ölçerken ters kutuplarda sıfır gösteriyor değil mi? yani bir tarafında değer okurken diğerinde aynı uçta sıfır okumanız lazım.
eğer yakınlarınızda varsa ucuz mondial veya yamaha 125 lik konjektör alıp uydurabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
Statoru söküp baktınız mı hiç?
İki ustaya baktırdım bugün ikiside sargının bozuk olduğunu söyledi. Bunuda motor çalışırken ve konjektör takılı vaziyette sargıdan gelen kablolara multimetre ile ölçüm yaptılar. Ac konumunda değil Dc konumunda ölçüm yaptı. Bir uçu şaside bir vidaya diğer ucu sarı kabloların dibine değdirerek ölçüm yaptılar. kalbolardan ikisinde 4 küsür volt elektrik okurken birinde 1 volt elektrik gösterdi. Ac modunda ölçüm yaptığımı hepsinden yüksek devirde 80 volt okuduğumu söylediğimde yükte olmadığı için yanlış gösterdiğini söylediler. Sizce bu ölçüm doğru mudur? 400 lira gibi bir masraf çıkıyor. Masraf çok önemli değil ama sorunum çözülecek mi belli değil. Tavsiyenizi bekliyorum.
Bu arada ustalardan biri yedek konjektörünü takarak denedi yine aküdeki voltaj gaz verince artmadı.
-
19 Ağustos 2019, 15:50
#16
Stator çıkışındaki kablolardan, DCV kısmında ölçüm yapanın sokağından bile geçmezdim.
-
19 Ağustos 2019, 15:54
#17
hasangazili adlı üyeden alıntı
İki ustaya baktırdım bugün ikiside sargının bozuk olduğunu söyledi. Bunuda motor çalışırken ve konjektör takılı vaziyette sargıdan gelen kablolara multimetre ile ölçüm yaptılar. Ac konumunda değil Dc konumunda ölçüm yaptı. Bir uçu şaside bir vidaya diğer ucu sarı kabloların dibine değdirerek ölçüm yaptılar. kalbolardan ikisinde 4 küsür volt elektrik okurken birinde 1 volt elektrik gösterdi. Ac modunda ölçüm yaptığımı hepsinden yüksek devirde 80 volt okuduğumu söylediğimde yükte olmadığı için yanlış gösterdiğini söylediler. Sizce bu ölçüm doğru mudur? 400 lira gibi bir masraf çıkıyor. Masraf çok önemli değil ama sorunum çözülecek mi belli değil. Tavsiyenizi bekliyorum.
Bu arada ustalardan biri yedek konjektörünü takarak denedi yine aküdeki voltaj gaz verince artmadı.
Kendi adıma ilk defa böyle ölçüm yapan duydum. Neyse bilmediğimiz şeyler olabilir. yukarıdaki kaçak testini yapınız bu bir. ikincisi ohm testi sarı kablolar arasında ohm ölçümü yapınız.
Bunlarda tamam dedik. statoru sökün doğru bir bobinajcıya çok uygun fiyata kaliteli bir şekilde statoru tekrar sardırın işte bu kadar. cebinizdeki para size kaldı.
-
19 Ağustos 2019, 15:55
#18
emremm adlı üyeden alıntı
Stator çıkışındaki kablolardan, DCV kısmında ölçüm yapanın sokağından bile geçmezdim.
Emin olmak için ben ne yapabilirim. Stator değişecek sorun çözülmezse konjektörde bozukmuş diyecek. Aküye kadar uzar bu iş ve bir sürü can sıkıntısı.
-
19 Ağustos 2019, 15:59
#19
Bu arada Stator kablolarında AC voltaj ölçerken rölantide15volt civarı 5000 devirde 60 volt çevresi okumanız gerekiyor. bunu da ek olarak belirtelim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Söylediğimiz testlerin hepsini bir yapın acele etmeyin.soucu buraya yazın. yada en kolayı statoru sökün bobinaja gidin tekrar sardırın.
-
19 Ağustos 2019, 16:05
#20
Seramik adlı üyeden alıntı
Kendi adıma ilk defa böyle ölçüm yapan duydum. Neyse bilmediğimiz şeyler olabilir. yukarıdaki kaçak testini yapınız bu bir. ikincisi ohm testi sarı kablolar arasında ohm ölçümü yapınız.
Bunlarda tamam dedik. statoru sökün doğru bir bobinajcıya çok uygun fiyata kaliteli bir şekilde statoru tekrar sardırın işte bu kadar. cebinizdeki para size kaldı.
Tamam birazdan kaçak testini yapacağım. Ohm testini statöremi yoksa konjektöre mi yapmam gerekiyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)