Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir dişli değişimi sonrası ön dişliden gelen ses

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    Herkese merhabalar,

    Motorum honda msx 125. Zincir ve dişli seti orjinalde 420 fakat ben uyumlu dişlilerle 428 zincire çevirdim. Ama ön dişliden gelen bi ses var ve dişli yerinden oynuyor gibi. videoda göstermeye çalıştım. Dişlinin üstündeki parçayı takınca da aynı ses devam ediyor. Dişli kapağını kapatıp motoru kullanırken duyulmuyor ama yanlış bir şey yapmış olmaktan çekindiğim için konuyu açmaya karar verdim.

    Herhangi bir sorun var mı? Varsa nerede ve nasıl düzeltebilirim. Şimdiden teşekkürler.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Tekeri geri döndürmüşsün, 1. vitese tak rolantide dönsün bi de öyle dinle.

    Ön dişli arka dişli gibi sabit değildir bir miktar boşluk vardır.
    Bence sorun yok.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    orj ön dişlinin üzerinde geniş bir oring vardır zincirin sessiz çalışmasını sağlar , piyasada satılan dişlilerde oring yoktur , zincirin dönerken ürettiği şırıltı şeklindeki ses dikkatli dinlerseniz kulağınıza gelir , videodaki tuk tuk tuk diye gelen ses zincirin gergin ayarlanmasından da kaynaklanabilir..

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Anormallik yok arkadaşın dediği gibi birinci vitese alıp öyle video atın. Birde dişlinin üzerinde dişlinin çıkmasını engelleyen iki tane alyan başlı vidayla dişliyi tutan pul gibi birşey olması lazım videoda o gözükmüyor onu sonradan taktınız mı yada videoda bilerek mi söktünüz?

  5. #5
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekeri geri döndürmüşsün, 1. vitese tak rolantide dönsün bi de öyle dinle.

    Ön dişli arka dişli gibi sabit değildir bir miktar boşluk vardır.
    Bence sorun yok.
    1. viteste de aynı şekilde. Yorumun için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orj ön dişlinin üzerinde geniş bir oring vardır zincirin sessiz çalışmasını sağlar , piyasada satılan dişlilerde oring yoktur , zincirin dönerken ürettiği şırıltı şeklindeki ses dikkatli dinlerseniz kulağınıza gelir , videodaki tuk tuk tuk diye gelen ses zincirin gergin ayarlanmasından da kaynaklanabilir..
    Yorumun için teşekkürler. O oringi de taktım ancak video çekmek için çıkardım. Takılı haldeyken de aynı ses var. Videoda asıl vurgulamak istediğim şırıltı değil de tuk tuk vuruntu sesi. Videoda dikkatli bakarsanız tuk tuk sesinin çıkma sebebi dişlinin yerinden oynaması. Gerginliği doğru yaptığımı düşünüyorum, boştayken zincirin alt kısmından 3 cm oynama payı bıraktım. Sizce daha da gerdirmeli miyim yoksa gevşetmeli miyim?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anormallik yok arkadaşın dediği gibi birinci vitese alıp öyle video atın. Birde dişlinin üzerinde dişlinin çıkmasını engelleyen iki tane alyan başlı vidayla dişliyi tutan pul gibi birşey olması lazım videoda o gözükmüyor onu sonradan taktınız mı yada videoda bilerek mi söktünüz?
    Videoda tuk tuk sesinin kaynağı gözüksün diye onu çıkardım. Ama şu anda takılı. Birnici viteste de aynı durum var. Yorumunuz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------

    Aklıma gelmişken şunu da sorayım. Ön dişlilerin ortasında boşluk standart mıdır? Çünkü 420 zincire uyumlu dişliyi çıkarıp 428 zincir için olanı taktım. Arada boşluk kalması uyuşmaması gibi şeyler olabilir mi?

  6. #6

    Üyelik
    17 Ocak 2022
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...

  7. #7
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    Alıntı Erekutora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...
    Sanıyorum ön dişlide gördüğün deliklere takılması gereken bir klips olmadığından çıkıyordu. Uzun zaman geçmiş hatırlamıyorum.

  8. #8

    Üyelik
    17 Ocak 2022
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Eyvallah reis, yarin bir servise goturucem baktiricam yine... Adamlar ön dişli kapagini sökmeye üşeniyor baktiramiyorum gunlerdir yolluyo beni geri adam şaka gibi 😂😂

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Erekutora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...
    Anormal bir ses yok videoda.İkincisi o ses normal ve tekerlek geriye doğru çevriliyor.Normal binerken anormal ses geliyorsa ya çok gergindir yada çok gevşek.Bazı ön dişlideki lastikli dişliler daha az sessiz çalışır.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    2019 kısmında kalmış ama.
    Nikk'in bahsettiği öyle tak çıkar bir o-ring değil. Dişliye yapışık katır kadar kauçuk kullanıyorlar sesi kessin diye.

    Ben kauçuksuz Yamaha'ya sonradan kauçuklu ognibene taktım, bi fark duyamadım. Aprilia'nın kauçukluydu orijinali, şimdi kauçuksuz esjot taktım öne, yine bi ses farkı alamıyorum. Benim öküzlüğüm de olabilir veya Aprilia'nın motordaki diğer seslerden duymuyor olabilirim :D
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)