Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

şaftli Ve Zincirli Motorlar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fuser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Regal Raptor DADYW DD 250E-9
    Herkese selamlar.
    sizlerden şu konuda bilgi iistiyorum

    Şu an zincir tahrikli bir motor kullanıyorum ama ileride almak istediğim motor
    şaftlı. Bu motoru daha önce kullanmış olan bir arkadaşımın anlattığına göre
    şaftlı motorların esnekliği zincirli motorlar kadar değilmiş ve şaftlı motorları kullanmak daha zormuş.

    Şimdi sorum şu şaftlı ve zincirli motorlar arasında avantaj ve dezavantajlar nelerdir?

    herkese teşekkür ederim ve iyi günler dilerim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    şaftlı motorlar genelde konforun ön planda olduğu motorlardır çünkü zincir boşluğu gibi boşluklar yoktur bu nedenle gazı bırakırken yada açarken sarsıntılar olmaz ama kullanım zorluğu bakımından zincir tahirikliden farklı bi yanı yoktur tek kusuru zincirlere göre daha maliyetli olması ve zincir gibi yağlama temizleme vs vs bakımlarının olmamasıdır

    yani kısacası

    şaftlı motor kullanımı zor diye bişey yok

    kim demişse sana motorunu kullandırmamak için söylemiş
    nemesis-83 bunu beğendi.
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........

  3. #3
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    1960 model bmw lerin şarftları bile halen çalışıyor. 60 model zincirli olsaydı kaç kere zincir değişirdi.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  4. #4
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Zinciri çok sık yağlamak, temizlemek ara sıra germek gerekirken şaftta motoru alıyosun unutuyosun çok çok uzun süre hiç muhattab olmuyorsunuz.

    Şaft zincire göre daha kayıplıdır, yani az da olsa tekerleğe aktarılan tork zincire göre daha kötüdür ama ihmal edilecek bir rakam.

    Şaftlı motoru kullanırken sesi dışında şaftlı kullandığını anlayamazsın yani zorlukla alakalı birşey değil. Şaftlı motorlar genelde büyük motorlar olduğu için öyle söylemiş olabilir. Ama şaftın varlığından dolayı değil.

    Zincir hışırtısı şafta göre çok daha fazla, ama şaftında kendine has vınlaması var. Ama zincir kadar değil. Zincir böyle hışır hışır şıngır şıngır ses çıkarırken şaft daha çok voonnnn diye bir ses çıkarıyor. Ama seviye olarak çok daha düşük.

    Yani şaft her türlü tavsiye edilir, avantajları dezavantajlarından çok daha fazla.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Her ikisinin de avantajları ve dezavantajları vardır. Şaft daha az bakım gerektirir. Yağın içinde, tozdan kirden uzak çalışır. Şaft zincire göre daha güvenli, daha az bakım isteyen yumuşak bir sürüş sağlar. Gerçi zincir üreticileri yıllarca uğraşıp zincirleri de güvenilir hale getirdiler ama hala bakım ve dikkat istemekte. Ama şafta oranla ucuz olduğu da bir gerçek. Ayrıca zincirler şaft gibi arka süspansiyonun çalışmasını olumsuz etkilemezler ve ne de olsa güç kaybı şafta oranla çok daha azdır. Üstelik zincir şaft gibi motora ekstra bir ağırlık eklememektedir.


    Kaynak:Lamatech

  6. #6
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17938

    Burda zaten tartışıldı. Bir konu açmadan önce lütfen forum aramasını kullanın. bu konu kitlenmiştir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #7
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    heer moutorein verr artıeek şafteen

    diyoki her motora şaft verin yani ağırlığı dışında pek bir dezavantajı yok.Zincir
    tahrikli motorların zincir bakımı var. Şaftlı motorlar bence daha kullanışlı.
    ah bir R 90 nım olsada ara sıra onada binsem. saygılar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler