şaftli Ve Zincirli Motorlar
Reklamlar
-
15 Ağustos 2006, 15:19
#1
Herkese selamlar.
sizlerden şu konuda bilgi iistiyorum
Şu an zincir tahrikli bir motor kullanıyorum ama ileride almak istediğim motor
şaftlı. Bu motoru daha önce kullanmış olan bir arkadaşımın anlattığına göre
şaftlı motorların esnekliği zincirli motorlar kadar değilmiş ve şaftlı motorları kullanmak daha zormuş.
Şimdi sorum şu şaftlı ve zincirli motorlar arasında avantaj ve dezavantajlar nelerdir?
herkese teşekkür ederim ve iyi günler dilerim
Reklamlar
-
15 Ağustos 2006, 15:40
#2
şaftlı motorlar genelde konforun ön planda olduğu motorlardır çünkü zincir boşluğu gibi boşluklar yoktur bu nedenle gazı bırakırken yada açarken sarsıntılar olmaz ama kullanım zorluğu bakımından zincir tahirikliden farklı bi yanı yoktur tek kusuru zincirlere göre daha maliyetli olması ve zincir gibi yağlama temizleme vs vs bakımlarının olmamasıdır
yani kısacası
şaftlı motor kullanımı zor diye bişey yok
kim demişse sana motorunu kullandırmamak için söylemiş
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
-
15 Ağustos 2006, 15:45
#3
1960 model bmw lerin şarftları bile halen çalışıyor. 60 model zincirli olsaydı kaç kere zincir değişirdi.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
15 Ağustos 2006, 16:00
#4
Zinciri çok sık yağlamak, temizlemek ara sıra germek gerekirken şaftta motoru alıyosun unutuyosun çok çok uzun süre hiç muhattab olmuyorsunuz.
Şaft zincire göre daha kayıplıdır, yani az da olsa tekerleğe aktarılan tork zincire göre daha kötüdür ama ihmal edilecek bir rakam.
Şaftlı motoru kullanırken sesi dışında şaftlı kullandığını anlayamazsın yani zorlukla alakalı birşey değil. Şaftlı motorlar genelde büyük motorlar olduğu için öyle söylemiş olabilir. Ama şaftın varlığından dolayı değil.
Zincir hışırtısı şafta göre çok daha fazla, ama şaftında kendine has vınlaması var. Ama zincir kadar değil. Zincir böyle hışır hışır şıngır şıngır ses çıkarırken şaft daha çok voonnnn diye bir ses çıkarıyor. Ama seviye olarak çok daha düşük.
Yani şaft her türlü tavsiye edilir, avantajları dezavantajlarından çok daha fazla.
-
15 Ağustos 2006, 16:01
#5
Süper Moderatör
Her ikisinin de avantajları ve dezavantajları vardır. Şaft daha az bakım gerektirir. Yağın içinde, tozdan kirden uzak çalışır. Şaft zincire göre daha güvenli, daha az bakım isteyen yumuşak bir sürüş sağlar. Gerçi zincir üreticileri yıllarca uğraşıp zincirleri de güvenilir hale getirdiler ama hala bakım ve dikkat istemekte. Ama şafta oranla ucuz olduğu da bir gerçek. Ayrıca zincirler şaft gibi arka süspansiyonun çalışmasını olumsuz etkilemezler ve ne de olsa güç kaybı şafta oranla çok daha azdır. Üstelik zincir şaft gibi motora ekstra bir ağırlık eklememektedir.
Kaynak:Lamatech
-
15 Ağustos 2006, 16:04
#6
Merhaba
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17938
Burda zaten tartışıldı. Bir konu açmadan önce lütfen forum aramasını kullanın. bu konu kitlenmiştir.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
15 Ağustos 2006, 16:04
#7
heer moutorein verr artıeek şafteen
diyoki her motora şaft verin yani ağırlığı dışında pek bir dezavantajı yok.Zincir
tahrikli motorların zincir bakımı var. Şaftlı motorlar bence daha kullanışlı.
ah bir R 90 nım olsada ara sıra onada binsem. saygılar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler