Motor performans düşüş (25-30dk sonra)
Reklamlar
-
Merhaba
650gs motorum var 2 buji versiyon
Motorda söyle sıkıntı başladı
25dk filan düz gideyim genelde 80 ile 3. Vites 4bin devir gidiyorum ya bu motor kendisi 3. Vites 4bin devir 70 e düşüyor hız yada 60 a
Hali ile ya gaz açıyorum ki bu sever devir 5 bin olacak yada vites yükseltiyorum ama halbuki bir alt vites aynı devir ile o hızda idim
Acaba sorunun kaynağı ne olur?
Fan açıyor mu dedi biri akü zayıfdır filan dedi ama fanda açmıyor normalde bazen açıyor ama o yavaşlamalarda fan yok
Acaba fren mi yapıyor diyeceğim yada başka ne olabilir ki?
Tecrübem tamirat için hiç yok anlattığım gibi bu arada yağ devir daim ile radyatör devir daim çalışıyor onları test edebildim.
Akü de motor ilk marj start alıyor hiç 2. Ye uğraşmıyorum filan disk içinde balata spreyi kullandım 1 kutu komple diskleride o performans düşünce baktım soğuk sıcak değil hali ile disk fren mevzusu yok gibi
Reklamlar
-
Benzin filitresini kontrol edin tıkanmış olabilir.
-
-
fireblade e adlı üyeden alıntı
Benzin filitresini kontrol edin tıkanmış olabilir.
Pompa ile birlikte o onu temizlemem çok zor sanırım
54RR adlı üyeden alıntı
Debriyaj sağlam mı ?
Onu söyle test ettim doğru mu bilmiyorum
1. Vites attık debriyaj ı sıktım motor ilerlemiyor debriyaj bırakınca kalkıyor sanırım debriyaj sağlam mı oluyor?
-
motohazar adlı üyeden alıntı
Pompa ile birlikte o onu temizlemem çok zor sanırım
Onu söyle test ettim doğru mu bilmiyorum
1. Vites attık debriyaj ı sıktım motor ilerlemiyor debriyaj bırakınca kalkıyor sanırım debriyaj sağlam mı oluyor?
Son vitese at 5 yada 6 artık kaç vitese bilmiyorum, düşük devirde gaz aç, devir yükselip motor gerektiği gibi hızlanamıyorsa debriyaj kaçırıyordur.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
Bunu deneyeceğim peki bunu;
Örnek 60 ile gidiyorum 5. Vites (son) atıp hızlanmaya mı çalışayım öyle mi anlarım?
Bu arada teşekkür ederim
-
motohazar adlı üyeden alıntı
Bunu deneyeceğim peki bunu;
Örnek 60 ile gidiyorum 5. Vites (son) atıp hızlanmaya mı çalışayım öyle mi anlarım?
Bu arada teşekkür ederim
Aynen, son vites dip gaz. Motor bağırıyor ama bağırdığı gibi gitmiyorsa (memleketim kuş serisi araçları gibi) debriyaj bitik.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
5 den sonra deneyim yazacağım bunu bugün
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------
54RR adlı üyeden alıntı
Aynen, son vites dip gaz. Motor bağırıyor ama bağırdığı gibi gitmiyorsa (memleketim kuş serisi araçları gibi) debriyaj bitik.
Merhaba dün dedim de akşam girip yazamadım 5. Vites e hızım 40-45 iken attım 2. Vitesten geçtim neyse 5. Vites motor devirsiz gibi biraz ses biraz çekiş düşer gibi oldu ama topladı 100ü geçti hiç kısa bir sürede bende sorun yoktur diye daha da hızlandırmadım sanırım debriyaj sağlam
Aklıma benzin pompası geliyor
Ama benzin pompası da neden ilk basta yapmıyorda yarim saat e yakın süre sonra yapıyor ve 5-10dk dinlenince düzeliyor bu mantıklı gelmiyor yada mantıklı ben bilmiyorum
-
Sıcak yaz ayında olduğumuz için olabilir mi, yani motor şişiyor mudur? Ama yüksek devir çevirmediğinize göre şişme de yapmaz sanırım. Zaten bu ihtimal olsaydı diğer tecrübeli arkadaşlar yazarlardı herhalde, demek ki başka bir sebepten...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------
Fakat "Yarım saat sonra yapıyor ve 5-10 dk dinlenince düzeliyor" tanımı da şişmeye uygun sanki...
-
09 Temmuz 2019, 15:35
#10
650 gs motorunun şişeceğine pek ihtimal vermiyorum. Başarılı ve uzun ömürlü bir motor diye biliyorum..
Burada öncelikli olarak yakıt filtresi ve pompasının kontrol edilmesi gerekir bana göre.. Filtreyi kısmen tıkayan birşey bu tip bir arızaya sebep olabilir.. Filtreyi geçici olarak devre dışı bırakıp birkaç km. filtresiz kullanımı tecrübe edebilirsiniz..
-
09 Temmuz 2019, 15:58
#11
newmoto76 adlı üyeden alıntı
650 gs motorunun şişeceğine pek ihtimal vermiyorum. Başarılı ve uzun ömürlü bir motor diye biliyorum..
Burada öncelikli olarak yakıt filtresi ve pompasının kontrol edilmesi gerekir bana göre.. Filtreyi kısmen tıkayan birşey bu tip bir arızaya sebep olabilir.. Filtreyi geçici olarak devre dışı bırakıp birkaç km. filtresiz kullanımı tecrübe edebilirsiniz..
Benimde artık aklıma tek o ihtimal geliyor
Çünkü debriyaj balata sağlam
Disk sağlam (frenleme yok)
Yağ/su devir daim tamam
Ya yakıt pompası yada yakıt filitresi
Çünkü sorun oluyor ya biraz motor dursun stop edip sonra yine eskisi gibi çok kuvvetli iyi bir performans veriyor sonra yine aynı düşüş oluyor
-
09 Temmuz 2019, 16:10
#12
Aynı vites, aynı devirde hız düşüyorsa sorun ya vites dişlilerinde ya da debriyajda diye düşünüyorum.
-
09 Temmuz 2019, 17:56
#13
_alp_ adlı üyeden alıntı
Aynı vites, aynı devirde hız düşüyorsa sorun ya vites dişlilerinde ya da debriyajda diye düşünüyorum.
Konusa bahşetmiş idim
Hız düşüyor sadece devir düşmüyor eski hıza ulaşmak için ya devir yükseltiyorum yada vites
Tekrar aynı hıza geldim ya diyelim yine devir düşüyor yine devir artırıyorum
Nesela 80 ile 4 bin çeviren motor
4bin devirde 70km hız a düşüyor 3. Vites
Ama stop et 10-15dk bekle tekrar eski gibi çok atak tekrar 20dk sonra aynısını bir daha yapıyor
-
09 Temmuz 2019, 18:14
#14
motohazar adlı üyeden alıntı
Konusa bahşetmiş idim
Hız düşüyor sadece devir düşmüyor eski hıza ulaşmak için ya devir yükseltiyorum yada vites
Tekrar aynı hıza geldim ya diyelim yine devir düşüyor yine devir artırıyorum
Nesela 80 ile 4 bin çeviren motor
4bin devirde 70km hız a düşüyor 3. Vites
Ama stop et 10-15dk bekle tekrar eski gibi çok atak tekrar 20dk sonra aynısını bir daha yapıyor
aynı devirde hız düşüyorsa debriyajdan kaynaklıdır koyduğunuz yağ debriyajda kaçırma yapabilir mi acaba
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
09 Temmuz 2019, 19:20
#15
50yle 5. viteste giderken gazı kökleyip debriyajı tokatlayın devir anında düşecek mi ona bakın. Düşmezse debriyaj kaçırıyor. Yazdıklarınız debriyaj kaçırma belirtisi gibi geldi bana da.
-
09 Temmuz 2019, 23:52
#16
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
aynı devirde hız düşüyorsa debriyajdan kaynaklıdır koyduğunuz yağ debriyajda kaçırma yapabilir mi acaba
Yağ şubat ayında 10w-40 5100 ile değişti 4bin km oldu ömrümü geldi acaba halbuki 10bin/1yıl tavsiye
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
50yle 5. viteste giderken gazı kökleyip debriyajı tokatlayın devir anında düşecek mi ona bakın. Düşmezse debriyaj kaçırıyor. Yazdıklarınız debriyaj kaçırma belirtisi gibi geldi bana da.
Denedim hızlandım 50 den 110 a debriyaj sıkınca motor boşa alır gibi devir saatine baktım 1.4500-1500 gibi geldi (buda rolenti)
Bunu ben diğer viteslerde de test ettim debriyaj sıkayım devir düşüyor tokatlamadan tokatlarsam (gaz verir isem) artıyor tabi
Aklıma şu geliyor acaba geçen hafta benim bir tamirat sonrası (sinyal mandalı tamiri) gaz telim araya sıkıştı yolda iken gaz vermediğim halde motor gaz kesmedi hemen debriyaj çekip stop etmiştim sonra kabloyu kurtardım filan
Acaba gaz teli hep sabit gittiğim yerlerde oluyor düz yolda başıma geliyor elim sabit kalıyor ya kendini gaz teli gevşetiyor mu?
Ama devir düşmüyor böyle olunca da bu ihtimal zayıflıyor ama ne bileyim başka bir şey daha gelmiyor aklıma motorcuya gösterdim 20-25dk süremediği için sorun yok diyor adama bende hemen olmuyor sonra oluyor diyorum adam da sonra gel çekti
-
10 Temmuz 2019, 00:08
#17
Hocam gaz kesmeden tokatlayin, misal 3bin devirdeyse debriyaji cektiniz devir 7bin oldu, gaz kesmeden salin debriyaji devir yine 3bin 4bin civarlarina dusmesi lazim. Dusmuyorsa debriyaj kaciriyor. Ozellikle motor sicakken deneyin.
-
10 Temmuz 2019, 01:37
#18
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Hocam gaz kesmeden tokatlayin, misal 3bin devirdeyse debriyaji cektiniz devir 7bin oldu, gaz kesmeden salin debriyaji devir yine 3bin 4bin civarlarina dusmesi lazim. Dusmuyorsa debriyaj kaciriyor. Ozellikle motor sicakken deneyin.
Bu şekilde yapmamış idim yarın deniyeceğim teşekkür ederim
-
10 Temmuz 2019, 12:34
#19
motohazar adlı üyeden alıntı
Bu şekilde yapmamış idim yarın deniyeceğim teşekkür ederim
Deneme abi senin altında ki motor 125 cc değil kafana geçirirsin motoru herkes bişey konuşur ama bu arkadaşın dediğini deneme zira kendisi de 125cc kullanıyor.
-
10 Temmuz 2019, 12:37
#20
Motor soğukken her şey yolunda ama motor ısınmaya başlayınca çekiş düşüyor,
Demek ki motor ısınınca içeride olması gereken şeylerden biri düzgün olmuyor.
Mesela subaplar...
Subaplarının ayarı tam değilse eğer motor ısınınca genleştiği için çekişini etkiliyor. Sıkı oldukarını düşünüyorum ben, Çünkü genleşince subap tam açılamadığı için büyük ihtimalle boğuluyor.
Gaz verdiğinde sanki arkadan birinin tuttuğunu hisseder gibi oluyorsan büyük ihtimal subaplara suç bulurum ben.
Ustaya gösterip subap sesini dinletirsen büyük ihtimal sorunun çözülecektir diye düşünüyorum. Özellikle egzoz subabı.
Tekerin düz bassın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)