Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Köpüklü Yıkama Kostik Lekesi Mağdurları ! Motordaki lekeler nasıl çıkar.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Köpüklü yıkama sonrası bazı motosiklet sürücüleri tarafında dile getirilen özellikle krom, alüminyum ve plastik parçalar üzerinde oluşan, su lekesine benzeyen aslında yüzey üzerinde oluşmuş yanıklar motosiklet severlerin canını sıkıyor. Yıkama köpüklerine katılan kostik adlı kimyasalın neden olduğu bu lekelere çözüm bulmak oldukça zor. Yıkama konusunda bilgisiz yerler yerine tecrübeli yıkamacıları tercih etmekte fayda var.

    Köpüklü yıkama yaptırırken dikkatli olun.



    Kostik lekeleri nasıl çıkartılır?

    Krom parçalardaki lekeler, eleksal kaplamalardaki lekeler, plastik parçalardaki lekeler ve alüminyum parçalardaki lekeler ayrı ayrı değerlendirilmeli.

    Fikirlerinizi bekliyoruz.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Plastik parçalardaki lekeler ucuz yolla wd-40, pahalı yolla motul e5 ile gidiyor, tecrübeyle sabit.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bu işin en temizi paraya kiyip 1000tl civarlarında kendi yıkama makinenizi alacaksınız (300 lirayada var) ve kendiniz kendi bildiğiniz sabun ile köpükleyip yıkayacaksiniz.
    Maalesef normal musluk basıncı motorda ki hiçbir kiri çıkarmıyor. Basınçlı su temizlik için şart.
    Gaz yağlı bez ile arka jantın üzerinde olan yağ tabakasını çıkarmaya çalışırken ki eforunuzu hayal edin, basınçlı su o yağ tabakasını bile saniyeler içinde söküp atıyor. O nedenle şart diye düşünüyorum

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben bir kova suya Dalin bebe şampuanı döküp köpürtüyorum iyice, ardından duş alırken ele takılan havlumsu zımbırtıyla motorun her yerini köpükle temizliyorum. Durulamaya gerek kalmadan kuru bir bezle de ıslaklığı alıyorum. Bazen de bunu yaptıktan sonra bir de karenaj ve plastik aksama İpone Cleaner Polish sürüp onu da ayrı bir kuru bezle üzerinden geçince motor cillop gibi oluyor. Kostik maddesinin yaptığı tahribat nasıl giderilir bilemem ama benzincilerde yıkama yapacaksak da sadece su kullanıp, onu da uzaktan tutmamız daha sağlıklı olacaktır.

  5. #5
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    ipone cleaner polish.
    direkt olarak spreyi sıkıyorsunuz, mikro fiber ile temizliyorsunuz, ilk gün ki gibi cilalı görüntüye kavuşuyorsunuz.

  6. #6

    Üyelik
    12 Ekim 2018
    Şehir
    istanbul
    Motul e9 ile yapıyorum memnumun. Tazikli suydu,ucuz köpüktü uğraşmaktansa böyle daha iyi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Grileşen plastik aksam ne ile canlanıyor mesela ? Parlatmadan - mat ve siyah haline döndürmek mümkün mü?

  8. #8
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Kostik lekesini çıkarmak pek mümkün değil. Boyalı yüzeyde cila vs ile gizlenebiliyor ama ham metal ve plastik(özellikle siyah) çıkmaz.
    Kostik yapısı gereği yüzeyi yakıyor, lekenin sebebi bu. WD40, cila vs gibi ürünlerle sadece görünümde bi miktar azaltma sağlıyor.

    Grileşen siyah plastik içinde farklı yöntemler var fakat çok kalıcı değil.En zoru ısı tabancasıyla hafifce eritmek. En rahatı üstüne belli markaların cilalarını sürerek geçici bi etki almak. Bebek yağı sürenler var fakat çok hızlı kirlenip toz biriktiriyor.

  9. #9
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Lekenin oluştuğu yüzeyin materyali önemli. ısıyarak içeriye işlendiği için olduğu bölgeyi pasta veya zımpara yöntemiyle temizlenmesi gerekiyor. Bu işlemlerin yapılabileceği zeminler var yapılamayacağı zeminler var. WD40 burada gözle görünen etkiyi minimuma düşüren bir malzemedir fakat geçici ve anlık bir temizlik sağlar bölge temizlene temizlene bir süre sonra yine aynı etkiyi kazanır. Mesela resimlerde görünen givi çantanın üzerine wd 40 sıkıp silin uygulamayı 2 3 gün tekrarlayın muazzam derecede bir düzelme hissedeceksiniz. Fakat durum söylediğim gibi geçici olacaktır. Haricinde givinin tavsiye ettiği şekilde yüzey temizleme yöntemlerinide deneyebilirsiniz. Uygulamalı videoyu bırakıyorum.

    Scooterin iç kısmı plastik bölge için bir ayakkabı parlatıcısı alın ve bir damla vazelini damlatarak plastik bölgeyi silin ve motosikleti güneş altına bırakın. Uygulamayı 3 4 gün arayla tekrarlayın. Bir süre sonra plastik ciddi derecede canlanıp güzel gözükecektir. Aynı uygulamayı ayakkabı boyasıyla yapanlarda var fakat hiç denemedim ve sonuç ne olur bilemiyorum.



    Bir başka video linki buradaki arkadaşın elindeki sprey yerine wd40 ve hafif bir zımpara ile aynı etki yakalanabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=9GxulEZM2tI

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Motorumu her zaman kendim yıkıyordum. Arabamı ise köpükle yıkatıyorum. Fazla yıkatmadığım için şimdilik bir sorun yok.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)