son durum nedir
son durum nedir
bende tekirdağ dayım ustadan alabiliyorsan parçalarını motorunu benim tamirhaneye gel çözeyim işini dünyanın her yerinde araba motosiklet motoru söküp toplamışımdır ama yağ pompası hava yapan motor görmedim kardeşim anlattıgın sorunların yanında birde fotoğraf video yükleseydin ben sana söylerdim olayını bu parçaların çıkmalarını bulabilirsin piyasadan o paralara asagı yukarı 600 rr krank kol yatak seti toplarsın dikkatli ol.
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Günaydın, son durum kazalı bir motosiklet buldu ustam, aldık bugün gelecekti, birkaç güne toparlar, haftaya teslim alırım diye düşünüyorum.
Aldığımız motor 4bin km de ustamın dediğine göre, benim motorun içindekilerinden daha iyi durumda olan bütün parçaları takacağım dedi.
Bu şekilde 4 bin tlye anlaştık. Başka birşey çıkmaz umarım.
selamlar,
bugün motorumu teslim aldım ve çok mutlu oldum ,tekrar sürdüğüm için.
sonra detayları yazacağım , değişen vs. vs.
paylaşmak istedim .
kazasız sürüşler.
Kardeşim geçmiş olsun. Yazılarını baştan sona okudum 2012 Cbr 250 tam 4 sene kullandım bende hiçbir sıkıntı yaşamadım. Bu kranka kırma olayını da motoru sattığım arkadaşımdan sonra öğrendim. Çocuğa motosikletimi 21 bin km de sattım. Ertesi hafta bi telefon "abi motorsiklet krank kırdı fethiye yolunda kala kaldım" dedi. Beynimden kaynar sular döküldü. Nasıl olur senelerdir bindim bi sıkıntı yaşamadım bakımlarını sürekli kendim yaptım aynı senin gibi sakin kullandım. Zaten servislere hiç yanaşmam! Çocuk Motosikleti çekiciyle fethiye honda serevisine çekmiş 3.500 tl masraf. Kabul etmiş toplatmış. Neyse yine eski haline gelmiş fakat kol kırmak nedir?
İnternette araştırdım google yazdım uuuuuuuu uuuhhh bi dünya talihsizlik...
Geçmiş olsun CBR 250R modellerde böyle bir sorun varmış sebebini epey bi araştırdım. Fazla sıkıştırma sonucunda olmuş birçok kişide. Sattığım çocuk da devirli kullanıyordu tahmin etmiştim. Ama sende bir düşme sonucunda böyle birşey olması gerçekten üzücü.
Bu arada aklında bulunsun yumuşak zeminli yerlere motosikeltini koyarken ayaklığın altına küçük bir tahta parçası koymayı unutma. Birde festival alanlarında motosikletler yan yana konulmaz. Domino taşı gibi biri devrildi mi hepsi devrilir. Başıma geldi cbf 150 varken depoyu ezdik.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
dostum geçmiş olsun.
bende de 2012 model cbr varken senle mesajlaşmıştık sanırım (ikimizde motorlarımızı satmaya çalışyorduk)
neyse ben de hem sosyal medya'dan hem forumlardan okuduklarımdan sonra -henüz başıma gelmemiş olsa da- bu motorun bu boku yiyeceğini hissederek biraz hayal ettiğim fiyatın altına satmıştım. en az 3k-4k masraf açacağı belliydi ve 500tl düşük fiyata vermiştim. şimdi bu konuyu okuyunca da iyiki vermişim dedim, sanırım ucuz yırttık.
neyse, sağlık olsun. allah kaza bela vermesin, giden para olsun yerine konur bir şekilde tekrardan.
Bende cb 250r var aynı bloğu kullanıyo inşallah böyle büyük problemler çıkarmaz ilerde
Ayrı ayrı alıntı yapmak istemedim mazur görün.
Öncelikle kırank kırma Olayı yok motorumda,
üst kapak yağsız kalmaktan dolayı sarmış (üst kapak sarmış nasıl oluyorsa halen bilmiyorum) ustam gösterdi arızalı parçaları, detaylı da anlattı sağolsun.
Normalde orjinal parçalar 4780 tl tuttu, ilk motor açıldığında. Üst kapak, silindir, yağ pompası ve krank (krank kırma yok ama yakında kıracakmış dedi ustam) değişecek olan parçalar bunlardı, contalar işçilik falan hariç idi.
Tabi fiyat çok bana, gariban adamız ister istemez düşündürdü.
Ustayla Dedim satalım böyle, en fazla 5.5 bin eder deyince yanaşmadım,
Sonrasında kazalı bir motor buldu (bunlar piyasada baya var) o motoru alıp yapalım diye konuştuk.
Olasılıklar dahilinde, herşeyi söyledi yani gelen motorda bana lazım olan parçaların biri arızalı olursa geri yollarım gibi.
Dün motorumu almaya gittiğimde değişenleri söyledi,
Üst kapak, krank, piston silindir, debriyaj balatası, sargı, contalar, debriyaj telim ve o salak oğlan düşürdüğünde kırılan aynam (takım ayna) yağ var yap filtresi var antifiriz var,
Unuttuğum varsa yazarım.
Totalde 4400 tl tuttu.
İlk başta sıkıştırma motoru dedi ustam ki mantıklı ama gidişi değişecek gibi geldi bana
Vites geçişleri baya yumuşak geldi, sesi değişik sanki daha sakin ve vuruntusuz çalışıyor,
Yaklaşık bir ay sürdü,
bu süreçte oturduğum yer olsun, çalıştığım iş olsun hep terslik oldu, doğru düzgün gidip bakamadım motoruma ama şükür kavuştuk 😝
Satıp inazuma alacaktım ama kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum şimdilik.
Yurtdışı bir iş ayarladım, kısmetse Belçika'ya gideceğim, geldiğimde biraz birikimim olursa bir ihtimal satıp başka birşey bakabilirim ama bilemiyorum, hayırlısı diyorum.
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Yazım hatam varsada kusura bakmayın.
Kazasız sürüşler dilerim hepimize.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)