ateşleme ile ilgili birkaç sorum var
Reklamlar
-
08 Haziran 2019, 16:39
#1
merhaba arkadaşlar
-motorum 2014 model ve 5000 kilometrede. bunca zamandır hiç buji değiştirmedim. sizce gerekli midir bi buji değişimi? gerekliyse ateşlemesi kuvvetli bir buji tavsiyeniz var mı?
-bir videoda görmüştüm, adam, buji kablosunun etrafına bakır kablo sarıyordu. böylece ateşleme gücünün arttığını söylüyordu. ne kadar doğrudur? yapmaya değer mi?
-gazı açtığımızda, devir yükselirken tekliyor arada. bunun sebebi ne olabilir?
-soğukken düşük sıcakken yüksek devirde çalışan bu motorların soğuk ve sıcakken ki devir aralığını nasıl düşürebiliriz? mesela ben sıcakken 1500'e ayarlamıştım rölantiyi, soğukken çalıştırdığımda bu devir 1100'e falan düşüyor. bu aralığı nasıl azaltabiliriz?
Reklamlar
-
08 Haziran 2019, 16:48
#2
Devir yükselirken tekleme varsa sorun büyük ihtimal bujiden. CG tipi Çinliler bujide kurum toplama yapabiliyor. Buji değiştirmek sorununuzu çözer.
Bujiye işlem yapmanıza gerek yok buji kıvılcımını güçlendirmenize gerek yok.
Son yakındığınız problem ise klasik bir karbüratör sorunudur. Soğukken genelde çalıştırmadan önce jikle açılır jikle ile 1800-2000 devirlere çıkar belli bir süre sonra jikle kapatılır ve rölanti devrine düşer motor. Soğuk ve sicakken devrin aynı olması karbüratörlü motorlarda imkansıza yakın
-
08 Haziran 2019, 20:07
#3
anladım. peki önerdiğiniz bi buji var mı?
-
08 Haziran 2019, 21:16
#4
XxFatiHxX adlı üyeden alıntı
anladım. peki önerdiğiniz bi buji var mı?
Japon motorlarının tamamında Ngk kullanılıyor ngk iyidir motorunuzun buji kodunu bulup buji koduna göre ngk marka birşey alın bulamazsanız bir motosiklet tamircisi size motorunuza uyacak ngk bujiyi gidip danışırsaniz verir
-
08 Haziran 2019, 22:23
#5
XxFatiHxX adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar
-motorum 2014 model ve 5000 kilometrede. bunca zamandır hiç buji değiştirmedim. sizce gerekli midir bi buji değişimi? gerekliyse ateşlemesi kuvvetli bir buji tavsiyeniz var mı?
-bir videoda görmüştüm, adam, buji kablosunun etrafına bakır kablo sarıyordu. böylece ateşleme gücünün arttığını söylüyordu. ne kadar doğrudur? yapmaya değer mi?
-gazı açtığımızda, devir yükselirken tekliyor arada. bunun sebebi ne olabilir?
-soğukken düşük sıcakken yüksek devirde çalışan bu motorların soğuk ve sıcakken ki devir aralığını nasıl düşürebiliriz? mesela ben sıcakken 1500'e ayarlamıştım rölantiyi, soğukken çalıştırdığımda bu devir 1100'e falan düşüyor. bu aralığı nasıl azaltabiliriz?
Şöyle sorular sorarken motorun marka modelini belirtseniz daha net cevaplar alabilirsiniz, bu şekilde sofistik cevaplar geliyor kafa iyice karışıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler