Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Fan acma konusu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Bugun 1. koprudeki intihar vakasi nedeniyle trafik Haciosman'a kadar uzamisti. Dur kalk giderken Levent civarinda hararet isigi yandi. Motoru kenara cekip 10-15 dk motoru dinlendirdim. Bir sure sonra hararet isigi sondu, 96 dereceye dusunce fan da kapandi.

    Benim sorum ise su, normalde XT fani 102 derecede acip 110 derecede hararet isigi yakiyormus. Fan acma sicakligini 102 yerine ne bileyim belki 90-95 dereceye cekemez miyiz? Veya sagliksiz mi olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    şahinlere vs yapıyorlar fan müşürünü daha düşük dereceli takıyorlar oluyor o da yetmezse daha düşük dereceli termostat takıyorlar ama ne kadar sağlıklı bilinmez

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Bu işin en kolayı fan rölesinin geçişlerine kablo ekleyip bunada bir aç- kapa anhtar eklemeniz olur. Hem çok basit hem de masrafsızdır. İstediğiniz zaman aç kapa yapabilirsiniz. Fabın normal çalışmasını da kesinlikle etkilemez.
    Thesinner83 ve DrFreeman bunu beğendiler.

  4. #4
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin en kolayı fan rölesinin geçişlerine kablo ekleyip bunada bir aç- kapa anhtar eklemeniz olur. Hem çok basit hem de masrafsızdır. İstediğiniz zaman aç kapa yapabilirsiniz. Fabın normal çalışmasını da kesinlikle etkilemez.
    Acikcasi uygulanabilirligini bilemesem de bu aklima gelmisti. Anahtari acmayi unutsam da musur sayesinde otomatik acilabilen bir sistem cok hos olur.

    Ama diger forumlarda okuduklarim sistemi hic degistirmemem konusunda beni ikna ediyor gibi. Mesela motorun oryalama 95-100 derecede calismasi gerekirken 80 derecede fan acmak yagin bile vizkozitiseni etkileyecektir. O zaman da hic ellemeden, eski sistemle devam etsem mi diyorum.
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  5. #5
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acikcasi uygulanabilirligini bilemesem de bu aklima gelmisti. Anahtari acmayi unutsam da musur sayesinde otomatik acilabilen bir sistem cok hos olur.

    Ama diger forumlarda okuduklarim sistemi hic degistirmemem konusunda beni ikna ediyor gibi. Mesela motorun oryalama 95-100 derecede calismasi gerekirken 80 derecede fan acmak yagin bile vizkozitiseni etkileyecektir. O zaman da hic ellemeden, eski sistemle devam etsem mi diyorum.
    Hava sıcakken açık unutursanız bir sıkıntı olmaz zaten. Fazla açık unuttunuz diyelim zaten motor kendisini belli eder kapatırsınız. Yada en güzeli ışıklı bir aç kapa anahtar alırsınız. Açık iken ışığı yanar. Işıklısı yoksa araya ufak bir led eklersiniz. Bu dediklerimin hepsi çok kolay işlemler ve masrafı çok azdır.
    Tabi göstergenizin hararet göstermediğini varsayıyoruz. Zaten harareti görüyorsanız istesiğiniz zaman fanı aç kapa yapabilirsiniz.

  6. #6
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava sıcakken açık unutursanız bir sıkıntı olmaz zaten. Fazla açık unuttunuz diyelim zaten motor kendisini belli eder kapatırsınız. Yada en güzeli ışıklı bir aç kapa anahtar alırsınız. Açık iken ışığı yanar. Işıklısı yoksa araya ufak bir led eklersiniz. Bu dediklerimin hepsi çok kolay işlemler ve masrafı çok azdır.
    Tabi göstergenizin hararet göstermediğini varsayıyoruz. Zaten harareti görüyorsanız istesiğiniz zaman fanı aç kapa yapabilirsiniz.
    Yol alirken sicaklik derecesini goremiyorum. Sadece hararet isigi yaninca bir sorun oldugunu anliyorum. O da 110 derecede yaniyormus. Ben isigin yandigini farkettigimdr sicaklik 116 dereceydi. Motora zarar verdigini sanmam ama yine de conta iyidir umarim diye dusunuyorum
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol alirken sicaklik derecesini goremiyorum. Sadece hararet isigi yaninca bir sorun oldugunu anliyorum. O da 110 derecede yaniyormus. Ben isigin yandigini farkettigimdr sicaklik 116 dereceydi. Motora zarar verdigini sanmam ama yine de conta iyidir umarim diye dusunuyorum
    Dediğim gibi çok rahat yapılabilecek bir sistem.
    Kolaylıkla yapabilirsiniz.
    Motorunuzda fanınız çalıştığı sürece korkmayın. Kolay kolay contaya bir şey olmaz. Eğer uygulamaya geçerseniz ve yardım bulamassanız özelden yazın seve seve yardımcı oluruz. Kolay gelsin. İyi sürüşler.

  8. #8

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Fan radyatördeki suyu soğutur motor da olanı değil isterse hep açık kalsın sıkıntı olmaz merak etmeyin motorunuz 90 da sabit kalır düşmez asla

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı cinsherif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan radyatördeki suyu soğutur motor da olanı değil isterse hep açık kalsın sıkıntı olmaz merak etmeyin motorunuz 90 da sabit kalır düşmez asla
    Haklısınız ama fan da sağlam akım çekiyor aküden. Aküyü de fazla yormamak gerek diye düşünüyorum.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Sizin soğutma sisteminizde kesinlikle bir sorun var, hararet ışığı bunu gösteriyor, fan açtığına göre devirdaim veya radyatörde sıkıntı olabilir, sistem hava yapmış olabilir.

    Sizin yapmak istediğiniz şey sorunu ertelemekten başka bir işe yaramaz, daha düşük dereceli fan müşürü ve daha düşük dereceli termostat takabilirsiniz.

    Ancak unutmayınki ister trafikte ol ister 1. viteste dağ yolunda ilerle hararetin fan açma seviyesini geçmemesi gerekiyor, geçiyorsa ve ışık yakıyorsa sistemde sorun var demektir ve bu tür durumlarda araç conta yakabilir masrafınız çok büyür, dikkat etmek lazım.

  11. #11
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    https://youtu.be/CS_uTLT8O3M
    Önceden şöyle bir video izlemiştim bana mantıklı geldi. Faç açma olayını istediğiniz derecede ayarlayabiliyorsunuz. Videonun altındaki yorumları mutlaka okuyun derim. Farklı görüşler var.

  12. #12
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    orjinal ayarlarını bozmamanı tavsiye ederim daha önce kullandığım xl700 transalpte bu şekildeydi çok geç fan açıyordu. Yoğun trafikte yazın işkence olduğu bile oluyordu. Baya kurcaladım servisleri yurtdışını. Motosiklete hiçbir zararı yok o bloklar çıkabileceği en yüksek ısılara karşı dayanıklı yapılıyor. Ben öyle transalpi 2 yıl kullandım hep trafikte. Bir zararı olacağını düşünmüyorum yine araştırmakta fayda var.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Soğutma sistemini gözden geçirmekte fayda var

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Radyatördeki soğumuş suyun bloğa gitmesi için termostatın açması lazım. Yani fan sürekli çalışsada bişey olmaz. Ben yukarda tavsiye edildiği gibi ayrıca düğme koydum. Sıkışık trafikte açıyorum. Karşıdan rüzgar almadığı için.

  15. #15
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    TERMOSTATI İPTAL ET sonra tekrar zorla bakalım ne fark edecek eyerki oncesinden çok süre sonra fan acıyorsa sorun termostat dır eğer aynı değerlerde zamanlarda açıyor ise sorun yoktur
    iyileştirmek için ne yaparsın EXTRA FAN VEYA BÜYÜK RADYATÖR

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    F650gs imde önceki sahibi yaptırmışdı çift fana çevirmişdi hat çekmişdi hem otomatik hem manuel bende devreye sokabiliyordum..

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    yanlız şöyle birşey var fanın erken devreye girmesi daha iyi diye bir durum yok motor aslında buz gibiyken değil fabrikasyon değer de çalışıyor iken en verimli halidir

  18. #18
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    Kel Adam doğru söylüyor. Parçaların tam oturması, yağın istenilen viskoziteye gelmesi için ideal sıcaklıkta olması gerekir. Buda ortalama 90 derece civarıdır. Mesela ford eco bust motorlarda ideal sıcaklığa gelene kadar su kısıtlı yerlerden geçer. İdeal sıcaklığa gelince valf açılarak motor komple soğutulur. Böylece ideal sıcaklığa hızlı bir şekilde ulaşmış olur.
    istanbu_gezg bunu beğendi.

  19. #19
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Isin asli benim motosiklette her sey normal gorunuyor. Diger tum XT ler gibi olmasi gereken sicaklikta fan aciyor ve belli sicakliga dusunce fan kapatiyor. Eger sicaklik cok artarsa hararet isigi yakiyor. Bunun icin de yarim saat dur kalk yapmam gerekiyor.

    Gerci hararet hic yapmasa daha iyi

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isin asli benim motosiklette her sey normal gorunuyor. Diger tum XT ler gibi olmasi gereken sicaklikta fan aciyor ve belli sicakliga dusunce fan kapatiyor. Eger sicaklik cok artarsa hararet isigi yakiyor. Bunun icin de yarim saat dur kalk yapmam gerekiyor.

    Gerci hararet hic yapmasa daha iyi
    artık çözüm belli sadece uygulaması kalıyor.
    https://urun.n11.com/modifiye-urunle...ili-P117114874
    https://urun.n11.com/isitma-sogutma-...-10-P301561755

    Anahtarın kablolarını bu röle ayaklarının girdiği soketlere takarak röleyi yerine takın işte bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

    Deadly Sto(R)m bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)