Honda PCX 125 kafayı yedi yardım edin!!!
-
2015 model Honda PCX sahibiyim, son 3 gündür çekmediğim kalmadı. Fakat bu çektiklerimin temeli bir ay öncesine dayanıyor.
Motorumu aldığımdan beri benzinimi aynı yerden alıyorum, güvendiğimde bir yer. Bir gün o aldığım markanın olmadığı bir yerde benzinimin azaldığını farkettim ve başka bi benzin istasyonundan almak zorunda kaldım.
İşte her şey burada başladı, ilk aldığımda bir değişiklik yoktu, fakat benzin göstergem yanıp sönmeye başladığında enjeksiyon arıza lambasının da yandığını farkettim ve anında kenara çektim. 2-3 dakika sonra lamba sönmüştü. Honda servisini aradığımda usta “benzinden kaynaklanmıştır, başka yerden al” dedi, gerçekten de öyleymiş. Tamamıyla düzeldi sorun. O zamanlar lambanın yanması dışında hiçbir sıkıntı yok. Arada sırada lamba yanıyordu, ilk durduğum lambada kontağı kapatıp açıyordum düzeliyordu.
Şimdi gelelim başıma sonradan gelenlere. 3 gün önce sabah motorumun marşına bastım ve çalışmadı. Başta soğukluktan dolayıdır diye düşündüm fakat PCX lerde marş motoru yok bobin var ve koşun eksili derecelerde tekte çalıştırdığını hatırlıyorum. Bayır aşşağı sallanırken marşa bastığımda çalıştı. Normal bir şekilde gittim gitmem gereken yere. Yaklaşık 7 saat sonra motoruma tekrar bindim ve marşa bastım, rolanti de okadar yavaş çalışıyordu ki 3-4 saniye sonra stop ediyordu. Resmen eski bi arazi motoru gibi sürekli az az gaz vermem gerekiyordu. O şekilde en yakın motor ustasına gittim. Adama olayı anlattım, adam yerinden kalkmadan motora bakmadan “bir kere benzinden hata verdiyse beyinde kalmıştır onun kodu, enjeksiyon sistemi düzgün çalışamıyordur. Kendi servisine git sildir” dedi. Başta bi şaşırdım, araştırınca mantıklı buldum. İlk hatanın olduğu zaman gayet rahattım, sonuçta durabiliyordu motor. Bu gün yaşadığım daha ilginç. Motoruma bindim, normal şekilde çalıştırdım. Scooter kullanan bilir, arka fren sıkılır ve marşa basılır. Öyle yaptım, arka frenden elimi çektiğim an motor gitmeye başladı, debriyaj salmışım gibi oldu. 20 ile gidiyordu motor ben hiç gaz vermeden. Biraz gaz vererek gittim ve yaklaşık 100-150 metre sonra düzeldi. Bu sefer de rolantideyken hafif hafif gaz verip kesiyordu. Servisi aradım ve dediler ki “ustaya bağlamamız yasak”. Belki benim oraya gelmeme gerek kalmadan para harcamadan halledebileceğim bir sorun. Size sormak istedim bu durumu. Cumartesi günü gideceğim, sizce sorun enjeksiyon sisteminden mi kaynaklanıyordur (toz kir kaçmış olabilir fakat motorun gidişinde hiç bir fark yok) yoksa beyinden mi kaynaklanıyordur. Tahminen ne kadar tutar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Yardimci olabilecek yok mu
Reklamlar
-
özet:benzin seçen capon.
benim çinliye tütün kolonyası koysam gidiyor namussuz.
-
Marka vermek istememistim fakat surekli BP den aliyorum, bir kere opetten almam gerekti, basima bu geldi. Marsa basmaya korkuyorum, ruyalarima girdi.
-
Bu anlatacağımı kendi motosikletinizde deneyebilirsiniz, lakin hiçbir sorumluluk almayacağımı da belirtmek isterim.
Anlatacağım temel mantık tüm ECU' larda aynıdır(genel olarak ve otomobiller dahil). Esas olan ECU beslemesini yine ECU' nun şasesi ile kısa devre yapmaktır.
Honda' nın MSX125' inde ve diğer 125cc motosikletlerinin bir kısmında ECU bağlantı soketini göreceksiniz. Bu soket genellikle kolay ulaşılabilir bir yerdedir ancak biraz olsun gizlenmiştir. Yine kendi motosikletim için örnek vermek gerekirse selenin altında, sağ grenaj ile sele şase arasında kahverengi 4 terminalli bir soket. Bir ataç yardımı ile bu soketteki Mavi ve Yeşil kabloları kısa devre ediyorsunuz. Bu esnada kontak kapalı ve ateşleme kesici varsa açık olmalı. Bir elinizle tam gaz yaparken kontak anahtarını açıyorsunuz ve birkaç saniye beklediğinizde motor arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bunu gördüğünüzde gaz kolunu tamamen bırakıyor ve ardından zaman kaybetmeden kontağı kapatıyorsunuz. Soketten ataşı çıkarttığınızda EFI ECU resetlenmiş olacaktır.
Ancak, sanki sorununuz birden fazla gibi görünüyor. Problemin birisi yakıt veya enjeksiyon sistemindeki arıza gibi görünürken, diğeri arka varyatör ağırlıklarıyla ilgili bir sorun var gibi duruyor. İsterseniz hiç kurcalamadan kaliteli bir yetkili servise gidip derdinizi iyice anlatıp çözüm arayın. Usta ve tamircilere bu tip sorunlarda güvenmeyip çözümü yetkili serviste aramanızı önermek durumundayım. Malesef o işçilik ücretini ödemek zorunda kalacaksınız gibi.
-
Yarin sabahtan gidecegim servise. Odeyecegim tutar tahmini ne kadar olur, ogrenciyim bu tarz seyler benim icin cok onemli
-
maddi gelirin düşükse neden japona bulaşıyorsun. al bi cg bak keyfine.
-
melez adlı üyeden alıntı
maddi gelirin düşükse neden japona bulaşıyorsun. al bi cg bak keyfine.
Yav melez severim seni, iyisinde ama milletin sıkıntılı durumlarıyla ilgili boş yapma be kardeşim.
-
melez adlı üyeden alıntı
maddi gelirin düşükse neden japona bulaşıyorsun. al bi cg bak keyfine.
Maddi gelirim yok cunku okuyorum, harclik aliyorum. 7/24 forumda oldugunuzu anladim bu yuzden gecmis olsun demek istiyorum. Bir soz vardi "ucuz mal alacak kadar zengin degilim" diye. Hane gelirimiz yetiyor allaha sukur
-
Enjektör temizleyici benzin katkısı kullanmayı denemiş miydiniz?
-
Çok uzun süre opetten benzin aldım, hala alıyorum hiç bişi yaşamadım, hatta arabama! hala opetten başka yerden dizel almam..
Geçmiş olsun, sistemi resetleme riskini alıp almamak size kalmış ama hondanın yolu gözükmüş gibi..
Emekli Olanlar:
‘11 Pcx 39.415 km.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Bu anlatacağımı kendi motosikletinizde deneyebilirsiniz, lakin hiçbir sorumluluk almayacağımı da belirtmek isterim.
Anlatacağım temel mantık tüm ECU' larda aynıdır(genel olarak ve otomobiller dahil). Esas olan ECU beslemesini yine ECU' nun şasesi ile kısa devre yapmaktır.
Honda' nın MSX125' inde ve diğer 125cc motosikletlerinin bir kısmında ECU bağlantı soketini göreceksiniz. Bu soket genellikle kolay ulaşılabilir bir yerdedir ancak biraz olsun gizlenmiştir. Yine kendi motosikletim için örnek vermek gerekirse selenin altında, sağ grenaj ile sele şase arasında kahverengi 4 terminalli bir soket. Bir ataç yardımı ile bu soketteki Mavi ve Yeşil kabloları kısa devre ediyorsunuz. Bu esnada kontak kapalı ve ateşleme kesici varsa açık olmalı. Bir elinizle tam gaz yaparken kontak anahtarını açıyorsunuz ve birkaç saniye beklediğinizde motor arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Bunu gördüğünüzde gaz kolunu tamamen bırakıyor ve ardından zaman kaybetmeden kontağı kapatıyorsunuz. Soketten ataşı çıkarttığınızda EFI ECU resetlenmiş olacaktır.
Ancak, sanki sorununuz birden fazla gibi görünüyor. Problemin birisi yakıt veya enjeksiyon sistemindeki arıza gibi görünürken, diğeri arka varyatör ağırlıklarıyla ilgili bir sorun var gibi duruyor. İsterseniz hiç kurcalamadan kaliteli bir yetkili servise gidip derdinizi iyice anlatıp çözüm arayın. Usta ve tamircilere bu tip sorunlarda güvenmeyip çözümü yetkili serviste aramanızı önermek durumundayım. Malesef o işçilik ücretini ödemek zorunda kalacaksınız gibi.
Pcx'lerde akünün hemen yanında bu ecu soketi. Ecu resetlemek sadece hata kodlarını siler. Yani bir sorun varsa yine devam eder. Resetlemeyi sizin yapmanızı tavsiye etmiyorum.
4 kablolu olan soket.
Sadece bu işlem yetkili serviste 5-10 dakikada halledilebir. İşçilik 15-20 lira tutar. Eğer enjeksiyon sistemiyle alakalı sorun da varsa o zaman masraf büyür işte.
-
Servise git, durum böyle böyle de, ecu resetlesek düzelir mi de, Resetlersek fiyatı ne olur de, Öğrenciyim o yüzden bedelini ödeyemeyeceğim bir tamir işine girmek istemiyorum de, Anlayacaklardır herhalde durumu, Sana uygun bir fiyat söylerlerse resetlettir. Büyük ihtimalle düzelecektir.
-
Güncelleme:
Cumartesi sabahtan servise gittim, ustaya durumu izah ettim. “Bir kaç yere sordum beyin resetlersek geçme ihtimali varmış” dedim, eliyle git başımdan tarzında hareket yapıp “nerede attırıyorsan attır, beyine reset mi atılırmış” dedi. Gittim kayıt açtırıp anahtarı verdim. Pazartesi arayıp bilgilendireceklerini söylediler. Bu gün aradım, “biz sizi unutmuşuz aramayı” dediler. Benzin kelebekçiği mi ne değişecekmiş “1965” lira istediler. Onay vermiyorum bu gün gelip alacağım motorumu dedim ve gittim aldım. İşçilik ücreti 50 lira aldılar. Şu anda motorum saat gibi çalışıyor. Hiç bir sıkıntı yok. Sizce arıza kontrol makinesine taktıklarında mı düzelmiştir?
-
Filojiston adlı üyeden alıntı
Güncelleme:
Cumartesi sabahtan servise gittim, ustaya durumu izah ettim. “Bir kaç yere sordum beyin resetlersek geçme ihtimali varmış” dedim, eliyle git başımdan tarzında hareket yapıp “nerede attırıyorsan attır, beyine reset mi atılırmış” dedi. Gittim kayıt açtırıp anahtarı verdim. Pazartesi arayıp bilgilendireceklerini söylediler. Bu gün aradım, “biz sizi unutmuşuz aramayı” dediler. Benzin kelebekçiği mi ne değişecekmiş “1965” lira istediler. Onay vermiyorum bu gün gelip alacağım motorumu dedim ve gittim aldım. İşçilik ücreti 50 lira aldılar. Şu anda motorum saat gibi çalışıyor. Hiç bir sıkıntı yok. Sizce arıza kontrol makinesine taktıklarında mı düzelmiştir?
Servisi söyleyin burda, oraya gidecek adam iki kere düşünsün. Böyle terbiyesizlik mi olur yahu?
Umarım motorun düzelmiştir ordaki makinaya bağlanıp bişiler yapıldıysa düzelme ihtimalı vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)