Suzuki Intruder M800 (VZ800) çözemedik
Reklamlar
-
Merhaba,
2006 model 62xxx km, enjeksiyonlu Suzuki Intruder M800(VZ800) sahibiyim
Motor 3 yıldır bende ve 30.000 km yol yaptım.
Bu esnada bakımları eksiksiz olarak yapıldı ancak son 1 senedir çözemediğimiz bir problem var.
Semptomları şöyle sıralayabilirim :
1) Her viteste belli sabit hız/devirde tekleme/çek bırak yapıyor
-1.v) 20km/s , 2.v)40km/s , 3.v)60km/s, 4.v)80km/s diyerek gidiyor, bu hızlar motorun vites istediği hızlar ancak 5.viteste de 90 civarı yapıyor
-sabit devirden kurtararak hızlandığımda yada yavaşladığımda bu çek bırak durumu bitiyor ve motor normal seyirine devam ediyor
2) İlk marşta sorunsuz çalışıyor, rolanti normalleştikten sonra kapatıp tekrar marşlamaya çalıştığımda marşı almıyor ve ben gaz vermeden çalışmıyor. Gaz verdiğimde ise bir süre boğulup normal rutine dönene kadar arkadan az da olsa siyah duman atıyor.
3) Motor sıcakken yada soğukken gaza aniden yüklenirsem 1 sene öncesine kıyasla yanıtı çok daha geç alıyorum, makina afallıyor ve sanki vites düşürmüşcesine devir yükselip bir iki saniye sonra ancak toparlayabiliyor.
Ağır bakımlar, eksantrik zinciri değişimi ve alt/üst conta değişime kadar yapıldı. Bu sorun öncesinde de vardı ve hala devam ediyor.
İlk aklımıza gelen kötü yanma olduğundan bujileri değişti, servis modunda hata kodu aradık ve c00 yani hata yok göstergesi aldık.
Sorun hava olabileceğinden kontrollerimizi yaptık, senkron ayarı da yapıldı bir değişen yok.
Şu an aklımda 2 olasılık var, biri bobin diğeri enjeksiyon.
Daha önce başına gelen ve/veya yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa şimdiden minnettarım.
Saygılar
Reklamlar
-
Aslında pek anlamam ama bir arkadaşımdada benzer problemler vardı onda enjeksiyon işeme yapıyordu. Probleminiz enjeksiyonda olabilir.
-
cevap için teşekkürler, yapabilirsem enjeksiyonda gözle görülür bir hareketlilik arayacağım
-
Buji pipolarında oluşan kılcal çatlakların yarattığı soruna çok benziyor anlattıklarınız. Sanki buji pipoları değişse ve eğer performans egzozu takıldıysa makineye bir senkron ayarı çekilse toparlar gibi geldi. İstanbul'daysanız Delta Motor Suzuki İsmail Usta'ya bir ulaşın. Bu motorlardan en iyi anlayan ustalardan biridir. Geçmiş olsun, umarım sorununuz çözülür.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
HAZZILHAR cevap için çok teşekkürler, açıkçası böyle bir ihtimal düşünmemiştim, bujiler temiz olduğu için aklıma gelmedi, pipolarda çatlak olması bujilerin kararmasına yol açıyor diye biliyorum, yine de kontrol edeceğim.
Evet egzoz V&H var, geçtiğimiz ay bakımlarla birlikte senkron ayarı yaptık
Maalesef İstanbul'da değilim, ancak işin sonunda çözemezsem mecburen gideceğim.
Tekrar teşekkür ederim, kontrol edeceğim
-
Gaz kelebeğini temizletin
Şöyle ki semptomlara tek tek bakalım
1- Her viteste farklı ama aritmetik hızlarda tekleme yapıyor (Çünkü gaz kelebeği pozisyonu o visteste o noktaya denk geliyor) Ama sabit devirden kurtardığınızda (Kelebeği açtığınızda) tekleme ortadan kayboluyor.
2- İlk marşta çalışıyor çünkü soğuk motor kelebeğin hafif açık olmasına olanak sağlıyor ama motor ısınıp stop ettiğinizde ilk çalıştırmada çok fazla açık olan (tamamen kapanamamış) gaz kelebeği motorun boğulmasına sebep oluyor. Bu yüzden gaz vererek çalıştırdığınızda düzeliyor.
3-Birden gaz verdiğinizde kelebek açılıyor devir birden yükseliyor ama temiz olmadığı için gazı bıraktığınızda kelebek hızlı kapanamadığından yavaş yavaş devir düşüyor.
Bu durumda 3 suçlu olabilir
1- Gaz kelebeği pis
2- Map/Mat (Hava basınç sıcaklık sensörü 'Emme manifolduna takılıdır genelde eğer sizde varsa' sensörü pis ya da arızalı)
3- Enjektörde tıkanma var
Üçüde zaten emme manifoldunun orda, Zımbırtıların hepsini söküp balata spreyi ile güzelce temizleyin geri takın deneyin. Bişey kaybetmezsiniz.
ha bir de rölanti sensörü (motoru) var onu da temizletin. Ondan da olabilir.
-
Kazım Hocam,
Gerçekten mantıklı, hepsinden önce söylediklerinizi yaparak sorunu gidermeyi deneyeceğim,
Her vites belirli hız/devirde yapıyor olması kelebek pozisyonuna işaret ediyor olabilir gerçekten
Çok çok teşekkür ederim, sonuçlar hakkında bilgi ekleyeceğim
-
Arkadaşlar selam, kontrollerimizi yaptık sonuçları paylaşacağım belki birine faydalı olur,
-Bobin kontrolü yapıldı sorun yok
-Kelebekler, boğaz temizlendi ve kontrol edildi, sorun yok
-Sensörlerin tamamı kontrol edildi, temizlendi sorun yok,
-Krank kontrolü yapıldı sorun yok,
-Würth Enjektör temizleyici kullanıp 60km yüksek devir yol yaptım, değişen yok
-En son sübap kontrolü yapalım dedik, Eskişehir'de başarılı olduğu söylenen bir ustanın yaptığını düşündüğüm ayar berbat durumda çıktı,
Kütahya Moto Metin Emre usta ile iş birliği yaparak ortak yürüttük işlemleri, yolu düşen herkese tavsiye ederim.
Başka arkadaşlara da faydası olabilir diye paylaşıyorum
https://www.manualslib.com/manual/82...page=23#manual
Maalesef Türkçe bulamadığım için İngilizcesini paylaşmak durumundayım,
yukarıdaki link Suzuki VZ800 Servis Kitapçığı - sübap ayarı sayfası, başka motorlara ait kitapçıkları da bulmak mümkün, kitapçık içi kelime arama özelliği de çok yardımcı oluyor, motorunuza ait servis tavsiyesi ayarları yapmanızı öneririm.
Bizim motorların servisçe tavsiye edilen sübap ayarları şöyle,
-Emme : 0.08-0.12 mm
-Egzoz: 0.17-0.22 mm
Örneğin benim ön silindir egzoz ayarı 0.05 mm civarına ayarlanmıştı, o derece ayarsızdı, vurma ve ses yapacak diye şüphelenerek ayarladık 0.20 mm.
Harika sonuç aldık diyebilirim, performans hiç olmadığı kadar iyi.
Sonuç:
-Ana sorun çözülmedi, hala sabit devir/hızlarda silkeliyor.
-Geç tepki olayı tamamen yok oldu, tepkiler her zamankinden iyi
-İkinci marşta boğulma sorunu çözüldü
Motor çiçek gibi oldu.
Tavsiye: ustanızla birlikte, servis kitapçığı tavsiyelerine bağlı hareket etmeniz.
Sabit devir silkeleme sorununa da çözüm bulabilirsek ekleyeceğim, olmadı İstanbul yolu göründü.
Saygılar
-
geçmiş olsun abicim. Umarım diğer sorunun da çözülür mutlu mesut kazasız belasız binersin demir atına. Tekerine taş değmesin
-
Çözüm olur mu bilmiyorum. Yıllar evvel benim başıma gelmişti 250 cc bir çinli chopper'da. Sorun belli bir hızda/devirde kesiklik yapıyordu. Örneğin 90 ile giderken sanki birisi arkadan bir an çekip geri bırakıyor gibi oluyordu.
Çözüm yan ayaklık müşürünün değiştirilmesi ile geçti Yan ayaklık müşürü titreşimden dolayı kısa elektrik kesintisine yapıp ateşlemenin durmasına neden oluyormuş.
Net olarak anlamak için yan ayaklık müşürüne giden soketi çıkarıp soketin iki ucunu kısa devre yapın. Yani yan ayaklık müşürünü iptal edin ve deneyin. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
Kazım hocam çok teşekkürler, yardımcı olup fikir veren arkadaşlara da ayrıca teşekkürler
Naci Hocam, şans eseri dediğinizi dün yapmıştık, sebebin bu olduğundan şüphelenmek değil de, arada sırada motoru stop ettirdiği oluyordu,devre dışı bıraktık soruna çözüm olmadı.
Şimdilik bu şekilde devam edeceğim ancak öyle yada böyle kesin çözeceğim bu sorunu, en azından sebebini öğreneceğim.
Gelişme olduğunda konuyu da güncelleyeceğim
herkese saygılar
-
Meraktan girmiştim yenş birşey öğrendim servis kitapçığını ararken canım çıkmıştı https://www.manualslib.com den hemen buldum. çok teşekkür ederim matrim.
-
infoman_tr dostum rica ederim, işini görüp yardımcı olabildiyse ne mutlu
saygılar
-
30 Temmuz 2019, 12:58
#14
Arkadaşlar merhaba,
baya uzun süre geçti ama sorunu çözdük, yardımı desteği için İstanbul Yücel Motor Suzuki Servis'e çok teşekkür ederim.
Sorun o kadar derin düşünmemize rağmen yüzeysel bir şey çıktı, buji...
Kataloglarda soğuk iklim ve sıcak iklim ayrımı yapılmış ve iki farklı buji önerisi sunulmuş sanırım zamanında takılan buji soğuk iklim bujisi gider diyerek takılmış ve öyle süre gelmiş, çıkanın aynısı takılarak devam edilmiş, burada benim de hatam büyük tabi.
NGK9xxx yerine NGK7xxx takılarak sorun tamamıyla çözülmüş durumda.
Sonuç, askerlik sebebiyle 19 gün boyunca Yücel Motor'da kalan motorum için (hiç bir park ücreti vb istemediler ve çok yardımcı oldular) bana enjeksiyon vb çıkarsaydı tamam diyip tonla para bayılabilirdim, adamlar gayet normal bir şekilde 180TL buji diyerek bitirdiler konuyu. Ben de kısmen yamulmuş olan ön diskimi, arka fren balatamı, yağ ve yağ filtremi, şaft yağımı değiştirttim. Sonuçtan da verdiğim paradan da aldığım hizmetten de fazlaca memnunum. Son 10 gün içerisinde İstanbul - Eskişehir - Kütahya - Marmaris - Kütahya toplam 1300 KM civarı yol yaptım, motor harika durumda.
Yücel Motor'a ne kadar teşekkür etsem azdır.
Herkese çok teşekkürler.
-
30 Temmuz 2019, 13:46
#15
matrim adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
baya uzun süre geçti ama sorunu çözdük, yardımı desteği için İstanbul Yücel Motor Suzuki Servis'e çok teşekkür ederim.
Sorun o kadar derin düşünmemize rağmen yüzeysel bir şey çıktı, buji...
Kataloglarda soğuk iklim ve sıcak iklim ayrımı yapılmış ve iki farklı buji önerisi sunulmuş sanırım zamanında takılan buji soğuk iklim bujisi gider diyerek takılmış ve öyle süre gelmiş, çıkanın aynısı takılarak devam edilmiş, burada benim de hatam büyük tabi.
NGK9xxx yerine NGK7xxx takılarak sorun tamamıyla çözülmüş durumda.
Sonuç, askerlik sebebiyle 19 gün boyunca Yücel Motor'da kalan motorum için (hiç bir park ücreti vb istemediler ve çok yardımcı oldular) bana enjeksiyon vb çıkarsaydı tamam diyip tonla para bayılabilirdim, adamlar gayet normal bir şekilde 180TL buji diyerek bitirdiler konuyu. Ben de kısmen yamulmuş olan ön diskimi, arka fren balatamı, yağ ve yağ filtremi, şaft yağımı değiştirttim. Sonuçtan da verdiğim paradan da aldığım hizmetten de fazlaca memnunum. Son 10 gün içerisinde İstanbul - Eskişehir - Kütahya - Marmaris - Kütahya toplam 1300 KM civarı yol yaptım, motor harika durumda.
Yücel Motor'a ne kadar teşekkür etsem azdır.
Herkese çok teşekkürler.
Gecmis olsun. Sevindim adiniza.
Sadece buji cikmasi bu kadar sorunun ilginc olmus.
Bende buji degisiminde Kitapcikta yazan dpr7ea9 bujisini takiyorum. Daha oncesinde de o cikmisti, yine devam ettim o bujiye. Problem yok sukur.
Asil biz tesekkur ederiz bu arada. Konuyu takip edip, gelismeleri ve sonuca ulastiginizi yazdiginiz icin. Sosyal medyaya egilimin arttigi, forumlarin bilgi anlaminda bosaldigi gunlerde mukemmel oldu.
Facebook grubunda boyle bir bilgiye ulasmak inanin cok zor oluyor. Herkes bir sey diyor birde.
-
30 Temmuz 2019, 14:35
#16
Sorununuzun çözülmesine sevindim yüreğinize su serpilmiştir
-
30 Temmuz 2019, 14:39
#17
Teşekkür ederim,
aynı dertten ben de muzdaribim, sosyal medya kullanmıyorum ve doğru bilgiye ulaşmak gittikçe zorlaşıyor.
Herkese teşekkür ederim, elimden geldiğince forumda aktif olmaya devam edeceğim.
benim sorunumu standart buji, sey_47 hocamın da söylediği gibi dpr7ea9 çözdü.
hatalı buji ise soğuk tipi dpr8ea9 imiş
edit 1 : kitapçıktaki buji ile ilgili kısmı resim olarak yüklemeye çalıştım ama beceremedim sanırım,
resmin linkini koyayım bari, https://ibb.co/bNY14F6
Edit 2 : uzay gemisi hocam çok teşekkür ederim hakikaten bir şükür çektim, bir de çocuk sevindireceğim
-
30 Temmuz 2019, 15:40
#18
Moderatör
matrim adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim,
aynı dertten ben de muzdaribim, sosyal medya kullanmıyorum ve doğru bilgiye ulaşmak gittikçe zorlaşıyor.
Herkese teşekkür ederim, elimden geldiğince forumda aktif olmaya devam edeceğim.
benim sorunumu standart buji, sey_47 hocamın da söylediği gibi dpr7ea9 çözdü.
hatalı buji ise soğuk tipi dpr8ea9 imiş
edit 1 : kitapçıktaki buji ile ilgili kısmı resim olarak yüklemeye çalıştım ama beceremedim sanırım,
resmin linkini koyayım bari,
https://ibb.co/bNY14F6
Edit 2 : uzay gemisi hocam çok teşekkür ederim hakikaten bir şükür çektim, bir de çocuk sevindireceğim
Aslında bu gibi durumlarda service manuel denen zımbırtı çok işe yarıyor. Bugüne dek kullandığım çoğu motor ve halihazırda kullandığım otomobil hep çok eski model olduğundan service manuellerini bulur indiririm internetten.
Kitap okur gibi değil de, ufa ufak göz gezdiririm zaman zaman. Bazen böyle ufak detaylar yüzünden çekilen eziyetle kalıyorsunuz.
Geçmiş olsun, keyifli ve kazasız belasız nice kilometreler
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
30 Temmuz 2019, 17:29
#19
Probleminizin çözülmesine sevindim. Suzuki yücel motor, suzuki konusunda bir elin parmaklarını geçmeyecek servisler arasında en iyisidir. Zamanında suzuki motosikletlerim ile ilgili yaşadığım problemleri çok rahat çözmüşlerdir. Hala bozulmayan ender suzukicilerden biridir. 20 yaşında eski bir motorumun 30 liralık parçasını hiçbir suzukiciye getirtememişken kendileri 2 haftada nasıl becerebildilerse uğraşıp getirmişlerdi. Suzukisi olup dertleri olan her arkadaşıma tavsiyemdir bu servis.
-
30 Temmuz 2019, 17:42
#20
Lucas adlı üyeden alıntı
Aslında bu gibi durumlarda service manuel denen zımbırtı çok işe yarıyor. Bugüne dek kullandığım çoğu motor ve halihazırda kullandığım otomobil hep çok eski model olduğundan service manuellerini bulur indiririm internetten.
Kitap okur gibi değil de, ufa ufak göz gezdiririm zaman zaman. Bazen böyle ufak detaylar yüzünden çekilen eziyetle kalıyorsunuz.
Geçmiş olsun, keyifli ve kazasız belasız nice kilometreler
Çok haklısın hocam, işin ilginci aslında manuelde de bu buji farkı bilgisinin yer alması, linkte paylaştığım resim manuelden alınma işte, kendimden başka kimseyi suçlayamam. Ders alındı, yola devam
Çok teşekkür ederim
Probleminizin çözülmesine sevindim. Suzuki yücel motor, suzuki konusunda bir elin parmaklarını geçmeyecek servisler arasında en iyisidir. Zamanında suzuki motosikletlerim ile ilgili yaşadığım problemleri çok rahat çözmüşlerdir. Hala bozulmayan ender suzukicilerden biridir. 20 yaşında eski bir motorumun 30 liralık parçasını hiçbir suzukiciye getirtememişken kendileri 2 haftada nasıl becerebildilerse uğraşıp getirmişlerdi. Suzukisi olup dertleri olan her arkadaşıma tavsiyemdir bu servis.
Başka servisleri kıyaslayacak tecrübem yok ama şimdiye kadar aldığım en iyi hizmetti diyebilirim, kısacası kesinlikle katılıyorum. Umarım olmaz ama olur da yine çözemeyeceğim bir sorunla karşılaşırsam ilk adresim Yücel Motor olacak, çok teşekkürler Mahmut Hoca
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler