Hava Filtresi Filtreleyici Malzeme Değişimi
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar. 2013 model Xmax 250 bir motorum var. Ve bizim motorun hava filtrelerinde, kağıt filtreler kullanılıyor yani hava kağıt tarafından yapılıyor. Ben bu filtrenin kağıt kısmını çıkartarak sünger(yağlanabilir ya da yağsız) kullanmayı düşünüyorum. Amacım daha rahat bir hava girişi sağlamak. Bunun artı ya da eksileri ne olabilir? Bu amaçla kullanılacak olan süngerin herhangi bir özelliğe sahip olması gerekir mi?
Reklamlar
-
anladığım kadarıyla performans hava filtreleri dikkatini çekmiş ve benzerini yapmayı düşünüyorsun.
piyasadan bulacağın süngerle, şu yağı veya bu yağı deneye-yanıla bu iş olmaz.
paraya kıyıp markalısını alsan, yine de performans anlamında bir şey elde edemezsin.
hava filtresi modifiye işinin ilk değil son halkasıdır, yani ucuz ve kolay olduğu için hele bir hava filtresini değiştireyim mantığıyla açık filtre takılmaz; modifiye işlemlerinden sonra daha güçlenen motor, daha fazla hava çekmeye ihtiyaç duyacağı için açık filtre takılır.
kutu içi veya açık tip performans filtre kullanan kişi, başlangıçta yaptığı işten memnun kalır. bu işlem motorun gürültüsü arttırdığı için, motorun daha iyi gittiği yanılgısına kapılır. en fazla 1 yıl içinde gürültüden bıkar ve orijinal haline geri döner.
sonuç olarak, motoru tasarlayan japon, kağıt filtreyi de yeteri kadar hava almasını sağlayacak şekilde yapmıştır. orijinaline dokunmayın.
-
ben olsam kn filtre alırdım. https://www.lastikdeposu.com.tr/kven...6-2012-pmu8537
Kendin yaparsan.
Süngerden bir parça kopup gitse içeri sıkıntı.
Ki hava geçirgenliği. Geçen partikül büyüklüğünü falan boş verdik.
Ha şöyle yapsan, yine o filtreyi oradan kesip, başka bir filtre oturtayım desen, daha iyi olur. Maliyeti düşürmüş olursun.
Ama bence hiç uğraşmak al bir kn, yağlaya yıkaya yıllarca kullan.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
anladığım kadarıyla performans hava filtreleri dikkatini çekmiş ve benzerini yapmayı düşünüyorsun.
piyasadan bulacağın süngerle, şu yağı veya bu yağı deneye-yanıla bu iş olmaz.
paraya kıyıp markalısını alsan, yine de performans anlamında bir şey elde edemezsin.
hava filtresi modifiye işinin ilk değil son halkasıdır, yani ucuz ve kolay olduğu için hele bir hava filtresini değiştireyim mantığıyla açık filtre takılmaz; modifiye işlemlerinden sonra daha güçlenen motor, daha fazla hava çekmeye ihtiyaç duyacağı için açık filtre takılır.
kutu içi veya açık tip performans filtre kullanan kişi, başlangıçta yaptığı işten memnun kalır. bu işlem motorun gürültüsü arttırdığı için, motorun daha iyi gittiği yanılgısına kapılır. en fazla 1 yıl içinde gürültüden bıkar ve orijinal haline geri döner.
sonuç olarak, motoru tasarlayan japon, kağıt filtreyi de yeteri kadar hava almasını sağlayacak şekilde yapmıştır. orijinaline dokunmayın.
Aslında amacım performans arttırmak değil kağıt filtrelerinin hava tutarak temizlenmesinde yeterince tozdan arınmadığını düşünüyorum. Her seferinde sıfır takmak maliyetli geliyor. Eğer sünger olursa gerekli temizliğini yapınca daha uzun süreli ve daha ucuz olacağı kanaatindeyim. Ayrıca yaptığınız yorumlar gayet mantıklı teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------
sey_47 adlı üyeden alıntı
ben olsam kn filtre alırdım.
https://www.lastikdeposu.com.tr/kven...6-2012-pmu8537
Kendin yaparsan.
Süngerden bir parça kopup gitse içeri sıkıntı.
Ki hava geçirgenliği. Geçen partikül büyüklüğünü falan boş verdik.
Ha şöyle yapsan, yine o filtreyi oradan kesip, başka bir filtre oturtayım desen, daha iyi olur. Maliyeti düşürmüş olursun.
Ama bence hiç uğraşmak al bir kn, yağlaya yıkaya yıllarca kullan.
K&N ya da BMC türevi ürünler güzel fakat fiyatları da bir o kadar güzel malesef :( Dediğiniz gibi hava geçirgenliği ve partikül büyüklüğü önemli bir nokta. Hava geçirgenliği artsın derken büyük partiküllerin geçmesini önleyecek bir filtre seçilmeye özen gösterilmeli. Yine dediğiniz gibi resimde görülen kağıt filtreyi oradan kesip çıkartarak süngeri oturtmayı düşünüyorum. Ama onun yerine yeni kağıt filtre de koyulabilir.
-
Hava filtresinin üzerindeki hava geçişini sağlayan delikler mikron ölçülerde yani gözle görülemeyecek şekilde yapılmıştır. Yani orijinalinde bulunan ve sizin kağıt dediğiniz filtre elemanı fabrikada, takılacak motor için hesaplanmış en ideal emiş gücü hesaplanarak ve testlerden geçilerek imal edilmektedir. Dolayısıyla sizin savunduğunuz "Amacım daha rahat bir hava girişi sağlamak" tezi yersizdir.
Yüksek hacimli performans motorlarında filtredeki en ufak bir mikron çap değişikliği bile motorun beyninde gerekli devir aralıkları için revize gerektirir. Zaten performans markaların egzoz kitlerine baktığınızda beraberinde hava filtresi ve buna uygun elektronik beyin ile birlikte gelir.
Bunu yapmazsanız ne olur? Sadece hava filtresini değiştirdiğinizde, motor beyninde "default" olarak gelen hava emülsüyon hesabına göre sistemlere komut verecektir. En basitinden anlatmak gerekirse normalde 1 birim hava girişi alınıyorsa 1 birim işlem görmesi gerekirken, siz 3 birim hava verip 1 birim işlem yapılmasına sebep olacaksınız. Uzun vadede de öksürme, boğulma, zengin karışım vb problemlerle karşılaşmak zorunda kalacaksınız.
Naçizhane tavsiyem eğer daha fazla hava girişi ve daha yüksek performans almak istiyorsanız motorunuz için uygun hazır kitlere bir göz atın.
-
Ferrari ve Porsche dahi kagit filtre kullaniyor. Aklinizda bulunsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler