Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bir garip akü-far sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Selam arkadaşlar. Olay şöyle,

    Farlar kapalı kontağı kapatıp bırakınca aküde eksilme olmuyor.
    Ancak kontak kapalı far düğmesi açıkken, hiçbir far yanmamasına rağmen akü bitiyor. Direk aküden güç alan ek far, elcik ısıtma gibi ekstra aksesuar yok. Işıklara bakıyorum ama alayı kapalı, yine de düğme açıksa bitiyor. Ayak marşıyla çalıştıp kullandığımda akü geri doluyor. Çözümü kolay mıdır, bilen var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Elektrik sisteminde bir yerden şase alıyor direnç olur vs başka bir devre elemanı olur. Akünün amperini ölçtür düğme basılıyken
    ogzcngdk bunu beğendi.

  3. #3
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    kablolarda bir yerde kısa devre olabilir.
    multimetre ile kontrol edin.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  4. #4
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Teşekkür ettim. Bir kurcalayım bakalım bulabilecek miyim.

  5. #5
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    düğme kütüğünde kısa akım kaçağı vardır sök bir wd40 yap çözülür diye düşünüyorum
    Blackeagletr bunu beğendi.

  6. #6
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Arkadaşlar sorunu buldum gibi.

    Avometre ile ölçüm yaptım.

    Motor kapalıyken akü 12,4. Kontak kapalı far açıp kapatınca değişme yok.
    Motor çalışırken gaz verirken 14.4 civarı
    Motor çalışırken Farlar açıkken 12.5-13 arası.

    Motorda çift far var. Kafayı söküp ampullere bir baktım 55/60w araba farı ikisi de.
    Muhtemelen aküyü bunlar bitiriyordu. Gece sürüşü sonrası da akü bitmiş halde kapattığım için bana far butonu açık kaldı da bitti hissiyatı verdi.
    Şimdi ampulün birini söktüm. Bir süre böyle deneyeceğim, anlaşılır zaten. 35w takıp devam edeceğim sonra.

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Sadece birisini sökmeniz yeterli olur sanırım.
    Blackeagletr bunu beğendi.

  8. #8
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Evet iki gündür bu şekilde, (Tek 55W far ile) kullanıyorum. Akü bitme sorunu ortadan kalktı. Çiftine 35W yada çift led takıp devam edeceğim.

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    evet kaçak var gibi, ölçü aletiyle şase ve artıda arasında ne kadar yakınlık var far kapalıyken ve açıkken test edilmeli


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)