Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

subap ayarı sanatı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Subaplarımı sentil çakısı ile ayarlamaya çalıştım, 0.06 emme , 0.08 egzoz yaptım eğer yapabildiysem , (çakıda tam ölçüler olmadığı için) el ile ayarladım.
    Subaplardan yinede ses geliyor , bu ses benim için önemli değil lakin motora bir zararı olurmu ?
    Ses sorununu öncedende yaşamıştım , ozaman motor rolanti tutmuyor , ilk çalıştırmada zor çalışıyordu ustaya ayar yaptırınca düzelmişti
    busefer kendim ayarlamaya çalıştım . Soğukken tek seferde marş alıyor rolantide hiç sıkıntısı yok lakin ses beni tedirgin ediyor tecrübelerinizi bekliyorum.
    linkdeki sesin videosu
    https://youtu.be/xoD6A8rL0bg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    motora hiçbir zararı olmaz ama randımansız çalışabilir

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    motora zararı olur ayar kaçarsa sübap kesebilir .

  4. #4

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Gevsek olmus performans duser biraz ve ses yapar boyle, emme yi sentildeki 0.05 ile ayarla egzosuda 0.10 ile ayarla ikisinide tatli sıkı yap

  5. #5

    Üyelik
    08 Ekim 2018
    dediğiniz gibi emmeyi 0.05 yaptım egzoz bana fazla açık geldi elim ile oynatınce bile şıkırtı geliyordu 0.07-0.08 arası bişey yaptım ses hala var lakin biraz daha azaldı motoru yaklaşık 40 km sürdüm randıman konusunda falan bir sıkıntı olmadı dahada sıkmaya korkuyorum cunki uzun yolculuklar yapıyorum ve motorum 150 cc ısınıp supap falan keser diye . acaba boyle kullansam motora zarar gelirmi ?

  6. #6
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Subap ayarını motor soğuk iken yapın yoksa her yaptığınızda aynı sesi duyarsınız.

  7. #7

    Üyelik
    08 Ekim 2018
    soğukken yapıyorum zaten

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Kıs onları piyanoları bozar

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    çok yıpranmış motorlarda sentil ile supap ayarı yapılmaz , ustalar bilir piyanolar çene yapmış denir , ses gelmeyecek şekilde elle boşluğu ayarlayacaksınız..

  10. #10
    bini69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    bayburt
    Motosikleti
    SUZUKİ GW 250 inazuma
    Galiba sorununu biliyorum çünkü benimde başıma gelmişti. Şimdi senin sentil çakısını iyi incele büyük ihtimale ölçüler inch üzerinden verilmiştir yani senin 0.08 dediğin aslında 2,5 katıdır

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bini69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Galiba sorununu biliyorum çünkü benimde başıma gelmişti. Şimdi senin sentil çakısını iyi incele büyük ihtimale ölçüler inch üzerinden verilmiştir yani senin 0.08 dediğin aslında 2,5 katıdır
    Problem bu mu bilmiyorum ama Amerika'nın en iğrenç yönlerinden biri hâlâ kraliyet döneminden kalma gerizekalı birimleri kullanmaları... İngiltere bile kullanmıyor yahu...

    Inch denen nane 10'a bölünmüyor, 2'nin katlarına bölünüyor. Bir inchin 16'da biri, veya 32'de biri gibi. Lb ve oz da öyle. 16 oz 1 lb ediyor. 12 inch 1 foot ediyor. Nereden baksanız büyük gerizekalılık...
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Problem bu mu bilmiyorum ama Amerika'nın en iğrenç yönlerinden biri hâlâ kraliyet döneminden kalma gerizekalı birimleri kullanmaları... İngiltere bile kullanmıyor yahu...

    Inch denen nane 10'a bölünmüyor, 2'nin katlarına bölünüyor. Bir inchin 16'da biri, veya 32'de biri gibi. Lb ve oz da öyle. 16 oz 1 lb ediyor. 12 inch 1 foot ediyor. Nereden baksanız büyük gerizekalılık...
    konuş reis


  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç buçuk dakikamı çaldın be Jemand...
    Yine bişey demiyo bu.
    Yanlış videoyu falan mı koydun?

  14. #14
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç buçuk dakikamı çaldın be Jemand...
    Yine bişey demiyo bu.
    Yanlış videoyu falan mı koydun?
    video önemsiz, başlık manidar. "Ey Amerika"
    ne zaman bir şey dedi ki zaten?
    "reis" de sensin bu arada.
    hasmet bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    08 Ekim 2018
    inch değil mm kullanıyorum dediğiniz gibi boşlukları azaltıp elimle kontrol edeceğim
    elimle kontrol edince bile şıkırtı duyuyorum şıkırtı değilde tık tık edecek seviyeyemi getirsem sanırım ustalar sentilsiz öyle yapıyor

  16. #16

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Ankaradaysan sentil çakısı vereyim ayar yapar geri verirsin dostum bende var 0,06 - 0,08 ince ayar sentil

  17. #17

    Üyelik
    08 Ekim 2018
    aynen ankaradayım sentil bendede var 3.4.5.6.7 var 8 yok ayar konusunda bilginiz varsa yardımcı olabilirmisiniz sentili araya koyunca piyanoyu elimizle yukarı kaldırıpmı ölçmemiz gerekiyor yoksa sade sentili aradan geçirmemiz mi gerekiyor ? (motor sentede)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

    çünki piyanoyu yukarı elimle tutup yukarı çekince araya 0.10 mm bile giriyor

  18. #18

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Önce motoru senteye getirdiğinden emin ol. İşaretlere dikkat et. Piyanoya bastırmadan yapman gerekiyor ki, çakı araya girdiğinde bastırdığında hissettiğin sertlik seni yanıltmasın. Yukarı kaldırıp kaldırmaman önemli değil. Üstten bastırma yeter.

    anlatacaklarımın çoğunu biliyorsundur zaten

    motoru orta sehpaya alıyorsun
    vitesi boşa alıyorsun
    külbütör kapağını açıyorsun
    piston üst ölü noktaya (senteye) gelene kadar volanı çeviriyorsun

    dediğim gibi 2 kere üst ölü noktaya gelir piston 1 tur volan dönüşünde

    birinde emme diğerinde egzoz zamanıdır.
    bazı motorlarda alternatörün üzerinde T işareti vardır senteyi bulabilmek için
    gerçi sen işin bu kısmını biliyorsun

    emme subabını 0,08- 0,10 arası egzoz subabını da 0,10-0,12 arası ayarlıyorsun.
    Sentil çakısı arada tatlı sert geçecek
    eğer elinde uygun sentil çakısı yoksa her sentil çakısında mutlaka 0,10 vardır
    her ikisini de 0,10 a ayarla ama emme subabına çakı gayet zor girip çıksın egzoz subabına da daha rahat girip çıksın
    en yakın bu şekilde 10- 12 aralığını tutturmuş olursun

    sonra volanı 3 4 tur daha çevir ve motoru tekrar senteye getir
    çakıyla subap boşluklarını tekrar kontrol et bozulma olup olmadığını
    bozulma olmuşsa tekrar ayar yap ve yine kontrol et
    bozulma olmamışsa eğer topla devam et

    subap ayarını yapmaktaki sebep şudur

    SICAKTA METALİN GENLEŞMESİ

    mantığı çözersen daha rahat çalışırsın
    soğuk motorda subaplar tam kapatmazken motor ısındıkça subap genleşir ve daha iyi kapatmaya başlar

    subap boşluğu da subabın genleşme oranı kadardır

    subapları gördüysen eğer silindir üstünden

    emme subabı egzoz subabından daha küçüktür

    Küçük olanlar emme büyük olanlar egzoz subapları
    küçük olanın (emme subabı) genleşmesi daha az olduğu için töleransı daha düşüktür (0,08-0,10)
    büyük olanın (egzoz subabı) genleşmesi daha fazla olduğu için töleransı daha fazladır (0,10-0,12)

    yani kabaca bi tabirle anlatacak olursak subaplar genleştiğinde kırılmasın kopmasın diye bu boşluklar verilir en azami ölçüde

    subap ayarı gevşek olursa ses yapar çekişten düşer yakıt artar (kompresyon kaçıracağı için)

    sıkı olursa da subap kırılabilir

    olay bu yani dostum

    o yüzden gevşek daha az zararlıdır.

    yabancı bi deyim vardır " tappy valves happy valves " yani gevşek subap mutlu subap ��

    Tekerin düz bassın.
    numan, kaanklky, 06Serhat ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #19
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Burdan ben de bişey sorayım.
    Motor Ybr 125, 2006 model 35 binde.
    Daha hiç sübap ayarı yapılmadı.
    Çalışmasında bi sorun olmadığı için hiç kurcalamadım. Sadece çok ısınırsa hafif ses geliyor ki çoğu Ybr sahibi bu normal diyor.
    Şimdi ben sübap ayarı yapsam benim farketmediğim bi iyileşme olur mu?

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burdan ben de bişey sorayım.
    Motor Ybr 125, 2006 model 35 binde.
    Daha hiç sübap ayarı yapılmadı.
    Çalışmasında bi sorun olmadığı için hiç kurcalamadım. Sadece çok ısınırsa hafif ses geliyor ki çoğu Ybr sahibi bu normal diyor.
    Şimdi ben sübap ayarı yapsam benim farketmediğim bi iyileşme olur mu?
    egzantrik üstte olan motorlar kolay kolay supap ayarı istemez , benim motoru 75.000 de söktüm kontrol için boşuna sökmüşüm hiçbir şimi değişmedim , piyanolu yani egzantrik altta itecekli motorları biraz daha düşük kilometrede kontrol etmek iyidir , subapların gevşek olması değilde sıkı olması büyük sorun üretir , yani hafif supap sesinden hemen telaşlanmayın , hatta Adana gibi sıcak coğrafyalarda subapların hafif sesli çalışması daha makbuldur..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler