Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

subap ayarı sanatı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    büyük hort olacak ama başlık subap ayarı sanatı olunca buradan sorayım istedim.
    emme 0.05 tam ayar.
    olması gereken değerden biraz daha fazla (0.10 yerine 0.15 ) ayarlanmış egzoz subapı, cold start da ilk marşta çalışmama ve rölantide kalamama sorunu sebebi olabilirmi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük hort olacak ama başlık subap ayarı sanatı olunca buradan sorayım istedim.
    emme 0.05 tam ayar.
    olması gereken değerden biraz daha fazla (0.10 yerine 0.15 ) ayarlanmış egzoz subapı, cold start da ilk marşta çalışmama ve rölantide kalamama sorunu sebebi olabilirmi.
    Olmaz , o kadar küçük fark çalışmasına engel değil sadece üst devirlerde hafif performans kaybı yaşanır..
    Tokus bunu beğendi.

  3. #23
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    yorum için teşekkürler.
    sanırım emme biraz sıktı, tam da bu sıkı sübap semptomları oluşuyor.
    sentil çakısında 0.05mm ile 0.005mm var, 0.005 ile ayarlamış olabilirim.

  4. #24

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce motoru senteye getirdiğinden emin ol. İşaretlere dikkat et. Piyanoya bastırmadan yapman gerekiyor ki, çakı araya girdiğinde bastırdığında hissettiğin sertlik seni yanıltmasın. Yukarı kaldırıp kaldırmaman önemli değil. Üstten bastırma yeter.

    anlatacaklarımın çoğunu biliyorsundur zaten

    motoru orta sehpaya alıyorsun
    vitesi boşa alıyorsun
    külbütör kapağını açıyorsun
    piston üst ölü noktaya (senteye) gelene kadar volanı çeviriyorsun

    dediğim gibi 2 kere üst ölü noktaya gelir piston 1 tur volan dönüşünde

    birinde emme diğerinde egzoz zamanıdır.
    bazı motorlarda alternatörün üzerinde T işareti vardır senteyi bulabilmek için
    gerçi sen işin bu kısmını biliyorsun

    emme subabını 0,08- 0,10 arası egzoz subabını da 0,10-0,12 arası ayarlıyorsun.
    Sentil çakısı arada tatlı sert geçecek
    eğer elinde uygun sentil çakısı yoksa her sentil çakısında mutlaka 0,10 vardır
    her ikisini de 0,10 a ayarla ama emme subabına çakı gayet zor girip çıksın egzoz subabına da daha rahat girip çıksın
    en yakın bu şekilde 10- 12 aralığını tutturmuş olursun

    sonra volanı 3 4 tur daha çevir ve motoru tekrar senteye getir
    çakıyla subap boşluklarını tekrar kontrol et bozulma olup olmadığını
    bozulma olmuşsa tekrar ayar yap ve yine kontrol et
    bozulma olmamışsa eğer topla devam et

    subap ayarını yapmaktaki sebep şudur

    SICAKTA METALİN GENLEŞMESİ

    mantığı çözersen daha rahat çalışırsın
    soğuk motorda subaplar tam kapatmazken motor ısındıkça subap genleşir ve daha iyi kapatmaya başlar

    subap boşluğu da subabın genleşme oranı kadardır

    subapları gördüysen eğer silindir üstünden

    emme subabı egzoz subabından daha küçüktür

    Küçük olanlar emme büyük olanlar egzoz subapları
    küçük olanın (emme subabı) genleşmesi daha az olduğu için töleransı daha düşüktür (0,08-0,10)
    büyük olanın (egzoz subabı) genleşmesi daha fazla olduğu için töleransı daha fazladır (0,10-0,12)

    yani kabaca bi tabirle anlatacak olursak subaplar genleştiğinde kırılmasın kopmasın diye bu boşluklar verilir en azami ölçüde

    subap ayarı gevşek olursa ses yapar çekişten düşer yakıt artar (kompresyon kaçıracağı için)

    sıkı olursa da subap kırılabilir

    olay bu yani dostum

    o yüzden gevşek daha az zararlıdır.

    yabancı bi deyim vardır " tappy valves happy valves " yani gevşek subap mutlu subap ��

    Tekerin düz bassın.
    Çok güzel bir konu, çok faydalı bilgiler.
    Keyifle okudum.
    Teşekkür ediyorum.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorum için teşekkürler.
    sanırım emme biraz sıktı, tam da bu sıkı sübap semptomları oluşuyor.
    sentil çakısında 0.05mm ile 0.005mm var, 0.005 ile ayarlamış olabilirim.
    Siz gevşek ayarlanmış egzoz için sordunuz diye cevapladım , ilk mesajda egzozu 0,10 yerine 0,15 ayarladım yazmışsınız , eğer emme subabı çok sıkı ayarlanmış ise özellikle karbüratörlü motorlarda rölantide sabit duramama stop etme görülür , ilerleyen zamanlarda farklı fiziksel hasarlarda oluşabilir , vakit geçirmeden gerekli toleransı subaplara verin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------

    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir konu, çok faydalı bilgiler.
    Keyifle okudum.
    Teşekkür ediyorum.
    Yazıda "emme subabı egzoz subabından daha küçüktür" yazmış arkadaş , tam tersi küçük olan egzozdur sentili buna göre seçin yoksa tam tersi bir ayar olur sıkıntı yaşarsınız..yazıda başka hatalı bilgilerde var burası önemli diye belirtmek istedim..
    Tokus bunu beğendi.

  6. #26
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz gevşek ayarlanmış egzoz için sordunuz diye cevapladım ,
    evet dediğiniz gibi egzoz subabının bu sorunları yaratmayacağını söylediniz. sabah olsun tekrar ayarları kontrol edicem

  7. #27
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük hort olacak ama başlık subap ayarı sanatı olunca buradan sorayım istedim.
    emme 0.05 tam ayar.
    olması gereken değerden biraz daha fazla (0.10 yerine 0.15 ) ayarlanmış egzoz subapı, cold start da ilk marşta çalışmama ve rölantide kalamama sorunu sebebi olabilirmi.
    öncelikle şu hatayı düzelteyim sentil çakısında 0.005 yok yanlış hatırlamışım. en son 0.08 ile ayarladım biraz daha iyi egzoza hiç ellemedim fakat ölçümünü yaptım 0.13 gibi bir değer çıkıyor tabii sabahın 6 buçuğunda bu soğuk havalarda tek marş gene olmuyor jikleyle, yakın konumlandırılmış açık hava filtresi var üzerinde bu da ilk marşta çalışmama sorununa sebep olabileceğini düşünüyorum. güncel bir şeyler olursa gene gelirim bu başlığa


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler