Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şarj Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motorun aküsüne voltmetre bağladım. Ordan takip edebiliyorum durumu.

    Motor çalıştığında rölantide 14.5 yazıyor. 8 bin devir civarında ise 13.8 hatta daha düşük olabiliyor.

    Farı yaktığımda ise rölantide 13.8 ve yüksek devirde 12.5e kadar düşüyor. Arada bi aküyü şarj ediyorum bu sebepten.

    Normalde tam tersi olması gerekmiyor mu? Rölantide az, devir yükseldikçe daha çok üretmesi gerekmez mi?

    Statörün kablosu kopmuştu. Üç tane kablo var yanlış bağlamış olabilir miyim?

    Yada başka nereye bakmam gerekir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun aküsüne voltmetre bağladım. Ordan takip edebiliyorum durumu.

    Motor çalıştığında rölantide 14.5 yazıyor. 8 bin devir civarında ise 13.8 hatta daha düşük olabiliyor.

    Farı yaktığımda ise rölantide 13.8 ve yüksek devirde 12.5e kadar düşüyor. Arada bi aküyü şarj ediyorum bu sebepten.

    Normalde tam tersi olması gerekmiyor mu? Rölantide az, devir yükseldikçe daha çok üretmesi gerekmez mi?

    Statörün kablosu kopmuştu. Üç tane kablo var yanlış bağlamış olabilir miyim?

    Yada başka nereye bakmam gerekir?

    merhaba statörden çıkan 3 kabloyu bağlama sıralaması önemli değildir.

    yüksek devirde voltaj kaybını şöyle açıklayabilirim; devir yükselince bobinlerin çektiği akım yüzünden bir miktar düşme olabilir. tabi sizin motordaki anormal bir durum, bana kalırsa statörde sorun yok, konjektör veya akü kaynaklı olabilir. akünüz bir kaç yıllıksa ve daha önceden deşarj olduysa şarj tutmama problemleri yaşatabilir.

    rölantide voltaj değeri çok güzel, far açtığınızda 13.8 değerine düşmesi normal.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aküyü yeni aldım. Bikaç kez iyice boşaldı. Sonrada şarj ettim makina ile.

    Şarj ettikten sonra bi süre gidiyor. Sorun olmuyor marş yapıyor motor. Ama bi kere uzun marş yapsam geri motor çalışsada toparlayamıyor motor.

    Kickstart var ama olur olmadık yerde stop etse inip basması zor geliyor. Işıklarda filan.

    Konjektör uydurma yapabilir miyim? Sorunun nerden olduğunu nasıl bulabilirim?

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü yeni aldım. Bikaç kez iyice boşaldı. Sonrada şarj ettim makina ile.

    Şarj ettikten sonra bi süre gidiyor. Sorun olmuyor marş yapıyor motor. Ama bi kere uzun marş yapsam geri motor çalışsada toparlayamıyor motor.

    Kickstart var ama olur olmadık yerde stop etse inip basması zor geliyor. Işıklarda filan.

    Konjektör uydurma yapabilir miyim? Sorunun nerden olduğunu nasıl bulabilirim?
    bir avometreye ihtiyacınız var, motor çalışırken statörden çıkan üç sarı kabloya gelen AC voltajı ölçmeniz gerekiyor. üç kabloda 20-80 V arası bir gerilim olmalı.

    ardından konjektörü bağlayıp aküye gelen voltajı ölçmelisiniz, bunu yapmışsınız. Eğer aküde voltaj tutmama gibi bir sorun varsa burada sorunun hangisinde olduğunu anlamanız zor, farklı bir akü takıp voltaj durumunu gözden geçirmelisiniz. eğer düzelirse sorun aküde demektir, düzelmezse konjektör bozuktur.

    bu arada statörden aküye gelen tüm kabloların sağlam olduğunu var sayıyorum.

    konjektör bulmak mesele, uyumlu olup olmadığı hakkında hiç bir yerde bilgi bulamazsınız, en iyisi orijinal konjektör kullanmak.

  5. #5
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Teşekkür ederim. Bi akü bulup denemem lazım ilk önce ordan başlayayım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)