Hyosung GT 250 R Süremedim 6 aydır sorun üstüne sorun
-
Arkdaşlar daha önce benzer konu varsa şimdiden zamanını ayırıp okuyan herkesden özür dilerim. Sorunum şu ki, 2008 model enjeksiyonlu Hyosung um arka silindiri ateşleyen bujiyi sürekli olarak yakıyor ve motor 70 80 i de geçmiyor tek işlediği için 4 buji yaktı ortalama 10 15 dk dayanıyor herbir buji, motosiklet tamircisi arkadaşım enjektörün işeme yaptığını söyledi bu yüzden yakıt fazla geldiği için bujiyi yakıyormuş burada parça bulmak imkansız (KKTC) istanbul dan daha önce parça aldığım bir arkadaş var isim vermiyorum reklam olmasın, dün görüştüm ondan çıkma bir enjektör aldım ama onunla konuşmam sırasında bana bu motorların arka pistonu ateşleyen bujilerinin hararet sebebi ile sürekli arıza verdiğini söyledi 10 15 dk gibi kısa bir sürede bu kadar hararet yapmasına anlam veremediğim için sizlere danışmak istedim ve bu kısa sürede pistonlara zarar verme ihtimali varmıdır acaba ?30 km civarı yol yaptım o şekilde, bu arada motosikletin yağı 10 40 motul ve seviyesi tamam yeni değişim yapıldı hararet yapması için bir durum yok diye düşünüyorum
Reklamlar
-
Buji yapısı gereği yüksek sıcaklıklarda çalışması için tasarlanmıştır yani siz buji yi yakana kadar sübap üst kapak yakarsınız hararetten olması imkansız bence bobin arızalı olabilir olması gerekenden daha yüksek akım gönderiyor ve buji yi bozuyor olabilir hyoların sis temi tam bilmiyorum ancak ön arka buji için ayrı bobin/modül var ise yerlerini değiştirip deneyin öndekini yakıyorsa bilin ki bobin değişecek sorun bu şekilde çözülmüyorsa cdi beyninden kaynaklanıyor olabilir sürekli akım veriyor dur o zaman da ateşleme beyni değişecek demektir
-
Valla enjeksiyonludan fazla anlamam ama Uğur kardeşin dediği gibi elektiriksel bi sorun olabilir. Bobin konjektor(regülatör) stator ölçümlerini yaptır. Bir anormallik olabilir. Buji kablolarını da kontrol ettir pipoları falan değiştir.
Birde sana tavsiyem yanan bujinin aynısını alıp takma farklı markalar dene. Benim karbüratörlü bir motorda başıma geldi. Kaliteli buji taktım yarim saatte karardı , arka silindir çalışmaz oldu. Sonra ayni bujiden iki tane daha yaktım. Sonra gidip çin malı bir buji taktım ve 2 sene sorunsuz bindim. Biraz garip , hatta o motorum çin malıydı. Yanan bujiler Kaliteli Japon malıydı. 2 sene sorun çıkarmayan da çin malıydı. Kendi kendime motor çin olunca japonu bünyesi kabul etmiyor herhalde diyerek çin bujiyle devam ettim 😀
-
MemsGT250R adlı üyeden alıntı
Arkdaşlar daha önce benzer konu varsa şimdiden zamanını ayırıp okuyan herkesden özür dilerim. Sorunum şu ki, 2008 model enjeksiyonlu Hyosung um arka silindiri ateşleyen bujiyi sürekli olarak yakıyor ve motor 70 80 i de geçmiyor tek işlediği için 4 buji yaktı ortalama 10 15 dk dayanıyor herbir buji, motosiklet tamircisi arkadaşım enjektörün işeme yaptığını söyledi bu yüzden yakıt fazla geldiği için bujiyi yakıyormuş burada parça bulmak imkansız (KKTC) istanbul dan daha önce parça aldığım bir arkadaş var isim vermiyorum reklam olmasın, dün görüştüm ondan çıkma bir enjektör aldım ama onunla konuşmam sırasında bana bu motorların arka pistonu ateşleyen bujilerinin hararet sebebi ile sürekli arıza verdiğini söyledi 10 15 dk gibi kısa bir sürede bu kadar hararet yapmasına anlam veremediğim için sizlere danışmak istedim ve bu kısa sürede pistonlara zarar verme ihtimali varmıdır acaba ?30 km civarı yol yaptım o şekilde, bu arada motosikletin yağı 10 40 motul ve seviyesi tamam yeni değişim yapıldı hararet yapması için bir durum yok diye düşünüyorum
sorun arka silindirin geç soğumasıyla alakalı değil.
buji neden yanar? bu konuda pek bilgim yok fazla benzinden ziyade yüksek akım yada voltajda geliyor olabilir. bu tür bir durumda bakılacaklar pipo, buji kablosu, bobin
ben enjektörle alakalı sorun olacağını pek zannetmiyorum, son bakılacak yerler oraları.
-
Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar Pazartesi ilk iş elektrik kontrolünü yaptırmak olacak motor makinistimde yatıyor daha önce akü ölçümünü yaptırdım voltaj çok düşük hatta alternatör den regulatöre giden kabloları kontrol edince gördüm ki iş bilmezin teki kabloları kurcalamış sonra zincirin yanında öylece boşta bırakmış zincir kabloları koparmış kendim yaptım motor bi nebze düzeldi gibi ama gaz yememeye devam edince gittim bıraktım motorcuya buji 2 set NGK CR8E denedim olmadı (burada tanesi 75tl) marshal diye bir marka buldum çifti (60tl) onu da denedim olmadı yine usta ngk nın bir modelini taktı olmadı büyük bir ihtimal bıbinlerle alakalı ama onu ölçmeyi bilmediğim için bişey diyemiyorum ustaya yarın bir de onları ölçtüreyim işten anlayan usta maalesef yok deneme yanılma yöntemiyle sorun çözmeye çalışıyorlar
-
MemsGT250R adlı üyeden alıntı
Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar Pazartesi ilk iş elektrik kontrolünü yaptırmak olacak motor makinistimde yatıyor daha önce akü ölçümünü yaptırdım voltaj çok düşük hatta alternatör den regulatöre giden kabloları kontrol edince gördüm ki iş bilmezin teki kabloları kurcalamış sonra zincirin yanında öylece boşta bırakmış zincir kabloları koparmış kendim yaptım motor bi nebze düzeldi gibi ama gaz yememeye devam edince gittim bıraktım motorcuya buji 2 set NGK CR8E denedim olmadı (burada tanesi 75tl) marshal diye bir marka buldum çifti (60tl) onu da denedim olmadı yine usta ngk nın bir modelini taktı olmadı büyük bir ihtimal bıbinlerle alakalı ama onu ölçmeyi bilmediğim için bişey diyemiyorum ustaya yarın bir de onları ölçtüreyim işten anlayan usta maalesef yok deneme yanılma yöntemiyle sorun çözmeye çalışıyorlar
bobini ölçmeyi bende bilmiyorum ama deneme amaçlı arka silindir bobinini ön silindire takıp çalışmasına bakılabilir ama bunun için 1 bujiyi daha feda etmek gerekir.
bu tür ölçme biçme işleri malesef ülkemizde hep deneme yanılma yoluyla yapılır. sanayinin kanayan yarası
-
İridyum buji deneyin.
Daha önce başıma geldi. Bir bujiyi 60 dk kullanamıyordum. 15-20 dakikada buji yanıyordu.
Sonra bir motosiklet tamircisi benim makinanın 16bin devire kadar çıktığı için bujinin yandığını söyledi.
Ardından İridium buji aldım.
Yanılmıyorsam 20 saatten fazla kullandım tık demedi.
Sonra sattım o makinayı.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
İridyum buji deneyin.
Daha önce başıma geldi. Bir bujiyi 60 dk kullanamıyordum. 15-20 dakikada buji yanıyordu.
Sonra bir motosiklet tamircisi benim makinanın 16bin devire kadar çıktığı için bujinin yandığını söyledi.
Ardından İridium buji aldım.
Yanılmıyorsam 20 saatten fazla kullandım tık demedi.
Sonra sattım o makinayı.
Denendi hocam o da denendi sorumda belitrmememin sebebi yenu buji değildi eski vardı elimde 3 4 tane denendim onları da ama sonuç gene ayni
-
Eğer bu motor 16K çeviriyorsa bir sıkıntı var.. Bu motorun teknolojisi 16 k çevirmeye yetmez bana göre.. Bu motosikletlerin neden patladığı ortaya çıktı..
-
Hyosung 10 bin devir falan çeviriyordu diye hatırlıyorum. 16 bin devir çeviren 250cc'ler 2000-2001 gibi bitti.
-
Çıkan bujilerden birinin resmini yüklerseniz daha sağlıklı sonuç alabilirsiniz bence.
Regülatör kısmına gelince. Regülatör öne ayrı arkaya ayrı elektrik vermiyor. Regülatör bobine bobin bujilere dağıtıyor. Regülatörde sorun olsa iki buji birden yanardı. Arkadaşların dediği gibi ön ve arka buji pipolarının yerini değiştirip deneyin. Eğer önü de yakarsa dedikleri gibi ateşleme bobinindedir. Yine arka yanarsa O zaman başka bir sorun var demektir. Ama ben en çok bobinden şüphelendim.
Geçmiş olsun umarım kısa zamanda düzelir.
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Eğer bu motor 16K çeviriyorsa bir sıkıntı var.. Bu motorun teknolojisi 16 k çevirmeye yetmez bana göre.. Bu motosikletlerin neden patladığı ortaya çıktı..
Yok zaten arkadaş ayni motordan mı bahsetti bilmiyoruma ama benimkinde kesici var 16 binlere çıkmıyor yanılmıyorsam 12 binde kesiciye giriyor motor
-
MemsGT250R adlı üyeden alıntı
Yok zaten arkadaş ayni motordan mı bahsetti bilmiyoruma ama benimkinde kesici var 16 binlere çıkmıyor yanılmıyorsam 12 binde kesiciye giriyor motor
Zaten normali o 12k larda kesmesi lazım.. 16k ancak RR japonlar için falan konyşulabilir. Yada 2 zamanlı makine yapabilir o devirleri.. 16k manyak bir devir bu makina için..
-
16.000 devir çeviren bu motor değil.
Ben başka bir motordan bahsettim.
Bana motosiklet tamircisinin söylediği kullandığım bujinin 8-9 bin devir motorlar için üretilmesi nedeniyle benim maksimum 16.000 devir çeviren, çoğunluklada 12.000 devir üzerinde kullandığım motorun bujiyi yaktığıydı.
İridyum kullanmaya başlayınca bütün problem hallolmuştu.
16.000 devir çeviren arkadaşın sorun yaşadığı motor değil.
Ama belki bir çözüm olur diye bilgi mahiyetinde versemde zaten kendisi test etmiş ve sorun çözülmemiş.
-
Ne oldu acaba sorunun çözümü konusunda herhangibir gelişme var mı?
-
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Ne oldu acaba sorunun çözümü konusunda herhangibir gelişme var mı?
Yok kardeşim maalesef hala uğraşıyoruz enjektör daha dün geldi geçtim bıraktım ustaya taktı ama bu sefer de motor hiç çalışmadı dah doğrusu çalıştı 2 sn sonra stop eddi 2 3 sefer. Ustama da sordum bobinlerde bir sıkıntı yok diyor ısrarla. Motosiklet üzerine daha önce benzinden pislik gitmesin diye benzin filtresi uydurulmuş deponun içerisini boyamışlar yada boya bulaştırmışlar benden önceki sahipleri onlar da sökülme yapmayınca benzin filtresi takılmış ama sanırım peugeot citroen grubuna ait bir araba benzin filtresi takılmış bir de depodan çıkan hortum filtreye kadar olan kısmı gaz borusu takılmış şimdi de onlar değişecek yarın ameliyatım var şu an tek isteğim şu ameliyata girmeden şu motoru sürmek motoru aldığımda ameliyat söz konusu değildi gündeme geldi ama ben hala motoru süremedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------
İnşallah akşam üzeri yine mesaj yazabilrim buraya sorun şundan kaynaklıydı düzeltildi sürebildim diye
-
3 e 5 e bakma Sat kurtul,bu iyiliğimide unutma.
-
Geçmiş olsun , önce sağlık motor er yada geç olur.
Ama enjektörlerin bujinin yanmasıyla bir alakası olduğunu düşünmüyorum hayırlısı artık.
-
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun , önce sağlık motor er yada geç olur.
Ama enjektörlerin bujinin yanmasıyla bir alakası olduğunu düşünmüyorum hayırlısı artık.
Teşekkür ederim haklısın önce sağlık. Haklısın pek enjektörlük gibi durmuyor hatta bujileri söküp kontorl ettik bugün (öğle yemek aramı ustanın yanında geçirdim yine son 6 aydır yaptığım gibi ) buji sağlam gözüküyordu ne kararma ne yanma herhangi bir belirti yoktu kurcalayıp duruyorlar işte kısmet artık
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------
__sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı
3 e 5 e bakma Sat kurtul,bu iyiliğimide unutma.
Satmayı düşünüyorum aslında ama bir çalıştırabilsem düzene girse öyle satmak lazım. Bundan sonra daha da ikinci ele girmem zaten 0 km almak lazım malum zaten usta yok yedek parça yok en azından 0 alırsak 1 sene falan da olsa sorun çıkarmadan binerim diye düşünüyorum. Ama yaklaşık 13 14 bin tl harcadım bi çalışsın, 3 e 4 e satmak zorunda kalmayalım sonra
-
Sıfır veya 2. El ile alakası yok. Hangi marka olursa olsun temizini almazsan sıkıntı yaşarsın o ayrı bişey.
2019 çin veya kore almaktansa 2005 model japonu tercih ederim. Tecrübeyle sabittir,kal sağlıcakla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)