2016 CB500F, zor başlatma
Reklamlar
-
Merhaba,
Motosikletim 17.000km'de (3. bakımına 1.000km kaldı), son 1 hafta 10 gündür uzun (sabahtan akşama / akşamdan sabaha) durduğunda marş basmakta biraz sıkıntı yaşamaya başladı. Şöyle ki; normalde 2-3 sefer çevirip alan motor şimdi 7-8 kere hatta bazen daha fazla (10-11) çevirdikten sonra ancak start alıyor. Daha sonrasında çalıştırmada bir güçlük çekmiyorum. Ancak 7-8 saat yattıktan sonra tekrarlıyor.
İlk aküden şüphelenip söküp komple şarj ettim, öyle tekrar denediğimde de değişen bir şey olmadı. Aküye ayrıca bir baktıracağım ama bu duruma başka ne sebep olabilir? (1-3C soğuklarda bile böyle yapmamıştı...)
Motorun normal buji değişim periyodu 24.000km'de bir. Yağ seviyesi ve rengi normal.
Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
CB500F'lerde subapların sıkı olması sorunu var diye okumuştum. Zamanla daha da sıkılaşabiliyormuş.
Yurt dışında ilk bakımda subap ayarı yapılıyormuş hatta. Sonradan düzeltmişler sanırım.
Özetle subaplar sıkıysa motor zor marş alabilir. 18000 bakımda servis bir baksın derim.
Bunun dışında kirli hava filtresi, tıkalı benzin pompası, kirli buji, kuru kalmış debriyaj vb durumlar da zor marşa neden olabilir.
Not: Bende de 40000 km'de 2016 CB500F var. Bujiler 30000'de değişti, subap ayarı hala yapılmadı(servis gerek yok demişti), akü de orijinal. Bugüne kadar 2 kere filan tek seferde çalışmadı. Nadiren de dediğiniz gibi 7-8 çevirmede anca marş aldığı oluyor.
-
Teşekkürler, debriyajdan olduğunu zannetmiyorum, marş motoru gayet güzel döndürüyor.
Buji ateşleme bobini enjektör falan şüphelenmiştim, süpap ayarı aklıma gelmedi açıkçası, Honda'lar o konuda iyidir diye biliyorum.
Hava filtresi de temizdir, 12.000'de değiştirmiştim.
Benim 10 gün öncesine kadar soğukta bile 2-3 sefer döndürüp alıyordu.
Daha da kötüleşmediği durumda 1.000km daha sabredeyim bakayım, serviste sorarım. Pompa enjektör süpap ayarı falan baksınlar olmadı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
Sizin motor bir ara satıştaydı, vaz mı geçtiniz veya alıcı mı çıkmadı? (Benim anladığım bizim motorlar pek tutmamış memlekette, zaten '19 getirmemelerinden belli, getirseler ben yükseltme düşünüyordum; yenilerde vites göstergeli tft ekran, kaydırmalı debriyaj ve çift çıkış egzost vardı...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, debriyajdan olduğunu zannetmiyorum, marş motoru gayet güzel döndürüyor.
Buji ateşleme bobini enjektör falan şüphelenmiştim, süpap ayarı aklıma gelmedi açıkçası, Honda'lar o konuda iyidir diye biliyorum.
Hava filtresi de temizdir, 12.000'de değiştirmiştim.
Benim 10 gün öncesine kadar soğukta bile 2-3 sefer döndürüp alıyordu.
Daha da kötüleşmediği durumda 1.000km daha sabredeyim bakayım, serviste sorarım. Pompa enjektör süpap ayarı falan baksınlar olmadı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
Sizin motor bir ara satıştaydı, vaz mı geçtiniz veya alıcı mı çıkmadı? (Benim anladığım bizim motorlar pek tutmamış memlekette, zaten '19 getirmemelerinden belli, getirseler ben yükseltme düşünüyordum; yenilerde vites göstergeli tft ekran, kaydırmalı debriyaj ve çift çıkış egzost vardı...)
Ben değilim o 2 senedir mutlu mesut geçiniyoruz kendisiyle.
2019 modeli benim de ilgimi çekmişti ama hem getirmiyorlar hem de getirseler bile 40 küsür kağıt verilmez.
-
uzun zamandır motoru yatırmışsın belli sıfır akü ile deneme imkanın varsa tekrar dene.. bence %50 ihtimal akü.
-
Aynı sorun benim mt’de de yapmaya başladı. Sıcakken daha çok yapıyor. Soğukken daha iyi marş alıyor.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
uzun zamandır motoru yatırmışsın belli sıfır akü ile deneme imkanın varsa tekrar dene.. bence %50 ihtimal akü.
Günlük kullanıyorum, benden önceki sahibi yatırmış ama... Ben aküyü hep sağlam tutarım, seyahate gittiğimde falan söküp şarjı fulleyip öyle gidiyorum.
Bununla birlikte aküden olsa takır takır çeviremezdi, çevirme sıkıntısı yok. Motoru sorunsuz çevirebildiği halde bujide kıvılcım oluşturamama ihtimali var mı ki?
Bir de motor ısındıktan sonra söndürdüğümde tek turda alıyor yani...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Aynı sorun benim mt’de de yapmaya başladı. Sıcakken daha çok yapıyor. Soğukken daha iyi marş alıyor.
Seninki benim tersim, fazla benzin mi atıyor acep? Boğulma gibi senin tarif.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Bu akşam şak diye aldı (2 tur ve motor çalışıyordu), bakalım yarın sabah ne olacak?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------
Bu sabah da 2 turda aldı... Serviste aküye bir baktırırım artık.
-
Çok tuhaf ama aynı sorunu ben de rs200'de yaşamaya başladım. Eksi derece havada bile çok rahat çalışıyordu, havalar ısınınca marş yememeye başladı artık. Gaz vermeden çalıştıramıyorum.
-
Benimki son 3 marşta (bekledikten sonra) sorunsuz aldı. Takip edeceğim bakalım, şimdilik sorun kendi kendine çözülmüş gibi. Kontağı açtığımda Teknotakip alarm devreye giriyor, onu da bir kontrol ettireceğim...
-
Olayı anladım galiba, sorun aküde gibi. İş seyahati için 4 gün kullanmadım, sonra söküp şarja koydum ve %80'in altına düşmüş görünüyor. Zamanı gelmiş...
Bendeki akü 12V 9.1Ah, piyasada uygun fiyatlı 12V 8Ah aküler var (Varta vs.), 9.1Ah yerine 8Ah akü taksam ne olur? (Varta sitesinde motoruma uygun ürünleri arattırdığımda bu çıkıyor...)
Alarm ve çok soğukta kullandığım elcik ısıtma dışında aküden beslenen başka ek aksesuar yok motorda.
-
Yahu biz 60ah çalışan arabaya 72ah akü takıyoruz. Daha kolay çalışsın, daha çabuk şarj olsun die. Sen direk amper'i kesiyorsun
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Olayı anladım galiba, sorun aküde gibi. İş seyahati için 4 gün kullanmadım, sonra söküp şarja koydum ve %80'in altına düşmüş görünüyor. Zamanı gelmiş...
Bendeki akü 12V 9.1Ah, piyasada uygun fiyatlı 12V 8Ah aküler var (Varta vs.), 9.1Ah yerine 8Ah akü taksam ne olur? (Varta sitesinde motoruma uygun ürünleri arattırdığımda bu çıkıyor...)
Alarm ve çok soğukta kullandığım elcik ısıtma dışında aküden beslenen başka ek aksesuar yok motorda.
Düşük amperli akünün marş esnasında gücü az geleceğinden akü çabuk ölecektir.
-
Şimdi olay şu, motorun üzerinde gelen 9.1Ah ancak akü üretici sitelerinde arattığımda uygun ürün olarak 8Ah akü (direkt uyumlu olduğu motorlar listelenerek) yazılıyor. Dur bir kullanım kılavuzuna bakayım...
...baktım 8.6Ah veya 9.1Ah diyor. Bu durumda eliyoruz 8Ah aküleri. Keşke sormadan baksaymışım. Varta'nın kafasına gitsek olmayacakmış...
-
Cold cranking amps(cca) denen akünün marş akım değeri önemli. Kapasite çok önemli değil, zaten sürekli dolu durumda olacak. Boyutları ve cca değeri uyduğu sürece istediğinizi kullanabilirsiniz
-
pea adlı üyeden alıntı
Cold cranking amps(cca) denen akünün marş akım değeri önemli. Kapasite çok önemli değil, zaten sürekli dolu durumda olacak. Boyutları ve cca değeri uyduğu sürece istediğinizi kullanabilirsiniz
Orijinal CCA 190, Varta'nınki (8Ah olan) 150. Arada %25'ten fazla var, almamam lazım diye anladım. Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
Tamamdır, uygun ürünü buldum; BS SLA-BTZ10S bire-bir fabrika çıkışı Yuasa akü ile uyumlu. Fiyat da Yuasa'ya göre inanılmaz uygun. (Neredeyse 3'te 1'i...)
-
Akuyle alakali degil.zaten mars basiyor.sicakkende calisiyor demissiniz.hava filtresine yanici bi gaz sıkın calisacaktir.(mdf yapistiricisinin sogutucu spreyi)
-
logaritma adlı üyeden alıntı
uzun zamandır motoru yatırmışsın belli sıfır akü ile deneme imkanın varsa tekrar dene.. bence %50 ihtimal akü.
Kedidir o kedi..
-
Asıl sorunun akü ile ilgili olduğu konusunda halen %100 emin değilim, ama akünün ömrünü doldurmuş olduğuna da eminim; 4 günde %80 altına düşmemesi gerekir.
Sıcakken çalışması da akü sorunu olma ihtimalini sıfırlamıyor, arada şarj etmiş oluyor 30dk... Belki de tam sınır değerde kalıyor beklediğinde, biraz şarj ettiğinde kurtarıyor.
Motoru çatır çatır çevirip de kıvılcım yaratamayan akü de ilk duydum - o ayrı.
Her neyse, her türlü değişeceğim aküyü, sonrasına bakacağız artık. Yardımlarınız için teşekkürler.
Bir not: Orijinal CCA 130'muş bu arada (yanlış hatırlıyormuşum); yani Varta'nın 150'liği kurtarıyor. Ama ben 100TL fazla verip 190'lık BS marka akü alacağım. (Varta 8Ah/CCA 150, BS 9.1Ah/CCA 190...)
-
varta al geç derim.. çok daha iyisi olsun dersen varsa motoruna göre lithum ion aküler var hem hafif hem şarjı normal aküye göre daha uzun dayanıyor.
-
Lityum aradım ama bulamadım, onların sorunu da özel şarj cihazı kullanmak gerekiyor, bir de ona para vermek lazım falan filan. Özellikle ihtiyacım olmadığı için o seçeneği eledim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)