2016 CB500F, zor başlatma
Reklamlar
-
Tekrar selamlar, sorun aküyle ilgili değil. Yeni şarj edilmiş akü ile de aynı sorunu yapıyor. (Yeni akü henüz gelmedi, eskisini şarj edip taktığımda tekrarlıyor...)
Şunu keşfettim yalnız; (ne ilgisi varsa artık?) kontağı ve kill switch'i açtıktan sonra marşa basmadan önce 4-5 kere gaz kolunu tam açıp kapadıktan sonra denediğimde saniyesinde sorunsuz alıyor. (Bakım zamanına kadar böyle idare edeceğim, Nisan sonu bakıma girer...)
Buna yorumunuz ne olabilir?
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tekrar selamlar, sorun aküyle ilgili değil. Yeni şarj edilmiş akü ile de aynı sorunu yapıyor. (Yeni akü henüz gelmedi, eskisini şarj edip taktığımda tekrarlıyor...)
Şunu keşfettim yalnız; (ne ilgisi varsa artık?) kontağı ve kill switch'i açtıktan sonra marşa basmadan önce 4-5 kere gaz kolunu tam açıp kapadıktan sonra denediğimde saniyesinde sorunsuz alıyor. (Bakım zamanına kadar böyle idare edeceğim, Nisan sonu bakıma girer...)
Buna yorumunuz ne olabilir?
Acaba benzin pompasının devreye girmesini beklemeden marşa basıyor olabilir misin?
Sen iki üç defa gaz kolunu çevirdiğinde geçen sürede benzin pompası kendini topluyordur belki ?
Çünkü enjeksiyonlu motorda motor çalışmazken senin gaz vermen gaz kelebeğini açıp hava girişini sağlamaktan başka bir işe yaramaz.
Bence bir dahaki sefere kill swich i açtıktan sonra bi 10 saniye bekleyip öyle marşa bas
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
Motorum sıcakken çalışmıyor soğukken daha rahat çalışıyor diyen sevgili abilerim.
Biliyorsunuz ki metal soğukta büzülüp sıcakta genleşir. Subap ayarlarınız sıkı ise soğukta arada boşluk verebilen subaplarınız sıcakta genleşerek üst kapağa yapıştığı için hava almasına ve egsoz gazını bırakmasına müsaade etmiyor olabilir. Bir de bu açıdan düşünün ve subaplarınıza zarar gelmeden bi ustaya gösterin derim.
Tekerinize taş değmesin.
-
Teşekkürler, yok benzin pompası çalışıyor ve enjektöre basınç veriyor, motorda kontak çevirdiğinde bir döngü var (gösterge ışıklarında), sonra kill switch açıldığında pompa döngüsü başlıyor (yine göstergede görünüyor) ışıklar normale dönüp pompa vızıltısı bitmeden marşa hiç basmıyorum.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, yok benzin pompası çalışıyor ve enjektöre basınç veriyor, motorda kontak çevirdiğinde bir döngü var (gösterge ışıklarında), sonra kill switch açıldığında pompa döngüsü başlıyor (yine göstergede görünüyor) ışıklar normale dönüp pompa vızıltısı bitmeden marşa hiç basmıyorum.
Aha buldum o zaman evrekaaa
Senin gaz kelebeği temizlenmesi lazım o zaman paşa.
Dediğin gibi gaz kolunu bir kaç kez çevirince motor çalıştığına göre gaz kelebeğini açıp kapatıyor o yüzden rahat çalışıyor.
Bir dahakine dediğin gibi gaz kolunu birkaç kez açıp kapamadan, çok hafif gaz kolunu çevirerek marşa bas, eğer motor rahat çalışırsa tezimde haklıyım demektir.
-
Eyvallah, dediğin gibi oluyor zaten; açıp kapamayı ondan denedim, biraz gaz verdiğimde çalışıyordu çünkü.
-
Herkese selamlar, sorun çözüldü, dönüş yapayım dedim:
Geçtiğimiz Cumartesi ustama gidip sorduğum zaman "enjektörlerinde tıkanma başlamıştır" dedi ve enjektör temizleyici benzin katkısı tavsiye etti, "katkı kullan, sonrasında tekrar ederse öyle bakalım" diye ekledi. Aküyü de kontrol etti, aküde bir sorun yok gibi görünüyor. (Yeni akü siparişim vardı, henüz teslim olmamış; onu da iptal ettim haliyle. Bu yazı çok rahat çıkarır çünkü - artık gelecek kış bir sorun yaparsa bakacağım yenisine...)
Hemen ustadan çıkıp depoya (benzinlikten satın aldığım) enjektör temizleyici benzin katkısı ilave edip şöyle yüksek devirle bir 40-50km kadar gittim sonra da motoru yerine park ettim. Pazar, Pazartesi ve Salı motoru kullanmadım (iş seyahati...), bu sabah motorun başına gittiğimde herhangi ekstra bir şey yapmadan (gaz kolu oynama vs.) çalıştırdığımda eskiden olduğu gibi tek seferde (motoru 2 kere çevirerek) sorunsuz başlattı.
Olay enjektörmüş...
Bundan sonra (daha önce bir sorun çıkmadıkça) 5-6 ayda bir enjektör temizleyici benzin katkısı alıp kullanacağım.
Buradan yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler.
-
Tekrar selamlar, benim sorun geri döndü, 2 gündür yine çok zorlanıyordu.
İnternet sağolsun sonunda net sebebi buldum:
https://www.cbr500riders.com/forum/e...em-cb500f.html
https://www.cbr500riders.com/forum/468330-post9.html
Bunlarda sık rastlanan bir problemmiş; motosikletin üzerine oturup yan ayağı kaldırıp marş verince anında alıyor. Ayak ve debriyaj müşürlerine baktıracağım, bunlar da çözmezse yukarıdaki forum postlarından birinde yazıyor bütün kablo demeti değişiyor olmalı...
-
Bu aralar aynı sorun bende de olmaya başladı. Hiç dikkat etmemiştim nasıl olduğuna, aynen anlatıldığı gibi boşta ve yan ayaktayken zor çalışıyor bazen.
İşin garip yanı, marş butonuna basılı tutarken ateşleme başlamıyor, umudu kesip marş butonunu bıraktığım anda çalışmaya başlıyor.
Enjektör temizleyicisinin parasını isterim bu arada Gittim aldım, boşaymış.
-
Yok yahu boşa olmaz, arada yapmak lazım... Bu arada Petrol Ofisinde satılan 11TL'lik 150ml hesaplı yerli bir (marka / üretici Diyala idi galiba?) benzinli motor enjektör temizleyicisi var, kullanınca sanki daha bir canlanıyor kükrüyor motor.
Artık ayda bir atacağım ondan, bir depoda ayda bir litreye 50 kuruş ekstra yazsın, en azından yakıt sistemini ve motoru temiz tutmuş olurum...
Ekleme: Ahanda bu http://diyala.com.tr/product/gd-24-b...150-ml-kutulu/
-
-
logaritma adlı üyeden alıntı
plasebo etkisi
temizlesin diye daha canlı yüksek devirli kullanıyor olabilirim tabi...
Her türlü arada bir böyle bir katkı kullanmanın zararından çok yararı olur; bir paket sigara fiyatı bile değil, kafa yoracak bir konu da değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)