Mondial 150 ZC | Fazla şarja rağmen, far yükünü kaldırmıyor.
-
Arkadaşlar selamın aleyküm bir önceki konumda motorun probleminin artık elektrik yanında olduğunu düşünmeye başladığımı söylemiştim elime voltmetre yi alınca düşüncemin doğru olduğunu gördüm. Şimdi problem şu; Rolantideyken far yakamıyorum rolantide farları veya parkı açınca devir düşmeye başlıyor ve stop ettiriyor, ama sinyalde böyle bişey olmuyor. Bazen isterseniz farları bile açmayın bir yoldan geldiniz gazı kestiniz duruyorsunuz motor direk rolantiye düşmüyor pat stop ediyor. Ve geçen gün de şöyle bir olay oldu yine seyir halindeyken motor bir anda stop etti ve geri çalıştırmam 3-4dk sürdü. Bilgiler şunlar arkadaşlar;
Akü: 1 yaşında
Konjektör: 12 yaşında
Statör: 12 yaşında
Motor çalışmazken akü: 13.30V
Rolantideyken şarj: 15.70V
Gaz verince şarj: 15.87V
Motoru uzun süredir böyle kullanıyorum, üstüne gidersem akümü şişirirmi? Konjektörü nasıl test edebilirim iki tane soket çıkıyor soketlerde üçer adet kablo var.
Reklamlar
-
Nuri Can adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamın aleyküm bir önceki konumda motorun probleminin artık elektrik yanında olduğunu düşünmeye başladığımı söylemiştim elime voltmetre yi alınca düşüncemin doğru olduğunu gördüm. Şimdi problem şu; Rolantideyken far yakamıyorum rolantide farları veya parkı açınca devir düşmeye başlıyor ve stop ettiriyor, ama sinyalde böyle bişey olmuyor. Bazen isterseniz farları bile açmayın bir yoldan geldiniz gazı kestiniz duruyorsunuz motor direk rolantiye düşmüyor pat stop ediyor. Ve geçen gün de şöyle bir olay oldu yine seyir halindeyken motor bir anda stop etti ve geri çalıştırmam 3-4dk sürdü. Bilgiler şunlar arkadaşlar;
Akü: 1 yaşında
Konjektör: 12 yaşında
Statör: 12 yaşında
Motor çalışmazken akü: 13.30V
Rolantideyken şarj: 15.70V
Gaz verince şarj: 15.87V
Motoru uzun süredir böyle kullanıyorum, üstüne gidersem akümü şişirirmi? Konjektörü nasıl test edebilirim iki tane soket çıkıyor soketlerde üçer adet kablo var.
merhabalar, şarj fazla yüksek. bu voltaj değerleri ile akünüzün ömrü çok olmaz. bu bilgilerin yanında far açıkken de voltaj durumu lazım. ancak bence konjektörde problem var.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
merhabalar, şarj fazla yüksek. bu voltaj değerleri ile akünüzün ömrü çok olmaz. bu bilgilerin yanında far açıkken de voltaj durumu lazım. ancak bence konjektörde problem var.
Haklı çıktın kardeşim konjektörü değiştirdim rolantide şarj 14v ye düştü teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)