Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Forza 300 cozumu olmayan dert

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    merhaba arakdaslar, (turkce klavyem yok kusura bakmayin)

    Honda forza 300 2014 model motorsikletim var. Arka fren balatasi ve diski degisti. Degismeden oncede sonrada ayni sikinti var. Sanki lastik bir yere surtuyor. Motoru disk ve balatanin oldugu tarafa yani saga biraz fazla yatirinca sanki bir yere vuruyor ve arka lastigi disari dogru atiyor. Bircok yere goturdum lastikci, yetkili servis, siradan tamirciler vs anlayabilen olmadi. Bilgisi olan varsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Anlamak için kullandılar mı ?

  3. #3

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    her goturdugum yer 1 tur atip geliyor bunda bisey yok diyip beni geri yolluyor. birde soylemeyi unuttum ilk mesajda balatalarda cizik oluyor surtmeden kaynakli sanirim. soyledigim gibi balata ve disk yeni degisti sikinti hala devam ediyor.

  4. #4
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Çözümü olmayan problem yoktur. Bütün mesele doğru tesbit yapmakta. Aynı sorunu yamaha XCITY250 de yaşadım. Disk, balata değişti. Problem çözülmedi. Elime bir tebeşir alıp arka tekeri çevirdim. Tebeşire deyen yerlerden jantta çok hafif yamukluk tesbit ettim. Yeni jant alıp taktırdım(Jant 1500TL idi). Mesele kalmadı. Tahminen jantın yamulmuş.

  5. #5

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    jantta problem olma ihtimalini hic dusunmemistim. ona gidip bi baktirayim.

    bu arada baska fikri olan varsa lutfen soylesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözümü olmayan problem yoktur. Bütün mesele doğru tesbit yapmakta. Aynı sorunu yamaha XCITY250 de yaşadım. Disk, balata değişti. Problem çözülmedi. Elime bir tebeşir alıp arka tekeri çevirdim. Tebeşire deyen yerlerden jantta çok hafif yamukluk tesbit ettim. Yeni jant alıp taktırdım(Jant 1500TL idi). Mesele kalmadı. Tahminen jantın yamulmuş.
    tebesir kismini tam olarak aciklar misiniz ? nasil yaptiginizi ?

  6. #6
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Rot balansçıya gidip uzman yardımı iste makineleri belki daha net tespit yapar

  7. #7
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jantta problem olma ihtimalini hic dusunmemistim. ona gidip bi baktirayim.

    bu arada baska fikri olan varsa lutfen soylesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------



    tebesir kismini tam olarak aciklar misiniz ? nasil yaptiginizi ?
    Motoru orta sehpaha al. Çalıştır. Tebeşiri arka janta çok yakın mesafede sabit tut. Biri gaz kolunu çevirsin. Jantın yamuk olduğu yerlerden tebeşir jantı çizecektir. Gözle de jantın tebeşire yakınlığının değiştiğini görürsün zaten. Sorun jantta ise yenisini almanı tavsiye ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rot balansçıya gidip uzman yardımı iste makineleri belki daha net tespit yapar
    Tabii ki doğrusu teknik cihazlarla tesbit yapmaktır. Fakat, ben biraz meraklı olduğum için önce kendim tesbiti yapmıştım. Sonra da usta aynı tesbiti yapmıştı.

  8. #8

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    balansciya gideyim bi gostereyim olmadi. daha once janta kucuk siyah biseyler takmislardi. daha sonra lastik degistirdim. asil ne olduysa lastik degistikten sonra oldu. daha once surtme yoktu.

  9. #9
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    çözümü olur, tebeşirde bir yöntem tabi, birde motoru orta sehpaya al, iki elinle tekerleği alt ve üst tarafından tutup oynatmayı dene bağlantıda gevşeklik olabilir,2. olarak orta sehpada motoru çalıştır tekerlek dönecek kadar gaz ver (birinden bu konuda yardım alabilirsin) ve arka fren kampanasına bak (balataların takıldığı kısım) oynama varmı.

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balansciya gideyim bi gostereyim olmadi. daha once janta kucuk siyah biseyler takmislardi. daha sonra lastik degistirdim. asil ne olduysa lastik degistikten sonra oldu. daha once surtme yoktu.
    Lastik değiştikten sonra olduysa jant yamulması dışında bir problem de olabilir. İyi bir yere götürmen lazım. (mesela buzmotor)

  11. #11
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balansciya gideyim bi gostereyim olmadi. daha once janta kucuk siyah biseyler takmislardi. daha sonra lastik degistirdim. asil ne olduysa lastik degistikten sonra oldu. daha once surtme yoktu.
    Tamam işte lastik değiştikten sonra balans yapmıştır. Ondan olabilir. Jant veya diskte yamulmuş olabilir. Balanscı anlaması lazım

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    İstanbul'daysanız sadece motosiklet lastikleri üzerine profosyonelce çalışan firmalar var. Onlara gidip bir danışılabilir. Ya da Honda'nın yetkili servisine gidilebilir.

    Jantta yamukluk,balans,jant ya da lastikle ilgili anormal bir durum olduğunu düşünüyorum bende ama görmeden net birşey söyleyemeyiz.

    İnşallah en makul şekilde sorununuz çözülür.

  13. #13

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam işte lastik değiştikten sonra balans yapmıştır. Ondan olabilir. Jant veya diskte yamulmuş olabilir. Balanscı anlaması lazım
    disk degiseli daha 100 km falan oldu balatayla beraber.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul'daysanız sadece motosiklet lastikleri üzerine profosyonelce çalışan firmalar var. Onlara gidip bir danışılabilir. Ya da Honda'nın yetkili servisine gidilebilir.

    Jantta yamukluk,balans,jant ya da lastikle ilgili anormal bir durum olduğunu düşünüyorum bende ama görmeden net birşey söyleyemeyiz.

    İnşallah en makul şekilde sorununuz çözülür.
    taylandda yasiyorum. ilk mesajimdada belirttigim gibi yetkili servise zaten gittim. motorum asiri derecede bakimlidir. herseyi vaktinden once mutlaka yaptirilir, hersey mutlaka orjinal parca alinir.

    lastik 3-4 bin kilometre once degisti. pirelli rosso scooter takildi. onun disinda agar ve duzenli bakimlari gununden once hicbirsey yokken bile servisine goturup baktirilir yaptirilir. kendisi biraz fazla yakisikli taylandda tektir

  14. #14
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    taylandda yasiyorum. ilk mesajimda da belirttigim gibi yetkili servise zaten gittim. motorum asiri derecede bakimlidir. herseyi vaktinden once mutlaka yaptirilir, hersey mutlaka orjinal parca alinir.
    lastik 3-4 bin kilometre once degisti. pirelli rosso scooter takildi. onun disinda agar ve duzenli bakimlari gununden once hicbirsey yokken bile servisine goturup baktirilir yaptirilir. kendisi biraz fazla yakisikli taylandda tektir
    Bizimkiler de burada yetkili servisleri eleştirir durur. Burada şıp diye çözülecek konunun içinden çıkamamış Tayland yetkili servisleri. Ey MT ahalisi yetkili servislerinizin kıymetini bilin. Ya Tayland'da yaşasaydınız...

  15. #15

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizimkiler de burada yetkili servisleri eleştirir durur. Burada şıp diye çözülecek konunun içinden çıkamamış Tayland yetkili servisleri. Ey MT ahalisi yetkili servislerinizin kıymetini bilin. Ya Tayland'da yaşasaydınız...
    burda her isle alakali usta bulmak cok zor, hatta imkansiz. pratik zeka sifir, el becerisi falan da yok. wallaha ordaki ustalarin elini opun.
    fz6_fazer bunu beğendi.

  16. #16
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    jantın oturduğu salıncağa bağlı tüm mil, burç, yatakların, rulmanların kontrol edilmesi gerekiyor.

    ek olarak salıncağın bağlı olduğu mil ve civata somunu da kontrol ettirin, bu mil motorun orta alt kısmında kalır.

  17. #17

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    TAYLAND
    Motosikleti
    GeorgesnocaNA
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jantın oturduğu salıncağa bağlı tüm mil, burç, yatakların, rulmanların kontrol edilmesi gerekiyor.

    ek olarak salıncağın bağlı olduğu mil ve civata somunu da kontrol ettirin, bu mil motorun orta alt kısmında kalır.
    oneriniz ve cevabiniz icin tesekkurler. ancak bu dediklerinizi burda anlatmam o kadar zor ki anlatamam. herhangi bir resim var mi ? ya da ben size servis kitapcigini yollasam oradan bana soyler misiniz ?
    linkleri ekliyorum :
    tum kitapcik : http://mototh.com/en/parts/35/Honda+FORZA+300
    buda arka tekerlek salinim makaralari linki http://mototh.com/en/page/2021

    sadece parca kodlarini kopyala yapistir yapmaniz yeterli. ben resimlerini bulurum gosteririm

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Mart 2019
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul'daysanız sadece motosiklet lastikleri üzerine profosyonelce çalışan firmalar var. Onlara gidip bir danışılabilir. Ya da Honda'nın yetkili servisine gidilebilir.

    Jantta yamukluk,balans,jant ya da lastikle ilgili anormal bir durum olduğunu düşünüyorum bende ama görmeden net birşey söyleyemeyiz.

    İnşallah en makul şekilde sorununuz çözülür.
    uğur bu lastikçinin adresini versene

  19. #19
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    ihtiyar,KUVVETMİRA,Samet Ağır,alp_tunay,mterayes26,ismi hatırlayamadığın bir çok tecrübeli motosiklet kullanıcı kişiler var,umarım görüpte yardımcı olurlar.
    Başka Forza 300 ile kıyasladın mı?

  20. #20
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Barshad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oneriniz ve cevabiniz icin tesekkurler. ancak bu dediklerinizi burda anlatmam o kadar zor ki anlatamam. herhangi bir resim var mi ? ya da ben size servis kitapcigini yollasam oradan bana soyler misiniz ?
    linkleri ekliyorum :
    tum kitapcik : http://mototh.com/en/parts/35/Honda+FORZA+300
    buda arka tekerlek salinim makaralari linki http://mototh.com/en/page/2021

    sadece parca kodlarini kopyala yapistir yapmaniz yeterli. ben resimlerini bulurum gosteririm
    http://mototh.com/en/page/2021# şu linkteki;

    2, 19, 17(özellikle bu), 18, 20,3, 4, 1.

    tekerlek düzeneği bunlar üzerinde çalışıyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)