Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2005 BMW r1200gs ABS Arızası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    osim2001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Motor yaklaşık 3 aydır yatıyordu akü bitmiş. Akü şarj edip tekrar taktık şimdi abs arızası vermeye başladı Ankara’da kime götürebilirim bu konuda tecrübeli olan kim var Bilgi paylaşırsanız memnun olurum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı osim2001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yaklaşık 3 aydır yatıyordu akü bitmiş. Akü şarj edip tekrar taktık şimdi abs arızası vermeye başladı Ankara’da kime götürebilirim bu konuda tecrübeli olan kim var Bilgi paylaşırsanız memnun olurum.
    Ulusan Gölbaşı

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    3 ayda oku bitermi ?

  4. #4
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 ayda oku bitermi ?
    Bitmiş işte sanane!

  5. #5
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı osim2001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yaklaşık 3 aydır yatıyordu akü bitmiş. Akü şarj edip tekrar taktık şimdi abs arızası vermeye başladı Ankara’da kime götürebilirim bu konuda tecrübeli olan kim var Bilgi paylaşırsanız memnun olurum.
    Merhaba, akü zayıfsa yapabilir. Akünün şarjını ölçüp bakın. Ömrü bitmiş olabilir akünün. Olmazsa yeni aküyle tekrar deneyin. Zayıf akü ile çalıştırmaya uğraşmak abs arızasına sebep olabiliyor. Akü zayıfken şarjı tam olmadan marşa basmamak lazım. Kolay gelsin. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #6
    Super Moderator Alper_tim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    Bakırköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    KIA SPORTAGE
    Aküyü değiştirirseniz sorun kalmaz

  7. #7
    osim2001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Akü değişti arıza hala devam ediyor sorun abs merkezinde görünüyor sanırım önceki sahibi hatalı hidrolik yağı koymuş bizde kontrol etmedik kılın garajda yattı şimdi çalıştırdık abs merkezi sorunlu bundan anlayan Ankara’da bir ustaya göstermem lazım ulusan ile bir görüşeceğim başka tavsiye varsa oralar ile de görüşebilirim

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    motoru kullanmadığınız zaman kutup başlarını sökseniz dahamı iyi olurdu?

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Hatalı hidrolik yağı sistemimi bozmuş.Yağı değişince düzelmiyormu.

  10. #10

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Senin yazdıklarından bu işlerden anlayamayan mahalle motorcusuna gösterdiğini anladım .

    Merkezin bozuldugunu nerden biliyorsun ?

    Hata kodu iki türlürlüdür birisi dinamik digeri statik arıza ,
    Birisinde hatalayı yakalayınca hafızaya atar silmedigin müttütçe kalır.
    Digeri hatayı yakalıyınca yazar ..

    Şunu belirteyim hç GS olmadı ama bu genel sistem nasıl kurulur bilirim ..

    GS 911 cihazına bağlatınız mı ?

    GS 911 cihazına bağlatıp hata kodunu sildiriyorsunuz . Sonra sistem tekrar hata yakılıyor ise o zaman geçmiş olsun sizin sistem ABS I , iyi bir usta aramaya başlıyorsunuz ...Ama anlatıklarınızdan sorunuz düşük amper kaynaklı hata kodu gibi duruyor

  11. #11
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    ABS 'de 7-8 bin TL felan diyorlar, gecen bi ilanda okudum, eski GS için abs merkezi bozuk, 7-8 bin masrafı var diye yazmışlar ;) motor 30 bin abssi 10 bin valla zor işler.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı osim2001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü değişti arıza hala devam ediyor sorun abs merkezinde görünüyor sanırım önceki sahibi hatalı hidrolik yağı koymuş bizde kontrol etmedik kılın garajda yattı şimdi çalıştırdık abs merkezi sorunlu bundan anlayan Ankara’da bir ustaya göstermem lazım ulusan ile bir görüşeceğim başka tavsiye varsa oralar ile de görüşebilirim
    Eski ABS sistemlerinde hidrolik değişimi daha farklı ve uğraştırıcıymış sanırım. Şimdiki ABS sistemlerinde aynı, ABS olup olmamasının hidrolik değişimine bir etkisi yok...

  13. #13
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Valla hocam bu aralar yatip kalkıp dua et fren abs merkezinden olmasın problem, yoksa 7-9 bin tokatlar sizin cüzdanı.
    Ha sorun değil diyecek ekonominiz varsa rahat olun halledilmeyecek sorun değil.

  14. #14
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    1 aydır BMW ABS arızası ile uğraşan birisi olarak yazıyorum. Motor R 1100 RT, akü'yü her hafta şarja takıyordum normal olarak. Bir an dalgınlığıma geldi artı eksi kutupları karıştırarak şarj cihazını bağladım. Hemen bir kısa devre ve ABS arıza ışığı yanmaya başladı. Reset attım bir kaz kaç kez olmadı.

    Akü zaten ölmüştü, yeni akü aldım ve taktım. Tekrar reset işlemi yaptım olmadı. Tüm hayallerim suya düştü. Aklıma kısa devre esnasında ABS beynine hasar verdiğim geldi. Durduk yere bir dünya iş çıkmıştı bana. Yabancı forumlarda 10 günlük araştırma yaptım. Elektrik şemalarını inceledim.

    Başladım motoru sökmeye; sensörlerden başladım. arıza göstermiyorlardı. Arka fren lambasının yanık olduğunu tespit ettim. Değiştirdim ancak yine sorun çözülmedi. El mecbur ABS beynini tamamen söktüm. Dağıttım. Elektronikçi bir arkadaşım ile 2 gün boyunca ölçmediğimiz direnç, devre, vb.kalmadı, ancak hepsi çalışıyordu. Başka da mantık yürüteceğimiz, bakacağımız bir parça kalmamıştı. Mecburen çıkma beyin alacak ve takacaktım. Ciddi maliyet olacaktı bana.

    Bir cumartesi sabahı tekrar garaja indim. Motor tamamen sökülmüş halde karşımda duruyor. Sakin kafa ile tekrar yaptıklarımın üstünden geçtim. elektrik tesisatını tek tek kontrol ettim. Sonra birden aklıma; reset düğmesi acaba çalışmıyor mu? geldi. Ön göğüsü tamamen dağıttım ve bingo. Düğmenin arkasında ki soket gevşemiş ve yerinden çıkmış. dolayısı ile reset düğmesine basmamın hiç bir işlevi yokmuş.

    Aslında ilk başta oraya baksaymışım, ne akü alacaktım, ne uğraşacaktım, nede zaman kaybedecektim. Direkt kısa devre olunca insanın aklına başka arızalar geliyor. 1 aylık sıkıntılı süreç mutlu sonla noktalandı. İki günde motoru tekrar topladım.


    BMW'lerde ki ciddi arızaların bazen basit çözümleri olabiliyor. En son bakılacak yer beyin bence. Ayrıca hidrolik değişmemesinden kaynaklı beyinde arıza olabileceğini sanmıyorum. Benim gibi amatör birisi bile çözüm üretebilir. Ne diyeyim. kolay gelsin size.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Geçmiş olsun. Başınıza o kadar sıkıntı açmış olması bile büyük problem bence... Kaç saatinizi harcadınız kim bilir? Zaman demek para demek. Bilakis o kadar para bağlayıp kullanarak zevk almak amacıyla satın aldığınız şey bir sürü vaktinize mal olmuş...

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bu tip durumlarda elde edilen tecrübe paha biçilmez ama. Geçmiş olsun. İnş. konu sahibinin de sorunu çok masraf çıkarmadan çözülür.

  17. #17
    osim2001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Şu ana kadar yapılanlar şöyle yeni akü takıldı sorun devam ediyor. Sensörler ve siviçler kontrol edildi hepsi çalışır halde. Bir elektronikçiye götürdük bu abs tamiri ile ilgileniyormuş abs beynini sökmüşler 2 gün orada kaldı tüm elektroniği valfleri ve servo motoru kontrol ettiler bir hata bulamadılar. Dedikleri şey bana abi hidrolik yağı yanlış koyulmuş fren merkezini bozmuş yenisi gerekiyor. Döndük yine başa geldik

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Arkadaş profesyonel servis elemanı olsa kesin. Gelecekte çok vakit kazandırdı kendisine. Ama değilse daha faydalı ve zevkli şeylere harcamak isterdi vaktini diye tahmin ediyorum...

    Yanlış anlamayın, motosiklete bakım yapmaktan çok zevk alıyorum şahsen. Ancak düzgün çalışması gerekip düzgün çalışmayan parçalar yüzünden oluşan saçmasapan sorunlara vakit harcamaktan çok haz etmiyorum ne yalan söyleyeyim. Ayda yılda bir tadında 3-5 saat harcayabilirim, değişiklik olur. Ama aracın bir ay yatması büyük sıkıntı bence.

  19. #19
    osim2001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Size katılıyorum ancak arıza yapınca kaldır çöpe at yapılamıyor maalesef başa gelince insan uğraşıyor çözmek için

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Erhan Kayacı var ekle facebooktan


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler