Motor yaklaşık 3 aydır yatıyordu akü bitmiş. Akü şarj edip tekrar taktık şimdi abs arızası vermeye başladı Ankara’da kime götürebilirim bu konuda tecrübeli olan kim var Bilgi paylaşırsanız memnun olurum.
Motor yaklaşık 3 aydır yatıyordu akü bitmiş. Akü şarj edip tekrar taktık şimdi abs arızası vermeye başladı Ankara’da kime götürebilirim bu konuda tecrübeli olan kim var Bilgi paylaşırsanız memnun olurum.
3 ayda oku bitermi ?
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Aküyü değiştirirseniz sorun kalmaz
Akü değişti arıza hala devam ediyor sorun abs merkezinde görünüyor sanırım önceki sahibi hatalı hidrolik yağı koymuş bizde kontrol etmedik kılın garajda yattı şimdi çalıştırdık abs merkezi sorunlu bundan anlayan Ankara’da bir ustaya göstermem lazım ulusan ile bir görüşeceğim başka tavsiye varsa oralar ile de görüşebilirim
motoru kullanmadığınız zaman kutup başlarını sökseniz dahamı iyi olurdu?
Hatalı hidrolik yağı sistemimi bozmuş.Yağı değişince düzelmiyormu.
Senin yazdıklarından bu işlerden anlayamayan mahalle motorcusuna gösterdiğini anladım .
Merkezin bozuldugunu nerden biliyorsun ?
Hata kodu iki türlürlüdür birisi dinamik digeri statik arıza ,
Birisinde hatalayı yakalayınca hafızaya atar silmedigin müttütçe kalır.
Digeri hatayı yakalıyınca yazar ..
Şunu belirteyim hç GS olmadı ama bu genel sistem nasıl kurulur bilirim ..
GS 911 cihazına bağlatınız mı ?
GS 911 cihazına bağlatıp hata kodunu sildiriyorsunuz . Sonra sistem tekrar hata yakılıyor ise o zaman geçmiş olsun sizin sistem ABS I , iyi bir usta aramaya başlıyorsunuz ...Ama anlatıklarınızdan sorunuz düşük amper kaynaklı hata kodu gibi duruyor
ABS 'de 7-8 bin TL felan diyorlar, gecen bi ilanda okudum, eski GS için abs merkezi bozuk, 7-8 bin masrafı var diye yazmışlar ;) motor 30 bin abssi 10 bin valla zor işler.
Valla hocam bu aralar yatip kalkıp dua et fren abs merkezinden olmasın problem, yoksa 7-9 bin tokatlar sizin cüzdanı.
Ha sorun değil diyecek ekonominiz varsa rahat olun halledilmeyecek sorun değil.
1 aydır BMW ABS arızası ile uğraşan birisi olarak yazıyorum. Motor R 1100 RT, akü'yü her hafta şarja takıyordum normal olarak. Bir an dalgınlığıma geldi artı eksi kutupları karıştırarak şarj cihazını bağladım. Hemen bir kısa devre ve ABS arıza ışığı yanmaya başladı. Reset attım bir kaz kaç kez olmadı.
Akü zaten ölmüştü, yeni akü aldım ve taktım. Tekrar reset işlemi yaptım olmadı. Tüm hayallerim suya düştü. Aklıma kısa devre esnasında ABS beynine hasar verdiğim geldi. Durduk yere bir dünya iş çıkmıştı bana. Yabancı forumlarda 10 günlük araştırma yaptım. Elektrik şemalarını inceledim.
Başladım motoru sökmeye; sensörlerden başladım. arıza göstermiyorlardı. Arka fren lambasının yanık olduğunu tespit ettim. Değiştirdim ancak yine sorun çözülmedi. El mecbur ABS beynini tamamen söktüm. Dağıttım. Elektronikçi bir arkadaşım ile 2 gün boyunca ölçmediğimiz direnç, devre, vb.kalmadı, ancak hepsi çalışıyordu. Başka da mantık yürüteceğimiz, bakacağımız bir parça kalmamıştı. Mecburen çıkma beyin alacak ve takacaktım. Ciddi maliyet olacaktı bana.
Bir cumartesi sabahı tekrar garaja indim. Motor tamamen sökülmüş halde karşımda duruyor. Sakin kafa ile tekrar yaptıklarımın üstünden geçtim. elektrik tesisatını tek tek kontrol ettim. Sonra birden aklıma; reset düğmesi acaba çalışmıyor mu? geldi. Ön göğüsü tamamen dağıttım ve bingo. Düğmenin arkasında ki soket gevşemiş ve yerinden çıkmış. dolayısı ile reset düğmesine basmamın hiç bir işlevi yokmuş.
Aslında ilk başta oraya baksaymışım, ne akü alacaktım, ne uğraşacaktım, nede zaman kaybedecektim. Direkt kısa devre olunca insanın aklına başka arızalar geliyor. 1 aylık sıkıntılı süreç mutlu sonla noktalandı. İki günde motoru tekrar topladım.
BMW'lerde ki ciddi arızaların bazen basit çözümleri olabiliyor. En son bakılacak yer beyin bence. Ayrıca hidrolik değişmemesinden kaynaklı beyinde arıza olabileceğini sanmıyorum. Benim gibi amatör birisi bile çözüm üretebilir. Ne diyeyim. kolay gelsin size.
Geçmiş olsun. Başınıza o kadar sıkıntı açmış olması bile büyük problem bence... Kaç saatinizi harcadınız kim bilir? Zaman demek para demek. Bilakis o kadar para bağlayıp kullanarak zevk almak amacıyla satın aldığınız şey bir sürü vaktinize mal olmuş...
Bu tip durumlarda elde edilen tecrübe paha biçilmez ama. Geçmiş olsun. İnş. konu sahibinin de sorunu çok masraf çıkarmadan çözülür.
Şu ana kadar yapılanlar şöyle yeni akü takıldı sorun devam ediyor. Sensörler ve siviçler kontrol edildi hepsi çalışır halde. Bir elektronikçiye götürdük bu abs tamiri ile ilgileniyormuş abs beynini sökmüşler 2 gün orada kaldı tüm elektroniği valfleri ve servo motoru kontrol ettiler bir hata bulamadılar. Dedikleri şey bana abi hidrolik yağı yanlış koyulmuş fren merkezini bozmuş yenisi gerekiyor. Döndük yine başa geldik
Arkadaş profesyonel servis elemanı olsa kesin. Gelecekte çok vakit kazandırdı kendisine. Ama değilse daha faydalı ve zevkli şeylere harcamak isterdi vaktini diye tahmin ediyorum...
Yanlış anlamayın, motosiklete bakım yapmaktan çok zevk alıyorum şahsen. Ancak düzgün çalışması gerekip düzgün çalışmayan parçalar yüzünden oluşan saçmasapan sorunlara vakit harcamaktan çok haz etmiyorum ne yalan söyleyeyim. Ayda yılda bir tadında 3-5 saat harcayabilirim, değişiklik olur. Ama aracın bir ay yatması büyük sıkıntı bence.
Size katılıyorum ancak arıza yapınca kaldır çöpe at yapılamıyor maalesef başa gelince insan uğraşıyor çözmek için
Erhan Kayacı var ekle facebooktan
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)