konuyu hortlatalım, belki ileride birilerinin işine yarar.
dün akşam eve dönüş sırasında verdiğim kısa moladan sonra abs ışığı yandı ve hareket ettikten sonra abs devreye girmedi. aha dedim sonunda benim motorda da meşhuur abs sorunu oluştu. neticede en korkulan arıza, bugüne kadar sorunsuz çalışırken maalesef beni de buldu.
tabii panikle hemen abs beyni, fren merkezi vs. gibi kolayca söylenen 30bin 40bin TL gibi rakamlar kulağımda çınladı. hatta kulağımda çınlamakla kalmadı, sorduğum bir kaç yer gayet sakin şekilde bu rakamları telafuz ettiler.
şoku atlattıktan sonra, nasılsa ölmüş eşek kurttan korkmaz, bundan kötü ne olabilir her halükarda bu paraları vereceksem biraz kurcalayayım dedim.
r1200gs tamiri bakımı vs. hiçbir konuda bilgi ve tecrübem yok. basit yağ değişimini bile motorcuma yaptırırım. ama motorcum en erken önümüzdeki hafta müsaitim dedi, ben de biraz kurcalayabilir miyim diye izin aldım ve işe başladım.
güzelce söktük bizim delikanlının grenajlarını
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...924/MANgvB.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...924/P936pp.jpg
abs ünitesine giden tüm kabloları, tesisatı, soketleri, swichleri, ampülleri, duyları, vidaları ve akla gelebilecek hemen her şeyi tek tek dikkatlice kotrol ettim ama sonuç nafile..
maalesef abs devreye girmedi. ön ve arka fren swich'lerini de ölçü aleti ile kontrol ettim. ve fakat bir sonuç bulamadım.
ümidi kesip motoru komple geri topladıktan sonra vereceğim 30-40bin için kredi mi çeksem diye düşünürken, bu motorla ilgili milletin olumsuz yorumlarında (abs ile ilgili) haklı olduklarını düşünürken son bir şey daha deneyeyim dedim.
ve bu kadar ümitsiz uğraşın sonucunda, bütün sorunun ön fren manetindeki basit mekanik swich'ten olduğunu fark ettim.
sorunlu parça bu arkadaş:
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...924/RVuNVC.jpg
dışarıdan sorun görünmemesine rağmen içine de bakayım belki yayında veya kontak uçlarında sorun vardır diye söküyorum ancak içi ilk günkü gibi tertemiz ve sorunsuz görünüyor:
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...923/buABcZ.jpg
tertemiz ve sorunsuz görünmesine rağmen bu arkadaş tüm sorunun sebebi çıktı. şimdi bu parçanın fiyatı bugün itibari ile 800tl ile 1500tl arasında. soketin dibinden kesip asıl işi yapan mekanik swich değişimi yapıp (ortalama 20tl maliyet ile) yerine takacağım.
uzun lafın kısası, bazen çok büyük çok masraflı gibi görünen arızalarda, hemen en büyük ve en pahalı parçadan ilerlemek yerine çok dikkatli ve detaylı araştırarak (tabii biraz da şans faktörü lazım) büyük gibi görünen sorunlar çözülebiliyor.
bir gün bmw r1200gs abs problem diye bir arama yapan arkadaşın işine yaraması dileğiyle...
not: en başta ön ve arka swich'leri kontrol ettiğimi söylemiştim. kafa karışıklığı olmasın, bu swich motor üzerine montajlı değilken sağlam görünüyor, kontak uçları ve yay da sağlam görünüyor. ancak mantıksız ve akla aykırı şekilde tesisata soketini taktığımız anda sorun çıkarıyor. tesisata bağlanmazsa değerler sağlam görünüyor. buna aklım ermedi, çok da önemsemedim zaten. bazen mantıksız işler olabiliyor. dolayısıyla, abs sorunu yaşarsanız mutlaka ama mutlaka swich kontrolü yapın. en basitinden tesisattan ayırın ve soket ucuna köprü atıp test edin.
büyük masraflar beklerken belki benim gibi şanslı gününüze denk gelir ve ucuza sorunu çözersiniz.
dünya kadar para alıp swich değiştirerek beyin tamiri yapıldı ve abs ünitesi değişti diyen ustacıkların hatalarından dolayı bu motorların abs konusunda adının çıkması da ayrı bir sorun...