neden gaz kesince hala motor gaz yiyor?
Reklamlar
-
11 Ağustos 2006, 01:16
#1
SAYIN ARKADAŞLAR... Benim motor sapıttı sanırsam kaçak benzinden gibi ama,yinede siz karar verin .Motor ilk marşta basıyor sabahları veya günün herhangi bir zamanında,fakat bir süre sonra stop ediyor ve jigleyi çekip gazı sona kadar verince tekrar çalışıyor.Ayrıca motora gaz verip,gaz kolunu bırakıyorum ama yinede motor 1 sn gibi gaz yemeye devam ediyor.Ve bu vitez değiştirme esnasında sorun çıkartıyor hali ile.ve vitezde giderkende gaz verip çekiyorum motor hali ile istem dışı yoluna devam ediyor ve tehlike yaratıyor,bunun sebebi ne olabilir.Yarın bir gözle kontrol edeceğim ve sorun çöüzlmezse bana Urfa servis yolu gözükecek ve mesafemde bayağı uzun 400km.......Saygılar
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
Reklamlar
-
11 Ağustos 2006, 01:37
#2
Biz arabayı otomatik cikle yaptırdık araba gaz vermesende gaz verirmiş gibi gidiyor vites değiştirmek için gaz vermene gerek yok kendi hızlanıyor zaten.
Ama motor neden böyle yaw
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
-
11 Ağustos 2006, 01:40
#3
hava filtresinde sorun olabilir.. tıkanmış falan olabilir..
yada karbüratöre pislik fln gelmiştir.. yeterince yakıt gelmiyo ve fakir karışım oluyodur.. o yüzdende devirli ve ayarsız çalışıyo olabilir..
-
11 Ağustos 2006, 02:04
#4
Bana jikle kapanmıyor gibi geldi. Jiklenin yaptığı hava miktarını azaltıp zengin karışım yapıp (yada yakıtı artırıp zengin karışım yapıp) aynı zamanda bir miktar gaza basmaktır zaten. Jikleyi hareket etmeden önce kapatıyorsun değilmi? Eğer kapatıyorsan, teldeki yada karbüratördeki bir problemden dolayı kapanmıyor olabilir bence bunu kontrol et. Kaçak benzinden olması imkansız gibi. Yani benzin pis olsa aptal çalışır, oktanı düşük olsa vuruntu yapar ama gaza basmaz yani. Gaz teli yakıtı değil havayı kontrol eder. Gaz teli yada jikle teli takılı kalmadığı sürece karbüratörlü aracın kendiliğinden yürümesi zor bir olasılık.
-
11 Ağustos 2006, 02:09
#5
en iyisimi sen servise git en sağlamı o olur bence
-
11 Ağustos 2006, 02:10
#6
Arkadaşlar yorumlar için teşekkürler...memin1857 banada jigle gibi geldi ama.Sorun şuki motor normal rölantide çalışırken bir sorun yok.devir 1400 e göre ayarlı çalışıyor...
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
11 Ağustos 2006, 02:15
#7
Motor çalışmıyorken gaz elciğini aç kapa bakalım takılma yapıyormu ses yapıyormu? (motor açıkken titreşim ve sesten anlaşılmıyor çünkü)
Birde eğer vites değiştirdiğinde kontrolsüz hızlanma yaptığı anda "gazı ellemeden" debriyajı sıktığında devrin iyice artması lazım bu oluyormu diye bak birde. Çünkü motor boşa düştüğünde daha rahat çalışacağı için aynı gazda boş viteste (yada debriyaj çekili iken) daha yüksek devire çıkar. Sen motorun kontrolsüz yürüdüğünü gördüğünde otomatik olarak gaz elciğine müdahele edip sorunu yokediyor olabilirsin.
-
11 Ağustos 2006, 19:37
#8
Forumdan Uzaklaştırıldı
karbratör içinde lastik bir parça var o delinince yapar veya eksantrik ayarından yapar daha önce benim başıma gelmişti bu olay.
-
12 Ağustos 2006, 00:19
#9
zydar adlı üyeden alıntı
karbratör içinde lastik bir parça var o delinince yapar veya eksantrik ayarından yapar daha önce benim başıma gelmişti bu olay.
Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
12 Ağustos 2006, 00:57
#10
ben olsam tamirciye giderdim... sorunu öğrensem bile tamir edemeyeceğim için...
Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!
-
12 Ağustos 2006, 01:30
#11
500 km mi?_?...
-
12 Ağustos 2006, 01:41
#12
gaz teli takılı kalıyo bence bide memin kardeşim ben gaz tgelinin benzini değil havayı ayarlar kısmını anlayamadım biraz yardımcı olurmusun
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
12 Ağustos 2006, 01:48
#13
cgl125 adlı üyeden alıntı
gaz teli takılı kalıyo bence bide memin kardeşim ben gaz tgelinin benzini değil havayı ayarlar kısmını anlayamadım biraz yardımcı olurmusun
Bütün otomobil ve motosikletlerde gaz pedalı/elciği karbüratör yada oksijen sensörüne giren havayı açıp kapatır. Yani aslında gaz değil hava pedalı. Gaz pedalına bastığınız zaman hava girişi artınca bunu karşılığı olan yakıt kendiliğinden emilir. Olay bundan ibaret. Ha tabi hava girişini ayarlıyorda olsa sonuçta gaz pedalı gaz pedalıdır
-
12 Ağustos 2006, 02:11
#14
peki benim karbüratörde şamandıra sistemi var mesela benzin alt hazneye doluyo gaz telide bir pimi kontrol ediyo buarada hava girişinide bir pistonla kapatmış oluyo gazı çektiğinde motorun pistonunun emişi ile pimin ordan benzin pimin üstündeki pistondanda hava geliyo ve karışım halinde motora gidiyo yeni karbüratörlerde dediğin gibi dir o zaman yada eskilerdeki sistemide ben yanlış anladıysam açıklarsan sevinirim
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
12 Ağustos 2006, 02:46
#15
Eski yeni tüm sistemlerde böyle olması lazım. Piston dediğin Kelebek. Yani kelebeğe benzediği için öyle deniyor. Benzin bölümü zaten hep açıktır. Karbüratörde venturi denilen bir dar bölüm bulunur. Burası dar olduğundan oradan geçen hava hızlanır ve basıncı düşer basıncı düşüncede sabit açıklıkta olan delikten yakıtı emer. Şamandıranın üstündeki emiş sadece hazneye emiş yapar, silindire giren emişte aşağıdaki fotoğrafta göreceğin gibi bir valf yok. Şamandıranın olayı hazne yeterince benzin doluysa ve motor fazla yakıt talep etmiyorsa dolumu kapatmaktır. Ama bu sadece benzin girişini regüle etmek için (örneğin sert bir dönüşte kısa süreli benzin kesilse bile motor etkilenmez), yani motorun silindirine girmesiyle bi alakası yok.
AIR: Hava
GAS: Benzin
Throttle Valve: Gaz kelebeği (gaz pedalına yada elciğine bağlı)
Choke Valve: Jikle (Bazı sistemlerde farklıdır)
blackhawk adlı üyeden alıntı
Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
Lastiğin olduğu yerden hava emiyorsa kendiliğinden benzin çekip gaz verebilir haklısınız. Ama ben olsam 500km gideceğime o lastik parçayı ve yanında karbüratör tamir takımını (conta vs) kargoyla istetir kendim takardım. Yada bir tamirciden rica ederdim. 500km yol yapılırmı bir lastik için yaw. HEMDE BOZUK KARBÜRATÖRLE?
-
12 Ağustos 2006, 17:48
#16
memin 1857 sağol dostum bencede blackhawk sen parçayı iste ve kendin yapamazsan bile en kötüsü bi karbüratörcü veya benzeri biraz anlayan birini bulurusun yardımcı olur
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
12 Ağustos 2006, 18:07
#17
memin1857 adlı üyeden alıntı
Motor çalışmıyorken gaz elciğini aç kapa bakalım takılma yapıyormu ses yapıyormu? (motor açıkken titreşim ve sesten anlaşılmıyor çünkü)
Birde eğer vites değiştirdiğinde kontrolsüz hızlanma yaptığı anda "gazı ellemeden" debriyajı sıktığında devrin iyice artması lazım bu oluyormu diye bak birde. Çünkü motor boşa düştüğünde daha rahat çalışacağı için aynı gazda boş viteste (yada debriyaj çekili iken) daha yüksek devire çıkar. Sen motorun kontrolsüz yürüdüğünü gördüğünde otomatik olarak gaz elciğine müdahele edip sorunu yokediyor olabilirsin.
memin1857
ben bu siteye henüz yeniyim forumları kontrol ediyorum nerde bir teknik problem olsa teknik servis gibi memin 1857'nin yorumlarını görüyorum Gerçektende yorumlarının çoğu doğru usta kusura bakma ama meleğini çok merak ettim.Söylemek istemezsende canın sağolsun..
-
13 Ağustos 2006, 03:35
#18
Meleğimimi merak ettin? Ne meleği yaw?
-
13 Ağustos 2006, 21:19
#19
Forumdan Uzaklaştırıldı
blackhawk adlı üyeden alıntı
Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
arkadaşım 500km yol yapmana gerek yok sen bir karburatorcüye git baktır elinde yoksa bile kargo ile isteyebilirsiniz okadar yolu yaptığına değmez bence hatta daha önce karbüratörü söktüysen sen bile değiştirebilirsin.
-
16 Ağustos 2006, 00:41
#20
''cgl125'' ,senin bahsettiğin olay doğru.Senin motorundaki karbüratörde -yatay akışlı karbüratörler- söylediğin gibi çalışır.Bir piston hava akışını kontrol ederken pistonun ucundaki bir iğne de benzin memesini kontrol eder.''memin1857'' arkadışımızın koyduğu resimden tamamen farklı bir yapıya sahiptir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler