Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

neden gaz kesince hala motor gaz yiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    SAYIN ARKADAŞLAR... Benim motor sapıttı sanırsam kaçak benzinden gibi ama,yinede siz karar verin .Motor ilk marşta basıyor sabahları veya günün herhangi bir zamanında,fakat bir süre sonra stop ediyor ve jigleyi çekip gazı sona kadar verince tekrar çalışıyor.Ayrıca motora gaz verip,gaz kolunu bırakıyorum ama yinede motor 1 sn gibi gaz yemeye devam ediyor.Ve bu vitez değiştirme esnasında sorun çıkartıyor hali ile.ve vitezde giderkende gaz verip çekiyorum motor hali ile istem dışı yoluna devam ediyor ve tehlike yaratıyor,bunun sebebi ne olabilir.Yarın bir gözle kontrol edeceğim ve sorun çöüzlmezse bana Urfa servis yolu gözükecek ve mesafemde bayağı uzun 400km.......Saygılar
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Biz arabayı otomatik cikle yaptırdık araba gaz vermesende gaz verirmiş gibi gidiyor vites değiştirmek için gaz vermene gerek yok kendi hızlanıyor zaten.
    Ama motor neden böyle yaw
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  3. #3
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hava filtresinde sorun olabilir.. tıkanmış falan olabilir..

    yada karbüratöre pislik fln gelmiştir.. yeterince yakıt gelmiyo ve fakir karışım oluyodur.. o yüzdende devirli ve ayarsız çalışıyo olabilir..
    CBR 600F Honda,

  4. #4
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Bana jikle kapanmıyor gibi geldi. Jiklenin yaptığı hava miktarını azaltıp zengin karışım yapıp (yada yakıtı artırıp zengin karışım yapıp) aynı zamanda bir miktar gaza basmaktır zaten. Jikleyi hareket etmeden önce kapatıyorsun değilmi? Eğer kapatıyorsan, teldeki yada karbüratördeki bir problemden dolayı kapanmıyor olabilir bence bunu kontrol et. Kaçak benzinden olması imkansız gibi. Yani benzin pis olsa aptal çalışır, oktanı düşük olsa vuruntu yapar ama gaza basmaz yani. Gaz teli yakıtı değil havayı kontrol eder. Gaz teli yada jikle teli takılı kalmadığı sürece karbüratörlü aracın kendiliğinden yürümesi zor bir olasılık.

  5. #5
    agcaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Motosikleti
    Keeway Focus 100
    en iyisimi sen servise git en sağlamı o olur bence

  6. #6
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Arkadaşlar yorumlar için teşekkürler...memin1857 banada jigle gibi geldi ama.Sorun şuki motor normal rölantide çalışırken bir sorun yok.devir 1400 e göre ayarlı çalışıyor...
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  7. #7
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Motor çalışmıyorken gaz elciğini aç kapa bakalım takılma yapıyormu ses yapıyormu? (motor açıkken titreşim ve sesten anlaşılmıyor çünkü)
    Birde eğer vites değiştirdiğinde kontrolsüz hızlanma yaptığı anda "gazı ellemeden" debriyajı sıktığında devrin iyice artması lazım bu oluyormu diye bak birde. Çünkü motor boşa düştüğünde daha rahat çalışacağı için aynı gazda boş viteste (yada debriyaj çekili iken) daha yüksek devire çıkar. Sen motorun kontrolsüz yürüdüğünü gördüğünde otomatik olarak gaz elciğine müdahele edip sorunu yokediyor olabilirsin.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    karbratör içinde lastik bir parça var o delinince yapar veya eksantrik ayarından yapar daha önce benim başıma gelmişti bu olay.

  9. #9
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Alıntı zydar adlı üyeden alıntı
    karbratör içinde lastik bir parça var o delinince yapar veya eksantrik ayarından yapar daha önce benim başıma gelmişti bu olay.
    Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  10. #10
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    ben olsam tamirciye giderdim... sorunu öğrensem bile tamir edemeyeceğim için...
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  11. #11
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    500 km mi?_?...
    CBR 600F Honda,

  12. #12
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    gaz teli takılı kalıyo bence bide memin kardeşim ben gaz tgelinin benzini değil havayı ayarlar kısmını anlayamadım biraz yardımcı olurmusun
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  13. #13
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı cgl125 adlı üyeden alıntı
    gaz teli takılı kalıyo bence bide memin kardeşim ben gaz tgelinin benzini değil havayı ayarlar kısmını anlayamadım biraz yardımcı olurmusun
    Bütün otomobil ve motosikletlerde gaz pedalı/elciği karbüratör yada oksijen sensörüne giren havayı açıp kapatır. Yani aslında gaz değil hava pedalı. Gaz pedalına bastığınız zaman hava girişi artınca bunu karşılığı olan yakıt kendiliğinden emilir. Olay bundan ibaret. Ha tabi hava girişini ayarlıyorda olsa sonuçta gaz pedalı gaz pedalıdır

  14. #14
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    peki benim karbüratörde şamandıra sistemi var mesela benzin alt hazneye doluyo gaz telide bir pimi kontrol ediyo buarada hava girişinide bir pistonla kapatmış oluyo gazı çektiğinde motorun pistonunun emişi ile pimin ordan benzin pimin üstündeki pistondanda hava geliyo ve karışım halinde motora gidiyo yeni karbüratörlerde dediğin gibi dir o zaman yada eskilerdeki sistemide ben yanlış anladıysam açıklarsan sevinirim
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  15. #15
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Eski yeni tüm sistemlerde böyle olması lazım. Piston dediğin Kelebek. Yani kelebeğe benzediği için öyle deniyor. Benzin bölümü zaten hep açıktır. Karbüratörde venturi denilen bir dar bölüm bulunur. Burası dar olduğundan oradan geçen hava hızlanır ve basıncı düşer basıncı düşüncede sabit açıklıkta olan delikten yakıtı emer. Şamandıranın üstündeki emiş sadece hazneye emiş yapar, silindire giren emişte aşağıdaki fotoğrafta göreceğin gibi bir valf yok. Şamandıranın olayı hazne yeterince benzin doluysa ve motor fazla yakıt talep etmiyorsa dolumu kapatmaktır. Ama bu sadece benzin girişini regüle etmek için (örneğin sert bir dönüşte kısa süreli benzin kesilse bile motor etkilenmez), yani motorun silindirine girmesiyle bi alakası yok.

    AIR: Hava
    GAS: Benzin
    Throttle Valve: Gaz kelebeği (gaz pedalına yada elciğine bağlı)
    Choke Valve: Jikle (Bazı sistemlerde farklıdır)

    Alıntı blackhawk adlı üyeden alıntı
    Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
    Lastiğin olduğu yerden hava emiyorsa kendiliğinden benzin çekip gaz verebilir haklısınız. Ama ben olsam 500km gideceğime o lastik parçayı ve yanında karbüratör tamir takımını (conta vs) kargoyla istetir kendim takardım. Yada bir tamirciden rica ederdim. 500km yol yapılırmı bir lastik için yaw. HEMDE BOZUK KARBÜRATÖRLE?

  16. #16
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    memin 1857 sağol dostum bencede blackhawk sen parçayı iste ve kendin yapamazsan bile en kötüsü bi karbüratörcü veya benzeri biraz anlayan birini bulurusun yardımcı olur
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  17. #17
    atavratbraveheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor çalışmıyorken gaz elciğini aç kapa bakalım takılma yapıyormu ses yapıyormu? (motor açıkken titreşim ve sesten anlaşılmıyor çünkü)
    Birde eğer vites değiştirdiğinde kontrolsüz hızlanma yaptığı anda "gazı ellemeden" debriyajı sıktığında devrin iyice artması lazım bu oluyormu diye bak birde. Çünkü motor boşa düştüğünde daha rahat çalışacağı için aynı gazda boş viteste (yada debriyaj çekili iken) daha yüksek devire çıkar. Sen motorun kontrolsüz yürüdüğünü gördüğünde otomatik olarak gaz elciğine müdahele edip sorunu yokediyor olabilirsin.
    memin1857
    ben bu siteye henüz yeniyim forumları kontrol ediyorum nerde bir teknik problem olsa teknik servis gibi memin 1857'nin yorumlarını görüyorum Gerçektende yorumlarının çoğu doğru usta kusura bakma ama meleğini çok merak ettim.Söylemek istemezsende canın sağolsun..

  18. #18
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı atavratbraveheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    memin1857
    ben bu siteye henüz yeniyim forumları kontrol ediyorum nerde bir teknik problem olsa teknik servis gibi memin 1857'nin yorumlarını görüyorum Gerçektende yorumlarının çoğu doğru usta kusura bakma ama meleğini çok merak ettim.Söylemek istemezsende canın sağolsun..
    Meleğimimi merak ettin? Ne meleği yaw?

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    Alıntı blackhawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sanırsam sorun bir lastik yırtılması Urfa honda servisinden yetkili de öyle dedi.Sanırsam servis yolu gözüktü.Aman Allah'ım 500 km yol gitmem gerekecek!
    arkadaşım 500km yol yapmana gerek yok sen bir karburatorcüye git baktır elinde yoksa bile kargo ile isteyebilirsiniz okadar yolu yaptığına değmez bence hatta daha önce karbüratörü söktüysen sen bile değiştirebilirsin.

  20. #20
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    ''cgl125'' ,senin bahsettiğin olay doğru.Senin motorundaki karbüratörde -yatay akışlı karbüratörler- söylediğin gibi çalışır.Bir piston hava akışını kontrol ederken pistonun ucundaki bir iğne de benzin memesini kontrol eder.''memin1857'' arkadışımızın koyduğu resimden tamamen farklı bir yapıya sahiptir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler