Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Mondial 150 ZC | KONYADA HİÇBİR USTANIN ÇÖZEMEDİĞİ ARIZA!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Selamın aleyküm arkadaşlar, motorum Mondial 150 ZC 2007 Model 25700KM'de.. Motosikletime 2 aydır müsibet olan lanet olası arızayı anlatmak istiyorum. 1 Sene içerisinde 4500TL ye yakın masraf yaptım. Çinden komple sandık motor getirtip koysam bu kadar dert açılmazdı başıma.. Ben soğuk memlekette yaşıyorum ben burda sabahları -15 de marş basıyorum bu motora tak diye canavar gibi alıp keklik gibi fıtı fıtı rolantide sayan motor şimdi mobilete döndü. Sabahları öldür allah çalıştıramıyorum çok zor. Hadi güç bela çalıştırdım elimi gazdan çekemiyorum ki çektiğim anda pat geri gidiyor. Öğle saatleri oldumu biraz daha rahat çalışıyor kesinlikle ve kesinlikle rolantiyi ne kadar açarsan aç motor rolantide durmuyor. Bu gün bir video çektim orta sehpaya aldım motoru çalıştırdım artık ömrü 15 saniye. çalışıyor çalışıyor devir düşmeye başlıyor öksürme aksırma derken tak gidiyo sanki motorun ümüğünü sıkıyorlar. Giderkende "sadece düşük devirlerde ve sadece kalkış yaparken" ne kadar gaz verirsen ver motor gaz kesiyor sonra bi şahlanıyor neredeyse tekere gelecek öyle bir tepki veriyor. Böyle sorunlara rağmen 30tl lik benzin ile 165km yol yapıyor. Hava ayarı cart curt demeyin lütfen. Karbüratör değişti "YAKITLA ALAKALI NE VARSA EN UFAK PARÇASINA KADAR" değişti. Egzozmu tıkalı dedim gittim egzoz aldım aynı bilmem ne derken artık takatim kalmadı. deponun içine kibriti çakıp atacam çok az kaldı. Artık ben sorunumun elektriksel olduğunu düşünmeye başladım. Motorda orjinalden gelme şarj göstergesi var maşallah şarjı 14v den aşşağı inmiyor. akümde daha 1 senelik. Konjektörüm arızalı olsa akümü şişirirdi diye düşünüyorum. Statör cortladı desek niye bu kadar sağlam şarjı var? geriye kaç seçenek kalıyorda? Buji kablomda bobinimde yeni. Hatta bobin kablosunda kaçak önleyici vernikli tel çekili. Resmen arza ile saklambaç oynuyorum tekmelememek için zor duruyorum. Bu site sayesinde birkaç sorunumu hallettim. Artık burdaki ustalara gide gide kendim usta oldum. Tek çarem burası.. Subap ayarı diyecek arkadaşlar içinde şöyle söyliyeyim subap ayarını kontrol ettim en son ayarladığım şekilde. Hiç bozulmamış. Motorun eski halini mumla arar oldum yokmu derdime çare birisi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Takılan karbüratör sıfır mı ? Anlattıklarınız karbüratör sorunu gibi duruyor, o yüzden soruyorum. Sıfır bile olsa bir iki ayar yapmak gerekebilir karbüratöre.
    Neyse, umarım çözülür.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Böyle şeylerin çok basit bi çözümü olur genelde. Buluncada kendine kızarsın. Başıma bikaç kez geldi çözülemeyen sorun.

    Senin sorunun bence bi yerden hava alıyor. Manifoldun ordan olabilir. Yada silindirin contalardan filan.

  4. #4
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    jigle takılı kalmış olabilir

  5. #5

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Takılan karbüratör sıfır mı ? Anlattıklarınız karbüratör sorunu gibi duruyor, o yüzden soruyorum. Sıfır bile olsa bir iki ayar yapmak gerekebilir karbüratöre.
    Neyse, umarım çözülür.
    Sıfır kardeşim, alırken adama dedim ayar gerektiriyormu diye. Fabrikasyon ayarıyla gelir dedi. Pek geçecek gibi durmuyor yoksa balyozla parçalayıp çöp konteynerine koyacam az kaldı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle şeylerin çok basit bi çözümü olur genelde. Buluncada kendine kızarsın. Başıma bikaç kez geldi çözülemeyen sorun.

    Senin sorunun bence bi yerden hava alıyor. Manifoldun ordan olabilir. Yada silindirin contalardan filan.
    Bu motor 2009 senesinden beri bende. Karşılaştığım sorunları saymaya kalksam. matematik devrimcisi falan olurdum. Manifoldun kağıt contasını kemik contasını manifoldun ortasındaki oring contayıda yeniledim gittim manifolduda yeniledim. Hava alması benimde aklıma geldi.açtım üst kapağı saplamaları sıkmaya çalıştım taş gibi zaten. silindirin yanındaki 2 uzun civatayıda yokladım gayet iyi. hava alacak biryeri yok yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

    Alıntı UğurDankı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jigle takılı kalmış olabilir
    Jiklenin kablosunu ayırsanda aynı ayırmasanda. Nereye gidiyor o jiklenin kabloları ben oralara bir baksam?

  6. #6

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Jiglenin kablosu karbüratöre gider, fakat o modellerde otomatik jigle varmıydı acaba?
    Otomatik jiglede iğne olur, iğne soğukken içeri girer ısındıktan sonra geri çıkar bunu ısıyla mekanik olarak yapar. Eğer jigle otomatikse bozulduysa iğne geri çıkmıyor ve havayı kesiyor olabilir. Otomatik jigle karbüratörün üstünde, sağında veya solunda koyu siyah plastik parçadır.
    Ben bu jigleyi iptal etmiştim çok yaktırıyodu motora, düzgün çalışmıyordu.
    Şuda olabilir; eğer jikle otomatikse arızalı ise, bundan dolayı sabahları geç çalışıyor olabilir.

  7. #7
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    valla bende telli jigle var sol kütüğe gidiyor sizde ki nasıl bilemiyorum

  8. #8

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Onkarakter

  9. #9

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jiglenin kablosu karbüratöre gider, fakat o modellerde otomatik jigle varmıydı acaba?
    Otomatik jiglede iğne olur, iğne soğukken içeri girer ısındıktan sonra geri çıkar bunu ısıyla mekanik olarak yapar. Eğer jigle otomatikse bozulduysa iğne geri çıkmıyor ve havayı kesiyor olabilir. Otomatik jigle karbüratörün üstünde, sağında veya solunda koyu siyah plastik parçadır.
    Ben bu jigleyi iptal etmiştim çok yaktırıyodu motora, düzgün çalışmıyordu.
    Şuda olabilir; eğer jikle otomatikse arızalı ise, bundan dolayı sabahları geç çalışıyor olabilir.
    Evet otomatik jikle var. Karbüratorden kablo bir sokete gidiyor. benim merak ettiğim kısım o soketin nerden geldiği yani bir kopukluk vs. O jikle elektriği nerden alıyor ben bunu merak ediyorum.

  10. #10

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    O soketin kablosunun nereden geldiğini bilmiyorum tam olarak, fakat sokette elektrik olup olmadığını öğrenirsen çözümün daha basit olur.

  11. #11

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O soketin kablosunun nereden geldiğini bilmiyorum tam olarak, fakat sokette elektrik olup olmadığını öğrenirsen çözümün daha basit olur.
    Jikleyi söktüğümde iğnenin durumu açık. Kabloda elektrik yoksa bile soğuk havalarda iğnenin açık olması benim avantajıma olması lazım öyle değilmi bi yanlışım varmı?

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    motor bloğu üzerinde yağ sızıntısı var mı?

    eğer silindir kapak contası hasar görmüş ise kompresyonun bir kısmını dışarıya veriyor olabilir, buda düzensizliğe yol açar.

    Şarj durumunuz 14 volt ise şarj sisteminde bir sorun yok demektir.

  13. #13
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    Alıntı yapıyorum

    Jikle soğuk motoru çalıştırmak için gereken yakıt karışım ayarlarını yapar. Hava-yakıt karışımı çok soğuk olunca motor düzgün çalışmaz veya zaman zaman durur. Jikle çekildiğinde hava-yakıt karışımını “zenginleştirir”. Jikle karbüratörün ağzında gerektiğinde içeri giren havayı bloke eden özel bir parçadır.

    Jikle plakası kapanınca altındaki vakum artar, daha fazla yakıt çekmeye başlar. Zengin yakıt karışımı düşük ısılarda da yanarak motorun ısınmasını sağlar. Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerindedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir.

    Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar. Buradaki problem, sürücüler araç ısındıktan sonra jikleyi tam olarak açmayı unutur, bunun sonucunda zengin yakıt karışımı yanma odasında ve bujilerde kurum (karbon) oluşturur. Bu sorunu gidermek için otomatik jikle bulunmuştur. Otomatik jikle motor ısısına dayanır. Jikle valfi egzoz ısısı ile çalışan bir termostat tarafından kontrol edilir. Motor soğukken çalıştırmak için valf kapanır ve motor ısındıkça yavaş yavaş açılır. Otomatik jikledeki elektrik ısıtmalı bobin jikle valfinin kapalı olduğu zamanı kısaltmak için kullanılır.


    ancak motordan motora değişiyor bendeki telli sistem hava kelebeğini elle ayarlamanı sağlıyor sizdeki elektirikli ama neye ne yapıyor bilemiyorum

  14. #14

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor bloğu üzerinde yağ sızıntısı var mı?

    eğer silindir kapak contası hasar görmüş ise kompresyonun bir kısmını dışarıya veriyor olabilir, buda düzensizliğe yol açar.

    Şarj durumunuz 14 volt ise şarj sisteminde bir sorun yok demektir.
    Herhangi bi sızıntı yok. Ben kompresyon kaçağını motoru senteye alıp buji yuvasından basınç vererek kontrol ettim kaçak yok. Yani subaplar bile kaçırmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Alıntı UğurDankı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıntı yapıyorum

    Jikle soğuk motoru çalıştırmak için gereken yakıt karışım ayarlarını yapar. Hava-yakıt karışımı çok soğuk olunca motor düzgün çalışmaz veya zaman zaman durur. Jikle çekildiğinde hava-yakıt karışımını “zenginleştirir”. Jikle karbüratörün ağzında gerektiğinde içeri giren havayı bloke eden özel bir parçadır.

    Jikle plakası kapanınca altındaki vakum artar, daha fazla yakıt çekmeye başlar. Zengin yakıt karışımı düşük ısılarda da yanarak motorun ısınmasını sağlar. Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerindedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir.

    Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar. Buradaki problem, sürücüler araç ısındıktan sonra jikleyi tam olarak açmayı unutur, bunun sonucunda zengin yakıt karışımı yanma odasında ve bujilerde kurum (karbon) oluşturur. Bu sorunu gidermek için otomatik jikle bulunmuştur. Otomatik jikle motor ısısına dayanır. Jikle valfi egzoz ısısı ile çalışan bir termostat tarafından kontrol edilir. Motor soğukken çalıştırmak için valf kapanır ve motor ısındıkça yavaş yavaş açılır. Otomatik jikledeki elektrik ısıtmalı bobin jikle valfinin kapalı olduğu zamanı kısaltmak için kullanılır.


    ancak motordan motora değişiyor bendeki telli sistem hava kelebeğini elle ayarlamanı sağlıyor sizdeki elektirikli ama neye ne yapıyor bilemiyorum
    Benim motorumda otomatik jikle mevcut. Burda eğer benim jiklem devrede kaldıysa veya devre dışı kaldıysa.. jikleyi bağladığımız soketin kablosunu takip edersem otomatik jikle direncine ulaşırmıyım? yani rezistans dedikleri şeymi... Bir aralar yedek parça sitesinde benim motorumun rezistans adlı bi parçasını gördüm. Ya dedim bu nerde ve ne işe yarıyor. Acaba gerçekten sorun bu olabilirmi. O parçaya ulaşırsamda çalışıp çalışmadığını nasıl kontrol edebilirim ki?

  15. #15
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    Abi buradan aslında hepimiz farazi konuşuyoruz arıza bundan olabilir olmaya da bilir ayrıca jiglenin arızalı olduğunu farz edersek bu jiglenin soketinden de olabilir sinyali aldığı yer (sensör vs) kablodan da olur jiglenin kendi elemanlarından da olur sökülmeden bilemeyiz en güzeli güvendiğin ustaya jigleyi,jigle sistemini artık nere bakılıyorsa kontrol ettirmen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/130285-scooter-otomatik-jikle-sorunu.html

    Bir arkadaş daha böyle bir sorun yaşamış biraz fikir verebilir

  16. #16

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı UğurDankı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi buradan aslında hepimiz farazi konuşuyoruz arıza bundan olabilir olmaya da bilir ayrıca jiglenin arızalı olduğunu farz edersek bu jiglenin soketinden de olabilir sinyali aldığı yer (sensör vs) kablodan da olur jiglenin kendi elemanlarından da olur sökülmeden bilemeyiz en güzeli güvendiğin ustaya jigleyi,jigle sistemini artık nere bakılıyorsa kontrol ettirmen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/130285-scooter-otomatik-jikle-sorunu.html

    Bir arkadaş daha böyle bir sorun yaşamış biraz fikir verebilir
    Elimde 3 tane jikle var. O sorun değil. Benim derdim jikleye nereden elektrik geldiği nasıl geldiği yüksek ihtimal benim resistansımda sorun var 12 yaşında motor. Nerede bu resistans nereye konumlandırılır saatlerdir araştırma yapıyorum. Bir bilsem yerini tüm jikle tesisatını yeniden çekerim yeni resistans takarım ama nerede işte bu meret
    UğurDankı bunu beğendi.

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Şu videoda otomatik jikle 150cc için bir karbüratörde çok basitçe anlatılmış.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    Mondialin sitesinde motorunuzun kullanım kitapçığı var. Kitapçıktada elektrik bağlantı şeması verilmiş.

  18. #18

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı Nuri Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikleyi söktüğümde iğnenin durumu açık. Kabloda elektrik yoksa bile soğuk havalarda iğnenin açık olması benim avantajıma olması lazım öyle değilmi bi yanlışım varmı?
    Ben yanlış söylemişim doğrusu senin dediğin gibi, soğukken iğne geride oluyor. Isındıktan sonra iğne ileri gidiyor.
    İptal etmek istersende iğneyi. O ayar yerini sonuna kadar çevir iğne deliği kapatsın sonra soketi sök, sürekli kapalı kalır .
    İlk çalıştırmada, jigle devrede olduğu zaman motorun devri yükselir, çok fazla çiğ benzin kokusu almaya başlarsın Isındıkça motor kendine gelir rolanti düzelir. Zaten jiglen düzensiz ise rolanti ayarının tutmaması da normaldir. Birde jigleyi iptal edip öyle dene iğneyi en sona getir deliği kapatsın motorda bir değişme olacakmı.

  19. #19
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Kaç yıllık motorcuyum , böyle sorun görmedim.Yardımcı olabilmeyi bende cok isterdim kardeşim ama hemen hemen bütün ihtimaller konuşulmuş. Sende hepsini elden geçirmişsin. Geriye tek birşey kalıyo ,
    "Yak Gitsin" . O artık yemiş ekmeğini rızkı o kadarmış . Allah geride kalana sana sabırlar versin.👍

  20. #20
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    Var mı bir gelişme?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)