Mondial 150 ZC | KONYADA HİÇBİR USTANIN ÇÖZEMEDİĞİ ARIZA!
Reklamlar
-
Merhabalar sorunun kaynağını net olarak söyleyemem fakat. Bende aynı sorundan muzdariptim motor soğudumu çalışmak bilmiyor elimi gazdan çektimmi stop ediyordu hatta bazen gaza bile bassam stop ediyordu nedir nedir derken hava kutusunu bir sökeyim dedim birde ne göreyim hava kutusu yağ benzin karışık bir sıvı içinde iyice temizledim 3 -4 saat havalandırdım şuan tık yok maşallah bence bir baksan iyi olur.
Reklamlar
-
Bir ihtimal gaz kelebegi bogaz temizligi yaptirirsan gecebilir. Belli km den sonra asiri kirleniyor ve yakitin gecmesi zorlasiyor.
Bunu deemeden yakma makinayi insallah cozulur.
-
UğurDankı adlı üyeden alıntı
Var mı bir gelişme?
Birkaç arkadaş jikleden şüphelenip yazmışlar. Baktığımda jiklemin soketine elektrik gelmiyordu evet. Ben jikleyi soketten ayırıp ayrı bir düğme çektim jikleyi açıp kapatmak için. Şimdi jiklede sorunsuz çalışıyor. Ama benim sorunlarımdan yana bi gelişme yok çıldırmak üzereyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
Onur34 adlı üyeden alıntı
Bir ihtimal gaz kelebegi bogaz temizligi yaptirirsan gecebilir. Belli km den sonra asiri kirleniyor ve yakitin gecmesi zorlasiyor.
Bunu deemeden yakma makinayi insallah cozulur.
Sağol kardeşim ama benim yazıyı tam okumamıssın galiba sıfır karbüratör taktım üstüne yani gaz gelebeği vs sıfırlanmış oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
xgjao adlı üyeden alıntı
Merhabalar sorunun kaynağını net olarak söyleyemem fakat. Bende aynı sorundan muzdariptim motor soğudumu çalışmak bilmiyor elimi gazdan çektimmi stop ediyordu hatta bazen gaza bile bassam stop ediyordu nedir nedir derken hava kutusunu bir sökeyim dedim birde ne göreyim hava kutusu yağ benzin karışık bir sıvı içinde iyice temizledim 3 -4 saat havalandırdım şuan tık yok maşallah bence bir baksan iyi olur.
kardeşim keşke öyle olsa ama hava kutusuna bende baktım. filtre akbacık herhangi yağ atma söz konusu değil :/
-
Karbüratör ( Fabrikasyon olarak ayarlı gelmez, hava ayarı yaptırmalısınız )
Karbüratörü parçalarına ayırarak tekrardan birleştirip deneyin.
Ateşleme Sistemi ( Tamamı )
Elektrik Aksamı
Hava Filtresi
Subap Ayarı
Aklıma başka bir şey gelmiyor.
-
Arkadaşlar sorunum hayla devam etmekde bi gelişme yok. Ha şöyle bi gelişme var dün 20km lik bi yoldan geldikten sonra motor patırdayarak pırpırlayarak çalışmaya başladı hiç bi şekilde gaz yemedi stop etti ve bidaha çalışmadı. hepten gitti yani :/
-
Karbüratörlü bir motorda adım adım gitmek en iyisi bence,
1- Karbüratör (Yeni diyorsun) 2. adıma geç
2- Subap ayarı (Normal diyorsun - Ama ben yine de düzgün bi sentil çakısıyla tekrar kontrol etmeni öneririm. Fabrikasyon değerlerini bularak kontrol etmelisin malum milimetrenin yüzde biri hassasiyette bunlar) Sağlamsa 3. adıma geç
3- Buji piposunu çıkar şaseye yaklaştır marşa bas elektrik kıvılcım durumunu kontrol et Sağlamsa 4. adıma geç
4- Bujiyi sök ucunu kontrol et (ıslak mı veya fazla kurumlu mu ) Sağlamsa 5. adıma geç
5- Manifold tarafından hava emiş hortumunu sök. Düzelirse hava filtresi hava kutusu komple elden geçir Düzelmezse 6. adıma geç
6- Benzin deposunu sök. Pet şişenin kapağını delip benzin hortumunu slikonla yapıştırıp içine azıcık benzin koyarak Benzin deposu yerine pet şişeyi kullanarak dene. Düzelirse benzin deposunun hortumlarını kontrol et temizle. Deponun içini temizle. Düzelmezse 7. Adıma geç
7- Bu kadar uğraştırdım hakkını helal et
Aklıma daha da başka bişey gelmedi.
-
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Karbüratörlü bir motorda adım adım gitmek en iyisi bence,
1- Karbüratör (Yeni diyorsun) 2. adıma geç
2- Subap ayarı (Normal diyorsun - Ama ben yine de düzgün bi sentil çakısıyla tekrar kontrol etmeni öneririm. Fabrikasyon değerlerini bularak kontrol etmelisin malum milimetrenin yüzde biri hassasiyette bunlar) Sağlamsa 3. adıma geç
3- Buji piposunu çıkar şaseye yaklaştır marşa bas elektrik kıvılcım durumunu kontrol et Sağlamsa 4. adıma geç
4- Bujiyi sök ucunu kontrol et (ıslak mı veya fazla kurumlu mu ) Sağlamsa 5. adıma geç
5- Manifold tarafından hava emiş hortumunu sök. Düzelirse hava filtresi hava kutusu komple elden geçir Düzelmezse 6. adıma geç
6- Benzin deposunu sök. Pet şişenin kapağını delip benzin hortumunu slikonla yapıştırıp içine azıcık benzin koyarak Benzin deposu yerine pet şişeyi kullanarak dene. Düzelirse benzin deposunun hortumlarını kontrol et temizle. Deponun içini temizle. Düzelmezse 7. Adıma geç
7- Bu kadar uğraştırdım hakkını helal et
Aklıma daha da başka bişey gelmedi.
Bende şöyle madde madde izah edeyim.
1- Karbüratör taş gibi (sıfır)
2- Subap ayarı emme 0.08mm egzoz 0.10mm şeklinde yaptım
3- Benzin deposunun içi basınçlı hava ile temizlendi
4- Ne kadar vakum benzin hortumu varsa hepsi yenilendi
5- Yağ yenilendi
6- Hava filtre kutusu basınçlı hava ile temizlendi filtre yenilendi
7- Manifold kemik ve kağıt contaları yenilendi
8- Buji piposu kabloyla birlikte yenilendi. Buji daha 1000km olmadı.
9- CDI beyin yenilendi.
10- Elektrik tesisatı kontak spreyi basınçlı hava ile temizlendi
11- Birkaç ay önce statör ve manyeto mazotla temizlendi
Yani daha aklıma gelmeyen birsürü şey.. Ben artık sorunun ne yakıttan ne daha derinlerden olduğunu düşünmüyorum. Motorda kısa devre sesi var. Rolantide durmadığını söylemiştim. Çalıştırıyorum 15 saniye boyunca rahat çalışıyor sonra sanki motorun ümüğüne çökmüşler gibi öksürmeye aksırmaya başlıyor o sırada böyle çıt çıt çıt diye elektrik sesi geliyor bunu yeni farkettim. Sonra zaten tık diye stop ediyor. Statör alternatör kontrollerini yaptım. Şöyle bi sonuçla karşılaştım motorun şarjını ölçtüğümde 15.70 volt şarj yaptığını gördüm hatta gaz verince 15.85 lere çıkıyordu. 12 Volt bir aküye neredeyse 16 volt şarj fazla değilmi?? Aküde şişme vs yok daha 1 senelik akü. velhasılkelam ben bu arkadaşın derdini anlayamadım. Ne ustalar gezdim ne sitelerde araştırma yaptım basit bi scooterı sağlıklı hale getirecek kimseyi bulamadım koca şehirde...
-
ustada alternatif bi çıkma regülatör (konjektör) varsa bi takıp denesin bakalım. Bu kadar yüksek vermemesi lazım. Normalde çalışmazken 12,5 civarı çalışırken de en fazla 14,50 vermesi lazım diye biliyorum
-
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
ustada alternatif bi çıkma regülatör (konjektör) varsa bi takıp denesin bakalım. Bu kadar yüksek vermemesi lazım. Normalde çalışmazken 12,5 civarı çalışırken de en fazla 14,50 vermesi lazım diye biliyorum
Maalesef onu deneyemiyorum şuan çünkü motor artık çalışmıyor
-
Çözülür merak etme. Sonuçta mekanik bişey eninde sonunda çözülür.
-
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Çözülür merak etme. Sonuçta mekanik bişey eninde sonunda çözülür.
Şunca harcadığım paraların karşılığını böyle vermesi beni üzdü açıkcası çözülüp çözülmeyeceği artık o kadarda umrumda değil bizde isterdik hondaya yamaha ya binmeyi napalım :/
-
Onlarda da oluyor öyle sorunlar hiç kafanı yorma. Ayrıca o marka bir motorda böyle bir sorun çıksa emin ol harcadığın paranın 4 katı giderdi. Mesela senin konjektör tahminen 30 lira civarı. Ben benim motora geçen hafta konjektör aldım (ki benimki de mondial) 141 lira. Oradan hesap et işte.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Bak şunu da gözden kaçırmışım motorun CDI ateşleme sistemine sahipmiş. Yani ateşleme zamanını ayarlayan bir sistem var. Zamanlama düzgün değilse ordan da kaynaklanabilir. Tabii teknolojik detayını tam olarak bilmiyorum.
-
abi lütfen kızma ama ne diye bulaştın karbüratörlü motora 2 tane scooterim karbüratörlü idi hep bela idi....
enjeksiyonlu motor hep tek marş şükür 1 tanesi yolda bıraktı oda satan kişi yalan söyleyerek sattı başka bir sorunu yoktu
-
Sorun jikle. Jiklede ki iğnenin deliği kapatması gerekir. Jikleyi sök hatta karbüratorü de sök ve temizle sen garanti olsun. Jiklenin soğuk olduğundan emin ol.Eğer ki jikleyi söktüğünde soğuk olmasına rağmen iğne açıksa ve deliği kapatmıyorsa bu sorun demektir.Yok kapatıyorsa devam et. 12v ile çalışır soket uçlarına 12v güç ver ve 2-3 dakika boyunca o iğneyi izle. İğne yavaş yavaş deliği kapatmalı çünkü sistemi o şekilde çalışıyor. 2 dakika içerisinde kapatmıyorsa görevini yapmıyor demektir.Sen bu dediğime bak eğer iğne(piston) dediğim şekilde çalışmıyosa bana ilet durumu ona göre yardım edeyim ben.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
-
karadag.05 adlı üyeden alıntı
Sorun jikle. Jiklede ki iğnenin deliği kapatması gerekir. Jikleyi sök hatta karbüratorü de sök ve temizle sen garanti olsun. Jiklenin soğuk olduğundan emin ol.Eğer ki jikleyi söktüğünde soğuk olmasına rağmen iğne açıksa ve deliği kapatmıyorsa bu sorun demektir.Yok kapatıyorsa devam et. 12v ile çalışır soket uçlarına 12v güç ver ve 2-3 dakika boyunca o iğneyi izle. İğne yavaş yavaş deliği kapatmalı çünkü sistemi o şekilde çalışıyor. 2 dakika içerisinde kapatmıyorsa görevini yapmıyor demektir.Sen bu dediğime bak eğer iğne(piston) dediğim şekilde çalışmıyosa bana ilet durumu ona göre yardım edeyim ben.
Ben bunları zaten yaptım değişen birşey yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Onlarda da oluyor öyle sorunlar hiç kafanı yorma. Ayrıca o marka bir motorda böyle bir sorun çıksa emin ol harcadığın paranın 4 katı giderdi. Mesela senin konjektör tahminen 30 lira civarı. Ben benim motora geçen hafta konjektör aldım (ki benimki de mondial) 141 lira. Oradan hesap et işte.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Bak şunu da gözden kaçırmışım motorun CDI ateşleme sistemine sahipmiş. Yani ateşleme zamanını ayarlayan bir sistem var. Zamanlama düzgün değilse ordan da kaynaklanabilir. Tabii teknolojik detayını tam olarak bilmiyorum.
Konjektör demişken, Bugün motorun şarjını ölçtüm aha ne göreyim 15.90 Volt şarj yapıyor motor. Ama garip bi şekilde akü şiş değildi. Şarjın max 14.5 olması gerek diye biliyorum. Konjektörümde bi sıkıntımı var yani? Birde şöyle birşey var. Rolantide çalışırken farları açınca bayılmaya başlıyor ve tık diye gidiyor. farın yükünü bile kaldırmıyor motor. sanırsam konjektör akü ile birlikte çalışamıyor. yanlışmı düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
abi lütfen kızma ama ne diye bulaştın karbüratörlü motora 2 tane scooterim karbüratörlü idi hep bela idi....
enjeksiyonlu motor hep tek marş şükür 1 tanesi yolda bıraktı oda satan kişi yalan söyleyerek sattı başka bir sorunu yoktu
Kardeş bizim de tık marştı ama bu illetin işte bi yerden patlak verdimi ardı arkası kesilmiyor
-
Nuri Can adlı üyeden alıntı
Ben bunları zaten yaptım değişen birşey yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Konjektör demişken, Bugün motorun şarjını ölçtüm aha ne göreyim 15.90 Volt şarj yapıyor motor. Ama garip bi şekilde akü şiş değildi. Şarjın max 14.5 olması gerek diye biliyorum. Konjektörümde bi sıkıntımı var yani? Birde şöyle birşey var. Rolantide çalışırken farları açınca bayılmaya başlıyor ve tık diye gidiyor. farın yükünü bile kaldırmıyor motor. sanırsam konjektör akü ile birlikte çalışamıyor. yanlışmı düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
Kardeş bizim de tık marştı ama bu illetin işte bi yerden patlak verdimi ardı arkası kesilmiyor
evet konjektörün sıkıntılı
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Ustalar cahilliğime verinde -15 derece ve soğuk diyorsunuz . Motora yağ kaç derece katıyorsunuz .Konuyla alakası yok da zamanında elektronik ustam "tv açılmıyor önce nereyi kontrol edersin diye sormuştu "Bende tv nin sigortasına filan bakarım dedim Oda "önce prizi kontrol edicen elektrik var mı diye " Yani bazı problemleri bulma konusunda çok tersden gittiğimiz oluyor hayatta .
-
sparrow07 adlı üyeden alıntı
Ustalar cahilliğime verinde -15 derece ve soğuk diyorsunuz . Motora yağ kaç derece katıyorsunuz .Konuyla alakası yok da zamanında elektronik ustam "tv açılmıyor önce nereyi kontrol edersin diye sormuştu "Bende tv nin sigortasına filan bakarım dedim Oda "önce prizi kontrol edicen elektrik var mı diye
" Yani bazı problemleri bulma konusunda çok tersden gittiğimiz oluyor hayatta .
usta kışın 10w40 yazın 15w50 koyuyorum senelerdir böyle :=)
-
kaliteli buji takfarkı gör 3 tırnaklı bulursan daha iyi olur
-
25 Haziran 2019, 15:01
#40
UğurDankı adlı üyeden alıntı
Var mı bir gelişme?
Kardeşim geç oldu kusura bakma. Bir anlık öfkeyle motoru indirip silindiri falan söktüm. egzoz subapını allah çarpmış. subapları yenileyip alıştırdım saat gibi oldu. ilginç tarafı yamuk subapla motor nasıl çalıştı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)