Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2010 YBR ESD 4. VE 5. VİTESTE BOĞULUYOR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara Balgat
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD '10 / Honda CBR 929RR '01
    Merhabalar, 2010 model YBR 125 ESD sahibiyim. Motorumla kuryelik yapıyorum 9 senedir. Şuan 125.000 km'ye dayandı. Aldığımdan beri 9 senedir bakımlarını yaparım. Ben motorumun başından geçenleri anlatayım ki konuya hakim olmanıza yardımcı olabilir. Geçen sene orijinal japon karbüratörümün hava ayar vidası ve jikle çubuğu sıkışmış ve açılmıyor kapanmıyordu. Kış şartlarından dolayı su-tuz gelmesini engelleyemediğim için tahminen böyle bir durum oluştu. Hava ayarı yapamadığım için de çok yakmaya başladı ve bende Ulus Motor'dan yeni karbüratör aldım. Orijinali Baydarda 800 TLymiş. Ulus motorda 400 TL. 3 ay önce yeni karbüratörü taktım. Hava ayarını yapıp kullanmaya başladım. 1 ay öncesine kadar sorunum yoktu. Geçen ay motor 3.000 ve 7.000 devir civarlarında gaz kesmeye başladı. 1-2 saniyeliğine tıkanıyor sonra gaz vermeye devam ediyordu. Bende 4 yıllık Elektromekanik okuduğum ve 4-5 sene tamircileri yanında öğrendiğim bilgiyle karbüratörü parçalamaya karar verdim. 😀 Karbüratörün diyaframını nazikçe aldım kontrol ettim sorun yoktu. Benzin ve diş fırçasıyla giriştim. İçini dışını güzelce yıkadım temizledim. Kurulayıp geri kapattım ve test ettim. Allah'a şükür sorunum çözülmüştü. Motor artık şahlanmaya başlamıştı. Her viteste son deviri görüp son hıza çıktım. 128-130 civarı hıza ulaştım. Gayet mutluydum, ta ki geçen haftaya kadar. Geçen hafta başlayan gaz yememe sorununu çözemedim arkadaşlar. Motor 1-2-3. Viteslerde son devire kadar gayet iyi gidiyor. Ama 4. Vitese taktığımda sanki ana depoda benzin bitmişte yedeğe geçmeyi bekler gibi patırdayarak zar zor son devire ulaşıyorum. YBR 4. Viteste 100 km hıza ulaşıyor. Tam 100 km olunca 5. Vitese geçiyorum ki olay burada başlıyor. 5. Viteste ise motor gitmeyi reddetip 80 km hıza düşüyor. 4. Vitese geri takıyorum 100 5. Vitese takıyorum 80. Arada nadiren de olsa 10 denemede 1 veya 2 kere 5. Viteste 120 yi gördüm. Çözüm için denediklerim,

    1. Hava ayarını 1 tur,1.5tur,2.tur,2.5tur ayarlayıp denedim sonuç aynı.
    2. Hava filtresini değiştirdim.
    3. Karbüratörü tekrar söktüm hava ile temizledim,
    4. Eski orijinal karbüratörün diyaframını taktım
    5. Eski orijinal karbüratörün Kelebek konum sensörünü taktım.

    Sonuç yine aynı. Özellikle rüzgara karşı giderken aşırı bir yavaşlama oluyor.
    Benzin filtresinden ve karbüratörden hava fitlresine giden hortumdan şüpheleniyorum. Benzin fitresi pis olabilir, yenisi aldım ama takıp denemedim.
    Hortum ise dıştan biraz çatlamış, içeriden bakınca delik yok ama ben dışını elektrik bandıyla güzelce sardım.
    Arkadaşlar başına gelen, duyan varsa Allah rızası için yardımcı olsun. Tamirciye gitmek istiyorum ama sorun karbüratörde çıkarsa eskisinin taksiti bitmeden yenisini alamam. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
    Yamaha YBR ESD 125 '10 //Honda CBR 929RR '01 //Honda CBR 600F4İ '00//Bajaj Pulsar 200NS '14//Simson SR51 '89


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara Balgat
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD '10 / Honda CBR 929RR '01
    Güncelleme: Benzin filtresini değiştirdim sorun aynı. Karbüratörle alakası olmadığına inanmaya başladım. Sorun karbüratörde olsa diğer viteslerde de gaz yemez. Elektriksel bir sorun var gibi duruyor. Acaba motor orijinalinde 4-5 viteslerde daha fazla ateşlememi yapıyor ? Eğer onu yapmayı kestiyse düşük viteslerde ki ateşleme 4-5 viteslerde yetersiz olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı marcolomboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güncelleme: Benzin filtresini değiştirdim sorun aynı. Karbüratörle alakası olmadığına inanmaya başladım. Sorun karbüratörde olsa diğer viteslerde de gaz yemez. Elektriksel bir sorun var gibi duruyor. Acaba motor orijinalinde 4-5 viteslerde daha fazla ateşlememi yapıyor ? Eğer onu yapmayı kestiyse düşük viteslerde ki ateşleme 4-5 viteslerde yetersiz olabilir.
    ateşlemeden olacağını sanmıyorum buji ateşlemeyi piston üst ölü noktaya gelmeden önce yapar ateşlemede sorun olsa her viteste olur
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  4. #4
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    buji yeni mi ?

  5. #5
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Tam olmasada yakın bir sorun bende vardı.

    Sorun indiksiyon bobini kablosundan çıkmıştı.

    Hem ezildiği için kablo incelmiş hemde bağlantı yerleri paslanmıştı.

    Kabloları kalın kablo ile değiştirip lehimledikten sonra hallolmuştu.

  6. #6
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    125 bin km saygı duydum size de motora da Soruna gelirsek depo musluğu kalmış bir tek bakılmayan bazıları süzgeçlidir acaba çekemiyor olabilir mi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)