Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hidrolik Frenin Ağırlıkta Kilitlenme Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ocak 2019
    Selamun Aleyküm,

    Motorum: Mondial 125 ZNU Nostaljik 2016 Model
    Ben: 162cm - 62kg
    Sorun: Ağırlık olunca fren kitleniyor

    Detay: Değerli arkadaşlar sorun şu ki ön hidrolik fren normal şartlarda ben tek başımayken gayet güzel tutuyor. Hatta ben önüme alışveriş yapıp eşya alıncada tutuyor. Ancak motora ikinci kişi binince (Ben 60 2. Kişi 90 yada Ben 60 2. kişi 60) her durumda ön fren düz yolda da yokuş aşağıda kilitleniyor. Mesela yokuş ineceğiz fren yapıyorum kitliyor hafif sert farketmez elimi frenden çekiyorum yokuş aşağı fren kitlendiği için yavaş yavaş iniyorum. Ancak sağlam gaz verince tekrar açılıyor veya freni tamamen durup sıkı pompalayınca 1 kere açılıyor tekrar. Bu arada geçen 90 kiloluk birine verdim motoru o tek başınaykende kitlenmiş sanırım bir ağırlık sınırı mı var tam çözemedim.

    Şimdiden yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Kaliper pistonlarının dışarıda kalan kısımları zamanla kirleniyor ve kirlenme zamanla taşlaşıyor, pistonların normal çalışmasını engelliyor.
    Hidrolik sıvısının özelliğide zamanla bozulup balatanın devamlı diske sürtünmesine neden olabilir.
    YBR de devamlı sürtünme başıma geldi, hidrolik sıvısını değiştirip havasını aldıktan sonra düzeldi.
    Aynı anda pistonlarıda temizlemiştim, es geçmeyin.
    ....
    Şunu da ekleyeyim; arkada artçı varken ön taraf hafifler, kilitlenme daha kolay olur.

  3. #3
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Ağırlık x hız = kinetik enerji

    Siz motora daha fazla ağırlık yüklediğiniz zaman fren yaptığınızda diskin sönümlediği enerji daha fazla olmuş oluyor ve daha çok ısınıyor. Zaten o motorun küçücük fren diski var. Haliyle o kadar ısıyı dağıtamayıp aşırı ısınıyor ve şişiyor.

    Ekleme: yukarıda yazıldığı gibi hidroliğin eskimesi ve kaliperlerin kirlenmesi de etkili olabilir. Fren sistemini sökmek çok kolaydır kendiniz söküp temizleyip hidroliğini değiştirebilirsiniz. Youtubeda birsürü video var.

  4. #4
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    motosikletin ağırlığı ön ve arka tekere eşit olarak basmaz.
    fren yaparken veya gazlarken tekerler arasındaki ağırlık dağılımı değişir. fren yaparken ağırlık öne biner, gazlarken arkaya biner.
    tekerin kilitlenmesinin sebebi ön tekerde yeterli miktarda ağırlık olmamasıdır. yaşadığınız sorun bu durumu doğruluyor. artçı varken ağırlık arka tekere binecek ve ön taraf hafiflediği için ön teker kilitlenecektir.

    motosiklette fren tekniği nasıldır? önce arka frene basarız, böylece motosikletin ağırlığı ön tekere biner. motorun ağırlığının ön tekere bindiğini, ön amortisörlerin kısalması ve motorun öne doğru dalması ile anlarız. bu noktada ön fren manetini çekeriz. fren manetini limon sıkar gibi, üstündeki basıncı yavaş yavaş arttırarak sıkarız.

    bir sorun olduğunu sanmıyorum. boş alanlarda fren tekniğinizi geliştirecek alıştırmalar yapın. forumda "motosiklette fren tekniği" araması yaparsanız çok daha tecrübeli arkadaşların yazılarını bulabilirsiniz.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Lastikler çok adi, eski veya bitik mi?

    Ön süspansiyon düzgün çalışıyor mu?

    Teker kitleniyorsa fren sistemi çalışıyordur. Sorun lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvvetinin yüklü motosikleti durduramaması gibi görünüyor...

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Konu sahibi frenin kilitlenip kaldığından bahsetmiş, ben mi yanlış anladım.

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Arkadaşlar konu sahibi teker kitleniyor derken lastiğin kaymasından bahsetmiyor frenin sıkılı kalmasından bahsediyor.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tutmada sorun yok ta bırakmada sorun var öyle mi?

  9. #9

    Üyelik
    29 Ocak 2019
    Cevaplarınızın hepsini önemle okumaktayım çok teşekkür ederim.

    1- Hidroliği 3 ay önce değiştirdim tekrar değiştireyim mi?
    2- Fren elciği kitlenmiyor olay gerçekleşirken tekerde dönüyor ancak freni bıraksam dahi basıyormuş gibi varsayıyor.
    3- Arkada yeni kış lastiği önde eski bir lastik var.
    4- Fren tekniği eğitimine muhakkak bakacağım teşekkür ederim. Ancak daha önce kullandığım motorda böyle bir şey yoktu. Ayrıca ben kendim idare ediyorum ama motoru arkadaşa verdiğimde ölümden döndüm diye geri geliyor.

    Ayrı ayrı teşekkürler @emremm @myagdi @hasmet @mustafa_325

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Üç aylık hidroliğe bir şey olmaz ama pistonları temizlemek için çıkardığında mecburen yeni hidrolik koyacaksın.

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    3 ayda hidrolik eskimez. Kaliperde pislik birikmiş herhalde. Kaliperi söküp balataları ve silindiri çıkar. Balata spreyi ve fırça ile iyice temizledikten sonra gresleyip geri topla. Hatta sökmüşken yeni balata da takabilirsin.

  12. #12

    Üyelik
    29 Ocak 2019
    Aslında en son bakımda balataları değiştirmediler sanırım bizim buralar hep yokuş servisin tahminine göre pek tutmadı. Belki dediğiniz gibi pislik birikmiş bir balata değişimiyle temizlikle olay çözülebilinir. Vaktim olduğunda düzeltip sizlerle sonucu paylaşacağım teşekkürler.

  13. #13
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    hidrolik değişimi sırasında sistemde hava kalmış olabilir mi ?

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hidrolik değişimi sırasında sistemde hava kalmış olabilir mi ?
    Hava kalmış olsa anlaşılır, fren manetini çektiğinizde sertleşmez.
    Sertleşmesi için peş peşe maneti çekmeniz bırakmanız lazım.
    Frenleme de zorlaşır.

  15. #15
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava kalmış olsa anlaşılır, fren manetini çektiğinizde sertleşmez.
    Sertleşmesi için peş peşe maneti çekmeniz bırakmanız lazım.
    Frenleme de zorlaşır.
    Ben yine de hava alma işlemini uygun bir şekilde yapardım. Sorunun çözümü için en az maliyetli işlemden başlamak lazım.
    Sonrasında fren hortumları ve kaliper kontrolü. Ağırlık artınca fren çalışması bozuluyorsa kıvrılan veya sıkışan bir hortum da soruna sebep oluyor olabilir.

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yine de hava alma işlemini uygun bir şekilde yapardım. Sorunun çözümü için en az maliyetli işlemden başlamak lazım.
    Sonrasında fren hortumları ve kaliper kontrolü. Ağırlık artınca fren çalışması bozuluyorsa kıvrılan veya sıkışan bir hortum da soruna sebep oluyor olabilir.
    Arka ağırlık artınca ön hafiflediği için önün kilitlenmesi daha kolay olur yani arıza değil, doğal.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler