Honda bike parts dan bakıyorum 2001 seçtiğimde egsoz kısmında senör görünüyor fakat az önce gidip motoruma baktım üzerinde devil egsoz takılı egsozun borusunda sensör yeri var fakat herhangi bir sensör bağlı değil bu durumda sensörü iptalmi etmiş oluyorlar acaba benden önceki sahibi ve bu durum 3 bin devirin altındaki yığılmayı açıklarmı yani buna sebep olabilirmi ?
Hah, sensör eksik. Emiston 0 ecu tam gaz. emisyon hala 0 ecu tam gaza devam. :D
PGM Fi araştırıyordum. Bunda 4 ana enjektörler yanı sıra aux injektor denen 4'de düşük yüksek devir dengeleyici enjektörmü var?
-Ecu bozuk, enjektörleri hep tam gaz kunumda çalıştırıyor.
-Enjektör ecu arası bazı kablolar aşırı ısıdann eriyip kısadevre yaptı ve enjektörü hep açık tutuyor.
-Enjektörlerde fiziksel sorunlardan artık kapatamıyor. Yine hep tam gaz.
-Veya sensör eksik veya bozuk, ecu sorun yok veya durum tam gazlama diyor.
Anladığım kadadıyla, motor süreki tam gaz veya 3000 ve yüksek devir için modunda.
Eski vergaser'in gözünü seveyim bee, tam gazlıycaksan, gazı köklüyordun gazlıyordu. :D
Bunlar iyice junkiş olmuş. injection pulm fiction...
Sanırım sorunum oksijen sensörü gibi geliyor bakmadığımız yer kalmadı sabah bi depoyu söküp sensörün takıldığı sokete bir bakıcam ne urumda boştamı yada farklı bişimi uydurmuşlar duruma göre biyerden bulucaz tr de yok sanırım bu parça ebayden de gelmesi 1 ayı geçer fiyatı 30-40 dolar arası değişiyor muadili varmıdır acaba farklı bir motorunki uyarmı bunuda araştırıcam sipariş etmeden.
Otto 4Takt motorun derdinden kurtulmak için çekiç gibi motora çakan valvler yerine, farklı silindir kafası düşündüm. Tork kaybını azaltıp, devir sınırını yükseltmek için. Hatta deviri silindirler içinde yükseltmek için, 4takt kullanmadan bir motor düşündüm. Son fikrim 4takt motor blok yapısını değiştirip, krankmilinin 180 derece sağ sola çektiği silindir kolunu yan basmaktan kurtarmak, silindir kolunu en yatay konumda tutup çok daha fazla tork elde edip, daha iyi soğutma imkanıydı.
Fikir çok, imkan yok. Böyle büyük değişimde küçük adamın şansı hele hiç yok.
Elektrikli arbalar çağına girelimde, alemi yakîp, sokakları teneke dünyaya çevirip, paraya para demeyenlerde şöyle bir tırt olsunda, bi off çekek beee...
30 sene iş hayatında bi arabayla sade işe git gel, bir daire fiyatına geliyor, Tasatruflusu bir daire, ortalama bir luks daire, luks bir arabayla ise, dublex villa tüketiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Umarım sorunu biran önce çözersin. İşin rasgele, Kolay gelsin, dostum.
Merağımızı meslek ettik, mesleğimizi şevk'e çevirdik, şevk'imiz hayatımız oldu.
Saygı ve selamlarla bizden gidenleri anıyor, Allah'a emanet ediyoruz.
Hoşcakalın...
Sonuçta enjeksiyonlu motor olmaması saçma olur gibi geliyor ama emin deilim sabah komple yan grenajı depoyu soküp bi baktım kablolarda öyle bir soket yok bağlamak için fakat kabloların üstüne bi bant çekilmiş ayrıyetten yani oynanmış ayarlmış olabilirler bi şekilde.Yurt dışı sitelerde baktığımda 2001 model bi f e termostat değişimi yapıyorlar o sırada oksijen sensörü görünüyo soketiyle bi kaç forumdada gördüm 2002 model için bi f1 yanıyor onun sebebini araştıran birisi fotolarda gene soket kısmı vardı yani var gibi görünüyor.
Oksijen sensörü yok ise ecu (beyin) hava yakıt oranını neye göre ayarlıyor motorum şuanda 100 km de 10.7 litre yakıyor ve kalkışta 3 bin devir altında yığılıyor gaz yemiyor herşeyi kontrol ettik bi türlü çözüm bulamadık mekanik bir sorun olmadığına eminim çünki alet 3 bin devire geldiğinde köpek gibi gaz yiyor çok seri ivmeleniyor her viteste kesiciye kadar geliyor debriyajda da kaçırma yok bide şunu farkettim elektirik tesisatındaki kablolara baktığımda oksijen sensöründe olan 4 kablo 2 beyaz 1 siyah ve 1 mavi ye benzer bi rengi olan kablo benim tesisatta kibrit kutusu gibi olan bi soketin içinde var kabloların arasında gri renkli sokat ama çok kabloa var o sokette ve beyne gidior bi türlü çözemedik sorunu.
Yüksek hızda tapa gaz gidince sorun yok ama biraz yüksek viteste sabit gitmeye kalkınca motor devri vuv vuv vuv şeklinde gidiyor acaba nedendir senkron ayarımı yoksa başka bir ayarmı ?
https://www.youtube.com/watch?v=qOAhtb6uBqY
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
MOtorumdaki sorunu videoya çekip özel mikrofonla kaydettim , Yüksek hızda tapa gaz gidince sorun yok ama biraz yüksek viteste sabit gitmeye kalkınca motor devri vuv vuv vuv şeklinde gidiyor acaba nedendir senkron ayarımı yoksa başka bir ayarmı ?
https://www.youtube.com/watch?v=qOAhtb6uBqY
Bende de aynı problem var gaz açınca sorun yok lakin orta ya da düşük devirde sabit gitmeye çalışınca tekleme yapıyor motor tek yapabildiğim jikle hafif çekili sürmek. Görebildiğime göre tek karbüratör var dolayısıyla senkron ayarı lazım mı bileniyorum ama çift silindir makina(vl 250) bulamıyorum bir çözüm. Bulan yada bilen varsa yazsın lütfen.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)