zamanlama zinciri/kayışı "arasındaki fark nedir?"
Reklamlar
-
kayış kullanan tek motosiklet sanırım ducati. başkasında duymadım, sadece bi kaç modelinde zincir kullanıyor olması lazım.
öte yandan geri kalan bütün motosikletlerde zamanlama zinciri kullanılıyor.
ikisi arasındaki farklar ne kadar çoktur hangisi hangisinden iyidir çok bir bilgim yok
bilgisi fazla olanları kürsiye davet ediyorum.
benim bildiklerim eksik ve eksik bildiklerim yanlışta olabilir.
ducatinin kayış kullanmasındaki amacı hafif olduğu için olabilir.
belki bide değiştirmesi kolay olduğu içinde olabilir.
bide motoru dinlerken pistonların sesini ayrıca duyabiliyorum.
ne işe yaradığını bilmiyom ama kayışlı sistemde kam milini ayarlayabiliyorsun ama zincirlide ayarlayamıyorsun galiba.
son oralak kayışlı sistem daha ucuz ama nedense ducati genede pahalı
zamanlama zincirinde yanlış bilmiyorsam ömrünün uzun olması için motor yağını çok geciktirmeden değiştirmek gerekli
ve son olarak zincirli sistemde titreşimi daha çok veriyor.
şimdi diceksiniz ki zincirli olupta titremeyen motorlar var ama ducatinin her modeli titriyor.
valla okadarını bilmem ben teknik bilgi olarak konuşmaya çalıştım :D
daha çok bilgili arkadaşlar varsa lütfen gelsinler.
kayış ve zincir farkı sadece maliyet ve servisten para kazanma mevzusu mu yoksa daha ince farkları mı var ?
Reklamlar
-
Zamanlama zinciri nedir ?
-
Tam olarak hatırlamamakla birlikte bir kaynakta denk gelmişti gözüme. Aslında Ducatinin Desmotronic yapısının bir artısı olmadığı, lakin ducati'nin bunun marka imajı yüzünden bırakmamasını eleştiriyorlardı. Konu hakkında bilgi sahibi olanlar gelirler ama eskiden efektif olan bu olay, yeni motor teknolojileri sayesinde gereksiz bir olaya dönüştü deniyordu. Kaynağıda bulmaya çalıştım ama içerği hatırlamıyorum.
-
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Zamanlama zinciri nedir ?
hepimizin triger zinciri olarak bildiği ama orjinal ismi zamanlama zinciri olan şeydir.
-
ikiside aynı işi yapıyor malzemeler farklı , birbirlerine göre avantajları var.. zincir yağ içinde çalıştığı için uzun ömürlüdür ama artık otomobillerde de yağ içinde çalışan kayışlar var vede asla değişim gerektirmiyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ikiside aynı işi yapıyor malzemeler farklı , birbirlerine göre avantajları var.. zincir yağ içinde çalıştığı için uzun ömürlüdür ama artık otomobillerde de yağ içinde çalışan kayışlar var vede asla değişim gerektirmiyor..
bende arada kayış kapağını açıp yağlasam aynı işi görmez dimi :D
-
Desmo bakımı gelen Ducati'cinin yürek burkan manzarası
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bende arada kayış kapağını açıp yağlasam aynı işi görmez dimi :D
aman hocam şakasını bile yapma , o kayışa yağ değerse siboplarla pistonlar halvet olur
-
En büyük fark: Zincir değişmiyor. Kayış belli aralıklarla değişmek zorunda
-
30 Aralık 2018, 22:55
#10
-
30 Aralık 2018, 23:31
#11
Kayışın ömrü zincire göre azdır. Otomobiller için ortalama 100000 KM de değişmesi gerekir. Ama zincir öyle değil. Triger Zinciri peridiyodik olarak değişmesi gereken bir parça değildir. Arızalanırsa ses yapmaya başlar ve değişmesi gerekir. Motosiklet içinde aynısı geçerli. Ducatinin triger kayışı belirli aralıklarla değişmesi gerekir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Zincir değişmiyor mu ?
Ses yapmıyorsa değişmesine gerek yoktur.
-
30 Aralık 2018, 23:49
#12
PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı
Zincir değişmiyor mu ?
Zamanla esner. Onun için yağ basıncıyla hidrolik olarak zincirin gerginliği otomatik olarak ayarlanıyor. Dizayn hatası yoksa motorun ömrü boyunca dayanması lazım.
-
30 Aralık 2018, 23:57
#13
Her parça gibi oda sorun çıkarmadığı sürece değiştirmeye gerek yok yani 😉
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Bilgi için teşekkürler 👍
-
31 Aralık 2018, 10:45
#14
mavzer-i adlı üyeden alıntı
hepimizin triger zinciri olarak bildiği ama orjinal ismi zamanlama zinciri olan şeydir.
Hepimiz doğru biliyoruz aslında
Zamanlama zinciri "timing belt" in TRT tercümesi gibi doğrudan kelime bilmeden Türkçe'ye çevrilmesi sonucu olmuş.
Bence zincir daha iyi. Hem motosiklette hem arabada.
-
31 Aralık 2018, 11:22
#15
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Hepimiz doğru biliyoruz aslında
Zamanlama zinciri "timing belt" in TRT tercümesi gibi doğrudan kelime bilmeden Türkçe'ye çevrilmesi sonucu olmuş.
Bence zincir daha iyi. Hem motosiklette hem arabada.
yanlışım varsa düzeltin. timing belt zamanlama kayışı oluyor. timing chain zamanlama zinciri diye geçiyor.
-
31 Aralık 2018, 12:10
#16
mavzer-i adlı üyeden alıntı
yanlışım varsa düzeltin. timing belt zamanlama kayışı oluyor. timing chain zamanlama zinciri diye geçiyor.
Aynen öyle. Türkiye'de egzantrik zinciri ve triger kayışı dendiğini duydum ilk ağızdan.
-
31 Aralık 2018, 12:48
#17
Zincir daha uzun ömürlü dür.kayış değişim km si daha kısa aralıklarla yapılır Zincir de asla değişmez diye bişey yok sadece değişim aralığı daha uzun... kayış zincire göre daha fazla kopma riski var tabi yağ değişimi zamamin da yapılmış Zincir ler için değil.yag değiştirme zamanını çok geçerse zincir ilerde ses yapmaya başlayabilir.
-
31 Aralık 2018, 13:19
#18
ducatinin kayış kullanma amacı ozaman motoru hafif tutmasından başka açıklaması yok sanırım.
zincirin kendi ağırlığı + motor bloğun büyümeme ağırlığı
-
31 Aralık 2018, 16:39
#19
kayışın en büyük avantajı zincirden daha hassas bir zamanlamaya imkan vermesi , zincir ile dişliler arasında çalışırken çok az da olsa boşluk olması gerekli , buda egzantriğin milimetrenin onda biri gibi eksik derece ile dönmesine sebep olur ki performans beklentisi yüksek motorlarda fark yaratır , zincir kopmaz ama aşındıkça uzar ve boşluk daha da artar performansı etkiler , kayış bu handikaplara sahip değil ama kopma riski çok daha fazla..
-
31 Aralık 2018, 18:10
#20
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
zincir kopmaz ama aşındıkça uzar ve boşluk daha da artar performansı etkiler.
öyle olsa zincir dayanmazdi. Yukarıda açıkladım. Subap ayarı istemeyen araba subaplari gibi gerginlik hidrolik olarak ayarlanıyor yağ basıncıyla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)