Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

zamanlama zinciri/kayışı "arasındaki fark nedir?"

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    kayış kullanan tek motosiklet sanırım ducati. başkasında duymadım, sadece bi kaç modelinde zincir kullanıyor olması lazım.

    öte yandan geri kalan bütün motosikletlerde zamanlama zinciri kullanılıyor.

    ikisi arasındaki farklar ne kadar çoktur hangisi hangisinden iyidir çok bir bilgim yok
    bilgisi fazla olanları kürsiye davet ediyorum.

    benim bildiklerim eksik ve eksik bildiklerim yanlışta olabilir.

    ducatinin kayış kullanmasındaki amacı hafif olduğu için olabilir.
    belki bide değiştirmesi kolay olduğu içinde olabilir.
    bide motoru dinlerken pistonların sesini ayrıca duyabiliyorum.
    ne işe yaradığını bilmiyom ama kayışlı sistemde kam milini ayarlayabiliyorsun ama zincirlide ayarlayamıyorsun galiba.
    son oralak kayışlı sistem daha ucuz ama nedense ducati genede pahalı

    zamanlama zincirinde yanlış bilmiyorsam ömrünün uzun olması için motor yağını çok geciktirmeden değiştirmek gerekli
    ve son olarak zincirli sistemde titreşimi daha çok veriyor.
    şimdi diceksiniz ki zincirli olupta titremeyen motorlar var ama ducatinin her modeli titriyor.
    valla okadarını bilmem ben teknik bilgi olarak konuşmaya çalıştım :D

    daha çok bilgili arkadaşlar varsa lütfen gelsinler.
    kayış ve zincir farkı sadece maliyet ve servisten para kazanma mevzusu mu yoksa daha ince farkları mı var ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Zamanlama zinciri nedir ?

  3. #3

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Tam olarak hatırlamamakla birlikte bir kaynakta denk gelmişti gözüme. Aslında Ducatinin Desmotronic yapısının bir artısı olmadığı, lakin ducati'nin bunun marka imajı yüzünden bırakmamasını eleştiriyorlardı. Konu hakkında bilgi sahibi olanlar gelirler ama eskiden efektif olan bu olay, yeni motor teknolojileri sayesinde gereksiz bir olaya dönüştü deniyordu. Kaynağıda bulmaya çalıştım ama içerği hatırlamıyorum.

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanlama zinciri nedir ?
    hepimizin triger zinciri olarak bildiği ama orjinal ismi zamanlama zinciri olan şeydir.
    since 1987

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    ikiside aynı işi yapıyor malzemeler farklı , birbirlerine göre avantajları var.. zincir yağ içinde çalıştığı için uzun ömürlüdür ama artık otomobillerde de yağ içinde çalışan kayışlar var vede asla değişim gerektirmiyor..

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikiside aynı işi yapıyor malzemeler farklı , birbirlerine göre avantajları var.. zincir yağ içinde çalıştığı için uzun ömürlüdür ama artık otomobillerde de yağ içinde çalışan kayışlar var vede asla değişim gerektirmiyor..
    bende arada kayış kapağını açıp yağlasam aynı işi görmez dimi :D
    since 1987

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Desmo bakımı gelen Ducati'cinin yürek burkan manzarası
    mavzer-i bunu beğendi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende arada kayış kapağını açıp yağlasam aynı işi görmez dimi :D
    aman hocam şakasını bile yapma , o kayışa yağ değerse siboplarla pistonlar halvet olur

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    En büyük fark: Zincir değişmiyor. Kayış belli aralıklarla değişmek zorunda

  10. #10
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Zincir değişmiyor mu ?

  11. #11
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Kayışın ömrü zincire göre azdır. Otomobiller için ortalama 100000 KM de değişmesi gerekir. Ama zincir öyle değil. Triger Zinciri peridiyodik olarak değişmesi gereken bir parça değildir. Arızalanırsa ses yapmaya başlar ve değişmesi gerekir. Motosiklet içinde aynısı geçerli. Ducatinin triger kayışı belirli aralıklarla değişmesi gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir değişmiyor mu ?
    Ses yapmıyorsa değişmesine gerek yoktur.
    www.arectron.com

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı PAPAZ_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir değişmiyor mu ?
    Zamanla esner. Onun için yağ basıncıyla hidrolik olarak zincirin gerginliği otomatik olarak ayarlanıyor. Dizayn hatası yoksa motorun ömrü boyunca dayanması lazım.

  13. #13
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Her parça gibi oda sorun çıkarmadığı sürece değiştirmeye gerek yok yani 😉

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

    Bilgi için teşekkürler 👍

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hepimizin triger zinciri olarak bildiği ama orjinal ismi zamanlama zinciri olan şeydir.
    Hepimiz doğru biliyoruz aslında

    Zamanlama zinciri "timing belt" in TRT tercümesi gibi doğrudan kelime bilmeden Türkçe'ye çevrilmesi sonucu olmuş.

    Bence zincir daha iyi. Hem motosiklette hem arabada.

  15. #15
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepimiz doğru biliyoruz aslında

    Zamanlama zinciri "timing belt" in TRT tercümesi gibi doğrudan kelime bilmeden Türkçe'ye çevrilmesi sonucu olmuş.

    Bence zincir daha iyi. Hem motosiklette hem arabada.
    yanlışım varsa düzeltin. timing belt zamanlama kayışı oluyor. timing chain zamanlama zinciri diye geçiyor.
    since 1987

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlışım varsa düzeltin. timing belt zamanlama kayışı oluyor. timing chain zamanlama zinciri diye geçiyor.
    Aynen öyle. Türkiye'de egzantrik zinciri ve triger kayışı dendiğini duydum ilk ağızdan.

  17. #17

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Zincir daha uzun ömürlü dür.kayış değişim km si daha kısa aralıklarla yapılır Zincir de asla değişmez diye bişey yok sadece değişim aralığı daha uzun... kayış zincire göre daha fazla kopma riski var tabi yağ değişimi zamamin da yapılmış Zincir ler için değil.yag değiştirme zamanını çok geçerse zincir ilerde ses yapmaya başlayabilir.

  18. #18
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ducatinin kayış kullanma amacı ozaman motoru hafif tutmasından başka açıklaması yok sanırım.
    zincirin kendi ağırlığı + motor bloğun büyümeme ağırlığı

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kayışın en büyük avantajı zincirden daha hassas bir zamanlamaya imkan vermesi , zincir ile dişliler arasında çalışırken çok az da olsa boşluk olması gerekli , buda egzantriğin milimetrenin onda biri gibi eksik derece ile dönmesine sebep olur ki performans beklentisi yüksek motorlarda fark yaratır , zincir kopmaz ama aşındıkça uzar ve boşluk daha da artar performansı etkiler , kayış bu handikaplara sahip değil ama kopma riski çok daha fazla..

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir kopmaz ama aşındıkça uzar ve boşluk daha da artar performansı etkiler.
    öyle olsa zincir dayanmazdi. Yukarıda açıkladım. Subap ayarı istemeyen araba subaplari gibi gerginlik hidrolik olarak ayarlanıyor yağ basıncıyla.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)