zamanlama zinciri/kayışı "arasındaki fark nedir?"
Reklamlar
-
31 Aralık 2018, 18:29
#21
hasmet adlı üyeden alıntı
öyle olsa zincir dayanmazdi. Yukarıda açıkladım. Subap ayarı istemeyen araba subaplari gibi gerginlik hidrolik olarak ayarlanıyor yağ basıncıyla.
subap ayarı ile zincirin herhangi bir alakası yok , bahsettiğin ayarsız subap sistemi iteceklerin yağ basıncı ile geometrik değisimidir , alt devirlerde daha az yağ basıncı ile supaplar daha az açılır , üst devirlerde ise tam tersi , hidrolik zincir iteceği ise herhangi bir değişim sağlamaz , amacı ani devir değişimlerinde zincirin salınım yapmasını engellemektir , yüksek devirli motorlarda bu salınım zincirin disliden atmasına bile sebep olabiliyor ki bazi motorlarda egzantrik konum sensörü vardır , zincir tolerans değerinden fazla uzamış ise ani devirlenmeyi hatta motorun yüksek devirlere çıkması ecu tarafından engellenir..
Reklamlar
-
31 Aralık 2018, 18:54
#22
Zincir yağ içinde çalıştığı için uzun ömürlüdür ve ömrü bitene kadar otomatik gergiler sayesinde hep optimum gerginlikte çalışır. Değişmesi kayışa göre zahmetli ve pahalıdır.
Ne avantajı var bilmiyorum ama hassas ayar gerektirmeyen araçlarda kullaniliyor olabilir çünkü tüm motorlarda var, ayrıca benim 96 model broadway motorlu renault 19 umda zincirli. Oda baya kaba toleranslı bir motordur.
-
31 Aralık 2018, 20:21
#23
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
subap ayarı ile zincirin herhangi bir alakası yok , bahsettiğin ayarsız subap sistemi iteceklerin yağ basıncı ile geometrik değisimidir , alt devirlerde daha az yağ basıncı ile supaplar daha az açılır , üst devirlerde ise tam tersi , hidrolik zincir iteceği ise herhangi bir değişim sağlamaz , amacı ani devir değişimlerinde zincirin salınım yapmasını engellemektir , yüksek devirli motorlarda bu salınım zincirin disliden atmasına bile sebep olabiliyor ki bazi motorlarda egzantrik konum sensörü vardır , zincir tolerans değerinden fazla uzamış ise ani devirlenmeyi hatta motorun yüksek devirlere çıkması ecu tarafından engellenir..
Yanlışınız var:
https://www.diymotofix.com/blog/cam-...lacement-tips1
-
31 Aralık 2018, 20:21
#24
Kayış kullanmanın bir sebebi de, zincire göre sessiz çalışmasıdır.
-
31 Aralık 2018, 21:05
#25
hasmet adlı üyeden alıntı
sevgili Haşmet burada ne açıklanıyor kendin okudun mu
-
31 Aralık 2018, 22:48
#26
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sevgili Haşmet burada ne açıklanıyor kendin okudun mu
Zincir kullanılıp uzadıkça cam tensioner mekanizması içindeki plunger denen parçanın nasıl oluşan boşluğu aldığını resimlerle göstermiş işte...
Ama siz "herhangi bir değişim sağlamaz , amacı ani devir değişimlerinde zincirin salınım yapmasını engellemektir" yazmışsınız.
Öyle değilmiş işte. Ben mi yanlış anladım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Ne avantajı var bilmiyorum ama hassas ayar gerektirmeyen araçlarda kullaniliyor olabilir çünkü tüm motorlarda var, ayrıca benim 96 model broadway motorlu renault 19 umda zincirli. Oda baya kaba toleranslı bir motordur.
Çoğu Mercedes, BMW ve Porsche modeli zincir kullanıyor.
-
Haşmet verdiğin linkte yaylı gergi var , bu eski nesil motorlarda kullanılıyor ve senin bahsettiğin hidrolik gergi ile alakası yok , yaylı mekanizmayı sen belli bir derecede gerdirir ve kilitlersin , hidrolik subap itecekleri gibi bir çalışma şekli ise hiç yoktur , ayrıca konudaki ilk mesajlarında zincir uzamaz değişmez dedin ama linkte uzama seviyesini ölçme metodları da anlatılmıyor mu ? çok daha eski sistemlerde ise zincir boşluğunun negatif etkisini gidermek için çift dişli kullanılırdı , biri sabit diğeri yarım mm kadar ileride yaylı ikinci dişli zincirin aynı baklasına geçerdi ki zincir hem aşırı gergin durmaz hemde krankdan aldığı hareketi kayıpsız iletebilirdi , yazdıklarım bloglardan alıntı değildir , bugüne kadar gördüklerimi paylaştım anlatım da hata yaptıysak affola ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
konudaki ilk mesajlarında zincir uzamaz değişmez dedin
Hiç bir yerde uzamaz demedim, tabii ki uzar. Ancak automatic cam chain tensioner bu uzamanin negatif etkisini elimine eder dedim, otomatik hidrolik subaplar ayar gerektirmediği gibi.
93 model Altima arabamın timing chain'i değişmek zorunda kaldı. Sebebi kötü dizayn. Tek zinciri uzun yapıp her şeyin etrafına dolamışlar. Uzama o kadar fazla ki otomatik gergi'nin ayar kapasitesinin dışında. Eğer 2003 Accord'umdaki gibi kısa tutup, su pompası vs. için ayrı kayış kullansalardi, pert olana kadar sorunsuz kullanırdım. Alırken araştırmıştım, 2003 Accord'un V6 modellerinde timing belt var ve her 90bin km'de değişmek zorunda. 4 silindir versiyonunda timing chain var, ve 170 bin km'de "inspect timing chain" yazıyor sadece bakım kitapçığında, yani "herhangi bir sorun var mı diye kontrol et" anlamında.
Zamanında arabamı götürdüğüm servisin sahibi "Porsche'lar da zincir kullanıyor, ama zincir kısa ve aşınması az, değişim istemiyor." demişti. Sonrasında kendim de araştırdım, dün de yazmadan önce wikipedia'ya bakmıştım tekrar. İdealde, motorun ömrü boyunca değişim istemeden çalışacak şekilde dizayn ediliyor timing chain'ler. Her motor ve her dizayn için mümkün olmasa da asıl amaç bu. Düzgün yapıldığında da gözlenen bu. Timing belt ise belli aralıklarla değişmek zorunda illa ki.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)