Elektirik Tesisatı Hakkında
Reklamlar
-
Uzun zamandır motosikleti kurcalamıyordum. Geçenlerde yağmur yağdı giderken stop etti. O sinirle eve kadar getirip sökmeye başladım. Aslında sorun belli. Buji piposuna su girmiş. Onu temizleyip önlem alıp takabilirdim ama benim huyum kötü. Sökmeye başlamışken duramıyorum. Bi bakmışım motosikletin tüm grenajları söküp boyasam mı diye düşünüyorum.
Elektirik tesisatınada el attım bu arada. Kafamda çok sorular var. İnşallah bilen çıkar.
Servis kitapçığını indirip Türkçe'ye çevirdim translateden. Burda anlamadığım ve ne işe yaradığını bilmediğim şeyler var. Şu parçaların ne işe yaradığını bana söyleyebilir misiniz?
Tesisat Şeması
12 Kombinasyon anahtarı
35 Epc
39 roadbool ernergie
42 marş motoru role
44 manyetik valf
46 pulser coil
48 diyot
Motosiklette yan ayak açıkken, vitesteyken vs çalışmasını engelleyen röle var. Ben bu röleyi daha önceden iptal etmiştim. Düğmeden direk kablo çekmiştim. Boş yere kalabalık ediyor o parça. Tamamen söksem birşey olur mu? Yani oraya gelen kabloları filan keseyim boş yere kalabalık etmesin.
Asıl sorun kontak. Kontağa giren bir sürü kablo var. Kitapçıkta kontağın 2 kademe döndüğü. İkincisinde hem park lambasının hemde ana elektiriğin açık olduğu yazıyordu. İlkinde sadece ana elektirik açık.
Kontağı söktüm ama o kadar kablodan 3 tanesinin lehimi sağlam. Diğerleri bağlı değil. Beyaz kırmızı olanı takip ettim ama onunda ucu boş. Yani iki kablo bağlı. Onlarda yeşik ve turuncu idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Kontağı nasıl bağlayacağım bu eski özelliğini tekrardan çalıştırmak için?
Reklamlar
-
12 Tahminimce kumanda paneli olabilir (değişik kombinasyonlar için). Resimde sağ alttaki yer.
35 Elektronik power control. Bir çeşit beyin. Resimde sağda ortada.
39 Resimdeki sol üstteki minik ışıkların enerjisi. (göstergedeki ışıklar olabilir)
42 Marş motoru çalışırken fazla amper çekmesi için röle. Resimde marş motorunun yanında 37 ve EPC ile beraber çalışıyor.
44 Anladığım kadarı ile fan motoruna gidiyor. Fanı açıp kapatan bir valf olabilir.
46 Statörün etrafında motorun üst ölü noktasına geldiğini belirten kontak, o noktada sinyal beyne ve bujiye iletiliyor.
48 Diyot. Elektronikte bir taraftan akım geçiren diğer taraftan akım geçirmeyen zımbırtı. Motorda ne işe yarıyor bilemiyorum. Ölçmek isterseniz ölçü aleti ile ölçebilirsiniz.
Resimde kontağa giren kablolar renkleri ile belli. Ben sizden resim istesem tekrar ? (gösterge panelinde de istemiştim)
-
12 no kombischalter (kombinasyon anahtarı) gidondaki uzun-kısa far, korna, selektör işlevlerini yapan birleşik haldeki kumanda.
44 no benzin solenid vanası
yan ayakla ilgili röle resimde 51 no ile gösterilen
-
12 Kombinasyon anahtarı : Sinyaller-kornanın falan bulunduğu anahtar grubu, sağ alttaki tabloda fonksiyonlar, kablo renkleri falan verilmiş.
35 EPC : Elektronik güç kontrol, Sigorta kutusu olabilir.
39 Roadbook energie : Rallilerde kullanılan yol notları düzeneğinin besleme soketi.
42 marş motoru role : Marş taşağını enerjilendiren röle.
44 manyetik valf : Yan ayağın sensörü olabilir.
46 Pulser coil : ECU'e krank pozisyonunu bildiren bir bobinden oluşan, pick-up sensör. Ateşleme zamanı için gerekli.
48 Diyot : Elektronik bir komponent. Bir çok amaçla kullanılabilir.
-
Sağolun arkadaşlar cevaplar için. Yarın inşallah kontağın kablo renklerine bakıp söylerim.
-
ingilizce isimlerini yazarsan daha iyi olur. 1. soru bazi motorlarda anahtar açıkken motor çalışır bazilerinde ise kapalıyken ona göre sökebilirsin düğme kapalıyken çalışıyorsa sökebilirsin
-
allegromod adlı üyeden alıntı
ingilizce isimlerini yazarsan daha iyi olur. 1. soru bazi motorlarda anahtar açıkken motor çalışır bazilerinde ise kapalıyken ona göre sökebilirsin düğme kapalıyken çalışıyorsa sökebilirsin
Resimde ingilizce isimleride yazılı.
Kontakta iki kademe var açınca. Eskiden ikisindede çalışırdı. Şimdi ilkinde çalışıyor bi kere daha çevirince stop ediyor. Park vs elektrikte komple gidiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)