Ustalar bi yardım, radyatör suyu problemim...
Reklamlar
-
Ustalar bir fikir verin, kafam çok karışık. Uzun uzun derdimi her detayıyla yazacağım, sabırla okuyup cevap vereceklere şimdiden teşekkür ederim. Okumaya üşenenler mesajın sonundaki Özet kısmını okuyabilir
Tam bir haftadır halini hatırını sormadığım Naciyemin (NC700 İntegramın) gönlünü almak için bu akşam garaja gittim. Bir marş basayım da hem aramızda bir dargınlık varsa bitsin hemde aküsü şarj olsun istedim. Bana hafiften küsmüş, belli,marşa basınca baştan az naz yaptı ama yine de çalıştı. 5 dk kadar çalıştırdıktan sonra biraz da ufak ufak gaz verdikten sonra stop ettim.
Buraya kadar her şey normaldi, ta ki motorun altına bakana kadar. Naciyem resmen su koyvermişti
Yere radyatör suyu akmış yaklaşık 1 avuç (yarım çay bardağı) kadar. Radyatör suyu olduğunu nereden mi anladım? Çünkü motorumda pembe renk tek sıvı var oda radyatör suyu ve yere akan su da pembeydi. Elimle de elledim, yağ değil, kesinlikle radyatör suyu.
Sizce bu neden olabilir? Radyatör suyu sistemi bildiğim kadarıyla kapalı bir sistem ve ek bir tahliye kısmı yok. Bu su nereden gelmiş olabilir?
Birkaç detay daha paylaşmam gerekirse;
- Motoru çalıştırdıktan sonra bu radyatör suyu akıtma olayı oldu çünkü motoru çalıştırmadan önce motorun durduğu yeri değiştirmiştim ve motorun ilk durduğu yerde bir damla bile akmış bir sıvı yoktu.
- Motoru çalıştırdıktan sonra hiç bir şekilde hararet ışığı yanmadı.
- Radyatör suyu genleşme kabına baktım pembe antifirizli su max seviyesi hizasında. Ayrıca genleşme kabında bir sızıntı, çatlak vs göremedim.
- Radyatörün üst köşesinde bulunan dolum kapağına baktım, orada da herhangi bir kaçak göremedim.
- Motorun altındaki radyatör suyu tahliye civatasında da sızıntı yok, çevresi kupkuruydu.
- Radyatör peteklerine baktım, radyatör petekleri de kuruydu.
- Bu su her nereden geldiyse Radyatörün sol tarafından ve radyatör peteği seviyesi altından bir yerden gelmiş, grenajdaki su izlerini takip ettim ancak asıl kaynağa ulaşamadım
- Sızıntının yerini bulabilmek için motoru yeniden az ileri kuru bir zemine alıp fan açmasını bekleyecek kadar yeniden çalıştırdım, sağına soluna altına fener ışığıyla baktım fakat bu sefer bir damla bile sızıntı olmadı.
Valla kafayı yiyeceğim, bu halde içim rahat şekilde binemem bu motora, yarın komple ön grenajı sökmeyi bile düşünüyorum.
Sizce nereden geldi bu radyatör suyu ???
ÖZET: Motorumu çalıştırıp istop edince fark ettim, altına radyatör suyu akıtmış biraz. Kontrol ettim fakat sızıntı kaynağını bulamadım. Motoru yeniden çalıştırınca yeni bir kaçak olmadı. Sizce neden böyle bir şey olmuş olabilir?
Reklamlar
-
Genelde genleşme kabından çıkan bir tahliye hortumu olur. Benim motosikletim de de mevcut ve motosikletin altı kısmına doğru gidiyor.
Devir daim hortumlarından birinde kaçak ya da kelepçelerin de bir gevşeklik olabilir. Sızıntı lekesinin olduğu ve şüphelendiğiniz yerin fotoğrafını çekerseniz daha iyi fikir yürütülebilir. Radyatör kapağından da sızdırmış olabilir. Yani olasılıkları kontrol ederek sonuca varmak lazım.
-
Aslında fotoğraf çekecektim fakat garajımın aşırı karanlık olması, integramın grenajlarının olay mahallinin (sızıntının) yerini çok iyi örtmesi ve gerçekten sızan yeri göremediğimden fotoğraf çekemedim
Aslında dediğiniz gibi genleşme kabında bir tahliye hortumu varsa oradan da atılmış olabilir gibi? Soğutma sistemi suyu belirli bir basınç altında çalıştığı için tahliye hortumunun ucunun açıkta olacağı aklıma gelmedi açıkçası. Bir de grenajın sol iç kısmında radyatör peteği altında kalan kısımdan başlayan bir ıslaklık vardı. Sadece tahliyeden atılmış olsa o seviyeden başlayan şekilde grenaj içerisinde neden su lekesi vardı? diye de kafam karışıyor.
Üstelik yeniden çalıştırdığımda 1 damla bile bir sızıntı olmaması kafamı en çok karıştıran şey.
Yarın mutlaka dediğiniz hususları tek tek inceleyeceğim, teşekkür ederim.
-
Muhtemelen genleşme kaynaklı olarak havalandırma borusu içinde önceden tutunmuş ve hareketsiz kaldığı için tahliye edilmemiş bir miktar radyatör sıvısıdır. Siz motoru çalıştırınca titreşim kaynaklı sarsıntıdan dolayı havalandırma borusunda tutunmamış ve kendini aşağı salmış. Bence naciyenizin bir problemi yok.
Kafaniza dert değil kask takıp keyfinize bakın.
-
Kendi başımıza gelen bir olayı anlatalım.
Sizin olayınıza benzer bir olayla motorumuzdan dumanlar çıkmaya başlamıştı. Motorun sağına soluna baktığımızda bir sorun göremedik. Sonra bir kere neredeyse hiç kaçırmadı. Sonra tekrar sıvı kaçırmaya devam etti. Radyatör borularını tek tek kontrol ettik. En sonunda bir radyatör borusunun kelepçe kısmından yarıldığını gördük. Boruyu tamir ettikten sonra çok şükür sorunumuz halloldu.
Kelepçeden meydana gelen yarık sadece boru sökülünce kendisini belli ediyor. Sizde boruları bir kontrol edin.
Kolay Gelsin.
-
Niye su koyverdin Naciyem?
Motor soğukken genleşme kabını doldurdunuz mu hiç?
-
sdt adlı üyeden alıntı
Muhtemelen genleşme kaynaklı olarak havalandırma borusu içinde önceden tutunmuş ve hareketsiz kaldığı için tahliye edilmemiş bir miktar radyatör sıvısıdır. Siz motoru çalıştırınca titreşim kaynaklı sarsıntıdan dolayı havalandırma borusunda tutunmamış ve kendini aşağı salmış. Bence naciyenizin bir problemi yok.
Kafaniza dert değil kask takıp keyfinize bakın.
İnşallah öyledir, insan bir kötü oluyor motoru su koyverince
En son bu hissi Naciyemin arka amortisörü patladığında yaşamıştım. Mola verdiydik, arkadaşım "Senin motor yağ akıtıyo kankaa!!!" dediydi. Dedim yine bir eşşek şakası yapıyor, he he diyeyim şuan derken bir baktım motorun altından çıp çıp bişeyler damlıyor. Eğilip bakınca ve arka amortisördne geldiğini görünce, hiç değilse karteri delmemişim, blokta sorun yok diye rahatladıydım.
Ardından orjinal amortisör fiyatını duyunca yeniden soğuk terler... Tamir ettirip huzura kavuştum.
Ama o anki yaşanan stres tam bir imdb 9,8 puanlı gerilim filmi gibiydi
Seramik adlı üyeden alıntı
Kendi başımıza gelen bir olayı anlatalım.
Sizin olayınıza benzer bir olayla motorumuzdan dumanlar çıkmaya başlamıştı. Motorun sağına soluna baktığımızda bir sorun göremedik. Sonra bir kere neredeyse hiç kaçırmadı. Sonra tekrar sıvı kaçırmaya devam etti. Radyatör borularını tek tek kontrol ettik. En sonunda bir radyatör borusunun kelepçe kısmından yarıldığını gördük. Boruyu tamir ettikten sonra çok şükür sorunumuz halloldu.
Kelepçeden meydana gelen yarık sadece boru sökülünce kendisini belli ediyor. Sizde boruları bir kontrol edin.
Kolay Gelsin.
Zaten motorun sağını solunu kurcalamayı, söküp takmayı seven bir yapım var, yarın bana iş çıktı, biraz kurcalayayım, kaynağını bulamazsam gece rahat uyku uyuyamam yoksa. Özellikle kelepçe birleşim yerlerine mutlaka dikkat edeceğim, teşekkürler
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye su koyverdin Naciyem?
Motor soğukken genleşme kabını doldurdunuz mu hiç?
Vallahide doldurdum Nokta atışı bildiniz valla Kış geldi diye geçen hafta genleşme kabını seviye max'ı azcık geçecek kadar doldurduydum. Ondan mı oldu acaba? Isınan su genleşti ve fazlasını da motor attı mı ki?
Aklımda deli sorular
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Vallahide doldurdum
Nokta atışı bildiniz valla
Kış geldi diye geçen hafta genleşme kabını seviye max'ı azcık geçecek kadar doldurduydum. Ondan mı oldu acaba? Isınan su genleşti ve fazlasını da motor attı mı ki?
Aklımda deli sorular
Büyük ihtimal. Genleşme kabının amacı o. Motor soğukken max'ı geçecek kadar doldurduysanız, motor çalışınca taşmıştır.
Motoru çalıştırın, rolantide 3-5 kez "heat cycle" etsin (motor ısınsın, fan devreye girsin, soğuyunca fan kapansın, tüm bu olay 3-5 kez tekrarlansın). O noktada genleşme kabındaki sıvı max'ı geçmemeli. Geçiyorsa eksiltin bir miktar (motor sıcakken değil tabii ki.)
Bu noktada kelepçelerle falan uğraşmanızı tavsiye etmem. Onun için antifrizi boşaltmanız lazım. Yeniden doldurunca havasını almanız lazım (prosedür motosiklete göre değişiyor, benimkinin ön lastiğinin 50cm havada tutulması gerekiyor mesela. Muhtemelen Honda daha kolaydır.) Bir süre kullandıktan sonra borular yeni duruma alışıp genleşince tekrar antifriz eklemeniz lazım vs. Tavsiye etmem şimdilik.
Honda kullanıyorsunuz yahu. Motosikleti ellemeyin, kendi haline bırakın, o sizi götürür. Bırakın bu tip dertlerle BMW, Ducati, KTM falan kullananlar uğraşsın
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Büyük ihtimal. Genleşme kabının amacı o. Motor soğukken max'ı geçecek kadar doldurduysanız, motor çalışınca taşmıştır.
Motoru çalıştırın, rolantide 3-5 kez "heat cycle" etsin (motor ısınsın, fan devreye girsin, soğuyunca fan kapansın, tüm bu olay 3-5 kez tekrarlansın). O noktada genleşme kabındaki sıvı max'ı geçmemeli. Geçiyorsa eksiltin bir miktar (motor sıcakken değil tabii ki.)
Bu noktada kelepçelerle falan uğraşmanızı tavsiye etmem. Onun için antifrizi boşaltmanız lazım. Yeniden doldurunca havasını almanız lazım (prosedür motosiklete göre değişiyor, benimkinin ön lastiğinin 50cm havada tutulması gerekiyor mesela. Muhtemelen Honda daha kolaydır.) Bir süre kullandıktan sonra borular yeni duruma alışıp genleşince tekrar antifriz eklemeniz lazım vs. Tavsiye etmem şimdilik.
Honda kullanıyorsunuz yahu. Motosikleti ellemeyin, kendi haline bırakın, o sizi götürür. Bırakın bu tip dertlerle BMW, Ducati, KTM falan kullananlar uğraşsın
"Honda, hayat onda, Nc serisi zaten kaya gibi, top atsan yıkılmaz " diye diye nazar değdirdim güzel naciyeme
Gerçekten motorum diye demiyorum, japon motorlarının ve hondaların sorunsuzluzluğunu bende çok beğeniyorum. Özellikle motor bloğu çok dayanıklı maşallah. Arada bazı modellerde ufak tefek kronik sorunları da çıkıyor, artık oda çorbanın tadı tuzu deyip geçiyorum. (Örnek: Nc serisinin meşhur arka amortisör patlaması)
Suç yine benim, sen niye ellersin ki durduk yere, ne güzel olması gereken iki çizgi arası seviyedeydi halbuki. Kış geliyor şunu maxa kadar çıkarayım diye ilave yapmıştım Benin asıl korkum ısınıp genleşen suyun bir yerleri patlatıp taşmış olma ihtimaliydi. Ancak honda mühendisleri de eşşek değil ya, genleşme kabına accuk fazla konmuş antifirizli suyu tahliye edip atacak bir sistem koymuşlardır sanırım (inşallah).
Valla içim rahatladı hasmet hocam, birkaç ufak grenaj söküp sadece gözle muayene yapacağım yine işim garanti olsun, baktım sorun yok,aynen gezmeye devam
-
Korkulacak birşey yok gibi duruyor. Genleşme(taşırma) kabındaki sıvı seviyesi otomobilde de motosikletde de min. Ve max. çizgileri arasında olmalıdır. Tam dolu olunca tahliye hortumundan bir miktar fazla suyu dışarı atabiliyor.
-
Geçmiş olsun tekrar
-
Sağolun dostlar, içim rahatladı sayenizde.
-
Uzun zamandır çalışmadı ise sıcaklık farkından dolayı bir miktar yoğuşma/buharlaşma sonucunda tahliyeden akmış olabilir. Özellikle çok sıcak günlerde tahliyeden bir miktar tahliye olabiliyor. Benim başıma da benzer bir olay geldi. Dumanlar(egzozun sıcaklığından dolayı) ve grenaj üzerinde damla izlerini görmüştüm. Grenajı söküp pompa ve radyatör arasındaki hattı kontrol edin. Borularda bir çatlak yoktur(tahmini) kelepçeleri ve vidaları kontrol edin. Benim sıkıntım kelepçeydi. Bir miktar sıkıştırıp çözmüştüm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)