demir 1 lira ile iyice sık dostum. sorun olmaz. tam kapali olmasi gerekiyor.
ne ise yarar diyorsan, motoru senteye almak ickn orada isaretler vardir. onlari takip edersin o araliktan.
sen siktin, hala yag kacirmaya devam ediyorsa, icinde oring vardir. cikar onu git sanayiden aynisindan al tak yerine duzelir.
kolay gelsin
Hocam para yoktu elle sıktım, azaldı bayağı parayla biraz daha sıkıcam. Birde benim normal rolantim 1000 rpm de. Fakat bi süre kullandıktan sonra 3000 rpm ye sabitleniyor. Debriyaja basip bırakıyorum. Bazen düşüyor, bazen yine o şekilde kalıyor. Neden olur sizce?
Bu gece o şekilde deneyip tekrar yazacağım, teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
Dönüşlerde sorun yok, motoru ilk calistirdigimda rölanti tekliyor. 0,300 rpm civarına düşüyor. Gaz vermezsem stop ediyor. Bi sure kullanınca da 3000 rpm ye çıkıyor. Rölanti ayarını geçen hafta yaptırmıştım. 0,800 ile 1000 rpm civarındaydı normali.
jigle de sorun yoksa, karburator hava ayari sogukken yapilmissa bu olabilir.
sen yine once jigle telini, manet ve karburator baglanti noktalarini bi kontrol et, direksiyonu sabit dururken tam sag ve tam sol yap bakalim artma yada azalma oluyor mu.
eger direksiyonda ve jigle de bir sikinti yoksa, motorun guzelce isinmasi beklenip hava ayarinin ona gore yapilmasi gerekiyor.
bir baska ihtimal ise, supap ayarsizligi olabilir.
sen bir kontrol et bakalim dostum.
kolay gelsin.
Evet, kesinlikle haklısınız. Rölanti ayarı motor henüz soğukken yapılmıştı. Isınınca o yüzden artıyor dediğiniz gibi. Ben pek anlamadığım için müdahale edemiyorum. Bayram sonrası servise gideceğim tekrar. Peki 3000 devirin motora zararı nedir ?
motora bir zarari olmaz dostum 3k devrin. en fazla rolantide fazla benzin yakmis olursun sadece bu olur
sonucta motor normalde 7k devir ceviriyo maksimumda, senin rolantin 3k dan basliyor diye 10k devir cevirmiyor alet. yine maksimum 7k devir cevirecek. sen sadece ilk kalkista kullanacagin 2k devri atlamis oluyorsun. onu farketmen de pek mumkun degil zaten.
sen surekli gaz veriyormus gibi dusun. hic bir sorun olmaz. sadece gereksiz yakit sarfiyati.
aslinda hava ayari cok basit birseydir. ama pek yapmak istemiyorsanız servise goturmek en mantiklisi.
kolay gelsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)